Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTGO - antakaa vinkkejä aloittelevalle  (Luettu 12667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Naxos

MTGO - antakaa vinkkejä aloittelevalle
« : 05.11.08 - klo 20:30 »
Aloitin MTG onlinen tuossa hetkisen aikaa sitten ja pelattuani muutaman draftin, on noussut muutamia kyssäreitä mieleen.

- Onko mitään yhteisöllistä dumppilaaria mistä aloitteleva pelaaja voisi saada jotain commoneita?
- Pelaako muita suomalaisia mtgo:a ja haluavatko he tehdä tuttavuutta?
- Onko siellä jonkinlainen kommuuni, johon voisi liittyä?
ja tärkein:
- Mistä saisi halvimmalla hankittua tikettejä/boostereita?

Lisäksi otetaan vastaan kaikenlaisia hyviä neuvoja mitä kannattaa tehdä ja mitä ei..

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: MTGO - antakaa vinkkejä aloittelevalle
« Vastaus #1 : 05.11.08 - klo 22:14 »
- Mistä saisi halvimmalla hankittua tikettejä/boostereita?

Halvimmalla saat ostettua rikollisilta, jotka myyvät varastetuilla luottokorteilla ostettuja tuotteita polkuhintaan. Seuraus: Älä osta epäilyttävän halpaa tavaraa, kuset vain omalle haudallesi. Epäilyttävän halvan raja taitaa olla noin 85 dollarisenttiä; jos on uudempaa tietoa, olkaa hyvät ja korjatkaa.

Poissa Padishar

« Vastaus #2 : 05.11.08 - klo 22:18 »
Magic Onlinea pelaa aika moni ainakin draftaamisesta kiinnostunut suomalainen, sillä pahvilla ei ainakaan joka paikassa pääse draftaamaan yhtä usein kuin ehkä joku toivoisi. Lisäksi kaikilla paikkakunnilla ei drafteista saa palkintoboostereita (tietenkin draftit ovat myös halvempia tästä syystä), joten Magic Onlinemäinen massadraftaus olisi kallista kun ei voisi mennä seuraavaan turnaukseen edellisen palkinnoilla.

Luulisin, että paras tapa liittyä johonkin kommuuniin (klaaniin) on tutustua ensin toisiin Onlinen pelaajiin kasvotusten ja sitä kautta tehdä tuttavuutta.

Itse hankin boosterit ja ticketit suoraan pelin omasta shopista. Usein kannattaa kuitenkin ostaa esimerkiksi 3 tiettyä boosteria shopista ja vaihtaa ne tiketeiksi vaihtoalueella, koska näin saatat saada esim. 12 dollarilla (plus verot) enemmän kuin 12 tikettiä.

Poissa instiqma

« Vastaus #3 : 06.11.08 - klo 05:36 »
Pääosin edelleen paikkansa pitävä opas modoon (kirjoitettu v2:n aikana):
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=32439.0

Poissa Naxos

« Vastaus #4 : 06.11.08 - klo 20:32 »
Mulla MTGO:n kaupassa käynti tulee hurjan kalliiksi, boosterit on 3.99e+22%alv. Taisin tehdä mokan rekisteröinnissä, kun laitoin kotimaaksi Suomen? Voikohan tuota jotenkin vaihtaa ja kannattaako?

Miksi epäilyttävän halvan raja on 85dollarisenttiä tiketiltä? Olen löytänyt yhden korttikaupan, joka näyttää luotettavalta (ollut pystyssä useamman vuoden), joka myy 90$sentin hintaan tikettejä. Kauppiaathan kai tekevät rahansa tyyliin: Osta halvalla rareja->Myy kalliimmalla rareja->Saa vaihdossa tikettejä->Myy tiketit oikealla rahalla. Tuossa viimeisessä vaihdossahan pitää myydä halvemmalla kuin mtgo:n kauppa, jotta käyvät kaupaksi. Mutta miksi se raja on 85c?

