Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Eettinen Engineered Explosives  (Luettu 3408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laaja

Eettinen Engineered Explosives
« : 10.02.08 - klo 11:31 »
Pelaan extendediä kokematonta vastustajaa vastaan. Hänellä on yksi Island untapissa ja en tiedä, pelaako hän Force Spikeja vai Spell Snareja. Haluan resolvata Engineered Explosiven kahdella countterilla. Minulla on kolme ländiä käytössä, joista saan manaa UUG. Haluan toisaalta pelata Force Spiken ympäri, mutta toisaalta selvittää, onko hänellä Spell Snare kädessä.

Mitkä näistä tilanteista ovat laillisia?

1) Täppään kaikki manani ja sanon: "Engineered Explosives kahdella." ja laitan spellin pelipöydälle. Vastustaja yrittää Force Spikea kysymättä mitä manoja käytin EE:n pelaamiseen. Sanon, että maksan sen pooliin jääneellä manalla.

2) Täppään kaikki manani ja sanon: "Engineered Explosives kahdella." ja laitan spellin pelipöydälle. Vastustaja yrittää Spell Snarea kysymättä mitä manoja käytin EE:n pelaamiseen. Sanon, että stackissa olevaan EE:hen on käytetty kolme manaa, joten sitä ei voi targetoida Spell Snarella.

3) Täppään kaikki manani ja sanon: "Engineered Explosives kahdella." ja laitan spellin pelipöydälle. EE resolvaa, jonka jälkeen pelaan yhden maksavan spellin.

Muuttuuko mikään tilanne jos julistan EE:n ennen kuin täppään kaikki manani?
Entä jos sanon: "Engineered Explosives kaikilla/täysillä/koko rahalla."?

Poissa duracel

Re: Eettinen Engineered Explosives
« Vastaus #1 : 10.02.08 - klo 12:34 »
Jos sanot, että X on kaksi, niin se on silloin kaksi ja spellin pelaamiseen on käytetty kaksi manaa. Jos täppäät kolme ländiä ja pelaat EE:n kahdella, sinulla on vielä yksi mana poolissa. Kohta 2) ei näin ollen ole laillinen, koska sinun olisi pitänyt sanoa X:n arvoksi kolme.

Kaksi muuta ovat minun nähdäkseni sallittuja. Ihan viimeisen kysymyksen tilanteessa sovelletaan mielestäni oikotietä, jonka perusteella X-spelli, jota pelatessa ei ilmoitettu erikseen X:n arvoa, pelattiin sillä arvolla, joka käytössä olevista manoista irtosi, tässä tapauksessa siis X=3.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Eettinen Engineered Explosives
« Vastaus #2 : 10.02.08 - klo 13:17 »
Oletpas ovela mies. Kaikissa näissä tilanteissa oletan, että "kahdella" tarkoittaa X:n arvoa, ellet sitten ole aikaisemmin tässä pelissä/matsissa/turnauksessa selvästi ja johdonmukaisesti osoittanut, että tarkoitat sillä jotain muuta. 

Penalty Guide sanoo: "A player is not allowed to use a previously undeclared shortcut, or to modify an in-use shortcut without announcing the modification, in order to create ambiguity in the game."

1) Jos jätät manaa pooliin kellumaan, niin sinun pitää kertoa minkä väristä manaa sinne jäi.

2) Ilmoitit pelaavasi EE:n kahdella, joten silloin et voi väittää että siihen käytettiin kolme manaa. Jos niin teet, se on huijaamista.

3) Tässäkin tilanteessa sinun tulisi sanoa, minkäväristä manaa jäi pooliin.

Jos sanot "EE kaikilla/täysillä/koko rahalla" ja täppäät  kaikki manasi, niin silloin X:n arvo on 3.

EDIT: Kuten huomaatte, minä ja Jari olemme asiasta hieman eri mieltä. Itse vetoan tässä erimielisyydessä Comprulesiin, mutta lupaan kysyä asiaan selvennystä korkea-arvoisemmilta kollegoiltani heti kun niitä tulee vastaan jossain.
« Viimeksi muokattu: 10.02.08 - klo 13:20 kirjoittanut jkk »
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa duracel

Re: Eettinen Engineered Explosives
« Vastaus #3 : 10.02.08 - klo 14:02 »
Jotta vältetään väärinkäsitys, niin tietenkin minunkin vastaukseni perustuu comprulesiin. Kyseessä on mielipide-ero niiden tulkitsemisessa.

Edit: Pitäisi sanoa: "Comprulesiin ja muihin sääntödokumentteihin".

~jari
« Viimeksi muokattu: 10.02.08 - klo 14:04 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!