Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Counteroimisista  (Luettu 4734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CK

Counteroimisista
« : 24.10.05 - klo 17:35 »
Jos joku vastustaja yrittää pelata jonkun spellin 1. kertaa vuorolla ja minulla on flipattu Erayo, Soratami Ascendant ja Uyo pöydässä, ehtiikö Uyo kopioida sen spellin? (Siis jos se on instant tai sorcery)

Ja sitten vielä sitä että lasketaanko counteroidut spellit pelatuiksi? Kysyn lähinnä "Whenever you play a spirit or arcane spell..."-juttua ja Erayon flippaamista varten.
EDH-pelaaja. Entinen judge.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Counteroimisista
« Vastaus #1 : 25.10.05 - klo 10:22 »
Kyllä ehtii. Flipatun Erayon ability menee stackiin (se on erratoitu: Erayo’s Essence/ Legendary Enchantment / Whenever an opponent plays a spell for the first time in a turn, counter that spell.), ja stackissa olevaan abilityyn voi vastata Uyolla.

Counteroidutkin spellit lasketaan pelatuiksi. Spelli tulee pelatuksi siinä vaiheessa kun se laitetaan stackiin (targetit valittu, hinta maksettu jne).
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa DragonSlayer

Counteroimisista
« Vastaus #2 : 21.01.06 - klo 23:36 »
En viittinyt aloittaa uutta ketjua joten kysyn kysymykseni nyt täällä:
1. Voiko esim. näitä kortteja counteroida (esim. Mana Leakilla):

Plated Slagwurm
Kodama of the North Tree
yms.

2. Edelliseen liittyen-> Jos minulla on pydässä Kira, Great Glass-Spinner, niin voiko pelaamiani creatureita counteroida?

3. Ja ihan muihin asioihin liittyvä. Milloin Creature astuu peliin, Eli milloin se on in Play? Onko se jo "pinossa" ollessaan pelissä vai vasta resolvattuaan? Saman kysymyksen voisi esittää muillekkin spelleille. Ajattelin vaan, että triggeröityykö "whenever you play" abilityt vaikka spelli counteroidaankin.

Poissa korpi

Counteroimisista
« Vastaus #3 : 22.01.06 - klo 01:08 »
Tee aina uusi topic, jos et kysy tarkennuksia topicin asiaan.

1. Voi counteroida. Em. creatureiden abilityt estävät targetoimasta niitä, kun ne ovat pöydässä.

2. Voi counteroida. Creature spell ei ole vielä creature ja "pinossa" ollessaan creaturet ovat vielä creature spellejä.

3. Olento tulee peliin, kun creature spell resolvaa. Spellit resolvaavat, kun molemmat pelaajat luovuttavat priorityn tekemättä mitään. "Whenever you play" -abilityt triggeröityvät, kun ilmoitat spellin eivätkä sen resolvatessa, eli kyllä; ne triggeröityvät vaikka loitsu counteroitaisiinkin.

Poissa DragonSlayer

Counteroimisista
« Vastaus #4 : 22.01.06 - klo 01:36 »
Voiko ykkös kohdan esimerkki creatureita enchata esim. Faith’s Fetters:llä?

Poissa korpi

Counteroimisista
« Vastaus #5 : 22.01.06 - klo 02:08 »
Ei voi.