Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pelaajauraani nauraa pelaajauraani  (Luettu 9152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rancid-

Pelaajauraani nauraa pelaajauraani
« : 25.02.08 - klo 02:23 »
Tuttua kauraa

Hoplaa taasen. Pitivät jonkun PTQ:n Safessa, jonne piti lähteä, vaikka kuskinakkiin pistetty suomen Mestari foldasikin suunnitelmansa. Ei hätää, väännetään herätystä pari tuntia speksattua aiemmaksi, heitetään aamulla kaurapuurot naamaan ja hypätään 6.55 bussilla kohti 11.00 alkavaa eventtiä. Kuulostaa naurettavan fiksulta jo nyt, vai mitä? Sleeper-techin mestari Roope Oksanen ehti tällä kertaa herätä ajoissa, ja heti toisella yrittämällä myös bussiin. Valtterikin oli siellä, mutta se ei onneksi kiinnosta ketään.

Bussimatkan aikana jakelin pojille lähemmäs sata korttia lainaan ja kirjoitutin dekkilistat kerrankin ajoissa. Bussimatkalla viihdettä eri muodoissa tarjosivat random mehustelut foorumin karmabongoilla ja muilla ihmiselämä-nimisen kerrostalon B-rapun asukkailla. Joista puheen ollen pari riviä taaksepäin oli joukko tämän universumin rasittavimpia kiekkopissiksiä, joille kuskin suorittamat paikan   nimi   kuulutukset tuottivat suunnatonta hämmennystä. Jos Kannelmäki kuulostaa Kanamäeltä, lienee se sopiva asuinpaikka näille elämän suuressa pokeripelissä kakkosseiskalla siunatuille.

Enää ei naurata

45 pelaajan turnauksessahan mahdollisuus pairautua toisen tamperelaisen kanssa on aika pieni, eikö niin? Etenkin jos meitä on paikalla vain kolme? No vitut. Reporter pairasi heti alkuun näin:

R1 - Roope Oksanen (Heartbeat)

Hnmm, konpo Mirrori. Ihanuutta. Ekassa pelissä mietitään ja pohditaan puolin ja toisin, voiko yrittää pyöriä. Lopulta teen muuvini ja pistän Idealia suuhun, mutta Roopella on Remand. No perhana, pelataan sitten hardcast Confinement. Tähän taas tulee vastauksena Giftsiä, jonka splittaan kuulemma ainoalla tavalla, jolla Roope voi voittaa. Oon niin pro.

Tokassa pelissä teen nopean Idealin Chant-backupilla ja Roope foldaa Dovescapeen.

Kolmosessa aika loppuu tasan samalla hetkellä, kun pelaan suojaamattoman Idealin. Roope kaivaa ja etsii ja hitsaa, muttei löydä counteria. Ihan hyvä näin, koska ajan loppuessa tässä vaiheessa pelaan itse enää tasapelistä. Dovescape riittää siihen.

0-0-1

Reporter jatkaa henkilökohtaista ristiretkeään mua vastaan näin:

R2 - Valtteri Wallden (Affinity)

Vittu GG. Ei jeesuksen mummo ja kaikki muut taruolennot, mitä järkeä mun on lähteä jonnekin Helsinkiin pelaamaan tamperelaisia vastaan? Ois ihan hyvin voitu hoitaa nää casual-pelaamiset vaikka TTY:llä. No, joka tapauksessa onnistun pyörimään molemmissa peleissä vuoroa Valtteria nopeammin, ensin Idealin ja sitten Confinement+Form-hardcastin turvin. Valtterilla oli kakkospelissä saumat viedä multa kolme Pentad Prismiä Therapyn flashbackilla, mutta ei oikein pystynyt arvaamaan, että nostan Confinementin juuri sopivasti ja käsikorttien määrä on niinkin relevanttia.

