Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Magicin paras kortti  (Luettu 9779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilpo

Magicin paras kortti
« : 17.01.08 - klo 06:46 »
Kautta aikojen ihmiset ovat luulleet tietävänsä, mikä on Magicin paras kortti. Ehdolla ovat olleet manakiihdytyskortti Black Lotus, sikamaisen kallis sorcery Yawgmoth's Will, vain hitusen Brainstormia parempi Ancestral Recall ja varmasti monet muut ryönät. Yhtään creaturea ei ole ollut kuitenkaan missään vaiheessa lähelläkään parhaan kortin statusta. Keskiviikkona 16.1.2008 opin tietämään, mikä on koko pelin paras paanu. Pelattiin Oulun Kalojen kanssa vähän vintagea, harjasin RectorTendrilsillä 4-0 ja vaihdoin pakan Juggernaut-Beatzeihin, joiden mehuarsenaali kasvoi tällä viikolla uusiin sfääreihin, ja pakka on kahden kortin päässä 100% mehuläjästä. Lähellä siis ollaan, ja mehuilla voitti myös tänään, erityisesti yhdellä kiiltokortilla, joka peliin tullessaan sai Juhan sätkimään, josta tiesi heti voiton olevan varmuus. Kyseinen kortti ei ole creature. Se on artifacti. Sen casting cost on helppo ja sopii kaikkien dekkien manacurveen kuin kavut legacyyn.
















...




















Pelin Paras Kortti, PPK. Voi sitä efektiä, kun länttäsin Portaalin tiskiin. Juha vain sätki menemään ja luki kortin varmaan 7 kertaa mukaanlukien parit internet-tarkistukset: "Voiko olla noin hyvää korttia olemassa, tarkistan onko se oikeasti printattu". Juha ei jaksanut osata korttia vaan unohti heti ensimmäisessä endissä kolmen lukukerran jälkeen, miten kortti toimii. Muistutus ja Juha discardoi kortin. Juha aloittaa oman vuoron ja nostaa kortin, sehän tekee 2 virhettä saman kortin takia puolen minuutin aikana ja aiheuttaa lisäksi pari ylimääräistä "mitä se kortti oikeen tekee?" -kysymystä ja tarkistusta. Omalla endillä Juha jo tuttuun tapaan unohtaa efektin ja seuraavalla vuorolla mies koittaa nostaa taas korttia. Mä nauran, Juha sekoittaa kortit pakkaan. Seuraa pari peliä, ja aloitan Workshop-crucible. Seuraavalla vuorolla Workshop ja jotain, kolmosvuorolla PPK ja Juhan ilme on näkemisen arvoinen. Juha lukee kortin varmuuden vuoksi vielä pari kertaa ja koittaa tuhertaa ja taistella kortista läpi ajamalla jollain nallella. Ei onnistu ajot, kun käsi ja permanentit hajoaa äärettömän nopeaan tahtiin eikä lisää tule. Mun Crucible taas takaa, että mulla ei oo kalamaisia ongelmia. Pari kertaa taisin Weldata Portaalin tiskiin ja kerran sain Juhan foldaamaan, kun kerroin, että saatan Tutoroida Portaalin.

Possessed Portal ei sinänsä ole uusi keksintö. Sitä pelattiin jo vuosia sitten Cerebral Assassinissa, vintagepakassa, joka on rakennettu Bazaarin, Goblin Welderin ja Animate Deadien ympärille ja pyrkii olemaan hyvä reanimaattori. Pakka ei koskaan jaksanut, koska sillä ei voinut voittaa comboa. Syy miksi en ole tähän mennessä pelannut PPK:ta, on hyvin yksinkertainen: mulla ei oo ollu holo-portaalia. Nyt on. Kannattaa siis varautua ympäri Suomen siihen, että Maailman Paras Kortti Ikinä harjaa turnaukset, ainakin jos mä oon pelaamassa.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Polari

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #1 : 17.01.08 - klo 10:02 »
Possessed Portal on myös Pelin Paras moninpeli Kortti.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa The Abyss

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #2 : 17.01.08 - klo 16:47 »
Lainaus käyttäjältä: ilpo
harjasin RectorTendrilsillä 4-0
Ai jai, poika, eipäs puhuta paskaa! Kaksi peliä voitit rehtoricombolla ennen dekin vaihtamista, et neljää, koska niin monta et tuolla dekillä edes pelannut.

Lainaus käyttäjältä: ilpo
Pelin Paras Kortti, PPK. Voi sitä efektiä, kun länttäsin Portaalin tiskiin.
Jep. Saitkohan peräti kolmessa tai neljässä pelissä Portalin tiskiin (pelejä pelattiin varmaan liki 20). Mountaineilla sitä oli aika vaikea saada peliin saati discardattua gravelle weldattavaksi. Sen efektiä en kiellä, mutta se olikin sitten ainoa kortti jolla onnistuit voittamaan.

