Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Täppäätkö vasemmalle vai oikealle ?  (Luettu 14165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa GrandLux

Täppäätkö vasemmalle vai oikealle ?
« : 28.12.08 - klo 02:39 »
Täppäätkö korttisi luonnostaan vasemmalle ?
Vai mielummin oikealle ?
Vai jaoteltuna niin esim. että ländit oikealle ja muut vasemmalle ?
Vai ihan mielivaltaisesti mihin sattuu kuhan nyt vain kääntyvät ?

Itse täppään kaiken vasemmalle.

Poissa Etzell

Vs: Täppäätkö vasemmalle vai oikealle ?
« Vastaus #1 : 28.12.08 - klo 10:29 »
mie tykkään kääntää kaiken oikealle :D
jos jostakin syystä joku casuaalissa kääntää mun manoja tai ötöjä vääräänsuuntaan mun on pakko korjata asia heti :D

Poissa Lainaaja

« Vastaus #2 : 28.12.08 - klo 10:46 »
Minäkin käännän oikealle, onhan täppi merkin nuolikin oikealle päin. en kyllä siitä katso,ne kääntyy vaa luonnostaa oikealle  ;D

Poissa Yuisuke

• Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Resistance is Futile!
« Vastaus #3 : 28.12.08 - klo 12:46 »
Täppään ländit oikealle, muut vasemmalle. En tiedä mistä moinen, mutta moni huomauttanut asiasta.. :)
There is no place like that's no moon!

Poissa Laako

« Vastaus #4 : 28.12.08 - klo 12:50 »
Mun Feng-Shui kärsii jos täppään vasemmalle, siks kai täppäänki oikealle :-X
gooby pls

Poissa Laukkanen

« Vastaus #5 : 28.12.08 - klo 12:53 »
Olen oikeakätinen ja täppään aina oikealle.

Sellainen 'mielenkiintoinen' sivuhuomautus tosin, että permanentteja pelatessani pelaan landit muiden permanenttien yläpuolelle, ikäänkuin 'suojaksi' itseni ja vastustajani väliin. Olen kai jotenkin paranoidi siitä että korttini päätyisivät epähuomiossa vastustajan pakkaan pelin päätyttyä.

Poissa Chaosworm

« Vastaus #6 : 28.12.08 - klo 13:57 »
Oikealle täppään ja untäppään vasemmalle.

EDIT: Ja yleensä ne kortit pyörii ~85-720 astetta, riippuu, miten väsynyt on ja miten liukas on alusta.
EDIT: Ja täppäilen sekä untäppään molemmilla käsilläni.
EDIT: Ja landit on alimpana, sitten siinä vasemmassa reunassa landien yläpuolella on artifactit ja enchantmentit, sitten niiden yläpuolella on creaturet. Pakka on enchantmenttien ja artifactien vasemmalla puolella, graveyard on pakan alapuolella ja RFG pakan vasemmalla puolella.

EDIT: Vielä suoraan "ylhäältä kuvattu":
                                 Creaturet
RFG        Library         Artifactit, enchantmentit, planeswalkerit
              Graveyard     Landit   
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo 15:25 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa LoneFox

« Vastaus #7 : 28.12.08 - klo 15:09 »
Sellainen 'mielenkiintoinen' sivuhuomautus tosin, että permanentteja pelatessani pelaan landit muiden permanenttien yläpuolelle, ikäänkuin 'suojaksi' itseni ja vastustajani väliin. Olen kai jotenkin paranoidi siitä että korttini päätyisivät epähuomiossa vastustajan pakkaan pelin päätyttyä.
Tämä on oikea, alkuperäinen tapa. Magicin alkuaikoina ainakin Suomessa kaikki pelasivat näin. Tämähän tulee luonnostaan koulupöydillä yms. ahtaissa paikoissa pelatessa, koska on helpompaa kerätä lattialta yksittäinen creature kuin koko pino landeja.