Muistilistaa muille aloittelijoille ja itsellenikin:
- Ilmasia kortteja jakavia robotteja olen löytänyt kolme, niitä löytää parhaiten "classified" arealta ja etsimällä sanalla "free"
- Ihmiskortinvaihtajia löytyy samalta alueelta etsimällä sanalla "casual"
- Ennenkuin rupeaa vaihtamaan kortteja, kannattaa olla jonkinlainen haju omien korttien arvosta. Hinnoista saa selvää etsimällä edelleenkin samalta alueelta kortin nimellä osto/myyntitarjouksia tai katselemalla jostain www-sivulta hinnastoja

Poissa Rancid-

« Vastaus #5 : 06.11.08 - klo 21:19 »
22 prosentin ALVille et mahda mitään, eikä kannata yrittääkään, koska jos jotain kosahtaa (softabugi tai serverin kaatuminen vie pelimahdollisuutesi) ja saat kompensaatiota, se 22% lisätään kompensaatioon, jotta se olisi täysimääräinen.

0.85 USD on käsittääkseni jotakuinkin hinta, joka tiketille muodostuu, kun ostaa tournament packeja shopista rahalla ja myy niitä eteenpäin tiketeillä. Toinen bisnesmalli on juurikin tuo rarejen sisään halvalla, ulos kalliilla -hinnoittelu.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa vodel

« Vastaus #6 : 08.11.08 - klo 01:49 »
Lainaus
Mulla MTGO:n kaupassa käynti tulee hurjan kalliiksi, boosterit on 3.99e+22%alv. Taisin tehdä mokan rekisteröinnissä, kun laitoin kotimaaksi Suomen? Voikohan tuota jotenkin vaihtaa ja kannattaako?

En usko, että kannattaa alkaa säätämään kotimaan kanssa, koska jos asiot kortilla WotCin shopissa näkyy kotimaa heille tässä yhteydessä. Luultavasti softassa jokin  tarkistus rek. maan ja kortin maan välillä. Sanktioista ei tietoa (joku viisampi voi tästä valistaa jos on tietoa), mutta luultavasti ainakin banaania Modoon.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Padishar

« Vastaus #7 : 09.11.08 - klo 14:18 »

MTGO:n kaupassa valuutta on USD, ei EUR. Huolimatta siitä missä asut. Eli todellinen hinta on $3.99 + 22 %, joka tämän hetkisellä kurssilla näyttäisi olevan noin 3,82 EUR.

Poissa Naxos

« Vastaus #8 : 09.11.08 - klo 22:32 »

MTGO:n kaupassa valuutta on USD, ei EUR. Huolimatta siitä missä asut. Eli todellinen hinta on $3.99 + 22 %, joka tämän hetkisellä kurssilla näyttäisi olevan noin 3,82 EUR.

En kyllä tiedä, mutta mulla kaikki hinnat MTGO:n kaupassa on euroja ja orderhistory on euroissa. Esim 3pussia masters edition2:sta:
Subtotal: 11.97e, Tax: 2.63e, Total: 14.60e

Saa nähdä onko nuo oikeesti dollareita, kun saan luottokorttilaskun, mutta jotenkin uskoisin että ne on euroja

Poissa Padishar

« Vastaus #9 : 10.11.08 - klo 14:46 »
Oletkohan ihan varma? Kai puhumme samasta shopista, eli MODO-clientin sisäisestä kaupasta? Siellä minulla ainakin hinnat ovat USD, ja lisäksi luottokorttilaskussani näkyy summa dollareina, joka on konvertoitu euroiksi. Tämän ansiosta esim. kurssin tuossa hetki sitten ollessa edullinen (eurojen kannalta), sai mukavan halpoja ostoksia tehtyä.

Sitten voi ajatella asiaa myös järjellä: Miksi he velottaisivat euroasiakkaalta reilu 5 dollaria (+verot) samasta tuotteesta, jonka jenkki saa 4 dollarilla?

(Editoitu kirjoitusasua)
« Viimeksi muokattu: 10.11.08 - klo 14:48 kirjoittanut Padishar »

Poissa Naxos

« Vastaus #10 : 10.11.08 - klo 16:27 »
Oletkohan ihan varma? Kai puhumme samasta shopista, eli MODO-clientin sisäisestä kaupasta? Siellä minulla ainakin hinnat ovat USD, ja lisäksi luottokorttilaskussani näkyy summa dollareina, joka on konvertoitu euroiksi. Tämän ansiosta esim. kurssin tuossa hetki sitten ollessa edullinen (eurojen kannalta), sai mukavan halpoja ostoksia tehtyä.

Sitten voi ajatella asiaa myös järjellä: Miksi he velottaisivat euroasiakkaalta reilu 5 dollaria (+verot) samasta tuotteesta, jonka jenkki saa 4 dollarilla?

