Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Partauskeskustelu  (Luettu 27538 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ilm

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #60 : 09.06.08 - klo 01:32 »

On se hyvä, että eräillä meistä on näinkin kapeakatseinen käsitys moraalista.


Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä minkälainen käsitys moraalista heillä on tai edes sitä mitä moraali on. Ainakaan minä en osaa määritellä yleispätevää moraalia, joka koskisi kaikkia. Relativistina kannatankin sitä, että jokainen luokoon oman käsityksensä moraalista ja toimikoon sen mukaan. Mikäli joidenkin ihmisten moraalinen käsitys sanoo, että partaamisessa ei ole mitään väärää on vaikeaa saada heitä muuttamaan käsitystään suuntaan taikka toiseen.

Poissa Chaosworm

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #61 : 09.06.08 - klo 07:58 »
En tokikaan ole sitä mieltä, että partaus olisi hyvä asia, päin vastoin, mutta viestin idea oli se, että vaikka vaihtoja tulisikin tehtyä vähän huonosti, niin kyllä siitä toipuu. Mutta partaajien puolelle en missään tapauksessa ole asettumassa, vaikka edellisestä viestistäni taisi niin ehkä ymmärtää...
aka. Awaclus

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #62 : 09.06.08 - klo 08:56 »
En tokikaan ole sitä mieltä, että partaus olisi hyvä asia, päin vastoin, mutta viestin idea oli se, että vaikka vaihtoja tulisikin tehtyä vähän huonosti, niin kyllä siitä toipuu. Mutta partaajien puolelle en missään tapauksessa ole asettumassa, vaikka edellisestä viestistäni taisi niin ehkä ymmärtää...

Hyvä juttu on tämä. Minäkään en pidä huonoja vaihtoja maailman pahimpana asiana, mutta - tämä taas muille - sekään ei ole perustelu partaamisen tukemiseksi. Se tarkoittaa vain, että se ei ehkä ole se pahin asia aloittelijoille. Tämä partauksen takana oleva asenne kuitenkin vahvasti liittyy siihen asiaan, mitä pidän oikeasti jo todella pahana, nimittäin nuorten pelaajien ala-arvoiseen kohteluun ylipäätään: vittuiluun, pelitaitojen kyseenalaistamiseen, ihmisarvon kyseenalaistamiseen jne. 12-15-vuotias ottaa asiat "huumorilla" ihan eri tavalla kuin yli 20-vuotias kouliintunut veteraani ja tämä pitäisi ihmisten ymmärtää. Käytännössä loukkaavan käytöksen taustalla ovat yleensä samat "perustelut" kuin vaihdoissa kusettamisen ja siksi molempiin puuttuminen on tärkeää, toinen kun on ongelmana ihan merkittävä.

Poissa ilpo

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #63 : 09.06.08 - klo 12:20 »
Määpä kysyn teiltä parratuilta vinettäjiltä yhen jutun. Tein tuossa parisen vuotta sitten vaihtokaupan, jossa sain neljännen holo-Merchant Scrollin itelleni yheltä kannuslaiselta kundilta, joka käy aina silloin tällöin Pääkaupunnissa pelaamassa. Olin tietty heti mehuissani, kun kansiosta osui herkkua silmään. Kundi selas mun kansiota ja osotteli lappuja, mitkä kiinnosti. Parin jöösiraren hinnalla oisin varmasti Scrollin saanu, ja molemmat ois ollu tyytyväisiä. Partausta? Kundia kiinnosti kuitenki Wrath of God ja sanoin heti tyypille, että vie pois ja se katto mua niinku heikkopäistä ja aatteli varmasti, että kyllä nyt parta kasvaa. Partausta? Annoin jätkälle valakosen Akroman ja pari jöösiä, joista se tykkäs ja oli oikeasti pihalla koko treidistä. Mä sain neljännen Scrollin, kundi sai kaks valakosta rarea ja jotain jöösiä. Mulla jäi hyvä mieli treidistä, kaveri aatteli varmasti partaavansa mua viimestä päivää. Viikko sitten Scrolli oli jossain 40 taalan kieppeillä, kumpi on partaaja? Mua ei hirveesti kiinnostanu valakoset kortit ja annoin ne sille kundille ihan siksi, ettei se joskus tuu vastaan ja loukkaa itteään, mutta loppujen lopuksi mulle jäi varmaan enemmän fyrkkaa käteen, jos sitä pirun paanua ei ois restriktoitu nyt. Mä luulen, että molemmilla oli hyvä mieli treidin jäläkeen, ehkä hieman partaisakin jollain tavalla (kundi sai enemmän ku osas koskaan toivoa ja mä sain setin täyteen varsin helpolla, kun ei tarvinu alkaa motlia hieromaan).

