Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Emperor-ongelma  (Luettu 3450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Emperor-ongelma
« : 09.03.08 - klo 22:31 »
Pelasimme kavereideni kanssa Emperor-Magiccia ja vastaamme tuli targetointiongelma. Tiimit ABC ja DEF ovat vastakkain ja B ja E ovat keisareita. Keisari E:n oikean puolen kenraali D pelaa Shard Volleyn kohdistaen vastustajan kenraali C:tä. Jos keisari B kääntää Willbenderinsä face uppiin kohdistaen SV:tä, niin ketkä pelaajat (tai heidän korttinsa) ovat mahdollisia kohteita SV:lle? Normaalissa moninpelissä tämä ei olisi mikään ongelma, mutta paikallisten "sääntömestareiden" mukaan keisarimtg:hen kuuluu vaikutusalue, joka on keisareilla 2 ja kenraaleilla 1. (eli tässä ovat nyt vastakkain B:n kakkosvaikutusalue ja E:n ykkösvaikutusalue)
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Re: Emperor-ongelma
« Vastaus #1 : 10.03.08 - klo 09:07 »
Nämä moninpelisäännöt eivät ole aivan niin yksityiskohtaiset kuin yksinpelin, joten vähän joutuu tulkintoja tekemään. Tämmöistä poimin:

415.7a sanoo, että spellin target voi vaihtua ainoastaan toiseen lailliseen targettiin. Range of Influence -kohdasta löytyy sääntö 601.4, joka sanoo, etteivät objektit tai pelaajat rangen ulkopuolella voi olla targetteina pelaajan controlloimille spelleille tai abilityille. Koska pelaaja edelleen controlloi Shard Volleytaan, ei sen targetiksi voi valita laitonta, rangen ulkopuolella olevaa targettia. Shard Volleyn Range olisi siis D:n vaikutusalue.

Nyt tuleekin sitten toinen kysymys, että voiko B valita sille targetin OMAN rangensa ulkopuolelta. Säännöt sanovat vain, ettei efektiin, joka pyytää valitsemaan pelaajan, voi valita pelaajaa rangen ulkopuolelta. Willbender ei mielestäni kuitenkaan ole tällainen efekti. Minusta tuntuu, että B voi valita Shard Volleyn targetiksi E:n. Perusteluni on siis se, etteivät säännöt sitä näytä kieltävänkään.

Näissä moninpelijutuissa kannattaa kyllä useimmiten valita omalle porukalle mieluisin tapa, koska säännöissä ei ole otettu aivan kaikkea huomioon. Jos tuntuu, ettei Emperorin Willbender voi kääntää spelliä toiseen Emperoriin, niin pelatkaa niin.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Vs: Emperor-ongelma
« Vastaus #2 : 10.03.08 - klo 14:53 »
Joo. Kiitos vastauksestasi duracel. Toivottavasti mokani ei häirinnyt pahasti sanoessani "(eli tässä ovat nyt vastakkain B:n kakkosvaikutusalue ja E:n ykkösvaikutusalue)", sillä kun sanoin E, niin tarkoitin oikeasti D:tä. Korjaan tuon nyt alkuperäiseen viestiini. Mutta asiasta sämpylään. Sattuisiko joku tietämään linkin, josta voisi lukea Emperor-Magicin uusimmat ja päivitetyt säännöt, koska kavereideni mukaan seuraava artikkeli (johon itse aina törmään etsiessäni emperorin sääntöjä) on kuulema vanhentunut.

http://www.wizards.com/default.asp?x=magic/rules/emperor
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Re: Emperor-ongelma
« Vastaus #3 : 10.03.08 - klo 15:11 »
Emperor-pelimuotoon löytyvät säännöt Comprehensive Ruleseista. En tiedä onko niitä jossain kirjoitettuna mukavampaan artikkelimuotoon.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!