Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Olioiden +1/+1 Countereista  (Luettu 5334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa henqsir

Olioiden +1/+1 Countereista
« : 03.09.07 - klo 22:14 »
Lähestytään ongelmanpoikasta vaikka kätevien esimerkkitapausten avulla:
Jos kaverini ajaa isolla ja pelottavalla 7/7 kavu predatorilla, ja castaan vaikkapa sudden spoilingin, tuleeko olennosta 0/2 vai 5/7 until end of turn? Entäpä pystynkö avittamaan Scab-Clan Mauleria pendelhavenilla, kun hänellä on pari kappaletta countereita?

Käsitykseni mukaan kyseisestä kavu predatorista tulee 5/7, eikä pendelhaven auta isoa scab-clan mauleria lainkaan, sillä counterit tekevät hänestä 3/3-olion.

Poissa Polari

Vs: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #1 : 03.09.07 - klo 22:37 »
Molemmat oikein. Sudden Spoilingin tapaus liittyy layereihin, joissa +1/+1 counterit vaikuttavat Spoilingin jälkeen. Pendelhavenin ability taas on yksinkertaisempi kuin miltä vaikuttaa - sen targetti on vain minkä tahansa creaturen sijaan creature jonka power ja toughness ovat 1 ja 1. Ei mitään sen syvällisempää.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa duracel

Re: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #2 : 03.09.07 - klo 22:39 »
Creatureiden poweria ja toughnessia määritettäessä noudatetaan aina samaa kaavaa. Liikkeelle lähdetään siitä, mitä kortissa lukee. Sen jälkeen tässä järjestyksessä:
1) Characteristic-defining abilityt, kuten esimerkiksi Nightmaren ability.
2) kaikki muut efektit, joita ei luetella tätä myöhemmin (esimerkkejä ovat staattiset abilityt, jotka asettavat creaturen powerin ja toughnessin johonkin tiettyyn arvoon, kuten Humility, sekä poweriin ja toughnessiin vaikuttavat tietyn kestoiset efektit, kuten Giant Growth tai Sudden Death).
3) Countereiden aiheuttamat muutokset.
4) Staattisten abilityjen efektit, jotka muuttaavat poweria ja toughnessia, mutta eivät aseta niitä mihinkään arvoon, esimerkiksi Castle tai Loxodon Warhammer.
5) Powerin ja toughnessin keskenään vaihtavat (switch) efektit.

Kysymyksessäsi Kavu on alkutilanteessa 2/2, Sudden Spoilingin efektin huomioimisen jälkeen 0/2 ja countereiden huomioimisen jälkeen 5/7.

Pendelhavenin ability voi targetoida vain creaturea, joka on 1/1, Scab-Clan Maulerisi on 3/3, joten se ei ole laillinen target.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Re: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #3 : 04.09.07 - klo 08:31 »
Creatureiden poweria ja toughnessia määritettäessä noudatetaan aina samaa kaavaa. Liikkeelle lähdetään siitä, mitä kortissa lukee. Sen jälkeen tässä järjestyksessä:

Kerropas vielä, missä vaiheessa katsotaan kertaluontoiset vuoron loppuun asti vaikuttavat buusti- tai miinusefektit.

Poissa deFreak

Vs: Re: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #4 : 04.09.07 - klo 09:01 »
Kerropas vielä, missä vaiheessa katsotaan kertaluontoiset vuoron loppuun asti vaikuttavat buusti- tai miinusefektit.

2) kaikki muut efektit, joita ei luetella tätä myöhemmin (esimerkkejä ovat staattiset abilityt, jotka asettavat creaturen powerin ja toughnessin johonkin tiettyyn arvoon, kuten Humility, sekä poweriin ja toughnessiin vaikuttavat tietyn kestoiset efektit, kuten Giant Growth tai Sudden Death).

Tarkoitatko näitä vai kenties jotakin muuta?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Re: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #5 : 04.09.07 - klo 09:11 »
Tarkoitatko näitä vai kenties jotakin muuta?

No jopahan olin pässi, en huomannut tuota "tietyn kestoiset" -osiota. Vaan siitäpä poikiikin kysymys. Miten käy, kun kaksi tämmöistä efektiä on konfliktissa keskenään? Esimerkkinä vaikka Sudden Spoiling ja Giant Growth.

Poissa deFreak

Vs: Re: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #6 : 04.09.07 - klo 10:00 »
Miten käy, kun kaksi tämmöistä efektiä on konfliktissa keskenään? Esimerkkinä vaikka Sudden Spoiling ja Giant Growth.

Timestampin mukaan mennään. Jos Spoiling on pelattu ensin, creature on 3/5, jos taas viimeisenä, creature on 0/2.

Poissa Fogxanic

Vs: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #7 : 14.10.13 - klo 21:57 »
Kysymys kuuluu jos on 1/1 ukko ja siihen täppää pendelhavenin abilityn joka tekee siitä 2/3. Jos responssaa esim. antamalla -1/-1 sille ukolle ja toinen pelaaja vielä pumppaa sitä invigoratella +4/+4 niin countteroituuko pendelhavenin ability kun ukkohan on sen resolvaamisvaiheessa 4/4? Rules text
(click to show/hide)

Poissa luma

Vs: Olioiden +1/+1 Countereista
« Vastaus #8 : 14.10.13 - klo 22:03 »
Kyllähän se counteroituu. Äijän pitää olla 1/1 sekä abilityä aktivoitaessa että sen resolvatessa.