Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pari tarkentavaa kysymystä.  (Luettu 4736 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raven

Pari tarkentavaa kysymystä.
« : 02.10.09 - klo 11:16 »
Elikkäs suoraan ongelmaan.

1) Doubling Cuben ability, onko se mana ability? Se kyllä tuottaa manaa, mutta kysyvä ei tieltään eksy.

2) Gravelle joutuminen pelistä, kun permanentti on muun kuin omistajansa kontrolissa.

Esimerkiksi: Joku ilkeä mies on vienyt Kokushosi tai jonkun sen sisaruksista vaikkapa Vedalken Shacklesilla, Lohikäärme kuolee, mitä tapahtuu? Saako controloija edun niinkuin oletan vai sen sijaan owneri?

Esimerkki2: Hieman erilainen mölli on otettu ilkeästi controliin Shacklesilla, tällä kertaa vaikkapa Angel of Fury, jonka wording eroaa sillä että kyseessä on into your graveyard. Mitä nyt käy? Saako owneri edun vaikka menisikin muun controloijan controlista gravelle.

3) Heitän giftsin, oletetaan että joku pelaaja saa jollain konstilla shroudin instanttina itselleen, mitä käy? Entä jos toisella on Ivory Mask tiskissä, voiko giftsiä silloin edes heittää jos kyseessä on ainut opponent?

4) Guile, onko Force Spike tämän kanssa niin hyvä ettei jaksa edes miettiä. Omasta mielestäni ei, mutta peliporukassa tämä on herättänyt kysymyksiä.

5) Finaly: Relentless Rats saako näitä pelata myös highlanderissä? Vai pitäisikö näiden pelaajaa vain lyödä formaatin väärinkäyttämisestä? Hieman tyhmä kysymys mut iha varmuuden vuoksi vain.

Kiitokset etukäteen.
           

Poissa luma

Re: Pari tarkentavaa kysymystä.
« Vastaus #1 : 02.10.09 - klo 11:37 »
Elikkäs suoraan ongelmaan.

1) Doubling Cuben ability, onko se mana ability? Se kyllä tuottaa manaa, mutta kysyvä ei tieltään eksy.

Koska se on activated ability, joka ei targetoi mitään ja voi tuottaa manaa, niin se on mana ability.

Lainaus
2) Gravelle joutuminen pelistä, kun permanentti on muun kuin omistajansa kontrolissa.

Esimerkiksi: Joku ilkeä mies on vienyt Kokushosi tai jonkun sen sisaruksista vaikkapa Vedalken Shacklesilla, Lohikäärme kuolee, mitä tapahtuu? Saako controloija edun niinkuin oletan vai sen sijaan owneri?

Ability tulee Kokushon controlloijalle sen kuollessa, koska leaves-the-battlefield-abilityt tapahtuvat sen mukaan, mikä tilanne oli juuri ennen kuin permanent poistui battlefieldiltä:
Lainaus käyttäjältä: säännöt
Leaves-the-battlefield abilities, abilities that trigger when a permanent phases out, abilities that trigger when an object that all players can see is put into a hand or library, abilities that trigger specifically when an object becomes unattached, and abilities that trigger when a player loses control of an object will trigger based on their existence, and the appearance of objects, prior to the event rather than afterward.

Lainaus
Esimerkki2: Hieman erilainen mölli on otettu ilkeästi controliin Shacklesilla, tällä kertaa vaikkapa Angel of Fury, jonka wording eroaa sillä että kyseessä on into your graveyard. Mitä nyt käy? Saako owneri edun vaikka menisikin muun controloijan controlista gravelle.

Angel of Furyn ability ei triggeröi ollenkaan, koska se ei mene sen controlloijan graveyardille.

Lainaus
3) Heitän giftsin, oletetaan että joku pelaaja saa jollain konstilla shroudin instanttina itselleen, mitä käy? Entä jos toisella on Ivory Mask tiskissä, voiko giftsiä silloin edes heittää jos kyseessä on ainut opponent?

Gifts Ungiven targetoi vastustajaa, joka valitsee korttien kohtalon. Jos vastustaja saa itselleen shroudin (Gilded Light), niin Giftsillä ei ole laillista kohdetta ja se counteroituu. Jos vastustajalla on Ivory Mask, et voi edes pelata Giftsiä.

Lainaus
4) Guile, onko Force Spike tämän kanssa niin hyvä ettei jaksa edes miettiä. Omasta mielestäni ei, mutta peliporukassa tämä on herättänyt kysymyksiä.
Jos vastustaja maksaa yhden manan Force Spikelle, niin spelli ei counteroidu ja Guile ei osaa tehdä sille mitään. Tietysti jos vastustajilla on usein tapana täpoutata pelatakseen isompia ja isompia kavuja...

Lainaus
5) Finaly: Relentless Rats saako näitä pelata myös highlanderissä? Vai pitäisikö näiden pelaajaa vain lyödä formaatin väärinkäyttämisestä? Hieman tyhmä kysymys mut iha varmuuden vuoksi vain.

Totta kai saa, mutta vain yhtä (jolloin se on huono Gray Ogre). Highlanderiin kuuluu, että jokaista korttia saa olla vain yksi. Relentless Ratsin ability menee ohi vain säännöstä, joka sanoo, ettei samaa korttia saa pelata enempää kuin neljää.
« Viimeksi muokattu: 02.10.09 - klo 11:43 kirjoittanut luma »

Poissa May_19

Vs: Pari tarkentavaa kysymystä.
« Vastaus #2 : 24.10.12 - klo 08:48 »
Relentless Ratseista. Tuli vain mieleen ja tulin varmistelemaan onko aiheesta keskusteltu. Ainakin joskus olen onnistunut MODO:ssa pelaamaan testimielessä singletonissa x määrää relentless ratsia. Samoin löysin tälläisen viestin.

http://forum.dragonhighlander.net/EDH_Forum/viewtopic.php?f=2&t=127&start=17

Poissa luma

Vs: Pari tarkentavaa kysymystä.
« Vastaus #3 : 24.10.12 - klo 09:38 »
Kolmessa vuodessa tapahtuu usein kaikenlaista. Tuon vastauksen jälkeen on päätetty, että ainakin Commanderissa useampaa rottaa saa pelata.

Poissa May_19

Vs: Pari tarkentavaa kysymystä.
« Vastaus #4 : 24.10.12 - klo 09:47 »
Tapahtuu. Ei ollut tarkoitus esittää besserwisseriä, kunhan varmistelin. Ei sitä tiedä jos vaikka olisin jossain kohtaa kuuttakymmentä rottaa vailla trade osastolla. :)

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Pari tarkentavaa kysymystä.
« Vastaus #5 : 24.10.12 - klo 22:28 »
Saaks saksalaishighlanderissa kans?  8)
T. kyseisen formaatin aloittelija
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Nastaboi

Vs: Pari tarkentavaa kysymystä.
« Vastaus #6 : 24.10.12 - klo 22:43 »
Saaks saksalaishighlanderissa kans?  8)
T. kyseisen formaatin aloittelija

Kolme vuotta sitten ei saanut, mutta asia pitää ottaa uudelleen käsittelyyn, kun virallisesti tuettujen formaattien kanta asiaan on muuttunut. Palaan kysymykseen myöhemmin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM