Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä olette MTGO v3:sta?  (Luettu 5094 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Possu81

Mitä mieltä olette MTGO v3:sta?
« : 21.04.08 - klo 08:55 »
Minkälaisia ajatuksia uusi MTG online software herättää teissä? Minusta tämä uusi versio on aika järkyttävän näköinen. Aluksi se vaikutti tietenkin erilaiselta ja hienolta, mutta nyt sitä muutama sessiota kokeilleena olen sitä mieltä, että ulkoasu on varsin kamala ja softa nykyajan mittapuissa kankea käyttää. Ruskeat palkit vievät koko ruututilan ja on vaikea havainnoida mitä on missäkin? Noin graafisesti ohjelma on uskomattoman "paksu" tai raskas. Kukahan tämänkin ohjelman on suunnitellut? Eipä taida ulkoasuun olla tulossa parannuksia kovin radikaalisti.

Poissa duracel

Re: Mitä mieltä olette MTGO v3:sta?
« Vastaus #1 : 21.04.08 - klo 09:04 »
En ole tuota lopullista versiota vielä nähnyt, mutta betan aikoihin ärsytti nimenomaan se, että iso osa ruudusta on ruskeaa jöötiä, jolla ei ole mitään tehtävää. Kaikki ikonit olivat silloin liian pieniä ja epäselviä, eikä tosiaan tehnyt mieli käyttää ohjelmaa lainkaan. Palaan sitten valittamaan, kun olen tuon "valmiin" pelin nähnyt.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Mitä mieltä olette MTGO v3:sta?
« Vastaus #2 : 21.04.08 - klo 13:54 »
"Valmis" peli on nähty ja koettu ja valitettavasti on samaa ruskeaa jöötiä kuin betankin aikoihin. Tässä listaa isoimmista itseäni nyppivistä "featureista":

- Ulkoasu ylipäätänsä. Skaalautua hooposti, fontit suurenevat/pienenevät miten sattuu ja ikkunoiden reunat ovat kilotonnin paksut.
- Oikean reunan Dock. Okei, chatit saa irti mutta niitä ei saa siirrettyä alareunaan pysyväksi ikkunaksi
- Dräftätessä ei table näkymää, ei näe ketä vastaan on pelaamassa ja kellä menee minkäkin verran aikaa pickeissä.
- Itse pelinäkymä "ok" jos käyttää Compactia, paitsi että kortit skaalataan päin persettä kun ei ole kuin mananlähteitä pöydässä.
- Pyörii hitaasti nuhapumpulla läppärillä, pöytäkoneella ihan ok.
- Rakennettu .net frameworkin päälle.
- Binderi on raskas ja tuhlaa tilaa.
- Deck Constructor on ahterista.
- Treidaus UI perseestä.

Ja tässä ne hyvät puolet:

+ Ei ole vielä minulla kaatuillut.
+ Korttien kuvat ovat nyt nätimmät.

Melkein ottaisin mielummin v2.5 lagailut ja kaatuilut kuin tämän höyryävän kasan paskaa. Parin dräftin vehkeet on vielä jäljellä, mutta jos ne tilttaan niin mitään uutta en osta ennen kuin tuolle on tehty merkittäviä parannuksia. Voi olla että pitää kaivautua onkaloista ihan RL pöytään laputtamaan.
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo 15:59 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Anssi

« Vastaus #3 : 21.04.08 - klo 14:10 »
Aika kamalahan tuo on. Pari casual-peliä jaksoin pelata, sitten kyllästyin lagiin ja huonoon käyttöliittymään. Pelaaminen on tosi kömpelöä ja ruutu huonosti suunniteltu. Fontti on ihan liian pientä, kun ei niitä vaan pysty lukemaan.

Toivottavasti tota tullaan muuttamaan raskaalla kädellä, tällä hetkellä sen käyttö on niin epämukavaa, että pelaaminen ei ole edes hauskaa. 2.5 ulkoasu oli loistava, miksi sitä pitää mennä muuttamaan?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa duracel

Re: Mitä mieltä olette MTGO v3:sta?
« Vastaus #4 : 21.04.08 - klo 14:23 »
Hyi saatana.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa rayenni

« Vastaus #5 : 21.04.08 - klo 15:55 »
Asensin, tutkin, muutin paria asetusta (game play compactille) ja pelasin vähän kasualhuoneessa. Kehnosta ensivaikutelmasta (rumat valikot sekä geneerinen paskanruskeus) sekä muiden valituksen alaisuudesta huolimatta touhusta jäi positiivinen kuva. Edellä mainittuja lagia, huonoa käyttöliittymää, liian pieniä / isoja fontteja/kortteja/majavia ei näkynyt, vaan pelaaminen sekä valikkojen selaus sujui mukavasti ja sujuvasti.

Erikoismaininnan ansaitsevat käytettävyydeltään valovuosia 2.5 paremmat valikot. Pakan rakennus toisaalta oli kieltämättä melkoista taistelua.

Olettaisin, että positiivista kuvaani auttavat omalta osaltaan isohko näyttöni sekä mahdollisesti hieman normaalia korkeampi resoluutio. Voin vain kuvitella, että kieltämättä softa näyttäisi sangen kamalalta minimiksi ilmoitetulla 1024x768:lla vähänkään pienemmän näytön kera.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #6 : 21.04.08 - klo 16:03 »
Minulla oli testinäyttöinä läppärin 1200x800 wide ja pöytäkoneen 1900x1200 että resoa oli riittävästi mutta silti ainakin full screeninä nuo skaalaukset menivät ihan miten sattui. Ja ainakin minun silmiini koskee että fonttien koko muuttuu ihan miten sattuu riippuen siitä missä "huoneessa" on. Lisäksi vielä ohjelmalla on leppoisa tapa tehdä muistivuotoa 15MB jokaista yritettyä treidiä kohden, treidaaminen on hidasta, liigat ovat ilmeisesti tulossa aikaisintaan elokuussa, redeem joskus vuoden lopulla ja toimiva multiplayer sitten joskus joten enemmän ja enemmän ihmettelen miten tämän paskan luomiseen on voinut kulua niin paljon aikaa kuin siihen onkin.

Mutta pakkohan tuolla ei ole pelata, onneksi on muutakin tekemistä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #7 : 21.04.08 - klo 19:36 »
enemmän ja enemmän ihmettelen miten tämän paskan luomiseen on voinut kulua niin paljon aikaa kuin siihen onkin.

Tästä tulikin mieleen hassu anekdootti. Silloin, kun MODO 3:n kehitys ensimmäisen kerran julkistettiin, puhuttiin, että valmiiksi saamiseen menee "ainakin 18 kuukautta". Pistin sitten omasta mielestäni järkevästi heti 18 kuukautta lisää tuohon arvioon ja julistin IRC:ssä, että eiköhän se kolmen vuoden kuluttua tule. No ei hemmetti, tuokin arvio meni kohtuullisesti alakanttiin! Kaikkiaan aikaa taisi kulua yli 3,5 vuotta.

Poissa Possu81

« Vastaus #8 : 25.04.08 - klo 11:47 »
Nyt kun olen käyttänyt softaa useamman session niin päällimmäiseksi on jäänyt mieleen, että miten tämä voi ollakin näin paska.