1-0-1

Naapuripöydässä joku Viron sankari on tuuttaillut dekkilistansa kanssa jotain ihan käsittämätöntä; ilmeisesti sen oli kirjoittanut joku muu kuin pelaaja itse, eikä tätä prosessia (ihanaa et..NYT JUMALAUTA LOPPUU NE PASILA-JUTUT! -järjen ääni) oltu tietenkään suoritettu automatkalla vaan hirveässä kiireessä minuutti ennen turnauksen alkua. Hyvä pojat, kyllä tekin vielä opitte.

R3 - Kim Leino (Dredge)

Vastustajan vitoseen mulligoinnista aiheutuva ilo vaihtuu ahdistukseen, kun ykkösvuorolla pöytään tulee City of Brass ja Putrid Imp. Joudun vähän kyseenalaisesti käyttämään Burning Wishini Vindicateen, jolla päädyn teurastamaan ainoaksi ländiksi osoittautuneen Cityn, kun Kim pelaakin toisen discard-outletin ja lisäksi heti ensimmäinen dredge osuu Bridgeen. Kimin ruoppaukset ampuvat jatkuvasti hutia mistään käyttökelpoisesta, joten Confinement ja sen perään tehty Ideal hoitavat pelin kotiin.

Toiseen peliin otan mukaan 7 vihakorttia sivulankulta. Aloituskädessä on Tormod's Crypt ja edellytykset nopeahkoon pyörähdykseen. Kim luonnollisesti aloittaa pelaamalla Needlen Cryptiin. Kiva. Onneksi beatdown ei ole kovinkaan nopeaa, ja vaikka Kim saa Therapyllä Idealini, onnistun löytämään Topilla uuden. Leyline ja Confinement tiskissä Kim luovuttaa.

2-0-1

Matsin jälkeen tajuan, että mun olisi pitänyt arvata vastustajan pakkavalinta, mies kun on tälle foorumille kirjoitellut dredgestä ylistäviä sanoja. Itse en PTQ:ssa dredgellä pelaisi, koska dekki on vähän kuin lasikanuuna: tulivoimainen, mutta hauras. Samaan aikaan viereisessä pöydässä pyörii ilmeisesti kokonaan foilattu Shared Fate -dekki. Siististi cool, sanoisi joku. Minä en.

R4 - Esko Virri (BR Goblins)

Häviän nopanheiton ensimmäistä kertaa tänään ja mulligoin vielä varmuuden vuoksi viiteen. Seiskan kädessä kun oli Form, Dovescape ja yksi ländi, kutosen kädessä molemmat Dovescapet ja yksi ländi. Viisi korttia olivat Lotus, täppiländi, fetsi, Prism ja Ideal. Kuulemma ihan hyvä alkukäsi siis. Virri ehtii saada mut kymmeneen ja ensi vuoron tapon tiskiin, kun tapahtuu kombonpyörimisliikehdintää. Confinement-Hondenista pääsisi vielä läpi Flaring Painilla, mutta otan tämän mahdollisuuden pois Dovescapella.

Toisessa pelissä ei juuri nokka tuhise.
Esko: Hovel, Prospector
Minä: täppiländi
Esko: Mountain, Prospector ajaa, prowlataan Earwig Squad ja otetaan ihan väärät kortit pois
Minä: täppiländi
Esko: Blood Moon
Minä: skuup in disgust

Kolmospelissä tapahtuu samoja asioita kuin ensimmäisessä, mutta hitaammin. Chanttailen ja Confinementaan itselleni lisävuoroja ja saan Idealin pelattua viimeisenä käsikorttinani. Honden tiskiin ja homma pakettiin.

3-0-1

R5 - Markus Valori (MonoR Burn)

Tää matchup on mulle ilmeisen suosiollinen, mutta vähänkään huonommasta kädestä burn.dec rankaisee armotta. Voitin 2-1 pyörittyäni toisessa pelissä tyhjää Topista ja kahdesta fetsiländistä huolimatta.