(Editoitu kirjoitusasua)

En ole varma maksaako ne boosterit dollareita vai euroja, mutta modon kaupassa hinnat näkyvät mulle euroina.
http://www.helsinki.fi/~pirttini/modo_order.jpg - Tuossa on screencapture mun modon orderhistorystä. En kyllä tajua mikä järki niillä on esittää euroja, jos hinnat oikeasti ovat dollareita? Iloinen yllätys se olisi, jos hinnat ovatkin oikeasti dollareita :)

Poissa Padishar

« Vastaus #11 : 10.11.08 - klo 18:57 »
Olenpa ymmälläni. Minulla on tasan tarkkaan tuo sama order summary -ruutu dollarivaluuttoina, ja tarkastin luottokorttilaskustakin että dollarikurssin ollessa tosi matala minulta oli veloitettu yhdestä tournament packista ($12.29) vain 9,74 euroa, johon sisältyy myös verot. Sinun ei todellakaan kuulu maksaa 3,99 euroa per boosteri, joten mikäli modo ei vain vahingossa näytä valuuttoja päin seiniä ja sinulta oikeasti veloitetaan tuon verran plus verot, otapa yhteyttä asiakaspalveluun.

Poissa Naxos

« Vastaus #12 : 18.11.08 - klo 07:46 »
Palatakseni vielä aiheeseen, niin sain luottokorttilaskun. Siinä tosiaan hinnat oli euroissa, elikä booster pakin hinnaksi tuli 3.99$+22%. Vaikkakin mtgo:ssa näkyy tuo hinta euroina.

Poissa zoukka

« Vastaus #13 : 18.07.09 - klo 03:29 »
Vinkki: tallenna matsisi

Nimimerkillä "eka dräfti, eka matsi ja lennän ulos pelistä ilmeisesti jonkun bugin ansiosta"

Mahtavaa koodausta tämä ohjelma.

Poissa Gareth

« Vastaus #14 : 18.07.09 - klo 11:39 »
Mulla olis kysymys, voiko Magic onlinea pelata ilmaiseksi vai pitääkö siihen kuluttaa paljon rahaa?

Poissa Chaosworm

« Vastaus #15 : 18.07.09 - klo 11:58 »
Pitää kuluttaa rahaa.
aka. Awaclus

Poissa HN IPPO

« Vastaus #16 : 18.07.09 - klo 12:52 »
Mulla olis kysymys, voiko Magic onlinea pelata ilmaiseksi vai pitääkö siihen kuluttaa paljon rahaa?

Oon kuullut, että jos haluaa oikeasti pärjätä niin kyllä pitää, mutta sitten on joitain tapauksia jotka on noussut huipulle pelkästään sillä, että o muilta saanut commoneita jne :D.. EN kyllä tiedä pitääkö paikkaansa, mutta näin kaveri väitti.
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,60141.0.html

Jos teillä ei ole parempaa tekemistä kuin olla minun isoveljenä niin suosittelen sitten vaikka pelaamaan Duel Mastersia.

Poissa rudarc

« Vastaus #17 : 18.07.09 - klo 21:05 »
Pelaa limitediä, se on kohtuullisen halpaa ja siitä kasvaa kokoelma :P

Poissa Polari

« Vastaus #18 : 19.07.09 - klo 21:42 »
Kuten monessa muussakin paikassa kerrottaisiin, modon pelaaminen ei maksa (edit - paitsi tietysti turnaukset joista saa myös palkintoja) mutta kortit pitää hankkia kuten oikeillakin vehkeilä pelatessa. Tyypillisesti halpa ja keskihintainen kama on halvempaa kuin pahvisena, kaikkein kalleimmat ovat vieläkin kalliimpia. Jos taas esim. tyytyy pelaamaan kasualia kommonieilla niin rahaa ei mene juuri ollenkaan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa zoukka

« Vastaus #19 : 20.07.09 - klo 02:02 »
Casual alueella pärjää millä tahansa läjällä.

Poissa Padishar

« Vastaus #20 : 21.07.09 - klo 13:49 »

Oon kuullut, että jos haluaa oikeasti pärjätä niin kyllä pitää, mutta sitten on joitain tapauksia jotka on noussut huipulle pelkästään sillä, että o muilta saanut commoneita jne :D.. EN kyllä tiedä pitääkö paikkaansa, mutta näin kaveri väitti.

