Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Spunge  (Luettu 5870 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Athelloren

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • These deaf mutes
Spunge
« : 08.06.08 - klo 13:09 »
22 Forest
2 Gaea's Cradle

2 Timber Protector
2 Sporoloth Ancient
2 Sporesower Thallid
4 Thallid Shelldweller
4 Llanowar Elves
4 Utopia Mycon
2 Nullmage Shepherd

3 Life and Limb
2 Saproling Symbiosis
4 Priviledged Position
4 Fungal Bloom
3 Doubling Season

Sapro, land, forest mana ja indistruktable leikkiä.

Onko ehdotuksia?

maitten määrää nostettu vastaamaan 60 korttia.
Päivitetty pakka.
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo 20:25 kirjoittanut Athelloren »
"I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes"

Poissa Arcane

Vs: Spunge
« Vastaus #1 : 08.06.08 - klo 23:48 »
Laskinko väärin, vai onko tässä 58 korttia? Yritä saada se 60 täyteen, se on ihan järkevä määrä. Oli pakka sitten mikä tahansa, ainakin itse olen suuresti mieltynyt kortinnostoon. Olisiko Skullclamp mitään? Sen voisi sitten antaa (pumppaamattomille) saprolingeille, kyllä aina yhden saprolingin uskaltaa vaihtaa pariin korttiin. Tai Harmonize. Tai teemaan sopivasti myös Psychotrope Thallid

Privileged Position tuntuu myös hieman turhalta kortilta, koska jos timppa ei ole paikalla, kuolee koko armeija lähes joka tapauksessa Pyroclasmiin tai muuhun vastaavaan poistoon. Myös Fungal Bloom on hieman turhan hidas omaan makuuni ja Fertile Imagination ei toimi yhtään, jos vastustajan käsi tyhjä. Muutenkin se toimii lähinnä arpomalla.

Miten olisi sellaiset kortit kuin Scatter the Seeds, Thelonite Hermit ja Sprout Swarm ? Nuo Thalliditkaan kun eivät mitään kauhean nopeita Saprolingien Tekijöitä ole, ellei perusta Thallideille ihan ikiomaa pakkaa (jossa taas sitten saprolingit yleensä ovat vain plussa ja jyräys toimii Thelon of Havenwoodin ansiosta).

Lisäksi jos kotipeleihin pakka on, eikä sideboardia ole käytössä, sekä kaverisi tuntuvat aina viskovan niitä ikäviä enchantmentteja/artifacteja, joille ei sitten voikaan mitään, saattaisin ujuttaa pakkaan ehkä edes ihan pari kappaletta Naturalizea.

Toivottavasti auttoi.
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo 00:01 kirjoittanut Arcane »
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Athelloren

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • These deaf mutes
« Vastaus #2 : 16.06.08 - klo 17:27 »
"Oli pakka sitten mikä tahansa, ainakin itse olen suuresti mieltynyt kortinnostoon. "
Tosiaan.... tuo minun pakka suunnitelmani ei ollut tarpeaksi suurella tekstillä kirjoitettu että se korostaisi itseään vai?

!!!--> "Sapro, land, forest mana ja indistruktable leikkiä. " <--!!!

Privileged Position tuntuu myös hieman turhalta kortilta, koska jos timppa ei ole paikalla, kuolee koko armeija lähes joka tapauksessa Pyroclasmiin tai muuhun vastaavaan poistoon. Myös Fungal Bloom on hieman turhan hidas omaan makuuni ja Fertile Imagination ei toimi yhtään, jos vastustajan käsi tyhjä. Muutenkin se toimii lähinnä arpomalla.
Olen osittain samaa mieltä PP:n kanssa ja Fertile Imagination, mutta jos otetaan huomioon pakan formaatti ja fakta (jota en ole ennen sanonut ja pyydään siitä anteeksi) että pelaan vain paikallisia pelejä ja ystävä porukassa ja koskaan ei ole ystävä porukassani tapahtunut niin, että kenelläkään ei ole korttia kädessä.
Fungal Bloom on osoittautunut MWS peleissä huomattavan hyväksi kortiksi kun mukana on jopa yksi tai jopa kaksi Doubling Seasonia. Voin vaihtaa kortin jos sille tulee myös parempi vastine esille.

Miten olisi sellaiset kortit kuin Scatter the Seeds, Thelonite Hermit ja Sprout Swarm ? Nuo Thalliditkaan kun eivät mitään kauhean nopeita Saprolingien Tekijöitä ole, ellei perusta Thallideille ihan ikiomaa pakkaa (jossa taas sitten saprolingit yleensä ovat vain plussa ja jyräys toimii Thelon of Havenwoodin ansiosta).
Scatteri on mieleeni liian kallis ja liian vähän tuottava. Hinta-hyöty suhde on vähän ketuillaan minusta.
Thelonite hermit on hyvä, sen hyväksyn.
Thallidien pakkahan tämä on mielestäni, ehostettuna parilla erikoisella vierailialla vaan.

Lisäksi jos kotipeleihin pakka on, eikä sideboardia ole käytössä, sekä kaverisi tuntuvat aina viskovan niitä ikäviä enchantmentteja/artifacteja, joille ei sitten voikaan mitään, saattaisin ujuttaa pakkaan ehkä edes ihan pari kappaletta Naturalizea.

Toivottavasti auttoi.
Tuo on totta. Naturalizea voisin jopa harkita kunnolla. Minkä tilalle ne pitäisi ehdottomasti laittaa? Vai suoraan sidelle?

EDIT: Huva suomi.

Poissa Omnicun

« Vastaus #3 : 16.06.08 - klo 18:14 »

Toivottavasti auttoi.
Tuo on totta. Naturalizea voisin jopa harkita kunnolla. Minkä tilalle ne pitäisi ehdottomasti laittaa? Vai suoraan sidelle?

Tällaisessa viritelmässä Naturalizea veikeämpi vaihtoehto lienee Nullmage Shepherd. Se tekee jotain hyödyllistä, vaikkei ilkeitä artichantmencteja olisikaan maisemissa.

Poissa Arcane

« Vastaus #4 : 16.06.08 - klo 18:22 »
Oli pakka sitten mikä tahansa, ainakin itse olen suuresti mieltynyt kortinnostoon.
Tosiaan.... tuo minun pakka suunnitelmani ei ollut tarpeaksi suurella tekstillä kirjoitettu että se korostaisi itseään vai?
Muotollaan lause sitten uudestaan: Kortinnosto ja korttietu on hyvästä, oli dekki sitten mikä hyvänsä.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Athelloren

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • These deaf mutes
« Vastaus #5 : 16.06.08 - klo 20:24 »

Toivottavasti auttoi.

Tällaisessa viritelmässä Naturalizea veikeämpi vaihtoehto lienee Nullmage Shepherd. Se tekee jotain hyödyllistä, vaikkei ilkeitä artichantmencteja olisikaan maisemissa.

Kuulostaa hyvältä. Onko muuta ehdotusta? Onko olemassa jotain vielä nopeampaa tapaa hankkia paljon saproja ja hyötyä niistä?