Miksi se sitten kääntyi toisinpäin? Olen kuullut tästä sellaisen tarinan, että ulkomailla jossain isossa turnauksessa pelaajilla oli huonojen valaistusolosuhteiden ja pöytien koon (jotain kokouskäyttöön tarkoitettuja) takia vaikeuksia nähdä kortteja pöydän toiselta puolelta ja siksi piti siirtää creaturet lähemmäksi vastustajaa. Tästä tuli sitten jonkinlainen muoti-ilmiö. Tämän on täytynyt tapahtua joskus vuoden 1996 alkupuolella, koska muistan erään siihen aikaan aloittaneen pelaajan pelanneen "väärällä" tavalla.

Niin, täppääminen tietysti myötäpäivään, mutta siitä en osaa sanoa miksi se menee niin päin...
God is a crazy woman. When you understand that, the Universe suddenly starts to make sense.

Poissa Yuisuke

• Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Resistance is Futile!
« Vastaus #8 : 28.12.08 - klo 16:08 »
Oikealle täppään ja untäppään vasemmalle.

Sehän extremeä olisi, jos täppäisi sekä untäppäisi samaan suuntaan!

Itsekin tein samanlailla aloittaessani, mutta huomasin nopeasti että se on vaan helpompaa (omasta mielestä) kun ländit on lähempänä, niitä kun tulee täpittyä jostain syystä enemmän.. ^^
There is no place like that's no moon!

Poissa Teroin

« Vastaus #9 : 28.12.08 - klo 16:41 »
Tämä on oikea, alkuperäinen tapa.

Tämä on väärä ja vittumainen tapa.
Täppään kaiken sivuttain.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Nastaboi

« Vastaus #10 : 28.12.08 - klo 19:59 »
Täppään nuolen suuntaan. Suunnalla sinänsä ei ole niin mitään väliä, kunhan täppäätte 90 astetta tasan.

Korttien pelaaminen 180 astetta ylösalaisin on myös tapa, joka nostattaa hyvin nopeasti murhanhimon paatuneimmankin pasifistin pääköpassa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Farseer

« Vastaus #11 : 28.12.08 - klo 20:05 »
Täppään oikealle, vaikka olenkin vasenkätinen. Käsikortit taas pidän yleensä vasemmassa kädessä.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa hall0n

« Vastaus #12 : 28.12.08 - klo 20:25 »
Korttien pelaaminen 180 astetta ylösalaisin on myös tapa, joka nostattaa hyvin nopeasti murhanhimon paatuneimmankin pasifistin pääköpassa.

Mun piti testata tätä joku kerta jossain turnauksessa, mutta unohdin. Empä ole kyllä kenenkään nähnyt tekevän koskaan näin.

Kortit käännän noin 90 astetta oikealle virallisemmissa tapahtumissa. Muuten vaan oleillessa kääntelen vain noin 45 astetta.

Poissa mahonen

« Vastaus #13 : 28.12.08 - klo 20:31 »
Täppään minne sattuu ja millon sattuu paitti sillon kun pelaan mätsikkiä. Sillon täppään 90 astetta oikeelle.

Poissa rudarc

« Vastaus #14 : 29.12.08 - klo 14:58 »
Täppään tietenkin kuvan osoittamalla tavalla, eli 45 astetta oikealle.

Poissa Kagnas

« Vastaus #15 : 29.12.08 - klo 15:28 »
Kaiken täppään vasemmalle. Se vaan tuntuu luonnollisemmalta.
"Se on taas noita Kagnaksen kakkapakkoja."

Poissa lithium

« Vastaus #16 : 29.12.08 - klo 16:03 »
Vasurille, koska se on luonnollisemman tuntuista oikeakätiselle imo.

Poissa Karjanvarastaja

« Vastaus #17 : 03.01.09 - klo 13:55 »
Oikealle.
Joskus, varsinkin prelikoissa ynnä muissa randompeleissä, jossa muovit eivät ole itsestäänselvyys, heittävät kortit liukkaalla pöydällä keveät 720, 270, 360 tai aivan muita astelukuja kuin oli tarkoitus kun tiimellyksessä hieman rivakammin heilauttaa. Käsittämättömän ärsyttävää, kun ei halua rasvanäpeillä painaa korttiin jälkiä.

Käytän nykyjään muoveja.

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #18 : 03.01.09 - klo 15:15 »
45-90 astetta vasemmalle. Olen vasenkätinen.
Pidän kaikki nonland permanentit läänien yläpuolella, pakkaa läänien oikealla puolella ja gravea pakan oikealla puolella.