4-0-1, ID vikalta kierrokselta: 4-0-2

Swissin voitto on ehdottomasti positiivinen yllätys, odotin pakalta jossain määrin heikompaa esitystä. No, en valita. Roope psyykkaa mua voittamaan, mutta itse olen epäileväinen etenkin kahdella suunnalla pyörivän Death Cloud -dekin suhteen. Vastaan voisi periaatteessa tulla pelkkää aggroa, mutta se vaatisi aika hemmetin hyvää tuuria muiden matsien tulosten osalta.

QF - Markus Valori

Tällä kertaa en pyöri tyhjää. Markus katsoo kuitenkin pelimiehen elkein loppuun asti, unohtaisinko vaikka discardata Confinementille kortin.

SF - Jari Inkinen (Gifts Rock)

Inkinen pelaa nopean Hierarchin, Deedaa multa Prisman ja Primal Commandaa täppiländin kuuseen hakien samalla Witnessin. Gaddock varmistaa, etten ehdi mitenkään pyöriä ajoissa ja norsu tuuttaa mut piiloon.

Kakkospelissä saan kyllä Idealin aikaan, mutta Inkinen pelaa responssina Giftsin ja hakee Genesis, Stomphowler, Witness, Therapy. Anti-enchantment-engine on siis pyörähtämässä kivasti käyntiin. Laitan Genesiksen ja Stomphowlerin käteen ja haen Confinementin. Formit viuhuvat pakasta pöytään ja saman tien gravelle parin vuoron ajan, kun Jarin enchantment-vihat pyörivät ja mun on pakko pitää tiskissä kahta "et voi hyökätä" -vehjettä, etten häviä yhden hajoamiseen.

Mokaan lopulta jossain määrin hakiessani kolmannen Formin Dovescapen sijasta. Jari tietenkin topdekkaa Profane Commandin ampuen oman Stomphowlerinsa pois ja Sakuran tiskiin. Varmuuden vuoksi mokaan vielä uudestaan, enkä hae seuraavalla Idealillani Hondenia tuomaan Confinementille lisäkaasua. Mitään varsinaista merkitystä tällä ei enää ole, sillä en voi enää voittaa Jarin rikottua kolmannenkin Formin.

Auraura urkenee

Finaalin aikana tapahtuu jännittäviä asioita: Heikkilä pelaa karoot iloisesti päin Vindicatea, jättää uhraamatta ainoan miehensä (Baloth) vastauksena Shriekmawiin ja tekee niin pienen Cloudin, että Inkisellä on joka vuoro varaa käyttää Genesistä ja nostaa Shriekmaw käteen tappamaan vastustajan Garruk-tokeni. Nice finals.

Pelillisen tason huimatessa päätä sillä väärällä tavalla keskityin mehustelemaan Johannan kanssa pöydällä lojuneen Lost Auramancersin mauttomuudella. Herkullinen vara-Ideal ja minkä hyvänsä vastustajan pahin painajainen on tämä mauton laite. Jotenkin tästä saadaan vedettyä viittaukset Sawyerin, Locken ja Jackin kautta Jack Baueriin, jolloin harmitellaan ettei Auramancers ole teemaan sopivasti statseiltaan 2/4. Paitsi jos sillä on Skullclamp ja numerot switchataan jotenkin.

