Poromagia

Kirjoittaja Aihe: False demise + reksaus  (Luettu 4186 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Verfin

False demise + reksaus
« : 01.03.08 - klo 18:56 »
Niin, mulla o Ancient Silverback ja vastustajani pelaa siihe False Demisen. Jos mun apina ny kuolee ja reksaan sen nii lentääkö se mun vastustajalle vai jääkö se mun omistukseen

Poissa duracel

Re: False demise + reksaus
« Vastaus #1 : 01.03.08 - klo 19:01 »
Regeneration korvaa creaturen tuhoutumisen ennen kuin se menee graveyardille. Regeneration toimii siis kortin ollessa vielä pelissä, joten False Demisen ability ei koskaan triggeröidy. Saat pitää apinasi.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Verfin

Vs: False demise + reksaus
« Vastaus #2 : 01.03.08 - klo 19:11 »
Niin ja vielä tähän että jos apinani taas kuolee ja reksaan sen nii triggeröikö se abilityt jotka vaativat creaturee menee gravelle.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: False demise + reksaus
« Vastaus #3 : 01.03.08 - klo 19:12 »
Apina ei mene graveyardilla regeneroidessaan.
Tällöin abilityt eivät triggeröidy jotka triggeröityisivät apinan mennessä graveyardille koska apina ei mene graveyardille.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Mns

Vs: False demise + reksaus
« Vastaus #4 : 01.03.08 - klo 20:04 »
Postaampa tänne. Milloin regenerointi pitää maksaa niin, että se täyttää tarkoituksensa? Eli voiko maksella vaikkapa upkeepillä tai muulloin, ennen cretun kuolemaa.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: False demise + reksaus
« Vastaus #5 : 01.03.08 - klo 20:12 »
Regeneration shieldi on voimassa vuoron loppuun asti. Sen voi maksaa koska tahansa haluaa, ja jos ukko kuolisi se regeneroikin jos sillä on regeneration shield / shieldejä.
Useimmin ukko regeneroidaan juuri ennen kun shieldille tulisi käyttöä - lämät stäkissä tai tappavan pultin tms. ollessa stäkissä.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa duracel

Re: False demise + reksaus
« Vastaus #6 : 01.03.08 - klo 21:46 »
Regenerationin antava ability pitää pelata ja sen pitää resolvata nimenomaan ENNEN creaturen tuhoutumista. Regeneration on replacement effect. Sellaiset korvaavat jonkin pelin tapahtuman jollain muulla tapahtumalla. Regenerationin tapauksessa korvattava tapahtuma on creaturen tuhoutuminen, joka voi tapahtua jonkin "destroy"-efektin vuoksi tai tarpeeksi suuren vahingon vuoksi. Tuhoutuminen korvautuu sillä, että creaturesta poistetaan kaikki vahinko, se menee tappiin ja se poistetaan combatista. Sillä ei tarvitse olla vahinkoa, se saa olla jo valmiiksi tapissa eikä sen tarvitse olla combatissa, mutta tuhoutuminen korvautuu silti noilla asioilla.

Otetaan alkuun esimerkiksi toisenlainen replacement efekti, jotta nähdään mitä ne ovat. Furnace of Rath korvaa tapahtuman "tee N vahinkoa" tapahtumalla "tee 2*N vahinkoa". Jos jonkin abilityn efekti on siis vaikkapa kolme vahinkoa, muutetaan tämä tapahtuma kuudeksi vahingoksi.

Olkoon esimerkkinä tuo Ancient Silverback.

Silverback on combatissa, jossa sitä blockaa Shivan Dragon. Combat Damage (assingmentit) laitetaan stackiin. Jos vahingon annetaan resolvata, tuhoutuvat molemmat creaturet, eikä regeneration enää tässä vaiheessa tee mitään. Jos taas combat damage stepissä, sen jälkeen kun vahingot on laitettu stackiin, pelataan Ancient Silverbackin ability, se antaa resolvatessaan sille "regeneration shieldin", joka säilyy kunnes se käytetään tai korkeintaan vuoron loppuun, jos sitä ei käytetä. Nyt kun Silverback on tuhoutumassa Shivan Dragonista saamaansa vahinkoon, se ei tuhoudukaan vaan siitä poistetaan kaikki vahinko, se menee tappiin ja se poistuu combatista.

Otetaan toinen tilanne, jossa Ancient Silverback hyökkää. Declare attackers stepissä siihen pelataan Lightning Axe. Kun Lightning Axe on vielä stackissa, pelataan Ancient Silverbackin ability. Se resolvaa, ja Apina saa regeneration shieldin. Kun Lightning Axe resolvaa, se tekee Apinaan viisi vahinkoa, mutta regenerationin vuoksi Silverback ei tuhoudu tähän vahinkoon, vaan sen sijaan siitä poistetaan kaikki vahinko, se menee tappiin ja se poistetaan combatista. Koska se on poistettu combatista, se ei enää ole hyökkäämässä.

Regeneration on yleensä activated ability, joka pelataan normaalisti kuten mikä tahansa activated ability. Se menee stackiin, siihen voi responsata ja niin edelleen. Ancient Silverbackin regeneroimiseen voisi siis responsena pelata vaikka tuon Lightning Axen (oletetaan vaikka että Apinan pelaajalla oli vain yksi vihreä mana käytössä).

Ja vielä yksi. Vihollinen targetoi Ancient Silverbackia Erratic Explosionilla. Erratic Explosionin resolvatessa pakan päältä käännellään kortteja ja ensimmäisen nonlandin osuessa tehdään sen converted mana costin verran vahinkoa. Tämä tapahtuu siis spellin resolvatessa, joten Ancient Silverbackin controllerin on päätettävä käyttääkö hän regenerationia vai ei. Jos hän ei käytä sitä ja antaa Erratic Explosionin resolvata, on Silverback kuollut mikäli paljastettu kortti maksaa viisi manaa tai enemmän. Hänen on siis pelattava regenerationin antava ability ENNEN kuin hän edes tietää onko se tuhoutumassa vai ei.

Toivottavasti selventää hieman regenerationin toimintaa.

~jari
« Viimeksi muokattu: 01.03.08 - klo 21:56 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Vs: False demise + reksaus
« Vastaus #7 : 02.03.08 - klo 22:48 »
Tuo selvensi ihan hyvin. Kiitos vaan. Toivoisin kuitenkin vielä lisäselvennyksiä seuraaviin tilanteisiin, joissa käytetään Devouring Strossusta, Havoc Demonia.

1. Uhraan demonin strossukselle regeneraatiokilveksi. Kumpi resolvaa ensiksi, kilpi vai massatuho?
2. Strossukseen on tehty vaikkapa 6 vahinkoa ja sillä on regeneraatiokilpi valmiina, kun demoni kuolee ja aiheuttaa massatuhon. Selviääkö strossus?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: False demise + reksaus
« Vastaus #8 : 02.03.08 - klo 22:52 »
1. aktivoit Strossuksen abilityn uhraamalla Demonin. Strossuksen ability menee stäkkiin, ja sen jälkeen menee Demonin ability stäkkiin eli Demonin ability resolvaa ensin.

2. Kyllä, siitä tulee 4/4 jossa on 6 vahinkoa -> kuolisi lethal damageen -> regeneroituu.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.