Musta on hassua, että te paasaatte jostain moraalista. Sehän on aikuistumisriiteistä ensimmäinen mtg:n parissa, kun huomaa tulleensa parratuksi. Tämänkin ketjun paasaajista useat vetää hirveetä linjaa paanujensa suhteen ja hinnat vetää vertoja Mount Everestille. Vähän on hassu lukea kaiffarien paasausta ja kattoa osto/myynti- tia vaihtotopicceja. Tuntemattomia mä kyllä partaan niin maan pirusti, jos tulee jotain herkkendaalia vastaan. Kaveri sai vastikään useamman sadan euron laput (Foweja, dualeita, paineja vitusti, dualit jotain quartterdollarin hinnalla) muutamalla hassulla taalalla autotallimyynnistä ja voi pojat, siitä oli tullu Chewbacca. Iloinen Chewbacca. Myyjäki oli ollut iloissaan, kun pääsi paanuista eroon, vaikkei tiennytkään hinnoista mitään.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Dark Knight

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #64 : 09.06.08 - klo 16:02 »
Unohdat (tarkoituksella?) jotain tärkeää ilpo. Sinä olet kokenut pelaaja, jolla on jo muodostunut suhteellisen hyvä ja selkeä kuva korttien arvoista kokemuksesi vuoksi. Aloittelijoille ja muille suhteellisen nuorille pelaajille tällaista ei ole näin vielä käynyt. -> Argumenttisi kaatui.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa ilpo

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #65 : 09.06.08 - klo 16:46 »
Hassua, mä en yrittäny ees mitään argumentoida. Halusin vaan tuoda esille yhden keissin, jossa molemmat partasivat toisiaan ja ovat siksi paskamaisia ihmisiä - tai sitten eivät. Mä oon pelannu yhdeksän vuotta, ja voin sanoa, että muaki on parrattu kerta jos toinenkin. Nään montaa partaajaa aina, kun menen pelaamaan ja molemmat naureskelee vaihdoille. Paitsi oikeasti mä aion joskus vielä parrata Ekiä kostoksi. Ämmälän Mikon kanssa vaihtelu on parasta. Mä annan sille kortin, jos se jotain multa tarvii. Sitten joskus mää saan siltä jotain, mitä mä tarvin. Kumpaakaan ei hirveästi kiinnosta yksittäisten korttien arvo tai ainakaan se ei vaikuta vaihteluun.

Kyllä se kuva korttien arvosta iskostuu paistoksien päähän, kun tarpeeksi takoo ja partaa. Nutekin huutelee perkeleitä meidän "partaajien" niskaan, vaan taitaapa kaiffaria käydä vaan kateeksi, etenkin kun ei paanu mee kaupaksi. Toiset taas paasaa jostain ihme syistä ja ajattelee aloittelijoiden etua. Ehkä siitäkin on aloittelijalle etua, että oppii käyttämään ympärillä olevaa dataa korttien arvoihin liittyen ennen kuin tuuttailee pahvinsa Virrille, joka on yksi kaiffari, jolla on karvaa parin mammutin verran leukapielissään, mutta mahdollistaa korttien kierron niitä tarvitseville. Mä partaan itteäni tahallaan Alkiolle ja Virrille, kun tiedän saavani paanua, joka kiiltää ja jota ei Suomesta muualta saa - ainakaan helposti.

Kantapään kautta, sanon mä.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa pyyhttu

Re: Partauskeskustelu
« Vastaus #66 : 09.06.08 - klo 17:03 »
Lainaus käyttäjältä: John Rambo
Kantapään kautta, sanon mä.

offtopic/* Laitoin n. 6 kk. sitten throw-inniksi jostakin kulkeutuneen holo-scrollin johonkin random vaihtoon, kun näillä foorumeilla vaihtava jamppa sitä pyysi kaupan päälle. Jos outbox-logit katselisi läpi niin varmaan löytyisi kyseinen kaveri, mutta kuka voi kertoa yrittikö tyyppi suoranaista partausta (tiedostaen siis kortin todellisen arvon) vai ei...

Opetus: kannattaa tarkistaa onko joku foilicommoni vintagekäyttis ja miettiä mitä siitä voisi Suomen kokoisessa maassa pyytää. */offtopic

Poissa ilpo

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #67 : 09.06.08 - klo 17:07 »
Uncommon.

Muistitko lopettaa pelaamisen?
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Heikki

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #68 : 09.06.08 - klo 18:19 »
Kaveri sai vastikään useamman sadan euron laput (Foweja, dualeita, paineja vitusti, dualit jotain quartterdollarin hinnalla) muutamalla hassulla taalalla autotallimyynnistä ja voi pojat, siitä oli tullu Chewbacca. Iloinen Chewbacca. Myyjäki oli ollut iloissaan, kun pääsi paanuista eroon, vaikkei tiennytkään hinnoista mitään.

Tiettyjen ehtojen täyttyessä tuo voisi olla jopa rikos, tai vaihtoehtoisesti moinen oikeustoimi voitaisiin peräyttää. Tokihan siihen vaikuttaa aika monta eri seikkaa.

Itsellä on ohjeena lähinnä se että toisen "tasavertaisen" kauppakumppanin kanssa ei ole niin justiinsa. Junnuja/tietämättömiä taas ei parrata. Kuvittelis että 20+ jannuilla olisi se moraali ja empatia jo sen verran kehittynyt ettei moista tarvitsisi edes sanoa. Thaurwylthin aiemmat viestit oli täyttä asiaa. Niin ja tietty ne prelikkavaihdot on asia erikseen, mutta niissäkään ei tule junnuja parrata!!     
[19:23] <@teemuhy> viideltä jonoon ja kuudelta foldiin, se on sellainen modomiehen maanantai

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #69 : 09.06.08 - klo 18:22 »
Niin ja tietty ne prelikkavaihdot on asia erikseen,

Ennen kuin kukaan viisastelija ehtii väliin, niin vastaan jo valmiiksi Hessun puolesta, miksi prelluissa on vähän eri tilanne. Siellä nimittäin "ostetaan" ja "myydään" pelkkiä spekulaatioita, todelliset hinnat selviävät vasta myöhemmin.

Poissa Ilm

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #70 : 09.06.08 - klo 18:59 »
Partauksesta löytyy myös hyviä puolia. Nassikat ja aloittelijat yleensä pelailevat casualia, eivätkä käy ainakaan constructed turnauksissa. Lähes poikkeuksetta aloittelijoiden kortit ovat uusista seteistä, jolloin heidän rahararensakin ovat uusista seteistä. Jos ja kun nassikat pelailevat vain casualia, niin mitä ihmettä he tekevät  turnauskelpoisissa pakoissa käytettävillä korteilla, jotka ovat täyttä jörssiä heidän casual pakoissaan. Näiden korttien vaihtamisessa on se ongelma, että ainoat kortit joiden kanssa arvot menevät yksiin ovat muut turnauskortit, joilla aloittelijat eivät myöskään tee yhtään mitään. Voit toki vaihtaa nuo turnauskelpoiset kortit nimelliseltä arvoltaan vastaavaan kasaan jörssiä. Tämä toiminta tapa ei ole mielestäni paljoakaan partausta parempi toimintatapa. Toki aloittelijat voisivat säästää korttinsa, jos vaikka joskus sattuisivat aloittamaan turnaus pelaamisen, mutta tällöin ovat kortit jo tippuneet typestä 2:sta ( suurinosa aloittelijoista aloittaa constructed pelaamisensa t2:den parissa). Miksi vaihtaa nassikalle kortteja joilla hän ei tee yhtään mitään, eikä ymmärrä niiden käyttökelpoisuutta ainakaan ajoissa, sen sijaan, että vaihtaa hänelle kortteja joilla hän tekee jotain ja joista hän pitää. Ymmärtääkseni on mtg:n kannalta parempi, että kortit ovat käytössä kuin kansioissa pölyttymässä. (en ota kantaa partauksen takana olevaan "moraaliseen pahuuteen ja vääryyteen")
           Mikä on oikea tapa treidata kortteja aloittelijoiden kanssa? Aina kun annan nassikoiden katsoa kansiotani he ottavat sieltä vain täyttä kuraa, eivätkä hyvät ja arvokkaat kortit heille kelpaa. En näe sitä mitenkään moraalisesti oikeutetumpana työntää nassikalle arvottomia lappuja kiloa, että nimelliset arvot osuvat yhteen.

Poissa Akspee

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #71 : 10.06.08 - klo 05:15 »
Tiettyjen ehtojen täyttyessä tuo voisi olla jopa rikos, tai vaihtoehtoisesti moinen oikeustoimi voitaisiin peräyttää. Tokihan siihen vaikuttaa aika monta eri seikkaa.

Onko Chewbaccana esiintyminen rikos?
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Heikki

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #72 : 10.06.08 - klo 08:29 »
Onko Chewbaccana esiintyminen rikos?

Olet asian ytimessä.
[19:23] <@teemuhy> viideltä jonoon ja kuudelta foldiin, se on sellainen modomiehen maanantai

Poissa Arcane

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #73 : 22.07.08 - klo 12:49 »
Tänään tuli kyllä ovelin partausyritys pitkään aikaan. Ei riittänyt se, että ehdotettiin epäreilua vaihtoa, vaan vielä uskallettiin valehdella korttien hinnoista.

Aloin hieman epäillä, kun Augury Adeptille oli käyttäjä pistänyt hintaa 4,62. Kuka helvetti maksaa moisesta mukamas noin paljon? Oli käyttäjä kyllä sanonut, että motlista katsoi hinnat. No, periaatteessa hän puhui aivan totta. Minun korteilleni hän oli katsonut hinnat normikohdasta, mutta omille korteilleen noin kaksinkertaiset hinnat, koska oli niille ottanut arvot High -hinnan mukaan. Että näin tällä kertaa, antaa todella hyvän kuvan vaihtokaupan tekijästä. Lähti aika vihaista palautetta kyseiselle käyttäjälle ja päätin sitten siitä tähänkin aiheeseen tulla asiasta sanomaan, sen verran tuo HUONO yritys huvitti.

Annan vihjeen: Älä yritä parrata henkilöä, jonka viestistä partauskeskustelu -topic alunperin lähti liikkeelle. ;) Ei siitä saa muuta kuin negatiivista karmaa ja loistavan esimerkin idiootista.
« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo 14:51 kirjoittanut Arcane »
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Mozzam

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #74 : 22.07.08 - klo 13:09 »
Saa kai sitä arvostaa korttejaan miten haluaa.
Lisäksi saa mauttomat valuet vaihdoille noilla arvoilla. Siis jos niitä ikinä onnistuu tekemään.
Legenda kertoo, että Valtteri (nimi muutettu) vaihtoi joskus dualeja päittäin painlandeihin koska ei tykännyt dualien layoutista.

 - Jussi
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #75 : 22.07.08 - klo 13:18 »
Ei oo helppoa, ei.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa mahonen

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #76 : 22.07.08 - klo 13:27 »
Raastaa todella sydäntä, mutta siltikään ei vaihdoista saisi antaa karmamiinusta. KARMAPOLIISI!

Poissa Arcane

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #77 : 22.07.08 - klo 13:29 »
Raastaa todella sydäntä, mutta siltikään ei vaihdoista saisi antaa karmamiinusta. KARMAPOLIISI!

Kysehän ei silti ollut vaihdon epäonnistumisesta, korttien rippaamisesta tai myöhästyneestä postituksesta, joten karma on mielestäni oikea tapa antaa kuvaa henkilöstä näin päin. Negatiivisella vaihtoviestillä en ota kantaa partaukseen, koska tällöin ei vaihtoa ole välttämättä edes tehty.