Johanna kilahtaa lopullisesti, kun mehustelen 24-teemaan sopivasti Oaken Brawlerilla ajamisen mauttomuudella, sillä kun pääsee lyömään kakkosnelosella lankulla päähän. Tämä herättää rouva tuomarin taiteelliset vaistot, jonka seurauksena syntyy nykytaiteen mestariteos Turkuun joen äärelle eksyneistä Aura-mancereista. Aurajokeen onnistuu hukkumaan tietenkin myös Auratog. Joo, oltiin vissiin vähän väsyneitä. %)

Paluumatkalla mehusteltiin Roopen kanssa mauttomilla Heartbeat-pelauksilla (hello and 8x Moment's Peace vs. Affinity), mauttomilla Ideal-pelauksilla (tittidii, hardcastaanpa samalla vuorolla 2of Confinementin ja 1of Hondenin) ja Inkisen pelitaidoilla. Aura-jutut jatkuivat myös ainakin Aurificationin muodossa. Onnittelut vaan miehelle ansaitusta voitosta, näin koko topkasin aikana häneltä tasan yhden selkeän pelivirheen. Toivottavasti nähdään Hollywoodissa ;)

Terveiset myös minimela-Lauralle, Aurajuuston ystäville ja Anja KauraSnellmanille (paska ämmä btw).

ps. Laskekaapa huviksenne montako kertaa raportissa esiintyy sana aura.
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo 17:19 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rancid-

Vs: Pelaajauraani nauraa pelaajauraani
« Vastaus #1 : 25.02.08 - klo 03:13 »
Dekkilista, jos ei joku sitä osaa boresta kaivaa, näytti siis tältä:

4 Ancient Spring
3 Sulfur Vent
4 Tinder Farm
2 Plains
2 Sacred Foundry
1 Hallowed Fountain
1 Godless Shrine
3 Windswept Heath
3 Flooded Strand

4 Burning Wish
2 Dovescape
3 Enduring RenewalIdeal
3 Fire/Ice
3 Form of the Dragon
1 Honden of Seeing Winds
4 Lotus Bloom
3 Orim's Chant
4 Pentad Prism
1 Pernicious Deed (tää on muuten saksaksi Böse Tat! Ei niin mainiota nimeä!)
3 Seething Song
4 Sensei's Divining Top
2 Solitary Confinement

SB:
4 Leyline of the Void
3 Tormod's Crypt
1 Enduring Ideal
1 Pyroclasm

+ 6 metagame-slottia, mulla randomilla heitetyt 1 Vindicate, 2 Boseiju, 3 Boil. Muita potentiaalisia sidelappuja oli Morningtide, Thoughtseize ja Overmaster.

Valitsin tämän dekin, koska Ideal on aina ollut mun sydäntä lähellä ja satuin omistamaan Chantteja vaille kaikki mainin kortit sekä siden lukuun ottamatta joitakin metagame-panostuksia. Muista potentiaalisista vaihtoehdoista Dredge on pihallevihattu (ks. viime seasonin Affinity), Doran.dec hidas mutta ankea, Affinityyn lainasin vehkeet Valtterille ja Next Level Blue'ta en osaa, halua tai jaksa pelata - Tampereen extendedissä Jarkko pelasi Next Leveliä ja hitsasi joka kierros yli kymmenen minuuttia muita matseja pidempään.
Lainaus

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #2 : 25.02.08 - klo 10:22 »
Se oli nätti taide. Vaadin skannausta.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #3 : 25.02.08 - klo 13:22 »
Tampereen extendedissä Jarkko pelasi Next Leveliä ja hitsasi joka kierros yli kymmenen minuuttia muita matseja pidempään.

Oulussa Juha Kultalahti pelasi samalla pakalla 2-2-2. Tasurit pelattuja, ei sovittuja. Noista voittoon tai tappioonkin päättyneistä matseista ainakin yksi ellei peräti kaksi päättyi siten, että toista erää ei ehditty pelata loppuun.

Poissa jobim

« Vastaus #4 : 25.02.08 - klo 16:49 »
Valtterikin oli siellä, mutta se ei onneksi kiinnosta ketään.

Tässä on virhe.