Lainaus käyttäjältä: ilpo
Mä nauran, Juha sekoittaa kortit pakkaan.
Joo. Itkin ja menetin elämänhaluni. Ja kerran eräässä draftissa Kithkin ja menetin elämäni.

Lainaus käyttäjältä: ilpo
Seuraa pari peliä, ja aloitan Workshop-crucible.
Nämä pari peliä taisitkin sitten hävitä, kun niistä ei tarkempaa mainintaa ollut.

Lainaus käyttäjältä: ilpo
Juha lukee kortin varmuuden vuoksi vielä pari kertaa ja koittaa tuhertaa ja taistella kortista läpi ajamalla jollain nallella.
Nytkö ne Juggernautitkin ovat sitten jo nalleja?

Lainaus käyttäjältä: ilpo
Juha vain sätki menemään..
No heittelin minä taas vaihteeksi joka vitun kerta Mana Cryptasta päähän. Mutta oli se Joonaskin ilmeisesti oppinut minulta jotain, kun sekoili pariinkin otteeseen Spherejen kanssa yrittäen pelata permanentteja todellista halvemmalla tiskiin. Ja mitenkäs se oli, kun kosautit yhden counterin Powder Kegin saadaksesi Mana Vaultin minun gravelle, jotta voisit vaihtaa Juggernautin pois estääksesi lethalit? No, sinnehän ne Welderitkin taisivat sitten mennä...



Perjantaina toivottavasti lisää peliä, ehkä muutakin kuin staksimirroria. Vielä kun oppisit pärjäämään minua vastaan muuallakin kuin täällä foorumilla. Ja laitettakoon vielä lopuksi Pikku-Joonakselle sellaisia terkkuja, että kun ylistät mulle noita foilejas, niin se menee yhtä lailla kuuroille korville kuin jos selostaisit jollekin heterolle noista sun homo- ja lesboseikkailuista.

Poissa ilpo

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #3 : 17.01.08 - klo 17:32 »
Itseasiassa kolme peliä voitin rehellisesti Reksillä ja neljännen voitin ilman sua. Sain nimittäin god-handin (fow-back up ja ekavuoron voitto), joten vastustajan interaktio jää aika vähälle. Sehän tekee neljä peliä.

Portaali voitti ainakin 4 peliä tuosta vaan ja muut pelit voitettiin Welder-ylivoimalla. Omat Juggernautit ei ollu oikeen nousussa, mutta onneksi PPK sitäkin useammin. Ja nalleksihan ei Juggernauttia pidä laskea, ellei se ole ruma versio. Makkara-magukset ja muut Juhan weeniet lasketaan nalleiksi. Holojen etu näkyy myös siinä, että mun ei tarvinut ottaa Cryptasta päähän, kun taas noloilla pelaava ottaa joka vuoro Lightning Bolttia suuhun. Se ei kannata, koska elämäpisteillä on väliä, vaikka formaatti onkin vintage. Elämäpisteiden laskiessa nollaan, häviää, kuten Juhalle kävi monta monta kertaa.


Voin myös kertoa, että keksin nyt, miten Possessed Portalin saa peliin helposti ja nopeasti. Perjantaina siitä lisää. Siitä on muuten pirusti hyötyä pakan rakentamisessa, että omistaa noin suunnilleen kaikki hyvät vintaasikortit mehuina, jolloin pakasta tulee defaulttina hyvä.

Pari kertaa yritin posauttaa, kun ei oo nykin reissun jälkeen tullu korttia pelattua. Mutta nyt aivot loksahti vintageasentoon, kun muistin, että Tinker ei oo restriktoitu. On meinaan helppoa löytää Portaali tiskiin, kun dekissä on 5 Tinkkeriä.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Nastaboi

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #4 : 17.01.08 - klo 21:10 »
Metalworker!

Kaima pääsi allekirjoitukseeni.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Exalter

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #5 : 17.01.08 - klo 22:11 »

Poissa Arcane

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #6 : 19.01.08 - klo 13:02 »
Ei ei ei. Nyt täällä puhutaan ihan puuta heinää. Paras korttihan, ja etenkin todellinen drafti-pommi, on Forced Fruition. Kysehän ei ole Forced Fruitionin abilitystä, joka millaa vastustajan pakan etenkin draftissa hetkessä, vaan kortin toisesta ominaisuudesta: Creatures your opponent controls can't attack.

