Olen itse pelannut ninjoilla jonkinlaisella menestyksellä (T2) ja joitain kommentteja voisi antaa:
Ninjaenablereita pitää olla olla. Itse pelasin ihan suoraan 12 enableria, koska pelin häviää, jos viimeistään toisella vuorolla ei ole jotain miestä pöydässä. Infiltratoreiden ja hoptereiden lisäksi pelasin surveilling spriteä. Myös will-o-the-wisp oli mietinnässä, mutta sprite on ehkä parempi.
Olen itsekin huomannut, että noita enablereita voisi olla enemmänkin. Spritejä on pyöriny 4 kpl pakassa aikaisemmin joskus.
Pelasin myös loppuaikoina paria keening bansheeta. Ne murhasivat hitaan rockin aika pahasti.
Mielenkiintoselta vaikuttaa. Pitempiin peleihin soveltunee aika nätisti.
Mistblade ei ole niin hyvä mies, kun näyttää. Jää tosi monesti kuolleeksi kortiksi käteen. Pelasin kolmea, vähensin kahteen. Paria kannattaa pelata kuitenkin, kun higure noutaa tarvittaessa.
Itekin oon huomannut saman noiden Mistbladejen suhteen. Muutamalla ensimmäisellä kierroksella se on ihan kiva, mutta ei oikein enää sitten hyödytä mitään, kun vastustaja saa pelin käyntiin.
Inkkari omistaa. Yksi ei riitä, koska siihen löytyy kuitenkin poisto. Pelasin kahta, kolme on ehkä liioittelua.
Miettinyt olen samaa.

Okiba-Gang on hyvä kortti. Niitä kannattaa pelata. Varsinkin controlli nöyrtyy kivasti.
Pistetään korvan taakse. Olisihan noita Gang-Bangereitä (mielenkiintoseksi nimi kehkeyty joku ilta, kun kaverin kanssa pelattiin..) vissiin 6kpl tuolla kansiossa. Ei taida vaan ihan niin paljoa tarvia. Jostain vaan kertynyt niitä..

Warclub on ihan hyvä, mutta neljä on ehdottomasti liian paljon. Jää myös yllättävän monesti kuolleeksi kortiksi käteen. Tuntuu vain, että aina on jotain parempaa pelattavaa. Tippui mainista, kun sain pari jitteä tilalle.
Monestei tahtoo olla, ettei sitä Warclubia tahdo keretä ikinä pelata, kun pitää jotain muuta yrittää säätää pöytään. Kyllähän noidenkin määrää voisi tiputtaa. Toisaalta nuo on kuitenkin aika kovia. On vaan ihan hassua, kun pöydässä on 9/7 Dimir Infiltrator. Näin muutaman kerran tapahtunut joissain peleissä, kun ovat vähän venähtäneet pitkiksi.
Itse pelasin neljää poistoa (rend flesh, dark banishing tjms), tosin shoali ajanee sen paikan. Olisi voinut itsekin oikeastaan kokeilla.
Kyllähän nuo Shoalit on ihan nätisti tuohon pakkaan soveltuneet. Niissä vielä se hyvä puoli, että vastustajan creature tosiian kuolee, eikä sitä voi regeneroida.
Phantom wings olis minusta vain liian hidas ja ei tarpeeksi hyvä kortti.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että oon ihan eri mieltä sun kanssa. Kyllä Phantom Wings rokkaa oikeen kovastikkin tuossa pakassa. Kun ninjan on saanut pöytään, niin saan heitettyä sille lennon heti. Ja sitten jos näyttää siltä, että ninja alkaa lähteä haudattavaksi, niin ei muuta kuin sakkii vaan siivet pois, niin ninja on taas kätösessä!
Kyllä tietysti mutkin kortit, kuten
Sleepers Robe tai jotku enchantmentit, jotka antavat fearin houkuttelisivat, mutta nuo oon kuitenkin havainnut sen verran hyviksi tässä pakassa nuo siivet.