Poissa Saimu

« Vastaus #5 : 25.02.08 - klo 19:39 »
Itsehän menin 2-1-2 Next Level Bluella ja Andrei samantapaisella 3-0-3. Hitsaaminen on poikaa  ;D
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Farseer

« Vastaus #6 : 25.02.08 - klo 21:29 »
Itsehän menin 2-1-2 Next Level Bluella ja Andrei samantapaisella 3-0-3. Hitsaaminen on poikaa  ;D

Hyvä raportti... tässä omaa tilitystäni

2-1-2 BR Goblineilla joista yksi oli bye. Häviö onkin raportissa, toinen tasuri tuli 3. pelin omasta blood moonista joka hidasti sekä Andreita että minua (nostin dekin kaikki mustat kortit ja fetsit sen jälkeen). Toinen tasuri taas tuli kun varmaan noin 20 vuoroa odotin nostavani viimeisen Ringleaderin tai Wortin tai Siege-Gangin tms. kun 2 piledriveriä ja pieni lauma vs. Genesis ja Loxodon Hierarch (jota ei säkitty ja haettu uudestaan endissä nostaakseen lifemääriä 14:sta). Sitten tokalla lisävuorolla juuri tarpeeksi isosta Profane Commandista päähän jota oli säästelty ties kuinka kauan enkä nostanut yhtään kolmesta cabal therapystä (voi olla et oli top-deck, olin remoovannut giftsit, witnessin ja yhden deedin prowlatuilla Earwig Squadeilla).

Täytyy kyllä myöntää etten itsekään ollut hyvin lyhyen yön jälkeen yhtään hereillä... Ensi kerralla sitten sitä Filth-Urborg-Anger-Phage-Stifle-Buried Alive-comboa pelaamaan  ;D
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Triack

« Vastaus #7 : 25.02.08 - klo 21:38 »

Auraura urkenee

Finaalin aikana tapahtuu jännittäviä asioita: Heikkilä pelaa karoot iloisesti päin Vindicatea, jättää uhraamatta ainoan miehensä (Baloth) vastauksena Shriekmawiin ja tekee niin pienen Cloudin, että Inkisellä on joka vuoro varaa käyttää Genesistä ja nostaa Shriekmaw käteen tappamaan vastustajan Garruk-tokeni. Nice finals.

Raakoja pelivirheitähän nuo, muutenkin tuntuu että turnauksessa pärjäsin vain ja ainoastaan koska pakkaa olisi osannut pelata koulutettu apinakin ja onnistuin väistelemään pahimpia vastustajia. Mitenkään vähättelemättä apinoita. Semeissäkin voitin tuurilla kun polttopakka ei nostanut polttoa kriittisellä hetkellä, yllättäen.

Vindicate karoo:hon on julma, mutta vähän pakko oli riskillä pelata niitäkin jos mitään aikoi tiskiin saada, mutta toisaalta olisi voinut ne noita liialti siältäneet kädet mulligoida. Sori vaan kaikille niille jotka tuntevat itsensä vahvemmiksi pelaajiksi mutta eivät päässeet finaaliin. Mahtoi Rikolaakin vähän jäädä kaivelemaan?  ;)

Nojoo, ihan helpottavaahan tuo etten voittanut. En ihan PT kaliiberia (vielä) ole. Kivaa oli ja se on tärkeintä.
Toivottavasti Inkinen pärjää Leffakaupungissa!

-Markku Heikkilä

Poissa Rancid-

« Vastaus #8 : 25.02.08 - klo 22:37 »
Lainaus käyttäjältä: Triack
Sori vaan kaikille niille jotka tuntevat itsensä vahvemmiksi pelaajiksi mutta eivät päässeet finaaliin. Mahtoi Rikolaakin vähän jäädä kaivelemaan?