Edit: Jos permanentteja kertyy paljon niin levitän niitä kyllä pakankin yläpuolelle asti. Otukset pysyttelevät eniten vasemmalla ja muut tavarat sinkoutuvat kädestä oikealle.
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo 16:10 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Etzell

« Vastaus #19 : 03.01.09 - klo 16:02 »
mie pidän läänit itseäni lähellä läänien oikealla puolella on pakka ja pakna oikealla puolellea on grave... Graven ja pakan "eteen/yläpuolelle" sijoitan enchantit ja artifacti... ötöt on läänien "edessä"... :D Näin mun portalin playmat opetti mut aikanaan pelaamaan :D

Poissa konaldinho

« Vastaus #20 : 04.01.09 - klo 17:39 »
Mie täppään yleensä oikeelle, saatan joskus väsyneenä tai jostain muusta syystä täpätä vasemmallekkin, harvoin.

Poissa snarkko

« Vastaus #21 : 04.01.09 - klo 17:55 »
Täppään aina vasemmalle, mutta ländini ovat aina miten sattuu. Veljeni aina valittaa siitä ;D
Tota, Joo!

Poissa Dreamer Insane

« Vastaus #22 : 26.01.09 - klo 21:15 »
Oikealle aina ja ikuisesti :P

Poissa king4aday

« Vastaus #23 : 27.01.09 - klo 18:01 »
Joskus nuorena poikana safessa jkk korjasin mun tuommoisen täppäyksen 90 asteen kulmaan ja sanoi "Meilläpäin täpätään näin!"

Nyt osaan jo tuon aika hyvin..
Lainaus käyttäjältä: Akspee
olen tardi.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #24 : 28.01.09 - klo 12:43 »
Ongelma tuossa 45 asteen täppäyksessä on että silloin helpommin tulee kiista kysymyksiä onko äijä/ländi kenossa vai ei, myös kusettamisen mahdollisuus on silloin suurempi. Joten ihan sama täppäätkö oikealla vai vasemmalle kunhan täppäät 90 astetta.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jobim

« Vastaus #25 : 28.01.09 - klo 13:47 »
Yleensä täppään oikealle. Harvemmin vasemmalle, varmaan tottumiskysymys. Molemmilla täppäämistä olen koittanut mutta siinä ei jäänyt käsiä oikein muuhun. Luulen että oikeakätisille tuo oikealle täppääminen on todella yleistä.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #26 : 28.01.09 - klo 14:04 »
Joskus nuorena poikana safessa jkk korjasin mun tuommoisen täppäyksen 90 asteen kulmaan ja sanoi "Meilläpäin täpätään näin!"

Nyt osaan jo tuon aika hyvin..

Olenpas ollut karski!

Tuo on kyllä jonkinlainen pet peeve, että täpätään reilusti alle 90 astetta..."mun kortit on niin tehokkaita että niistä saa manaa vaikka ovat vain pari astetta kenossa!" Täpätkää reilusti 90 astetta, ei ne kortit siitä kulu ja väärinkäsitykset vähenevät.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa FreakyM

« Vastaus #27 : 29.01.09 - klo 16:24 »
Reilusti 90 astetta oikealla, ainoa oikea tapa.
"Elf dekki heikkous on jos tappaa kaikki sen creaturet se on ihan paska."

<@luma> miulle laittoi että kiinnostaa "2 Ruahjand, 1 Yavuni Coat, viitsik' olla niin ystävällinen"

Poissa Sherrypie

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Käsittämättömiä pakkoja jo vuodesta -05
« Vastaus #28 : 02.02.09 - klo 19:14 »
Onhan noita vuosia sitten tullut täpittyä ihan jokaiseen suuntaan seiniä myöten, mutta sittemmin se on vakiintunut sellaiseksi juvelaksi kahden sormen pyöräytysliikkeeksi oikealle.
http://mtgsuomi.fi/listat/Sherrypie/hw/
Red! The color of desire! Black! The color of despair.
... what about the rest, ye angry mob?

Poissa Genesis

« Vastaus #29 : 02.02.09 - klo 19:15 »
Reilusti 90 astetta oikealla, ainoa oikea tapa.