[edit] Mutta juu, vaihto (todennäköiseti) päättyi hyvin, kun vähän hintoja oli oikaistu. :) Tänne pistin viestiä lähinnä siksi, että pointti oli, että ehkä siihen "katsoin hinnat motlista" -lauseeseenkaan ei aina kannata luottaa, vaan tarkistaa ne hinnat varmuuden vuoksi vielä itse, vaikka vastapuoli kuinka reilulta alunperin olisikin tuntunut.

Päätin lisäksi muokata aikaisemmista viesteistäni käyttäjän nimen kuitenkin pois, ettei liikaa häiritse kyseisen henkilön vaihtamista, kun vaihto kuitenkin saatiin nyt järkevästi loppuun käytyä.
« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo 14:52 kirjoittanut Arcane »
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Ilm

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #78 : 22.07.08 - klo 14:44 »
Kortit tosiaan saa hinnoitella niin kuin haluaa. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa

Poissa Arcane

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #79 : 23.07.08 - klo 02:25 »
Jahas, voisin sitten hieman korjata. Häiritsi tämä päivästä lähtien, kun totesin itsekin olevani täysi törppö, kun tajusin sitten erään asian, mutta enpä päässyt asiasta aikaisemmin sitten asiasta tänne oikaisemaan. Hävetti "pienoisesti" puoli päivää, kun tajusin, että voinpa olla taas väärässä.  :-[

Kyseinen käyttäjä ei sitten välttämättä yrittänytkään tahallaan parrata, vaan oli katsonut kaikki hinnat high-sarakkeen perusteella. Ollessani tohkeissani minulle tulevien korttien suuresta hinnoista, en tajunnut, että omallakin puolella oli muutama kortti, jossa oli selkeästi ylimääräistä hintaa havaittavissa. Antoivathan high-sarakkeen hinnat tosiaan aikalailla väärän ja epärealistisen kuvan vaihdettavien korttien arvosta, mutta enpä usko, että kyseessä oli millään tavalla täysin tahallinen teko, vaan käyttäjä vain oli oppinut hinnat tutkimaan eri kohdasta kuin itse.

Ääh.... pitäisi joskus käyttää päätä, ennen kuin alkaa aukomaan. Pari viime viestiäni voi siis jättää aikalailla noteeraamatta, kun turttailen näemmä taas vauhdilla.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Maaku83

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #80 : 30.07.08 - klo 00:58 »
Mun mielestä parrata saa ja pitääkin. Jokainen oppii virheistään tai ainakin pitäisi oppia mutta joittenkin kohdalla se on mahdotonta ja niin sen pitääkin olla. Itsekkin olen joutunut partauksen uhriksi ja nykyään minua parrataan tietoisesti mutta se on pakko alistua partaukseen koska Suomessa on joidenkin korttien kohdalla aika huono valikoima joten ihan tietoisesti ostan hiukan kalliimmalla mutta eikö vaihtelussa/ostelussa ole tärkeintä että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä? Itse ainakin kiitän niitä jotka ehkä ostavat rapakon toiselta puolelta kortteja ja sitten myyvät kalliimmalla Suomessa ilman heitä monet jäisivät korteitta ja kukaan ei olisi tyytyväinen. Se nyt vain on viidakon/magicin laki vain vahvat selviävät tai niillä joilla on tarpeeksi rahhaa. Karmamiinukset Maaku83 nimellä Kiitos :-*.

Poissa zoukka

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #81 : 09.09.09 - klo 12:29 »
Uudet fetsit todennäköisesti laukaisevat jälleen Onslaught tasoiset partausorgiat ympäri maailmaa. Levittäkää sanaa turteille.

Poissa jupu_

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #82 : 17.09.09 - klo 19:01 »
... kaverin kanssa on vahingossa tultu hölmöiltyä


minun fafiq of the many kahteen tusina rareen
hänen pithing needle ja mutavault kahteen tusina rareen :D

Kiitokset myöskin mairoulle kun yritin tarjota pithing needleä ja mutavaulttia ajanivengeantista että heitti kunnon throw innit...