No, nyt kun asian noin ilmaiset, niin... ei. Mulla ei ollut mitään asiaa voittaa Inkistä vastaan ykköspeliä, ja toisen tuuttasin pois huonolla saidauksella - jätin tuomatta yhden Leylinen sisään, vaikka olin quarterien Genesis-pyöritystä katsellessani sitä jo suunnitellut - sekä väärien enchantmentien hakemisella. Ja on sitä pahempiakin paisteja PTQ-finalisteina ja jopa voittajina nähty ;)
Lainaus

Poissa TesTang

« Vastaus #9 : 25.02.08 - klo 22:58 »
Lainaus käyttäjältä: Triack
Sori vaan kaikille niille jotka tuntevat itsensä vahvemmiksi pelaajiksi mutta eivät päässeet finaaliin. Mahtoi Rikolaakin vähän jäädä kaivelemaan?

No, nyt kun asian noin ilmaiset, niin... ei. Mulla ei ollut mitään asiaa voittaa Inkistä vastaan ykköspeliä, ja toisen tuuttasin pois huonolla saidauksella - jätin tuomatta yhden Leylinen sisään, vaikka olin quarterien Genesis-pyöritystä katsellessani sitä jo suunnitellut - sekä väärien enchantmentien hakemisella. Ja on sitä pahempiakin paisteja PTQ-finalisteina ja jopa voittajina nähty ;)
Sen jälkeen kun Risto Pohvilainen pääsi Ptq top8 niin kaikki on mahdolista.
[edit] Eikä se mun Aurakroma proxy nyt nin mehukas ollu?
« Viimeksi muokattu: 25.02.08 - klo 23:07 kirjoittanut TesTang »

Poissa Farseer

« Vastaus #10 : 25.02.08 - klo 23:10 »

Kertoo mies Wonder-techin takana  ;D
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

Poissa TesTang

« Vastaus #11 : 25.02.08 - klo 23:12 »

Siis väität ettei bluffi-wonder ole tekh.

Poissa Farseer

« Vastaus #12 : 25.02.08 - klo 23:17 »

Siis väität ettei bluffi-wonder ole tekh.

Bluffi vähän kusi kun Pasin huomautuksen takia tieto bluffi-wonderista levisi nopeasti... olisit vain pokkana sanonut et damn kun ei yksikään dekin ~10 islandista voi nousta tai edes millaantua  ;D

Mut olipa tuo munkin main-deck Wort ihan mauton... tai siis olisi ollut jos se olisi joskus noussut tai Matron kun sitä kaivattiin.

Poissa Tomtz

« Vastaus #13 : 26.02.08 - klo 17:20 »

" Toinen tasuri taas tuli kun varmaan noin 20 vuoroa odotin nostavani viimeisen Ringleaderin tai Wortin tai Siege-Gangin tms. kun 2 piledriveriä ja pieni lauma vs. Genesis ja Loxodon Hierarch (jota ei säkitty ja haettu uudestaan endissä nostaakseen lifemääriä 14:sta). Sitten tokalla lisävuorolla juuri tarpeeksi isosta Profane Commandista päähän jota oli säästelty ties kuinka kauan enkä nostanut yhtään kolmesta cabal therapystä (voi olla et oli top-deck, olin remoovannut giftsit, witnessin ja yhden deedin prowlatuilla Earwig Squadeilla). "

Virri taitaa myyntihintojen lisäksi kertoa kaiken muunkin neljällä. Noin 5 vuoroa sait nostella. Itsehän silloin thinnailin sakuralla dekkiä, jotta voisin suuremmalla todennäköisyydellä nostaa kortteja, jotka voittaisi pelin mulle: Deedit, Witnessit, Wishit, Primal Command... Samalla keräilin manoja siihen Profane Commandiin. Yllättäen, se Command kannatti pelata sit kun sillä voitti pelin..  Eipä paljoa pelottanut sun cabal therapys siellä pakan pohjalla; voi myös muistaa mitä sinne on mennyt niillä ringleadereilla. Eipä paljoo fetchejäkään näkynyt.

