Poromagia

Kirjoittaja Aihe: ICBINED.Dek Burnin hulluja bakkoja osa XIII  (Luettu 6361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Burnsaber

ICBINED.Dek Burnin hulluja bakkoja osa XIII
« : 08.04.06 - klo 10:49 »
Yritin tuossa vähän aikaa sitten tehdä pakkaa, joka pelaisi kaikkia guildpactin nephilimeja. Se oli aivan käsittämättömän huono (suuri yllätys? Tuskin). Joten nyt minun täytyy tyytyä tekemään jokaiselle pakka erikseen, jonkinlaisen toimivuuden takaamiseksi.

Jotkut teistä saattavat ihmeltellä pakan nimeä, joka on otsikossa. Se on lyhenne pakan koko nimestä, joka kuuluu seuraavasti:

I Can't Believe Its Not Elf Deck.dek

Nimi johtuu siitä, että vaikka tämä pakka haisee elf-pakalle, tuntuu elf-pakalle ja maistuu elf-pakalle, niin se on silti nephilim pakka.

Tämä pakka perustuu sille, että Ink-Treader Nephilim on päsä, ja se tykkää tajuttomasti Rally the Righteoussista. Koska radiance-effectit vain targetoivat yhtä miestä, saan untapapta jokaisen mieheni kerran jokaista omistamaani vihreää miestä kohti.

Kun tämä untap-combo pääsee pyörimään, miehini saavat monta kertaa sen Rallyn +2/+0 bonuksen, ja jos minulla sattuu olemaan kentällä Timberwatch Elffejä, maailma räjähtää. Tämän hetkinen ennätys siitä että mihin mittoihin oman miheni paisutettua on:
783/3 + trample Quirion Explorer (laskutoimituksen teko tosin kesti noin 5min..)

Mutta kumminkin, sitten card list.

Lands 24
3 Island
3 Mountain
4 Plains
2 Boros Garrison
1 Selesnya Sanctuary
11 Forest

Creatures 22
4 Skyshroud Elf - Tuottaa manaa ja fixaa manaa
4 Quirion Elves - Tuottaa manaa ja fixaa manaa
2 Quirion Explorer -Koska tämä on neliväri deck, on vihoillisella  yleensä jotain minulle hyödyllistä manaa.
4 Selesnya Evangel - Tuottaa vihreitä miehiä untap comboon ja joskus voittoon riittää vain tämä ja Rally, ilman Nephilim avustusta
4 Timberwatch Elf - Joskus voittaa pelejä yksinään parin tontun avustuksella. Pöpi jätkä.
4 Ink-Treader Nephilim - The man.

Spells 14
4 Rally the Righteous - pakan kulmakivi
2 Wildsize - Nice combo nephilimin kanssa ja ei ole yksinäänkään mitenkään hirveä kortti.
3 Bathe in Light - ilkeät vastustajat ovat aina yrittämässä poistaa minun miehiä. Onneksi on Bathe in Light.
1 Sword of Paruns- Tämä + timberwatch = GG
2 Chord of Calling-  Etsii pakasta sen Nephilimin tarvittaessa.
2 Sundering Vitae - "Natuja" tarvitaan aina.
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
« Vastaus #1 : 08.04.06 - klo 11:45 »
Anteeks.... mutta pakko antaa se selkään taputtelu kommentti tähän, kun ei oo juuri mitään lisättävää tohon, (9) mut siis...

vaikuttaa kyllä erittäin rajulle väännölle, vielä jos pomppumaat saisit paineiksi/fetseiksi/täppi ländeiksi/dualeiksi, koska minusta tämä pakka ei tykkää hidastuksesta, toisaalta jos sulla on heti nephilim kädessä ei hidastelu varmaan tunnu pahalta, mutta jos sitä nephilimiä ei näy eikä kuulu, on pomppujen pelaaminen varmasti aika turhauttavaa...