Sinänsä Magic Onlinessa ei ole mitään "huippua", koska varsinaista Pro Touria vastaavaa sceneä ei siellä ole. Huhu kertoo, että jotkut harvat ja valitut pystyvät harrastamaan Magic Onlinea ilman rahankäyttöä tai vain pienellä rahankäytöllä, koska pärjäävät turnauksissa keskimäärin niin hyvin, että voivat vaihtaa palkinnot tarvitsemiinsa kortteihin tai boostereihin/tiketteihin.

Ja se riippuu mitä tarkoittaa pelaamisella, että voiko sitä tehdä ilmaiseksi. Esimerkiksi melko suositussa, vain commoneita käyttävässä formaatissa, on halpa hankkia pakka/pakkoja. Näillä voi sitten pelata casual-alueella (vastaa keittiöpöytä-Magiccia, ei siis maksa mitään eikä ole palkintoja) loputtomasti tai sitten osallistua turnauksiinkin (jotka maksavat pari tikettiä=dollaria, jotkut isommat varmaan enemmän) ja voi voittaa vähän palkintoboostereitakin.

Myös uncit/raret sallivia casualformaatteja löytyy, joissa voi pelata epäilemättä hauskoja pelejä vaikka ei kaikkia tärkeitä rareja pakkaan välittäisi hommatakaan. Mutta jos haluat pelata constructedia tyyliin Classic (vastaa hieman legacya, mutta ei ole sama asia), Extended, Standard tai Block Constructed ja haluat käyttää ns. tier1-pakkoja, rahaa täytyy käyttää jo ihan merkittäviä summia. Tosin nämä pakat hommattuaan voi taas sitten pelata niin paljon kuin haluaa, kunnes kortteja rotatoituu ulos dekistä.

Limitedin pelaaminen, eli drafti tai sealed (liigat varmaan tulevat sitten joskus), on tietenkin sitä kalliimpaa mitä heikommin pärjää. Jos haluaa pelata vaikka draftin viikossa, niin tämä ei normaalin ihmisen taloutta vielä kaada vaikka häviäisi aina, mutta jos sopivasti koukkuuntuu niin kannattaa pärjätä että pääsee palkinnoille sopivan usein. Drafteissa on se hyvä puoli, että voi valita kolmesta palkintojakaumasta itselleen sopivan. Jyrkin jakauma antaa vain draftin kahdelle parhaalle palkintoja, seuraava 4 parhaalle ja loivin jakauma jättää vain yhden pelaajan ilman yhtään palkintoboosteria. Palkintojen määrä on toki sitä pienempi per pelaaja, mitä loivemman jakauman valitsee.

Parasta Magic Onlinessa on kuitenkin kuukausimaksuttomuus, joten accountin voi rauhassa hommata pienellä kustannuksella ja katsoa sitten onko se oma juttu vai ei.

Poissa Naxos

« Vastaus #21 : 10.09.09 - klo 12:36 »
Tuosta draftauksen palkintojen määrästä. Palkintojen määrä ei ole suhteessa siihen minkälaisen jakauman ottaa (8-4,4-3-2-2 vaiko swiss). Näistä swiss ja 8-4 jonot antavat yhteensä 12boosteria ulos, kun taas 4-3-2-2 jono vain 11boosteria. Ymmärsin kyllä, että Padishar tarkoitti Maksimi palkintopottia voittajalle, mutta tuosta sanavalinnasta aloitteleva pelaaja (joka ei osaa laskea) voisi saada käsityksen että vain 8-4 jonos kannattaisi pelata.

Poissa EvilMind

« Vastaus #22 : 11.10.09 - klo 13:51 »
Itse en omista fyysisesti yhtään mtg korttia mutta mtgo:ta on tullut pelailtua satunnaisesti. Aloittelijana aika vaikea päästä sisään tai noh perus pelaamisen oppii nopeasti mutta voittaminen onkin sit jo toinen juttu. Itselläni on lähinnä puna/mustia commoneita + muutama sikakallis rare johon harvemmin edes pääsee pelaamaan. Se pistää vaan monesti ärsyttää kun tuntuu että 50% pelaajista suosii valkeata sinisellä ja/tai vihreellä höystettynä jolloin sieltä tulee ensin negatea ja sitten exalted lifelink tyylistä comboa. No morjens ei mulla ole mitään millä vastata tollaiseen kun ne harvat kerrat jollon edes pääsee taikomaan vastustaja poistaa kortit pelistä tai tuhoaa ne tms. Eikä toi nyt kovin hauskaa minun kannalta ainakaan ole.  :-\

Osasyy turpaan saamiselleni lienee se että landit on ihan perus landeja ja muita kortteja creature/instant on max 2kpl samoja pakassa (unholy strength ja tarfire) mutta yleensä noita kahta korttia minun ei edes anneta pelata. Pakassa yleensä ottaen mulla on suurin osa yksittäisiä kortteja jotka ei edes tykkää toisistaan saatika että ne osais yhdessä tehdä mitään comboja.

Vinkkejä otetaan vastaan miten tästä kehittyä halvalla.

Poissa Saimu

« Vastaus #23 : 11.10.09 - klo 13:56 »
Itse en omista fyysisesti yhtään mtg korttia mutta mtgo:ta on tullut pelailtua satunnaisesti. Aloittelijana aika vaikea päästä sisään tai noh perus pelaamisen oppii nopeasti mutta voittaminen onkin sit jo toinen juttu. Itselläni on lähinnä puna/mustia commoneita + muutama sikakallis rare johon harvemmin edes pääsee pelaamaan. Se pistää vaan monesti ärsyttää kun tuntuu että 50% pelaajista suosii valkeata sinisellä ja/tai vihreellä höystettynä jolloin sieltä tulee ensin negatea ja sitten exalted lifelink tyylistä comboa. No morjens ei mulla ole mitään millä vastata tollaiseen kun ne harvat kerrat jollon edes pääsee taikomaan vastustaja poistaa kortit pelistä tai tuhoaa ne tms. Eikä toi nyt kovin hauskaa minun kannalta ainakaan ole.  :-\

Osasyy turpaan saamiselleni lienee se että landit on ihan perus landeja ja muita kortteja creature/instant on max 2kpl samoja pakassa (unholy strength ja tarfire) mutta yleensä noita kahta korttia minun ei edes anneta pelata. Pakassa yleensä ottaen mulla on suurin osa yksittäisiä kortteja jotka ei edes tykkää toisistaan saatika että ne osais yhdessä tehdä mitään comboja.

Kilpailukykyisen pauper-deckin saa aikaiseksi n. 10e panostuksella, ehkä jopa halvemmalla.

Kannattaa myös muistaa, että rahallinen panostus MTG:iin kannattaa aina. Hupi on sen arvoista.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa EvilMind

« Vastaus #24 : 11.10.09 - klo 14:05 »

Kilpailukykyisen pauper-deckin saa aikaiseksi n. 10e panostuksella, ehkä jopa halvemmalla.

Kannattaa myös muistaa, että rahallinen panostus MTG:iin kannattaa aina. Hupi on sen arvoista.
Okei nyt tuli liian monta uutta asiaa kerralla. Mikä on pauper? Onko standard pauper? Eli tarkoitatko 10ticketiä mtgo:ssa? Tuo tickien määrä ei minua suoranaisesti auta jos tarkoitus on ostaa pelin boteilta suoraan kun itse en tiedä mikä on hyvä ja monta niitä hyviä pitäisi olla. Ainahan löytyy kumminkin se parempi kortti joka tekee oman "hyvän"-kortin hyödyttömäksi. Pitäis vissiin ensin opiskella pakkasäännön mukaan laillisten korttien mahdollisuudet ja tehdä joku exccel taulukko jolla sit vertailla mikä on hyvä. Sekin on sit eri asia mistä sen kortin ostaa kun osassa botteja ei välttämässä ole kuin muutama hyvä niin sitä pitäis läjä commoneita kylkeen että tixulle vastinetta.

Poissa Rancid-

« Vastaus #25 : 11.10.09 - klo 14:15 »
Pauper on formaatti, jossa saa pelata pelkästään commoneita. Täältä voi löytää lisää faktaa ja dekkilistarunkoja.

Edit: Pauperista on tosiaan Magic Onlinessa tarjolla kahden ja kahdeksan pelaajan pikkuturnauksia, joissa hyvää pakkaa hyvin pelaamalla on aika helpot (joskaan ei nopeat) tuotot tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 11.10.09 - klo 14:17 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.