Mut propsit kyllä virrille hienosta alotuksesta siinä pelissä: tokalla vuorolla toinen ländi, kaks chrome moxia joihin rempataan ringleader ja toinen goblin, pelataan ringleader joka revealaa yhden goblinin. Näin tätä peliä pelataan. Eiku..
« Viimeksi muokattu: 26.02.08 - klo 17:22 kirjoittanut Tomtz »

Poissa Farseer

« Vastaus #14 : 27.02.08 - klo 04:25 »
Virri taitaa myyntihintojen lisäksi kertoa kaiken muunkin neljällä. Noin 5 vuoroa sait nostella. Itsehän silloin thinnailin sakuralla dekkiä, jotta voisin suuremmalla todennäköisyydellä nostaa kortteja, jotka voittaisi pelin mulle: Deedit, Witnessit, Wishit, Primal Command... Samalla keräilin manoja siihen Profane Commandiin. Yllättäen, se Command kannatti pelata sit kun sillä voitti pelin..  Eipä paljoa pelottanut sun cabal therapys siellä pakan pohjalla; voi myös muistaa mitä sinne on mennyt niillä ringleadereilla. Eipä paljoo fetchejäkään näkynyt.

Mut propsit kyllä virrille hienosta alotuksesta siinä pelissä: tokalla vuorolla toinen ländi, kaks chrome moxia joihin rempataan ringleader ja toinen goblin, pelataan ringleader joka revealaa yhden goblinin. Näin tätä peliä pelataan. Eiku..

No tuskin oli 20 vuoroa, mutta oli kyl yli 5 vuoroa kun palauttelit aika paljoa muutakin kuin sitä Sakuraa tiskiin upkeepissäsi (3-4 kertaa Hierarch, kerran Genesis tms.), ... ja remoovattuna/pelattuina oli jo puolet deedeistä, ainakin 1 witness (montaako edes pelasit, en mielestäni siellä muutan nähnyt). Kun pihtailit yhtä käsikorttia ja keräsit manoja arvelin kyllä että se saattaisi olla joko nostettu Profane Command tai sitten hämäävä ländi, mutta en oikein sille voinut mitään. Siltikin teit aika kriittisen virheen siinä kun et säkkinyt sitä Hierarchia ja nostanut lifetotaliasi ja annoit siinä mahdollisuuden vielä helppoon tappoon. Vuoron 2 vuorokorttini oli muuten muistaakseni Earwig Squad, jonka halusin saada läpi ennen kuin pääset heittelemään pahempia kortteja.

Aloituskäteni oli muuten 2 ländiä jotka tuottivat väritöntä (pendelhaven ja mutavault), 2 chrome moxia, 2 ringleaderia ja yksi muu goblin joka ei ollut kovin kriittinen (lisäksi pari ekaa nostoani eivät olleet maakortteja)... jos olisin osunut sillä vähän paremmin kuin yhteen Mogg War Marshaliin olisi peli hyvinkin voinut olla jo siinä, kun halusin yrittää nopeampaa tappoa kuin vuoron 3 ja 4 ringleaderit, varsinkin kun oletin sidelläsi olleen sellaisia kortteja kuin Engineered Plague mahdollisesti Wish-targettien lisäksi. Lisäksi mulla taisi nousta käteen vuorolla 2 Earwig Squad, jonka halusin pelata vuorolla 3 ennen kuin pystyisit pelaamaan mitään pahaa. Lisäksi se on kuulemma hyvä Deediä vastaan  ;D

EDIT:
Lainaus
Eipä paljoa pelottanut sun cabal therapys siellä pakan pohjalla; voi myös muistaa mitä sinne on mennyt niillä ringleadereilla.
Fetch-land anyone?
« Viimeksi muokattu: 27.02.08 - klo 04:38 kirjoittanut Farseer »

Poissa Kavu

« Vastaus #15 : 27.02.08 - klo 13:50 »
Fetch-land anyone?

Eipä paljoo fetchejäkään näkynyt.

Ristiriita!

Kumpi on paisti eikä seurannut peliä?

