Poromagia

Kirjoittaja Aihe: BR not so aggro.  (Luettu 4257 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mairou

BR not so aggro.
« : 29.09.09 - klo 17:44 »
Elikkäs kakkapakka, joka laputtaa kaveria ja heittää hälle myös vastauksia käteen 10 per vuoro. Ihan kiehtovaa.
Pakan ideahan on siis antaa kaverille kortteja jotta niitä voi heittää pois, jolloin kaveri ottaa laputuksesta/discauksesta ja muutenvaan pelaamalla turpaan.
Pelasin pari peliä mws:ssä tälläisellä kasalla, joka oli tälläinen:

 Lands

    4  Akoum Refuge
    4  Dragonskull Summit
    7  Mountain
    8  Swamp

 Spells

    4  Blightning                            // Blightning
    4  Bloodchief Ascension            // Ladattuna tappava
    4  Burning Inquiry                    // Loistava Underworld Dreamsin ja Megrimin kanssa
    4  Duress                               // Hyvä lappu
    4  Howling Mine                      // Lappuu mulle, lappuu sulle
    3  Megrim                              // Päähän päähän päähän
    2  Quest for Pure Flame          // En tiiä tästä, kyl tää kerran anto megrimillä ihan ok lukemia.
    4  Runeflare Trap                   // Erittäin händy
    4  Underworld Dreams            // Laputuksen hyväpuoli
    4  Volcanic Fallout                  // Pyyhkäri

Parannus ideoita? Side? Mitä muuta mieltä?

Poissa EssEss

Vs: BR not so aggro.
« Vastaus #1 : 29.09.09 - klo 18:21 »
Olen itsekin pyöritellyt samantapaista pakkaa päässäni.. Olen sitä mieltä, että Quest for Pure Flame ei oikeen tee mitään. Voihan sillä joskus saada kivasti damagea vastustajaa päähän, jos on Megrim ja Underworld Dreams pelissä, jolloin olet tällaisella pakalla muutenkin jo aika hyvässä jamassa. Myös Runeflare Trap voi olla aika turha, koska poistelet aika ahkerasti vastustajalta käsikortteja. Noiden tilalle voisi harkita esim. Earthquakea, joka toimii miehen poistona ja laittaa countterin Bloodchief Ascensioniin. Ehkä myös Hideous End olisi kokeilemisen arvoinen lappu, koska sekin laittaa countterin Bloodchiefiin ja poistaa ne isommat miehet, johon ei Volcanic Fallout ja mahdollinen Earthquake kykene.

Poissa Shere

Vs: BR not so aggro.
« Vastaus #2 : 29.09.09 - klo 18:31 »
Quest of Pure Flamet voisit tosiaan ottaa pois ja vaikka noi runeflare trapit onki käteviä ni 2 vois riittää. Tilalle sitte setti jotain poistoo. Hideous End on muuten hyvä, mutta mustaa ruvetaan varmaan lähiaikoina pelaamaan enemmänkin (kaikenlaista sairasta zendikarissa) ja se maksaa 3 manaa eli kuitenkin suht paljon. Terminate olis helppo ratkaisu. Manoista sen verran että Underworld Dreamsin castaaminen alkuvuoroilla voi olla penteleen vaikeeta. Falloutit vois ehkä vaihtaa Earthquakeihin ni pääsis vähentämään mountaineja rankemmin.

Poissa instiqma

Vs: BR not so aggro.
« Vastaus #3 : 29.09.09 - klo 18:43 »
Suunnilleen tämä dekki on tullut nyt parina päivänä modossa vastaan (joskin pre-Zendikar, obv). Idea niissä tuntui olevan aika pitkälti sama, joten olettaisin että ongelmatkin ovat.

Tämä dekki häviää vuoroilla 1-3 pelattuihin miehiin. Falloutit ei vaan ole tarpeeksi. Terminate/Hideous End voisi paikata tätä ongelmaa vähäsen, eikä se Earthquakekaan välttämättä huono olisi.

Olettaisin että tämä pieksee tuunattuna hitaat kontrolliläjät ihan kelvollisesti, etenkin kun kunnollisia countereita ei juurikaan olé.

Poissa mairou

Vs: BR not so aggro.
« Vastaus #4 : 30.09.09 - klo 19:28 »
Joo, muuntelin kasaa jo tälläiseen suuntaan:

Lands

    4  Akoum Refuge
    4  Dragonskull Summit
    6  Mountain
    8  Swamp

 Spells

    4  Blightning                            // Blightning
    4  Bloodchief Ascension            // Ladattuna tappava
    4  Burning Inquiry                    // Loistava Underworld Dreamsin ja Megrimin kanssa
    4  Duress                               // Hyvä lappu
    4  Howling Mine                      // Lappuu mulle, lappuu sulle
    4  Megrim                              // Päähän päähän päähän
    4  Underworld Dreams            // Laputuksen hyväpuoli
    4  Terminate                          // Syö Baneslayerit
    4  Sign in Blood                      // Finisherinä toimii ja laputtaa myös itteä
    2  Earthquake                        // Maneater

eli -4 Runeflare Trap (Tosin mietin et pitäskö löytyää slotteja), -4 Volcanic Fallout (sidelle), -1 Mountain (Floodas), -2 Quest for Pure Flame
+4 Terminate (poisto), +4 Sign in Blood (nosto/tappo), +2 Earthquake.

Nyt on kasa ollut stabilimbi, turn5 KO on hyvin mahdollinen..

Poissa Leiska

Vs: BR not so aggro.
« Vastaus #5 : 05.10.09 - klo 02:38 »
Eihän dekki yritä hieman liikaa? Toki synergia megrim-underworld dreams-burning inquiry on aika mauton, mutta yrittääkö dekki tappaa vastustajaa kortinnostosta aiheutuvalla lämällä, discardaamisesta aiheutuvalla vai räpiköikö se vähän yrittäen molempia? Itseäni arveluttaa lähinnä poiston vähyys ja Duress. Burning Inquiry ja Howling Mine laputtaa vastustajaa kuitenkin aika rajusti, miksi siis Duress? Miksei Baneslayereita syö (myös) Hideous End? Se auttaisi myös Bloodchief Ascensionia. Tämmöistä pohdiskelua vain.  :)