Itse pelasin tässä jonkin aikaa dekkiä, jonka ainoat creaturet olivat
Wee Dragonauts (4kpl) sekä
Gelectrode (4kpl), tämän lisäksi pelasin pelkkiä sorceryja ja instantteja, joihin kuuluivat mm. 4x
Arc Blade ja 4x
Reality Strobe, koska näistä oli hyötyä Wee Dragonautsien ja Gelectrodejen kanssa.
Koska omassa metassani löytyy runsaasti poistoa, pelasin paljon ns. cantrippaavia spellejä, jotka nostaa kortteja. Näistä pelasin mm.
Electrolyze ja
Ponder. Pakkahan voittaa helposti ainoastaan yhden Wee Dragonautsin avulla, kunhan sitä saa pumpattua tarpeeksi. Omani on mm. yhden vuoron aikana pelannut 4 wee dragonautsia pumppaavaa spelliä (yksi suspendista ilmaiseksi) sekä päälle psychotic furyn, jonka jälkeen Dragonauts olikin jo 11/3 Double Strikella. Rekurraavat spellit tekivät kuitenkin pakasta todella hitaan, joten
Joven innoittamana kuitenkin minäkin suunnittelin pakkani uudestaan. Joven pakanhan näkee täältä:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=33852.
Ehdotan siis, että sinäkin otat siitä mallia. Niv-Mizzettiä ja tällaisia et välttämättä tarvitse, mutta suosittelen mm.
Isochron Scepterien hankkimista. Sen kanssa kannattaa pelata mm.
Psychotic Furya,
Accumulated Knowledgea,
Incineratea ja monia muita hyviä kahden manan taikoja, joita saa keppiin kiinni. Tämän lisäksi minä pitäisin sisällä Electrolyzet edelleen, ne vaan ovat oikeasti niin hyviä. Counterspellejä en itse pelaa yhtään, uudet Dragonautsit saa kyllä käteen, kunhan nostaa riittävästi kortteja. Gelectrodeilla voi ampua sitten päähän tai edessä olevia lentureita pois. Jos counterspellejä haluat pelata suojaksi, pelaa sellaisia, jotka saa Isochron Scepteriin kiinni, eli lähinnä Zoukan ehdottamia lappuja. Zoukan ehdottamia Pyroclasmeja suosittelen myös itse. Ainoa ongelma niissä on se, että ne ampuvat omat Gelectrodet pois kentältä, mutta se on yleensä pieni takaisku.
Luin jo tuosta, että olet aloittelija, mutta ei kannata huolestua runsaasta korttien suosituksesta: Ainakaan oma pakkani ei pelaa ainoatakaan rarea ja koko pakan kalleimmat kortit ovat 4x Electrolyze sekä 4x Isochron scepter. Nämäkin ovat yleensä suht helposti vaihdettavissa, jälkimmäiset vähän vaikeampi löytää, niitä itsekin toistaiseksi vielä etsin.
Toivottavasti auttoi. Kannattaa aina muistaa, että kortinnosto on hyvästä. 60 kortin pakoissa se nostaa omat voittokortit nopeammin käteen ja lisäksi se nostaa sellaiset kortit käteen, jotka toimivat vastauksina vastustajien kortteihin. Jos haluat, voin lähettää privaviestissä oman pakkalistaukseni vielä avuksi. Turnaustasoahan pakka ei ole, mutta se on halpa, hauska pelata ja kotipeleissä varmasti oikein hyvä.