Avaudun itsekin, kun ylemmiltä voimilta tuli mahtikäsky. Lue tai älä, ei kiinnosta.
Saavuin Mikkeliin mukavan aikaisella pikabussilla, kello ei nimittäin kolkuttanut yhdeksääkään, kun huomasin tallaavani porrassalmenkatua pienessä darrassa, nuhakröhässä ja parin tunnin yöunilla siunaantuneena. Lisäksi vedin aamiaiseksi nopeasti lämmitettyä eilistä kermaista jauhelihapastaa, joka iloisesti pisti vatsan möyrimään eli fiilis lähenteli tunnetun biisin sanoja " voiko ihanammin päivä enää alkaa?". Voihan se, nimittäin Mikkelissä oli kylmää ja kosteaa ja minulla puolitoista tuntia tapettavana paikassa, jota en yhtä katua lukuunottamatta tunne.
Lopulta sekstanttini löysi Mieron tilat ja tunkeuduin sisään juuri parahiksi paikallisseparatistihallituksen kokousta vakoilemaan. Informaatiorikas pulina ei kyllä tällä kertaa herättänyt intohimojani, joten tyydyin jäätämään nurkassa kalojeni kanssa. Aikaa myöten paikalle valui tuttuja naamareita ja tuntemattomia, mistä aina ilahdun suunnattomasti. Pienen anelutuokion päätteeksi sain vaaditut dualit ja sidelaput dekkiin, joka siis oli seuraava:
Lepran SilakkarullatLand 20
3 Tundra
3 Flooded Strand
2 Polluted Delta
6 Island
3 Wasteland
3 Mutavault
Creature 21
4 Cursecatcher
4 Lord of Atlantis
4 Silvergill Adept
4 Merrow Reejerey
3 Merfolk Sovereign
2 Wake Trasher
Spell 20
4 Aether Vial
4 Daze
4 Force of Will
3 Swords to Plowshares
3 Standstill * Miksi en opi

2 Spell Snare
Sideboard 15
3 Hydroblast
3 Pithing Needle
2 Umezawa's Jitte
2 Relic of Progenitus
2 Ethersworn Canonist * Turhaksi jäi
2 Meddling Mage * Toinen alisuoriutuja
1 Wipe Away
Sen enempiä, otteluihin (nimet saattavat olla enempi tai vähempi päin helvettiä, ei ole tapana tehdä muistiinpanoja):
Rundi 1 Mikael Teittinen / U NiNjA
Päässä jyskyy, olo on suht heikko ja noppakin vittuilee. Yhtä kaikki pienet ninjat eivät kestä calain valtavaa mahtia, lisäksi vastuksen Jitte sai kylmää kyytiä ja ensimmäinen matsi menee nopeasti ohitse, kun kaloja kertyy tiskiin ja kädessäni on viljalti counteria. Sidetän sisään paremman puutteesta Jitet, ulos pari Standstilliä.
Toinen peli menee samaan tyyliin, pelaan nopeasti useita kaloja ja counteroin vastuksen Jiten, eivätkä pikkuninjat kykene kuin muutamaan harhahutaisuun. Matsi taisi olla vartissa ohitse ja pelailin hupipelejä affiksella (mattimyöhäiset scoutterit olettivat minun pelaavan kyseisellä dekillä, enkä hennonut korjata erheitä).
1-0
Rundi 2 Ruma Luma / Läjä
Ensin heitin 1 ja sitten 2, tästähän tulee hauskaa, jos päivä jatkuu lukujonolla. Aloitan kädellä, jossa on pari fetsiä, vaultti, pari kalaa, Fow ja Daze, sweet. Counteria mätetään suuntaan ja toiseen, Standstilliini tarjottiin fowia enkä tietenkään osannut Cursecatcheria käyttää counterointina. Lopulta vain nostan liian vähän miehiä ja kun äslpät (terveydeksi!) saapui tiskiin, viskasin tyhjät kortit tiskiin ja aloin selata sideä, josta käytännössä ei löydy mitään muuta kuin Wipe Away ja Neulat. Sidetän yhtä kaikki mukaan Hydrot ja Ethersworn Canonistit. En kyllä tiedä itsekään miksi...