Ymmärrän että neljännen kiekan nephilim ei oo se maailman helpoin temppu ja siihen pomput auttaa, mut jos laittasit tonne setin city of brasseja ja 1-2 grand colisseumia tms jokaväriländiä niin ehkä pomppuja ei tarvisi....

Ja onhan tuolla noita manafixeri ukkojakin pilvin pimein... ne ei kuitenkaan riitä?

Poissa Anssi

« Vastaus #2 : 08.04.06 - klo 11:46 »
To Arms!
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Burnsaber

« Vastaus #3 : 08.04.06 - klo 12:45 »
Lainaus käyttäjältä: "cosminen"

Ymmärrän että neljännen kiekan nephilim ei oo se maailman helpoin temppu ja siihen pomput auttaa, mut jos laittasit tonne setin city of brasseja ja 1-2 grand colisseumia tms jokaväriländiä niin ehkä pomppuja ei tarvisi....

Juju onkin siinä, että nephilim ei tule pöytään ennekuin minulla on 7 manaa. (neljä manaa itse nephilimiin ja kolme rallyyn). Se on liian riskikäs mies laitettavaksi pöytään aikaisemmin, koska siihen heitetty poisto poistaa kaikki minun miehet.

Bouncelandit ovat loistavia. Ne eivät missään vaiheessa hidasta minun pakkaani, koska mana costit ovat tuossa 1-3 kolmen manan tienoilla ja noita manatonttuja on varsin paljon. Setti messinki kaupunkeja tekisi myös vähän liian suuren loven lompakkoon.

Lainaus käyttäjältä: "Andar"
To Arms!

Nuo ovat heikompia kuin Rally, eikä noita untappeja kehtää turhan paljon pelata.
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #4 : 08.04.06 - klo 13:54 »
Juu, eipä nuo bouncet sitten varmaan liikoja hidasta, ja eipä niitä nyt edes niin montaa tuolla ollut.

[offtopic]Eipä tuo setti brasseja kai niin paljoa maksa (ellen oon nyt ihan väärässä, niin kai semmosen kahella kympillä sais, ja kun sitten ottaa huomioon, miten moni käyttöinen se on, varsinkin casualissa (sopii jokaiseen pakkaan missä on värejä 2-5), (juuri nyt se ei ole T2:sessa, mutta eiköhän sinne palaa ja kaikissa muissa formaateissa on laillinen), niin minusta se on ehkä yksi parhaista budjetti pelaajan siotus kohteista. (ellei nyt satu pelaaman pelkillä 1 väri dekeillä).
Esim: se Jay joka kirjoitteli building on budget artikkeleja wizardsille (lopetti just muutama viikko sitten) niin kirjoittin kerran kokonaisen artikkelin siitä, miten painlandi setit on jokaisen budjetti pelaajan pakollinen hankita, koska niillä saa niin paljon enemmän irti pakoista kun pelkillä basiceillä, itse olen samaa mieltä, muuttaisin tuota vaan sen verran että brassi setti on jokaisen budjetti pelaajan ehdoton hankita, koska silloin ei tarvitse hommat kymmentä neljän ländin settiä, vaan vain yksi, joka sopii joka pakkaan.

Mut... joskus se 20e:kin on liikaa (esim, itselle tällä hetkellä olisi 1e:kin liikaa :P)[/offtopic] (9)

Poissa ernest1

« Vastaus #5 : 09.05.06 - klo 23:20 »
No jos nyt tätä landikeskustelua jatketaan, niin minun mielestä tuohon pakkaan passaisi kyllä just nätisti Rith's Grovet. Ne vaikka ovatkin myös pompautuksia, ovat ihan mukavia tuollaisessa pakassa. Eikä se pomppu ole oikeestaan niissä niin paha kuin Ravnican pomppulandeissa, kun eivät tule tapissa peliin (ei ainakaan kortin tekstissä niin käsketä). :) Mutta kyllä ne Brassit olisivat tosi nannaa. Itsekin pitäisi hommata setti niitä. Niissä ainut huono puoli vaan, että tekevät aina lämää kun täppää. Paineilla ei tarvitse ottaa aina kuitenkaan sitä lämää - niitä käytetään vaan tarpeen tullen! :)

EDIT: Kyllähän noilla tonttusilla näyttää kuitenkin tuota manaa tulevan.

Poissa Tempodaddy

« Vastaus #6 : 11.05.06 - klo 18:55 »
Tähän dekkiin menee henk.koht. suosikki ikinä: Threaten. Melkein kuin Insurrection, mut infinitesti halvempi (+ saat omille miehille kanssa hasten, jos sillä on väliä. Ja kerranhan oli kun pelasin miehen ja heitin sille threatenin samalla vuorolla ja ajelin voittoon)
Awesome to the max.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #7 : 12.05.06 - klo 22:56 »
Nii, mutta tuossa brassi offtopikoinnissa meinasin siis sitä että, setti brasseja käy UW, BR, GRW, ihan mihin tahansa pakkaan, kun taas esim setti llanowar wasteseja ei oikein rokkaa esim UW pakassa (9).
Siksi siis kukkarolle on halvempaa ostaa 4x brassia, kuin 10x4xpainlandeja (9)

Poissa Anssi

« Vastaus #8 : 13.05.06 - klo 01:15 »
Lainaus käyttäjältä: "cosminen"
Nii, mutta tuossa brassi offtopikoinnissa meinasin siis sitä että, setti brasseja käy UW, BR, GRW, ihan mihin tahansa pakkaan, kun taas esim setti llanowar wasteseja ei oikein rokkaa esim UW pakassa (9).
Siksi siis kukkarolle on halvempaa ostaa 4x brassia, kuin 10x4xpainlandeja (9)

Niin, niitä voi pelata missä tahansa, mutta niitä ei aina halua pelata missä tahansa, vastoin kuin paineja. Kyllä se controllille alkaa olla ongelma, jos pelkästään 1 ländi aiheuttaa 5 pistettä kipua pelin aikana. Onhan Brassillekin sopivia dekkejä, niin kuin tämä, mutta itse kyllä kontrollissa pelaisin mielummin grand coliseumia.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Tempodaddy

« Vastaus #9 : 13.05.06 - klo 22:51 »
Lainaus
Niin, niitä voi pelata missä tahansa, mutta niitä ei aina halua pelata missä tahansa, vastoin kuin paineja. Kyllä se controllille alkaa olla ongelma, jos pelkästään 1 ländi aiheuttaa 5 pistettä kipua pelin aikana. Onhan Brassillekin sopivia dekkejä, niin kuin tämä, mutta itse kyllä kontrollissa pelaisin mielummin grand coliseumia.

Se on kyllä mille tahansa dekille ongelma jos nostaa useamman brassin, ne on loppujen lopuks aika heikkoja ländejä. Luultavasti kannaattaa vaan pelata yhtä tai kahta manabasen tukemiseen jos siihen on mahollisuus (joskus ei tietenkään ole muita mahiksia, esim. type 2 goblin bidding joutu pelaamaan 3-4 brassia koska ei ollu sulfurous springssiä tai vastaavaa formaatissa sillä hetkellä)
Awesome to the max.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #10 : 13.05.06 - klo 23:19 »
Nii, mutta nyt puhuinkin lompakosta, rahan käytöstä, köyhyydestä ja casualista, on se edelleenkin halvempi ostaa 4 korttia kun 40 korttia (9)

Poissa Tempodaddy

« Vastaus #11 : 15.05.06 - klo 16:13 »
No menin ehkä hiukan sivuun off-topicista (off off-topic, eli alkuperäinen topic, w00t?), mut jos on rahaa niin brassit kannattaa jättää suosiolla 4-5 värisiin pakkoihin.
Awesome to the max.