Poromagia

Kirjoittaja Aihe: state based effect  (Luettu 3941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Verfin

state based effect
« : 08.05.08 - klo 21:17 »
Olenko kovinkaan oikeassa;
Pelissä on 1/1 cretu johon pelataan giant growth ja samaan stäckiin päälle laitetaan last gasp.
Oman ymmärrykseni mukaan cretu saa aluksi -3/-3, mutta koska kukaan pelaaja ei saa  prioritia ei tuo cretukaan kuole ennen kuin growthi resolvaa.

Poissa duracel

Re: state based effect
« Vastaus #1 : 08.05.08 - klo 22:30 »
Pelaajat saavat priorityn resolvaavien spellien välillä, mutta eivät niiden resolvaamisen aikana. Last Gaspin resolvattua creature on -2/-2, ja koska pelaaja saa priorityn ennen kuin Giant Growth resolvaa, menee ukko onnettoman toughnessinsa vuoksi hautaan.

Esimerkki: Sinulla on pelissä Maro. Jos pelaat Wheel of Fortunen, ei Maro kuole spellin resolvaamisen aikana, vaikka se on välillä 0/0, koska spellin resolvaamisen aikana ei tarkisteta state-based efektejä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa zoukka

Vs: state based effect
« Vastaus #2 : 09.05.08 - klo 13:25 »
En tiedä liippaako edes läheltä, mutta pöydässä on Ashenmoor Liege ja pelaan Murderous Redcapin. Tekeekö se 4 lämää nokkaan?

EDIT: No joo pakkohan sen on se neljä ampua jos järjellä miettii. Kun ability menee stäkkiin niin ukonhan power on jo neljä.
EDITEDIT: Kiitos tarkennuksesta!
« Viimeksi muokattu: 09.05.08 - klo 15:31 kirjoittanut zoukka »

Poissa duracel

Re: state based effect
« Vastaus #3 : 09.05.08 - klo 15:20 »
Sillä ei ole merkitystä mikä ukon poweri (vaikka olet oikeassa, että se on neljä tuossa tilanteessa) on abilityn mennessä stackiin, vaan tuo power ja damagen määrä katsotaan abilityn resolvatessa. Jos Redcap ei ole enää silloin pelissä, käytetään sitä powerin arvoa, joka sillä viimeksi pelissä ollessaan oli (last-known information).

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa oze

Vs: Re: state based effect
« Vastaus #4 : 20.05.08 - klo 22:27 »
Sillä ei ole merkitystä mikä ukon poweri (vaikka olet oikeassa, että se on neljä tuossa tilanteessa) on abilityn mennessä stackiin, vaan tuo power ja damagen määrä katsotaan abilityn resolvatessa. Jos Redcap ei ole enää silloin pelissä, käytetään sitä powerin arvoa, joka sillä viimeksi pelissä ollessaan oli (last-known information).

~jari

Hieman jo off-topic, mutta tulikin tuosta idea: onko tämä toimiva K0npo?
Nameless Inversion omaan Redcappiin responssina Redcapin comes into play abilityyn. -> 5 päähän ja persistin avulla vielä 1 lisää.
Redcap kuolee state-based efectinä p/t ollessa 5/-1. Pystytäänkö last known informaatiota seuraamaan tähän asti?
Minun timantin kova Säääntötietämys ja lvl1-jutge-tarra naamassa lausuttu ajatukseni sanoisi, että toimii juuri näin. Joku kovempi ammattilainen voisi kertoa totuuden.

-Ossi

EDIT: Kiitos vastauksesta ja sekava osuus poistettu. :)
« Viimeksi muokattu: 20.05.08 - klo 22:56 kirjoittanut oze »

Poissa Polari

Vs: state based effect
« Vastaus #5 : 20.05.08 - klo 22:48 »
Noinhan se toimii. En tosin ihan ymmärrä kysymystä siitä "mihin asti" LKI seuraa asioita - LKI yksinkertaisesti kertoo mitkä olivat objektin ominaisuudet sen poistuessa pelistä jos abilityn niitä tarvitsee tietää, ja tuossa tapauksessa Redcap oli kuolleessaan 5/-1.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)