Poissa rayenni

« Vastaus #16 : 27.02.08 - klo 14:39 »
Lainaus
2 ländiä jotka tuottivat väritöntä (pendelhaven ja mutavault), 2 chrome moxia, 2 ringleaderia ja yksi muu goblin joka ei ollut...
... kun halusin yrittää nopeampaa tappoa..

Instafail.

Lisäksi mun mielestä on tosi hienoo, että sun mielestä on epäreiluu että vastustaja yritti voittaa pelin sen lifegainin sijasta.

Tästäkin huolimatta on hienoa, että Markku jaksoi kirjoittaa edesottamuksistaan, että Inkinen voitti, että ptq:ssa oli noin paljon pelaajia ja että topkasissa on vain 9 Tarmogoyffia.

Poissa Rancid-

« Vastaus #17 : 27.02.08 - klo 16:08 »
Lainaus käyttäjältä: rayenni
epäreiluu että vastustaja yritti voittaa pelin sen lifegainin sijasta

Etenkin kun Virri ei edes bluffannut ländeillään nostaneensa mitään relevanttia, vaan meni aina vuoronsa lopuksi hellbent-moodiin, jolloin se 14 lifeä oli ihan turvallinen lukema. Kavulle terveisiä, että molemmat olivat tavallaan oikeassa: Virrillä oli kyllä fetsiländi tiskissä, mutta sitä ei käytetty ::)
Lainaus

Poissa Kavu

« Vastaus #18 : 27.02.08 - klo 16:20 »
Äh. Kyllä jotain valittamisen aihetta pitää löytää kun fetsidilemma ratkesi noin sopuisasti.

Vuoron 2 vuorokorttini oli muuten muistaakseni Earwig Squad, jonka halusin saada läpi ennen kuin pääset heittelemään pahempia kortteja.

Aloituskäteni oli muuten 2 ländiä jotka tuottivat väritöntä (pendelhaven ja mutavault), 2 chrome moxia, 2 ringleaderia ja yksi muu goblin joka ei ollut kovin kriittinen (lisäksi pari ekaa nostoani eivät olleet maakortteja)... jos olisin osunut sillä vähän paremmin kuin yhteen Mogg War Marshaliin olisi peli hyvinkin voinut olla jo siinä, kun halusin yrittää nopeampaa tappoa kuin vuoron 3 ja 4 ringleaderit, varsinkin kun oletin sidelläsi olleen sellaisia kortteja kuin Engineered Plague mahdollisesti Wish-targettien lisäksi. Lisäksi mulla taisi nousta käteen vuorolla 2 Earwig Squad, jonka halusin pelata vuorolla 3 ennen kuin pystyisit pelaamaan mitään pahaa. Lisäksi se on kuulemma hyvä Deediä vastaan  ;D

Suunnitelma oli siis topdekata musta ländi kolmosvuorolla? Ja tämän suunnitelman takia oli kannattavampaa removata Ringleader kuin Earwig Squad siihen toiseen Moxiin? Kunhan varmistin.

Poissa Farseer

« Vastaus #19 : 27.02.08 - klo 21:55 »
Totta, yhden vuoron fetsauksen missasin tuossa kun olin väsynyt paisti enkä huomannut endissä hakea maata. Enkä kyllä edes muista mikä mun ekan vuoron nostoani kun menin toisena. Ländit taas pelasin kun halusin mahdollisimman suuren määrän itsekin pitää manaa siltä varalta että olisin nostanut Commanderin ja/tai viimeisen ringleaderin (tosin yhden olisi kyl voinut pitää kädessä... mut eipä se siinä kovin tärkeältä tuntunut kun sitä Hierarchia ei muutenkaan oltu aiemmilla vuoroilla pyöritetty kun vielä käsikortteja oli).

Ehkäpä ensi ptq:hun suuremman univelan kanssa... pitää vain cutata Savannileijoonaa monimutkaisemat kortit pakasta  ;D