Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Devour Jund (GRB)  (Luettu 4905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Legendaarinen poliisi

Devour Jund (GRB)
« : 24.03.09 - klo 09:26 »
Tämä on siis Jund pakka, jossa on tarkoituksena syödä omia ukkoja ja hyötyä siitä jotenkin. Tiedän, että sharkan volia ei näy. Olen sitä koittanut jo jonkun aikaa metsästää. En ole tutustunut ConFluxiin juuri ollenkaan, mutta käsittääkseni siinä on tullut jotain Jund kortteja. Olisi kiva kuulla, jos jotkut niistä sopisivat tähän pakkaan.


Ländit:
6 Swamp
4 Forest
6 Mountain
3 Savage Lands
3 Jund Panorama
=22

Creaturet:
2 Dragon's Herald
4 Deathgreeter
3 Elvish Visionary
3 Sprouting Thrinax
2 Thunder-Thrash Elder  (lisää on haussa)
4 Hissing Iguanar
3 Thorn-Thrash Viashino
2 Kresh the Bloodbraided
1 SkullMulcher
1 Mycoloth
1 Flameblast Dragon
1 Predator Dragon
1 Hellkite Overlord

Muut:
1 Bone Splinters
4 Dragon Fodder
3 Gift of the Gargantuan
1 Goblin Assault
1 Elemental Mastery

Kiitos
Jos voin tappaa koirasi rotanloukulla, se ei ole koira...

Poissa HerrFiske

Vs: Devour Jund (GRB)
« Vastaus #1 : 24.03.09 - klo 11:14 »
Confluxista tuli laihanlaisesti mitään Jundiin. Ainoastaan tuo Bloodhall Ooze näyttäisi kohtuulliselta (nopeasti se halutaan tappaa, ainakin).

Tässä vähän omakohtaista dataa noista listasi korteista. Nää on siis reunaehtoja kyseisten korttien pelaamiselle, jotka sun pitää täyttää, et homma toimii:


- Hellkite Overlord on vaikea saada peliin (Heraldin ability 3 manaa +tap, 3 eriväristä monsteria ja vielä). Vastustaja panttaa sen poiston kädessään, kunnes se Overlord tulee. Jos vielä nostat Overlordin kätees, se pölyttyy sinne. :P

- Sprouting Thrinax tarttee tosi hyvin suunnitellun mana basen, erityisesti, koska sen on tarkoitus olla 3. vuoron droppi. 1-2 jokaista väreihis sopivaa filtteriä ja sama ohje kivuille.

- Thunder-Thrash Elder on aika kova, mutta siitä on vaikee saada hyötyä irti, koska sil ei ole luonnostaan tramplea tai hastea. Potentiaalinen kortti joka tapauksessa. :)

- Thorn-Thrash Viashino ei oo hyvä idea, koska se vaatii ihan liian paljon syömistä ollakseen hyödyllinen. Silläkään ei ole hastea, joten koko pelis kohtalo riippuu siitä, responsaako vastustaja siihen.
Tässä vaihees sun täytyy ottaa huomioon, et joudut käyttämään niitä syötäviksi tarkoitettuja pikkuheppuja myös blokkimaan + ne kohtaa poistoa. Tää rajoittaa paljon, miten isoiksi noita heppuja saat.

- Hissing Iguanarin ongelma on, että se maksaa 3 manaa, sen toughness on 1 ja tarttet sen hengissä seuraavat pari vuoroa niittääkses hyödyt. Sama ongelma Deathgreetereissa (toisaalta voivat olla kivoja moninpeleissä!).
Mielestäni Jundin pääperiaate on, että kaikkien alle 4 manan monsujen on kelvattava tarpeen tullen syötäviksi. Eihän muutoin ole mitään järkeä pelata devour-teemaa, jos se paskoo omaa peliä. ;D

- Kresh. Upeen näkönen kortti, mutta liian helppo tappaa ja saattaa kehittyä liian hitaasti. Se tarttisi kovasti hasten... :-\
Kato kuitenkin, jos keksisit, miten saada sen pelittämään. Kumminkin helkutin hieno ja poikkeuksellinen kortti. :)

- Predator Dragon on vahva kortti... jopa niin vahva, että jos haluat sitä pelata, kehitä systeemit tukemaan sitä enemmän: mana ramppausta, tutorointia, lentävien poistoa, jne.