Toisessa pelissä sitten mentiin tuttuja uria, isken tavaraa hitaasti tiskiin ja perässä Neuloja. Ensimmäiseen nimeän Jacen ja toisessa pähkäilen pitkän tovin, kumpi olisi vaarallisempi Ajani vai Äslphät, tietty valitsin täysin väärin, tyhmä kun olen. Yhtä kaikki dominoin peliä kun postianssit pyörivät toispuoleisessa, kunnes yhtäkkiä kaasu loppuu ja nostan dazea ja standstilliä, tyystin tyhjiä kortteja. Lopulta kun Elspeth saapuu tiskiin, skuuppaan, koska hierominen kiinnostaa älyttömän vähän kun kädessä on kakkaa ja vastustajalla kaikki mitä hän ikinä tarvitseekaan.
1-1
Rundi 3 Sori, nyt en muista yhtään hepun nimeä / Affis
Affis, yksi parhaista matchupeista. Peli etenee ripeästi kun miehellä ei tule kunnon manaa ja miehet ovat pieniä, siispä kala-armeija riittävällä controllilla hoitelee Ravagerit ja Masterit tieltä. Sidetän Jitet sisään.
Toisessa matsissa miehellä kusahtaa manat kunnolla, siispä Glimmervoid paskaksi kun faksit eivät viihdy kentässä ja turhan helppo ajelu tyhjiin.
2-1
Rundi 4 Jesse Flink / RG Goblings
Vaikea matchup tai sitten vain olen niin tyhmä turtti etten osaa. Yhtä kaikki ensimmäinen peli päättyy hieromisen päätteeksi minulle, kun Lackey yritti tulla peliin liian myöhään ja söi stoppia, perässä viskasin Standstillin, joka räjähti, jonka perään toinen Standstill, joka räjähti myös. Isot kalat lyövät Jessen gobot nurin.
Toisessa matsissa sidetin sisään Hydroblastit ja turhaan Jitet. Hyvä aloituskäsi kääntyy heikoksi ja avustan vieläpä pienellä tyhmäilyllä counteroimalla väärin. Jitet pois.
Kolmannessa pelissä olikin mehukas käsi ja sain nopeasti pois Jessen Lackeyn ja kasan muita gobboja. Kelaan tiskiin Adeptit, jotka tyhmästi uhrasin triviaalipaskaan pois, tämän jälkeen sain niukasti miestä tiskiin. Asiaa ei todellakaan auta, että Gempalm cyclaa, ei vain kerran, vaan kahdesti ja taisipa vielä kolmannenkin. Wtf? Kuulemma neljäskin oli vielä dekissä. Miehiä targetoiva Pyrokinesis syö hydroblastia, toiseen ei löydy mitään ja mies iskee riittävät kolme lämää päähän. Onneksi nostin kaloja mahtavat kuusi ja vaulttiakin kaiketi kerran. Huoh, katkeran karvas tappio.
2-2
Rundi 5 Pyry Jaakkola / Ichorid
Kiitti vitusti, juuri se mitä vastaan en halunnut tuli minua vastaan. Olin jo valmis lähtemään kotiin ensimmäisen pelin jälkeen, kun hetken hieronnan jälkeen kävi ilmi, että peli oli siinä. Sidetän sisään 2 Reliciä.
Toisessa pelissä kerään käden täyteen kounteria ja plääninä oli, etten Pyrylle anna ainoatakaan discard välinettä. Careful Study? Daze. Putrid Imp? Fow. Putrid Imp? Fow. Kalat jytäävät kumoon.
Kun tuuma toimi, miksi sitä muuttaakaan, siispä kolmanteen peliin saman oloinen counter-rikas käsi, jota edesauttoi Pyryn tuplamulligan. Putridit söivät counteria ja ländit wastea. Lopulta tiskiin tuli Relic sinetöimään sopimusta ja peli oli siinä.
3-2
Olin suhteellisen tyytyväinen, pakka toimi kelvollisesti ja oli hauskempi pelata kuin monosinistä kalaa. Yhtä kaikki valkoinen ei ihan vakuuttanut, joten taidan kokeilla seuraavalla kerralla jotain muuta väriyhdistelmää maustetta tuomaan.
Tuloksena siis 8:s sija ja säälipussi, josta avautui vähemmän yllättäen paskaa ja ovipalkinnoksi tyylikäs Mind Control ja ruma Rise from the Grave DCI foil. Kaikin puolin onnistunut turnaus ilmapiiriltään ja järjestäjille ne pakolliset kiitokset, oli jälleen mukavata pelata.