Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Replicate ja Pithing Needle  (Luettu 3860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Replicate ja Pithing Needle
« : 14.01.09 - klo 11:32 »
Mitenkäs se menikään, voiko neulalla estää esim. Shattering Spreen kopioinnin?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa duracel

Re: Replicate ja Pithing Needle
« Vastaus #1 : 14.01.09 - klo 11:37 »
Replicateen sisältyy kaksi erilaista abilitya (static ja triggered), joista kumpikaan ei ole activated, joten Needle ei tee sille mitään.

Edit: Activated abilityt tunnistaa kaksoispisteestä. Jos abilityssa ei ole kaksoispistettä, sitä ei voi Needlellä estellä.

~jari
« Viimeksi muokattu: 14.01.09 - klo 11:39 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Hopo

Vs: Replicate ja Pithing Needle
« Vastaus #2 : 14.01.09 - klo 11:44 »
Mitenkäs Stifle? Estääkö se vain yhden kopion vaiko jokaisen replican?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Rancid-

« Vastaus #3 : 14.01.09 - klo 12:04 »
Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
502.52a Replicate is a keyword that represents two abilities. The first is a static ability that functions while the spell is on the stack. The second is a triggered ability that functions while the spell is on the stack. "Replicate [cost]" means "As an additional cost to play this spell, you may pay [cost] any number of times" and "When you play this spell, if a replicate cost was paid for it, copy it for each time its replicate cost was paid. If the spell has any targets, you may choose new targets for any number of the copies."

Suomeksi: Stiflellä saa counteroitua jälkimmäisen abilityn (koska se on triggered ability), jolloin yhtään kopiota ei mene stackiin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa KajaaninOlli

« Vastaus #4 : 15.01.09 - klo 12:05 »
Mitenkäs tuo eroaa, sitten stormin kanssa. Eli siis Stifle vs. Brain Freeze.

Poissa duracel

Re: Replicate ja Pithing Needle
« Vastaus #5 : 15.01.09 - klo 12:14 »
Storm on triggered ability, eli sen voi counteroida ihan samalla tavalla kuin Replicatenkin. Jos Storm-triggerin counteroi, se ei tietenkään tee yhtään kopiota. Needlellä ei sitäkään sentään estellä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Masa88

« Vastaus #6 : 15.01.09 - klo 18:24 »
Tuli tässä mieleen, voiko niin tehdä että ensin kopioi 2 kertaa, jotka vastustaja countteroi stiflellä, ja countteroimisen jälkee vaikkapa vielä kerran kopioida? Vai onko se kopiomäärän julistus pelaamisen jälkeen kiveenhakattu?

EDIT: Kysyin tässä koska aihetta hivottiin jo sen verran etten viitsinyt tämän takia uutta topiccia väsätä
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Rancid-

« Vastaus #7 : 15.01.09 - klo 19:01 »
Replicatet maksetaan samalla kun itse spellikin, ja replicate yrittää tehdä kopioita vain sillä kerralla maksetun määrän verran. Jos replicate-triggeri saa Stiflestä, uutta ei tule.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.