...jostain syystä todella monella, jota vastaan olen pelannut Forced Fruitionia draftissa, on ollut pakottava himo mennä suoraan discard phaseen nostelujensa jälkeen, ja vielä toistaneet virhettä useita vuoroja peräkkäin, vaikka heille siitä juuri hetkeä ennen naureskellut/vihjannut. On se kiva, kun vastustaja ei sitten haluakaan hyökätä sen Nova Chaserinsä kanssa. ;D
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Dismissed

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #7 : 21.01.08 - klo 19:26 »
Tollasia über-fucker-kortteja varten on Disenchantteja, Naturalizee ja Smashii. Sideboard on keksitty. Draftissa toki on aivan loistava tuo forced fruitition, otetaa Jace mukaa nii millaus on taattu.

Mutta paras kortti. Niin monitahoinen juttu ettäh.. On Howling Minee josta mie tykkään älyttömästi, Blanchwood Armorii joka on kiva, ja sitten niitä paska-rarei. Parasta korttia yksikössä tuskin on olemassakaan, koska jokaikiseen korttiin loistavaan korttiin löytyy lääke. Pelin paras combo olisi parempi kysymys.. Mutta paras kortti.

Kaikkein paras kortti olisi luultavimmin kaikkien korttien isä, Richard Garfield, Ph.D.

Poissa duracel

Re: Magicin paras kortti
« Vastaus #8 : 21.01.08 - klo 19:56 »
Ihmiset ei ole näemmä tajunnut, että tämän ei ole tarkoitus olla taas yksi "Mikä on Magicin paras kortti" -ketju. Tämän ketjun tarkoitus oli vain kertoa, että paras on Possessed Portal ja se siitä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #9 : 21.01.08 - klo 20:09 »
Mikä on Magicin paras Possessed Portal?

täh? en mäkään tajunnu. Mutta Ilpo kertokoon silti vastauksen.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Polari

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #10 : 21.01.08 - klo 20:10 »
Mikä on Magicin paras Possessed Portal?

Kiiltävä sellainen?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa miinin

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #11 : 21.01.08 - klo 20:53 »
Mutta paras kortti. Niin monitahoinen juttu ettäh.. On Howling Minee josta mie tykkään älyttömästi, Blanchwood Armorii

Tollasia über-fucker-kortteja varten on Disenchantteja, Naturalizee ja Smashii. Sideboard on keksitty.

Hienoa, että joku pystyy perustelemaan itseään vastaan edellisessä kappaleessa:)

Poissa hall0n

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #12 : 21.01.08 - klo 21:04 »
Mikä on Magicin paras Possessed Portal?

Kiiltävä sellainen?

Off:
Tämä voittaa kiiltävätkin. Ja voishan sitä koittaa tuon tehä kiiltävänä for teh ultimate pimpness.

Poissa ilpo

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #13 : 23.07.08 - klo 11:51 »
Hyytyipä kerran Tampereella combopakatkin, kun possu tuli taloon. Karikin muistaa hienon tempun: portal, forced scoop sun. Yhdessä pelissä vastus duressoi ekalla vuorolla ja joutui ottamaan Portaalin pois, sillä mulla oli käsi pelkkää manaa ja possu. Se ois tullu aika nopeesti tiskiin. Nostampa welderin ja ukko foldaa.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Maaku83

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #14 : 03.08.08 - klo 22:02 »
Kiiltävä possu portali on kyllä paras kortti... missäköhän Teemun possut on kun uhkaili silloin Oulussa et sillä on foili possuja 4 ja et mullekkin riittäs. Jokaisella meillä pitäisi olla oma possu ja toisilla onkin :'(

Poissa Chaosworm

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #15 : 16.03.09 - klo 12:12 »
Counterspell, no arguments
Tämän ketjun tarkoituksena ei siis todellakaan ole ollut kysellä ihmisten mielipiteitä parhaasta kortista, vaan esittää fakta, että Possessed Portal on paras kortti.
aka. Awaclus

Poissa teemuhy

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #16 : 16.03.09 - klo 13:57 »
4 possua ois edelleen mehulooran uumenissa. Vaihan mehuihin. Kortin rahallinen arvo on tosin aika nollissa, mutta oi sitä suolan määrää, kun jarru määrää.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Rancid-

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #17 : 18.03.09 - klo 14:47 »
Counterspell, no arguments

Mana Drain would like to argue.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa KassiKotka

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #18 : 26.03.09 - klo 21:26 »
eeeeeeeeeeeiiiii!
ette te tiiä misään yhtään mitään pelin paras kortti on ehdottomasti SWAMP

Poissa miinin

Vs: Magicin paras kortti
« Vastaus #19 : 27.03.09 - klo 00:12 »
Kenraali on käynyt tervehtimässä ketjua tarpeeksi useasti.