Poissa HN IPPO

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #83 : 17.09.09 - klo 21:56 »
Itse amatööripäivinä (noh, eipäs yritetä olla yhtään sen enempää kuin ollaan nytkään. =amatööri kolmen vuoden jälkeen.) vaihtelin yli 10 euron arvoisia kortteja alle euron arvoisiin roskarareihin :D.. Paras taisi olla Chameoleon Colossus foil  muutamaan noin 30 sentin arvoisiin kortteihin :D..
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,60141.0.html

Jos teillä ei ole parempaa tekemistä kuin olla minun isoveljenä niin suosittelen sitten vaikka pelaamaan Duel Mastersia.

Poissa Omni

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #84 : 21.09.09 - klo 21:48 »
Ite vieläpä melko casual-miehenä voin sanoa, että pidän kyllä aika tiukasti silmällä vaihdon yhteydessä MOTL:ia, ja aivan varmasti mainitsen vaihtajalle jos se meinaa korttinsa mulle liian halvalla antaa, ja tuputan sitte vaikka väkisin sille jotain että menee tasan... Ja jos jostain syystä joku onnistuu vetämään mua kunnolla nenästä ja saan jälkeenpäin tietää siitä, niin siitä saa kyllä kuulla aivan varmasti ;D

Poissa Namiksu

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #85 : 24.09.09 - klo 21:40 »
Tulee ihan mieleen kun foili Reflecting Poolin vaihdoin Nova Chaseriin, voi niitä aikoja...

Poissa zoukka

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #86 : 30.11.09 - klo 14:39 »
Eräs AMK oppilas käveli tänään vastaan ja kertoi parranneensa kaveriltaan mukavan läjän kortteja. Sisälsi muunmuassa parikymmentä dualia, black lotuksen ja time walkin + kaikkee muuta poweria.

Hyvää karmaa.

Poissa Hideo

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #87 : 30.11.09 - klo 14:56 »
Noh, oma näkemys on tuo edelläkin mainittu salaisuus: Survival of The Fittest. Heikot sortuu elontiellä, ole fiksumpi kuin muut niin pärjäät.

Ja toisaalta, voisin kertoa teille salaisuuden: Korttien arvohan on pääasiallisesti jossain 0,05c luokkaa, koko hinnoittelu on pelkkä kysynnän ja tarjonnan aiheuttama illuusio. Ja se illuusio ei tee kyllä tälle pelille kovin hyvää. Mutta, kun systeemi kerran on tälläinen, niin mikäpä sitä muuttamaan...?

Poissa Polari

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #88 : 30.11.09 - klo 15:05 »
Noh, oma näkemys on tuo edelläkin mainittu salaisuus: Survival of The Fittest. Heikot sortuu elontiellä, ole fiksumpi kuin muut niin pärjäät.

Ja toisaalta, voisin kertoa teille salaisuuden: Korttien arvohan on pääasiallisesti jossain 0,05c luokkaa, koko hinnoittelu on pelkkä kysynnän ja tarjonnan aiheuttama illuusio. Ja se illuusio ei tee kyllä tälle pelille kovin hyvää. Mutta, kun systeemi kerran on tälläinen, niin mikäpä sitä muuttamaan...?

Mikä hinnoittelu ei ole kysynnän ja tarjonnan aiheuttamaa?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Johnny Quickdeath

Vs: Partauskeskustelu
« Vastaus #89 : 30.11.09 - klo 21:13 »
Noh, oma näkemys on tuo edelläkin mainittu salaisuus: Survival of The Fittest. Heikot sortuu elontiellä, ole fiksumpi kuin muut niin pärjäät.

Ja toisaalta, voisin kertoa teille salaisuuden: Korttien arvohan on pääasiallisesti jossain 0,05c luokkaa, koko hinnoittelu on pelkkä kysynnän ja tarjonnan aiheuttama illuusio. Ja se illuusio ei tee kyllä tälle pelille kovin hyvää. Mutta, kun systeemi kerran on tälläinen, niin mikäpä sitä muuttamaan...?

Tämä voisi olla tottakin, jos resursseja (eli tässä tapauksessa Magic The Gathering -kortit) olisi loputtomat määrät. Mutta kun meillä on vain rajattu määrä niitä, niin ne eivät riitä kaikille. Supply // Demand aiheutuu tästä resurssien rajallisuudesta.

En viitsisi alkaa pitämään ekonomian tuntia juuri nyt.