- Gift of the Gargantuan - jos mieluummin joku 3 manan monsu? Mieluummin pelaat jotain konkreettista kolmannella vuorollas. :) Aggro löylyttää sua just tossa lovessa, jos et pelaa blokkijaa.
Neljäs Sprouting Thrinax sisään, ehdottomasti. :D

- Mycoloth on kenties paras devour-creature, jota voit pelata. Niitä vois hankkia ainakin toisen jos kolmannenkin. :D Skullmulcher on myös ok.

- Elemental mastery. Haluutko varmasti keskittää vieläkin enemmän resursseja yhteen creatureen, joka on jo valmiiksi vastustajasi silmätikku? Neljän manan droppina voit pelata vaikka March Flitteria, jos halvalla tahdot päästä. :) Sarkhan, kunhan niitä onnistut saamaan, ovat myös loistavia 4 manan droppeja. ;D

- Goblin assault. Jos haluat välttämättä pelata tätä, poista pakasta muut goblinit, kun ne vain tappaa ittensä. Suurin ongelma tässä kortissa kuitenkin on, et sitä ei voi oikein pelata kolmos-droppina. Näin on kahdesta syystä: se tulee hyödylliseksi vasta monen vuoron päästä, missä ajassa vastustaja pääsee niskan päälle. Se ei luo blokkereita.


Jos mahdollista, hanki setti bitterblossomeita. Pelkästään niiden avulla pääset liikkeelle, vaikka koko muu pakka ei toimisi. :)

Toivottavasti sait jotain irti tästä höpötyksestäni. Onnea pakan tekoon. :D

~ Fisu
Magic imee paljon rahaa ja aikaa... olen taitava tuhlaamaan molempia. :)

Osto: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=59694.0

Poissa Dark Knight

Vs: Devour Jund (GRB)
« Vastaus #2 : 24.03.09 - klo 11:45 »
Pelipiirissäni näkyy paljon Jundia, joiden toimivuudesta on kertynyt paljon hyvää kokemusta. Seuraavat lisäykset ovat ehdottomia:

Savage Lands +1 (Setti täyteen.)
Sprouting Thrinax +1 (Ehkäpä Jundin paras kortti. Näitä ehdottomasti neljä.)
Skullmulcher +1 (Jundin paras korttien nostaja. Kaksi on hyvä määrä.)
Mycoloth +1 (Kerää paljon lasertähtäimiä itseensä, mutta on silti parhaimpia Jund-kortteja. Jos pelipiirissäsi pelataan paljon poistoa/palautusta, niin kahden olennon devouraus yleensä riittää, jolloin saat sekä hyödyn että suojan liian suurta menetystä vastaan.)
Caldera Hellion +1 (Tarvitset edes jonkinlaista massapoistoa ja tämä hoitaa homman hyvin. Kaksikin voisi toimia.)

Seuraavia kortteja suosittelisin pakkaan, koska ne ovat toimineet hyvin:

Jund Battlemage (Tuottaa tasaisesti ruokaa ja voi tappaa vastustajasi, jos hyökkäys on estetty.)
Soul's Fire (Tämä + kresh = Nam! 8))
Primal Rage (Jundin ongelma on tramplen puute. Tämä muuttaa asian. Erityisesti kresh tykkää.)
Scarland Thrinax (Kokemus on osoittanut, että tällä ja kreshillä on aivan mieletön synenergia. Jos aiot jatkaa kresheillä, niin pistä näitä myös mukaan.)
Ancient Ziggurat (Pakkasi on hyvin olentopainotteinen, jolloin tämä voisi toimia.)
Jund Panorama (Nämä on ihan okei "manafiksaushakijoita". Kannattaisi pelata settiä.)

Seuraavat kortit eivät ole mitään ylihyviä, mutta jos löytyy yhtään varastosta, niin voisit kokeilla.

Scavenging Drake/Rockslide Elemental/Algae Gharial (Kasvavat mukavaa tahtia ja Scarland Thrinax auttaa.)
Tar Fiend (Jos vastustajasi pitävät paljon ärsyttäviä käsikortteja kontrollimeiningissä, niin tällä pääset niistä mukavasti eroon. Harmi vain, että maksaa kuusi manaa.)
Carrion Thrash (Vaikka vaatiikin ne kaksi manaa säästettäviksi, niin toimii hyvin sellaisessa versiossa, jossa pelaat paljon isoja tärkeitä ukkoja. Nykyversiosi ei ole sellainen, mutta jos muutat sitä, niin...)
Predator Dragon (Turnaustason tappaja. Yksi on ihan okei, mutta kaksikin voisi toimia.)
Charnelhoard Wurm (Jos siirryt isojen ukkojen Jund-versioon, niin näitä ainakin yksi mukaan.)
Obelisk of Jund (Isojen ukkojen versiossa tarttet manakiihdytystä. Jos koet tämän liian hitaaksi, niin koeta ettiä jotain muuta hakua kuten Farhaven Elf, Rampant Growth.)


Mitä ottaisin ainakin pois:
Dragon's Herald -2 (Kokemus on osoittanut, että heraldit eivät toimi, koska juuri, kun olet saamassa oikean väriset ukot, niin tämä ammutaan pois.)
Deathgreeter -2 (Tosi hyvä ykkösdroppi, mutta pakon edessä poistaisin parempien tilalta.)
Thunder-Thrash Elder (-2) (Ottaisin pois ne kaksi, jotka ovat haussa. Usko pois, että kaksi riittää. Sulla on jo muutenkin ihan tarpeeksi devouria.)
Hissing Iguanar -1 (Olen eri mieltä HerrFisken kanssa. Vaikka onkin heikko, niin ei kaikki poisto heti iske tähän vaan ne odottavat yleensä suurempia lihoja. Kokemus on osoittanut, että vaarallisuudestaan huolimatta se yleensä pysyy kentällä. Neljä on silti liikaa ja mahdollisesti harkitse määrän pudottamista kahteen.)
Thorn-Thrash Viashino -3 (Samoilla linjoilla HerrFisken kanssa. Jos lisäät noita Primal Rageja, niin viimeistään silloin tämä muuttuu turhaksi.)
Bone Splinters -1 (Vaikka kortti onkni hyvä, niin en haluaisi uhrata tälle pikkujätkää, jotka säästäisin devouraamista varten enkä toisaalta mitään suurtakaan uhraisi. Tämä toimii paremmin Grixis-pakassa.)
Goblin Assault -1 (Kts. HerrFiske.)
Elemental Mastery -1 (Kortti on hyvä tässä pakassa, mutta miksi tehdä jo valmiista silmätikusta kahden arvoinen silmätikku? Ehken poistaisi tätä ihan vielä vaan testaisin tätä käytännössä lisää. Jos huomaat targetoidun olennon kuolevan aina pois alta, niin heitä tämä pois.)
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa HerrFiske

Vs: Devour Jund (GRB)
« Vastaus #3 : 25.03.09 - klo 06:07 »
Jundin pahin kuoppa on hitaus. Kestää monta vuoroa, että saat kaikki tarvitsemasi kortit pöytään ja synergiat pyörimään, mutta sen jälkeen pelataankin voitosta. ;)

Tässä viestissä käsittelen Jund-tokenia, en Jund-ramp tai Jund-kontrollia.

