Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Untap  (Luettu 3348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chaosworm

Untap
« : 13.07.08 - klo 19:43 »
Täytyykö lapun olla täpissä, jotta sen voi untäppiä? Esimerkiksi vaikka Shadowmoorissa ja Eventidessä olevat untapsymbolit, voiko activated abilityn aktivoida untäppimällä untäpissä olevan kortin, tai sitten jos joku ability sanoisi, että untäppää kaksi permanenttia ja vain yksi on täpissä, (joskin taitaa niissä lukea "up to", mutta tämäpä onkin esimerkki) niin mitäs sitten kävisi? Osasinpa taas selittää epäselkeästi, mutta toivottavasti ymmärrätte.
aka. Awaclus

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Untap
« Vastaus #1 : 13.07.08 - klo 20:48 »
Untap - symboli toimii kuten tap - symboli mutta toisinpäin. Se on cost tai osa siitä että abilityn voi pelata. Täpätty permanent ei voi käyttää abilityä joka vaatisi sen täppäämistä eikä untäpätty ukko voi käyttää ablityä joka vaatisi sen untappaamista.

Tämä ei siis estä esimerkiksi Niveous Wisps:n pelaamista täpättyyn ukkoon.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.