Ylipäätään turnauksen palkinnoista valittaminen on typerää - saati sitten pikkupaikakunnalla, jossa turnauksia on harvakseltaan ja järjestämiseen innokkaita tai kykeneviä ihmisiä vielä harvemmassa.
Tästä olen vahvasti eri mieltä, mutta minullapa onkin vielä hyvässä muistissa se, mitä tapahtui Seinäjoella 2000-luvun alussa. Siinä kontekstissa muiden paikkakuntien asioista kiinnostuminen vaikuttaa oikein perustellulta. Todennäköisesti tämän takia olemme sitten eri linjoilla.
Kyseisen turnauksen palkinnoista on myös paikallisella irc-kanavalla keskusteltu, joten ne on valittu kävijäkuntaa miellyttäviksi. Kyse on pikkupaikkakunnan pienestä turnauksesta, joka on räätälöity sen tarpeisiin - jos et ole edes osallistumassa tapahtumaan, niin miksi puutut sen järjestämiseen?
Kysyin tuota asiaa ihan aidosti kiinnostuneena, ja kysymykseeni myös vastattiin. Ennen kyseistä vastausta minulla ei tätä tietoa ollut, joten miten ihmeessä olisin sen arvannut kysymättä?
Jos nyt yleisesti leikitään, että tämä foorumi on avoin koko Suomen Magic-skenelle, niin olisihan se häkellyttävän typerää, jos eri paikkakuntien asukkaat eivät saisi kysellä toistensa kuulumisia. Jos jossain muualla tehdään asiat toisin, niin voi olla ihan järkevää kysyä, miksi asiat tehdään toisin. Tällöin voi syntyä keskustelua, josta on hyötyä jommallekummalle osapuolelle. "Senkin toispaikkakuntalainen, mitäs tuut siihen sörkkimään" ei nyt vain mitenkään edistä asiaa puoleen tai toiseen. Esim. tampesterilaisilta olen oppinut monta hyödyllistä juttua turnausasioista. Toisintona: Minua ihan aidosti kiinnosti tämä, ja sillehän olisi saattanut olla vaikka miten hyvät perustelut.
Tapahtumalle omistetussa ketjussa keskustelun olisi hyvä rajoittua juuri ko. tapahtumaa koskeviin asioihin - jos palkinnoista tahtoo keskustella yleisemmällä tasolla, niin aiheelle voi tehdä uuden ketjun, jolloin se myös jatkossa löytyy huomattavasti helpommin: jos aihe joskus jotakuta muuta kiinnostaa, niin hän tuskin sitä osaa Joensuun legacy-ketjusta etsiä...
Totta. Tässä vaiheessa se tosin taitaa olla turhaa, koska keskustelu lienee jo ohi. Minä en ainakaan itse aiheesta keksi enää mitään lisättävää.
Etkä voi, Miikka, mitenkään väittää, ettei olisi tavanomaista se, että keskustelu jostain asiasta saa kipinänsä jostain ihan muusta ja etenee sitten vähän hallitsemattomasti uusille urille. (Tätä tapahtuu ihan normaalissa kahvipöytäkeskustelussakin.) Ylläpito voi saksia juttuja sitten jälkikäteen, mutta keskustelun estäminen jollain puhtaasti teknisillä lokerointiperusteilla on yksinkertaisesti - no, se on jopa haitallista foorumin sisällön kasvamisen kannalta.
Jos halutaan, niin voin vaikka tehdä yleisosastolle ketjun turnausten palkintorakenteesta, siirtää omat yleislätinäni sinne ja sitten viitata tähän ketjuun. Noin omasta puolestani en kyllä näkisi siihen tarvetta, tässä ketjussa on ehkä kymmenisen "väärää" viestiä, mikä nyt ei ketään tapa.
-- Nute
Oulu