Kokemuspohjalta annan sulle pari periaatetta Jundia varten:


Sujuvuus ja nopeus

Näistä älä tingi! Monet Jundin korteista ovat suoraan sanottuna hitaita paskoja, joiden kehittelyssä menee liian monta vuoroa. Tällaisia hitureita ovat ainakin Scavenger Drake, Hissing Iguanar, Rockslide elemental, Goblin assault, Jund Battlemage ja Scarland Thrinax.
Huomannet, että viisi mainitsemistani on 3 manan droppeja. Ne voivat maksaa kolme manaa, mutta eivät silti ole kolmannen vuoron droppeja. Tämä on ongelma myös muutoin loistavan Scarland Thrinaxin kohdalla, koska sillä vaan ei voi blokkia mitään seuraavalla vuorolla, koska vastustaja iskee mielellään jollain 2/2 tai 3/3 otuksella, jos saa vaihdossa Scarlandin pois.
Myös Jund battlemage ei tee mitään kolmannella vuorolla peliin saapuessaan... Eikä muuten välttämättä seuraavallakaan, jos käytätkin manat johonkin muuhun vahvempaan.
Rockslide elemental on yksi Jundin pahimpia hitureita. Se tulee siis peliin statseilla 1/1 vuorolla kolme (myöhemmillä vuoroilla se on sitäkin turhempi noilla statseilla)... Jos kaveri ei polta sitä heti, niin se tekee sen viimeistään siinä vaiheessa, kun se alkaa kehittyä vähänkään uhkaavaksi. Mieluummmin pelaa Bloodhall Oozea, joka on käytännössä samanlainen kasvaja, mutta maksaa vain yhden mountainin.

Sanottava muuten on, että myös tuo Bloodhall Ooze poltetaan joka kerta, kun se pääsee pöytään. Mieluiten maksaa vain yhden tällaisesta ukkosenjohdattimesta.

Sun kandee hankkia pakkaas myös jonkinmoista poistoa, jolla hidastaa vastustajaas, sillä tarttet kaiken mahdollisen lisäajan oman pelisi rakenteluun. Ota sideen Terroreita tai Shriekmaweja ja mainiin jotain halpaa polttoa, kuten Lash Out tai Incinerate.


Itsenäisyys

Tämä on kova haaste Jundissa. Sun pitää pelata pöytään paljon halpaa paskaa, millä ei kuitenkaan luoda paljoa painetta vastustajalle. Pienet tokenit eivät juurikaan kellota. Sun pitäisi siis löytää creatureita, jotka pistävät vastustajasi hikoilemaan, mutta jotka voit tarvittaessa syöttää seuraavalle otukselle.
Tähän mennessä Jundin paras kortti, joka täyttää pakkasi tarpeet täydellisesti, on Sprouting Thrinax. Toinen vastaavanlainen, Jundiin sopiva kortti, on Kitchen Finks.


Dynamiittia!

Jos sun alkupelis on tokeneita, et saa vastustajalles paljoakaan vahinkoa ekoilla vuoroilla. Jos pelaat vieläpä valkoista pakkaa vastaan, se vetää todennäkösesti pelin aikana lisää lifea jostain. Sun pitää siis kyetä jyräämään vihollises suunnilleen pelin keskivaiheilla, kun sulla on 5-7 manaa pöydässä, ja tehdä se lähes kertaheitolla. Onneksi Jundiin löytyy joitain kortteja juuri tätä tarkoitusta varten. :)
Pidä ainakin nämä mielessä:

Mycoloth + Sarkhan Vol,
Grave Pact + (yleisesti) devour,
Kresh + Scarland Thrinax,
Predator Dragon,
Furystoke Giant.


~ Kala
Magic imee paljon rahaa ja aikaa... olen taitava tuhlaamaan molempia. :)

Osto: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=59694.0

Poissa Chaosworm

Vs: Devour Jund (GRB)
« Vastaus #4 : 25.03.09 - klo 09:13 »
Pidä ainakin nämä mielessä:

Mycoloth + Sarkhan Vol,
Grave Pact + (yleisesti) devour,
Kresh + Scarland Thrinax,
Predator Dragon,
Furystoke Giant.
Minä tykkäilen myös Overrunista, se vain on vähän hankala kastata.
EDIT: Jund Battlemagea itse olen kokeillut ja Goblin Assault vain on niin paljon parempi, puhumattakaan Bitterblossomista.
« Viimeksi muokattu: 25.03.09 - klo 12:22 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus