Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Voiko efektit -x/-x viedä miinuksen puolelle? Kysymys liittyy myös layereihin.  (Luettu 3675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BB

Pelissä on Savannah Lion (2/1) ja Crusade (All white creatures gain +1/+1). Savannah Lioniin pelataan Last Gasp (target creature gets -3/-3 until end of turn).

Jos oikein ymmärsin noita layereitä, niin Last Gasp vaikuttaa 6b:ssä ensin ja crusade sen jälkeen 6d:ssä. Eli viekö tuo -3/-3 efekti Lionin "miinuksille" ja siten crusade ei pysty pelastaan sitä, vai jääkö jellona Last Gaspin jälkeen nollille ja sitten crusade nostaa sen 1/1:ksi?

Poissa Rancid-

Power ja toughness voivat aivan hyvin olla negatiiviset. Tsekkaapa vaikka ukko nimeltään Char-Rumbler.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Silvos

Power ja toughness voivat aivan hyvin olla negatiiviset. Tsekkaapa vaikka ukko nimeltään Char-Rumbler.
Pitääkö tästä vetää johtopäätös, että creature ei kuole jos toughness menee miinuksen puolelle?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Kuolee kyllä. Char-Rumblerin pelaaminen vähävärisillä manoilla onkin yleensä huono idea.

Tuossa tapauksessa Savannah Lionsista tulee 0/-1 -> sen toughness on 0 tai alle -> graveyardille meni.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.