Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] BG "Rampiksi minä tulin"-Highlander!  (Luettu 54943 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] BG "Rampiksi minä tulin"-Highlander!
« Vastaus #90 : 29.03.11 - klo 13:24 »
Woodfall Primus vois olla kans ookoo.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #91 : 09.05.11 - klo 23:40 »
Muutoksia tapahtunut pakassa:

New Phyrexia toi Geth's Verdictin ja Dismemberin ainakin kokeiltavaksi. Into the North heitetty hiiteen (ramppia tuntuu olevan jo aivan tarpeeksi) ja Mox Diamond on ollut useimmiten vähintään hankala -> ulos...

Beast Within on myös tervetullut pakkaan. Mistähän karsis?

Poissa Rhaderis

« Vastaus #92 : 15.05.11 - klo 18:40 »
Mites tuo Birthing Pod? Aluks olin kovin innoissani lapusta, sit tuli joku hylkimisreaktio ja nyt taas olen kovin tunkemassa lappua sisään.
Rekku ei oo ihan toiminu niinku oli tarkotus, mut viitseiskö sitä heivata podin tieltä?

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #93 : 15.05.11 - klo 19:07 »
Mites tuo Birthing Pod? Aluks olin kovin innoissani lapusta, sit tuli joku hylkimisreaktio ja nyt taas olen kovin tunkemassa lappua sisään.
Rekku ei oo ihan toiminu niinku oli tarkotus, mut viitseiskö sitä heivata podin tieltä?

No enpä kyllä näe Podia minkäälaisen uhkana Rekulle. Rekku kuitenkin pakan ehdotonta eliittiä. Sillä saa ketjutettua monet effektit ja se voittaa todellakin pelejä. Ehkä lisäksi voisi kokeilla Podiakin... Podi ennen Fauna Shamania voisi olla ok... itse en tosin pelaa edes Shamania, niin en oikein osaa sanoa minkä tilalle Podin voisi laittaa.

Poissa Zirenda

« Vastaus #94 : 18.05.11 - klo 12:27 »
Birthing Pod on edelleen harkinnas, mut pitää testata vahvasti ennenku näkee että onko siitä mihinkään. Paperilla näyttäis että suoritusvarmuus on vähä niin ja näin.
Birthing podista... Tälläisessä kaksivärisessä ei-niin-vahvasti goodstuffdekissä toki Pod menettää osan potentiaalistaan, mutta omassa Darkbant-läjässäni se voittaa käytännössä automaattisesti pelin, jos sen abilityn saa resolvattua kaksi kertaa tai enemmän. Silti, laittaisin kyllä sisään, turhat tontut voi loppupelissä upgradettaa esim. Wall of Blossomiksi, josta saa tämän dekin kipeästi kaipaamaa lappua, Blossoms muuttuu Witnessiksi, se puolestaan vaikka Skinrenderiksi tai Entomber Exarchiksi tilanteen mukaan ja siitä Acidic Slimeä/shriekmawia jolla ärsyttävät äijät pois ja titaania sitten seuraavaksi. Tässäkin pakassa Pod on varmasti mauton. Se on käytännössä pakko poistaa, koska muuten alkaa jäätävä utility ja vuoron X titaani. Tässä vain jotain esimerkkejä.

Lisäksi se synergioi mukavasti esim. Yavimaya Elderin ja vaikka Viridian Emissaryn kanssa. Äijät saavat myös vigilancen, koska ne voi upgradettaa ajon jälkeen parempiin. Ehdottomasti sisään mielestäni, kyllä sitä utilityä tässäkin pakasssa löytyy. Esim. jotain Bone Shredderiäkin voi ajaa sisään, koska sen voi hakea Podilla, ja lentävänä sillä voi myös ajaa miekalla, joita ei muuten listassa näy. Miksi? ??? Ellen ole ihan väärässä, niin tottakai niitä kannattaa pelata tässä pakassa, jossa miehiä on näinkin paljon, vaikkei Mysticciä olekaan. Alkukädessä tonttu+miekka=nice.

Hieman epäilen Worldly Tutoria, kun ei ole Mysticciä mitä hakea, mutta ehkä se on mielipidekysymys. Fauna Shaman ehdottomasti mielummin. Se vaikuttaa minustakin välillä blankolta, mutta mielestäni sillä on osattava pelata oikein. Esimerkiksi ennen, jos kädessäni oli esimerkikisi äijinä Wall of Roots ja Fauna, usein pelasin Wallin, mutta nyt pelaan lähes aina toisen vuoron Fauna shamanin jos mahdollista. Vastustajan on ihan oikeasti pakko poistaa se, koska muuten voit hakea tilanteeseen kuin tilanteeseen vastauksen. Ei ole niin hyvä dekissä, jossa ei ole niin paljon vastauksia äijien muodossa, mutta silti mielestäni pelattava.

Isoista lihoista:
Primeval Titan: Mauton. Jos alkupelissä resolvaat Natun, et halua hakea käytännössä mitään muuta kuin tämän, Avenger on alussa heikohko ja Terastodon liian riski jos annat kolme toksua ja vastustajaa pathaa Terastodonisi. Titaanilla haet alkupelissä ja miksei loppupelissäkin Wasten ja Tectonicin, mikä on lähes riskitön Terastodon. Muita relevantteja kohteita kuitenkin löytyy, Stronghold ja Treetop, itse pelaisin Horizon Canopyakin vaikkei osu väreille, sillä sen voi hakea titaanilla, ja on loppupelissä aina parempi kuin Basic Forest. Yhden lämän ei pitäisi tuntua kamalasti, ja korttejahan tämä dekki tarvitsee. Jos vielä saat tähän Maze of Ithin(itsestäänselvä) hankittua, niin Titaani alkaa päästä jo täysin oikeuksiinsa. 6/6 trample on myös ikävä ihan vain lihanakin.

Avenger of Zendikar: En sitten tiedä kuinka tarpeellinen tämä on. Et kuitenkaan halua hakea tätä Natulla tai millään muullakaan lähes ikinä. Alkupelissä Natuun Primeval on mauton, lopussa Terastodon voi auttaa rikkomaan rasittavia permanentteja, myöskään omien turhien landien rikkominen ei ole kiellettyä. Jos pelaat tämän, tarvitset landeja, että toksut tekevät mitään, ja fetchejäkin on aika vähän tässä dekissä, joten toksut eivät kovin nopeasti kasva. Monesti pelatessani tämän vastustaja vain rikkoo Avengerin ja itselle jää vain blokkereita, jotka eivät tälläisessä aggressiivisen game planin omaavassa dekissä oikein istu.

Rampaging Baloths: Aikamoista jörssiä mielestäni. On sinulla noita isoja miehiä muutenkin jo riittämiin, eikö? Ei oikein suoritusvarmuutta.

Tässä vielä tiivistelmä tämän kamalan romaanin päätteeksi. Sisään:

Birthing Pod!
Fauna Shaman
Abyssal Persecutor (mauton äijä, sulla löytyy ihan jäätävästi poistoa+vastustaja haluaa usein poistaa sen, koska on kiva blokkeri yms.)
Horizon Canopy (liikaa basicceja=perseestä. Priority)
Maze of Ith
Miekkoja!
Bitterblossom (korttietua, voittaa usein jos saa alussa tiskiin. Priority.)
Gaea's Revenge! (kamala äijä controlleja vastaan, oma esper-controlli ainakin itki, varsinkin jos on vielä tämän kanssa Stronghold tiskissä)

Näitä voi harkita:
Graveborn Muse (korttietua, ei ole tässä dekissä varmaan lifemiehineen Primal Commandeineen lifestä kiinni)
Kokusho, the Evening Star/Woodfall Primus (Hyviä isoja lihoja, jos niitä tarvitsee. )
Bone Shredder
Phyrexian Rager (antaa kortin)
Despise (perus discardia)
Pattern of Rebirth (on ihan ok riippumatta mitä siitä sanotaan)
Joraga Treespeaker (nihkee ku tarvii manaa, mutta ihan kiva ramppaaja)
Recurring Nightmare (combottaa faunan kanssa, mutta ei välttämättä pääse tässä pakassa oikeuksiinsa täysin)
Thrun (on ihan ok, controllit tykkää)

Ulos:
Rampaging Baloths
Avenger of Zendikar
Smother (liian suppea mielestäni, poistoa löytyy jo riittämiin)
Regrowth (ei mitään, mitä gravelta erityisesti haluaisit)
Cultivate/Kodama's Reach/Growth Spasm/Nature's Lore (näitä on liikaa, cuttaisin itse Nature's loren ja vaikka cultivaten. Kakkosdropille on paljon muutakin kiihyä)
Liliana Vess (liian kallis, liian kömpelö)
Sylvan Ranger (on vaan niin nihkee, ei tee mitään, landeja pitäis olla alkukädessä jo hyvin, haluat kiihyä, et landeja käteen jäätävää määrää)

Kyseenalaiset:
Worldly Tutor (menettää korttietua)
Pelakka Wurm (en vain usko tähän)
Tainted Pactia ei dekkiin, kaksivärisessä dekissä snowlandeillakin fizzlaa liikaa ja tuo epävarmuutta.

Tämä oli siis osoitettu Rhaderikselle edellisen sivun listan perusteella. Aika paljon olen painottanut korttietua, sillä se on mielestäni tämän dekin ongelmallisin puoli. Muokkailen sitten tätä, jos tulee jossain vaiheessa mieleen lisää :P
« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo 12:40 kirjoittanut Zirenda »

Poissa Rhaderis

« Vastaus #95 : 18.05.11 - klo 14:39 »
Lista mikä tuolla edellisellä sivulla näkyy on jokseenki vanhentunu.
Eikä kyl kovin aggressiivinen läjä ole  :P 4-5 ekaa vuoroa menee kiihdyttelyyn ja vastuksen uhkien poisteluun.

Titaani on mukana menossa, Smother poistettu kuten Lilianakin. Pactia en oo ees pelannu vaik uhkailin, liian riskaabelia.

Rampaging Baloths antaa mun mielestä kyl korttietua (jos sitä ei poisteta heti), useampiki 4/4 mölli pääsee peliin yleensä.

Avenger of Zendikar.. Nii, fetsejä ei kauheesti ole, mut kyl useimmiten 2/3 plantteja on hyökkäämäs seuraaval vuorol siitä huolimatta. Tää ei kyllä ole mikään must-lappu.
Onko Gaea's Revenge niin hyvä mitä mainostat?  ??? Onha sil "prottia" mut 5:n kestävä perse ei oikee oo kummone. Trample ois poikaa tällä.. Testaan!

Sylvan Ranger on ihan hyvin tehny sen mitä sen pitääki, eli varmistaa landropin (ja juurikin sitä väriä mitä kaipaa), sille on puettu Patterni, se chumppaa, ja nyt ku podi pääsee sisään ni upgreidaukseen ok pahvi.

Patternin haluaisin pistää takas mukaan, se vaan on kovin riskialtis. On sil pelejäki ratkaistu tosin.

Miekkoja en laita sisään, niin hyviä kun ovatki  ;D Ei oo ollu ikävä niitä, yleensä vastustajal pöytä suhteellisen tyhjä ja protteja ei oo kauheesti kaivattu. Hitaita käyttää, vaik ei tää muutenka oo millään muotoa nopea kasa.

Fauna Shamaani vois päästä takas nyt ku olen muutenki lisäämäs miehiä, aiemmin se on vaa möllöttäny pöydäs ku ei oo ollu ukkoja kädes. (useammin se on kuitenki tapettu ennenku päässy aktivoimaan)

Percy vois kyl helposti mennä sisään, eroon pääsee vaikka kui monella lapulla sit ku tarvis.

Mitäköhän unohdin? Jaa-a  :D Kyl täs mielestäni korttietua on aika paljonki, vaik ei tietenkä 3c/4c goodstuffeille pärjääkä monipuolisuudessa. Ainaka toistaseks en oo lisäämässä väriä/värejä.

Ja sori Tervonaattori, abusaan sun threadia  ;D
« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo 14:46 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Zirenda

« Vastaus #96 : 18.05.11 - klo 15:31 »
Eikä kyl kovin aggressiivinen läjä ole  :P 4-5 ekaa vuoroa menee kiihdyttelyyn ja vastuksen uhkien poisteluun.
Sanoin väärin, tarkoitin lähinnä "aggressiivisuudella", että pointtina on lyödä päähän, eikä pelata joku Helix Pinnacle :P

Onko Gaea's Revenge niin hyvä mitä mainostat?  ??? Onha sil "prottia" mut 5:n kestävä perse ei oikee oo kummone. Trample ois poikaa tällä.. Testaan!
On se aika rasittava controlleille, joilla ei yleensä ole pöydällä mitään hirveetä lihamuuria.

Niin, varmaan pitäisi nähdä nykyinen listasi. Joka tapauksessa yllä on mainittuna kaikkea, mitä voi mielestäni aika huoletta testailla.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #97 : 18.05.11 - klo 15:51 »
Sanoin väärin, tarkoitin lähinnä "aggressiivisuudella", että pointtina on lyödä päähän, eikä pelata joku Helix Pinnacle :P

On se aika rasittava controlleille, joilla ei yleensä ole pöydällä mitään hirveetä lihamuuria.

Niin, varmaan pitäisi nähdä nykyinen listasi. Joka tapauksessa yllä on mainittuna kaikkea, mitä voi mielestäni aika huoletta testailla.

Ainaka Norderilla revengeä tuskin saa pöytään controllia vastaan, mut tuppaa ne pelit venymään niitä vastaan ni samapa se vaikka manalla leipoo pöytään  :P Sit kyl viuhuu joku massapoisto taas mut se on sen ajan murhe.. kaikkea ei voi saada  ;D

Pistän vaikka listaa tulemaan kunha kerkeän, on siel jotain muutoksia tapahtunu.
Kiitoksia hyvistä pointeista ja ehdotuksista!  :)

Poissa Anrix

« Vastaus #98 : 18.05.11 - klo 16:00 »
Gaea's Revenge on kyllä itellä ollut melkein paras liha:D Haste yllättää monesti.. Ja ei ne massapoistot haittaa, jos on stronghold tiskissä;)

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #99 : 18.05.11 - klo 18:03 »
Senku vaa tänne kommentoimaa mitä vaan BG Ramppia... Saaha siitä itsekin vinkkiä!

Tuo Revenge kyllä alkoi kiinnostamaan... Hmmh...

EDIT: Tuohon listaani. Voisi kyllä sitä Podiakin kokeilla, ehkä siinä jokin juju piilee. Ja Gaea's Revengen vois torppaa sisää myös. Podia ajatellen 2cc miehiä saisi olla hiukan enempi että pääsee todennäköisemmin ketjuttamaan. Tarmogoyf tietty siitä uupuu...

EDIT2: Ja tuo Bitterblossom on jo pidemmän aikaa kummitellut mielessäni aina välillä unohtuen. Sillekin voisi raivata tilaa.
« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo 01:43 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #100 : 19.05.11 - klo 15:37 »
Jonossa olisi:
Birthing Pod
Gaea's Revenge
Beast Within
Bitterblossom

Noille pitäis sitten tilaa tehdä. Vai pitäiskö? Mitkä sisään, mitkä ulos?

Gaea's Revenge voinee tiputtaa Massacre Wurmin? Vaikeampaan matsiin apuja.
Beast Withinin alta liukenee varmaankin Dismember? Hyvä poisto muuttuisi laajemmin osuvaksi.
Bitterblossomin alta Geth's Verdict? Hyvä poisto, ilkeä manacost.
Birthing Pod ? ?

EDIT: Dismemberin tilalle isketty Birthing Pod. Vaikuttaa toimivalta kortilta.
« Viimeksi muokattu: 23.05.11 - klo 19:46 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #101 : 07.06.11 - klo 15:29 »
Lista värkätty nykytilan mukaiseksi.

Poistin Joraga Treespeakerin ja Massacre Wurmin ja lisäsin Beast Withinin ja Entomber Exarchin.
Sisään pitäisi ympätä ainakin Gaea's Revenge...

Eilen testattu Ub controllia vastaan, joka counter vahvuudeltaan on tätä vastaan ilkeä matchup. Muistaakseni Ub vei 3-2 (tai ainkin jotain sinnepäin).
Podi oli hirmuinen päästessään sisään ja kaiveli pakasta kaikkea aina kakkosesta kutoseen. Voittoon sekään ei riittänyt koska Ub :D

Poissa Assariah

« Vastaus #102 : 17.06.11 - klo 10:23 »
onko Beast Within tarpeeks vahva poisto tuohon tiukkaan pakettiin? sen ehkä ottasin thurin tieltä poies.
Miten, ookko miettiny despiseä? ite ainaki pelaisin kaikkia neljää ykkösvuoron "hei! kurkkaan sun käteen ja vien pois herkkuja" korttia.
On normaalia olla epänormaali mutta on epänormaalia olla normaali
Assariah Have/Want

Poissa Rhaderis

« Vastaus #103 : 17.06.11 - klo 10:59 »
onko Beast Within tarpeeks vahva poisto tuohon tiukkaan pakettiin? sen ehkä ottasin thurin tieltä poies.
Miten, ookko miettiny despiseä? ite ainaki pelaisin kaikkia neljää ykkösvuoron "hei! kurkkaan sun käteen ja vien pois herkkuja" korttia.

Kyllä se mun mielestä on hyvinki vahva, poistaa minkä tahansa permanentin vaikka ei etua annakaan.

Thrunin tieltä pitäis varmaa jotain noist kalliimmist ukoist karsia, Pelakka Wurm ja Rampaging Baloths varmaan ensimmäisiä ehdokkaita. Balothsit vaa usein on ollu liian kova pala vastuksel purtavaks jos ei poistoa ole näyttää. Wurmi taas antaa lifeä heti, se on relevanttia jotain pulttipakkoja vastaan mis Wurmcoil ei ehdi elvyttämään jos lifet polttoetäisyydellä.

Despise osuu sellasiin kohteisiin mitkä on jo valmiiks helppo tuhota pakan muilla lapuilla (no, pw:t ei niinkä mut osumistodennäköisyys pw:hen on aika heikko)

No, kai mä jotain keksin  ;D

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #104 : 19.06.11 - klo 13:47 »
Despisestä olen samaa mieltä. Kivojahan nuo ykkösellä pudotettavat häiriöt on mutta juurikin se ettei se iske tämän pakan ongelmakohtaan.

Ihmetyttää miten olet päätynyt pudottamaan Treetop Villagen? Ikäväähän se jo jos siihen poisto pärähtää mutta onhan se nyt kuitenkin aika järeä veitikka. Monesti Mutavault ja Mishra's Factory on liian kevyitä eikä oikeen muutakaan miesmantua ole sisällyttää ja niitä kun on kiva kuitenkin olla. Dread Statuary, Svogthos :D

Poissa Rhaderis

« Vastaus #105 : 20.06.11 - klo 15:31 »
Ei vaan tuo puumaja oo kauheesti tehny mitään järisyttävää. Ehkä sujautan sen kuitenkin takas sisään  ;D Ei se ETBT niin paha asia tällases viritelmäs kuitenka oo.

Maze of Ith on tulossa, JES!

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #106 : 03.07.11 - klo 18:11 »
Selailin vihdoin Commanderin kortit läpi ja Collective Voyage ja Scavenging Ooze vaikuttivat mahdollisilta lisäyksiltä listoille. En tosin sitten ole varma tekeekö nuo tarpeeksi mitään...

Mielipiteitä?

Poissa Rhaderis

« Vastaus #107 : 06.07.11 - klo 10:39 »
Itse en oo noita saanu mahdutettua sisään.

Kaikenlaist p*skaa omas listas on edelleen, mut niillä mennään  ;D
Molemmat noista vois olla kyl pelikelposia.

EDIT. Primeval Titan on ollu ihan kipee!, sanoin että se ei lämmitä mieltä vuorojen 6+ jälkeen mut perun sanani. Hakee kivasti juuri noita utilityläänejä (Ith, Stronghold, Waste..).
Pakan parhaimmistoa, laita se äkkiä sisään!

EDIT2. Uus Garruk menee itellä ainaki sisään. Triplavihreä costi tuskin on ongelma.
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo 12:24 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #108 : 07.07.11 - klo 18:09 »
Kyllä joo aikomuksenani olikin tuo Primevalin ymppääminen. Sais vaan olla hiukan halvempi valuuttana tuo paffi. Ja Garrukin toinen tuleminen ehottomasti menossa sisään sikäli mikäli sellaisen jostain hankin/saan...

Poissa Rhaderis

« Vastaus #109 : 16.07.11 - klo 20:36 »
Päivitetty lista 27.7.2011:

Lihoja 32

Terastodon
---
Gaea's Revenge - ilkeä kaveri
Pelakka Wurm
---
Wurmcoil Engine
Grave Titan
Primeval Titan
---
Shriekmaw
Acidic Slime - parhaimpia efektimiehiä
Indrik Stomphowler
---
Abyssal Persecutor
Skinrender
Entomber Exarch
Wickerbough Elder
Obstinate Baloth
Thrun, the Last Troll
---
Vampire Nighthawk
Eternal Witness
Yavimaya Elder
Kitchen Finks
Viridian Shaman
Uktabi Orangutan *new* joka ikisessä pelissä Signetit, Miekat, Batterskull.. Nice  :P
---
Fauna Shaman
Wall of Blossoms
Wall of Roots
Overgrown Battlement
Sakura-Tribe Elder
---
Elves of Deep Shadow
Birds of Paradise
Noble Hierarch
Llanowar Elves
Fyndhorn Elves
Arbor Elf

---
---

Kikkailua 33

Crime/Punishment
Mind Shatter
Profane Command
Green Sun's Zenith
---
Primal Command
Garruk, Primal Hunter
---
Damnation
Natural Order
Birthing Pod
Harmonize
Garruk Wildspeaker
---
Mimic Vat
Pernicious Deed
Maelstrom Pulse
Putrefy
Recurring Nightmare
Phyrexian Arena
Beast Within
Cultivate
Kodama's Reach
---
Demonic Tutor
Chainer's Edict
Diabolic Edict
Go for the Throat
Doom Blade
Hymn to Tourach
Night's Whisper
Sylvan Library
Explore
---
Thoughtseize
Duress
Inquisition of Kozilek
Worldly Tutor

---
---

Läänejä 35 (34*)

12 Forest
9 Swamp
Bayou
Overgrown Tomb
Twilight Mire
Llanowar Wastes
Gilt-Leaf Palace
Verdant Catacombs
Urborg, Tomb of Yawgmoth
Volrath's Stronghold
Terramorphic Expanse
Evolving Wilds
Wasteland
Tectonic Edge
Treetop Village
Maze of Ith*

Ulos lähti BSZ, sisään meni Uktabi Oranki!
« Viimeksi muokattu: 30.07.11 - klo 10:30 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Stefan

« Vastaus #110 : 16.07.11 - klo 20:51 »
Onko Elvish Visionary ollu oikeesti hyvä? Vaikuttaa aika keskinkertaiselta pahvilta.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #111 : 16.07.11 - klo 21:48 »
Onko Elvish Visionary ollu oikeesti hyvä? Vaikuttaa aika keskinkertaiselta pahvilta.

Se kuitenki korvaa itsensä ja käy chumppaamiseen. Podin avulla se muuttuu Finksiks, Elderiks tai Witnessiks kivasti.
Eihän se mikään must include ole, mut on se paremmi toiminu ku Sylvan Ranger  ;D

Laputusta tarvii! Vihreeltä sitä tuskin enempää löytyy (manacostiltaan halpaa) mitä jo sisällä on, mustaa pitää tutkia enempi.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #112 : 16.07.11 - klo 22:01 »
@ Tervonaattori

Mitenkäs sulla on tuo ländimäärä + kiihyt ja tontut pelittäny?
Itellä on paljon vähemmän ramppia ku sulla, (yks ländiki vähemmän) ja silti tuntuu joka pelis löytyvän se suoni mantujen osalta.
Varsinki sillo ku ois ihan pakko nostaa vastauksia, draw: land/tonttu  >:( Manafukkia en muista kokeneeni aikoihin, floodia sit tulee senki edestä.

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #113 : 16.07.11 - klo 22:34 »
Laputusta tarvii! Vihreeltä sitä tuskin enempää löytyy (manacostiltaan halpaa) mitä jo sisällä on, mustaa pitää tutkia enempi.
Oletkos kokeillut jotain näistä:
  • Carven Caryatid
  • Heartwood Storyteller
  • Hystrodon
  • Krosan Tusker
  • Ohran Viper

Poissa Rhaderis

« Vastaus #114 : 16.07.11 - klo 23:29 »
Carven Caryatid: oli jossain kohtaa sisällä, ja noista listaamistasi lapuista potentiaalisin.

Heartwood Storyteller: antaa lappua vastustajalle mun spelleistä, ei kiva. + pieni mies mikä ei tee mitään.

Hystrodon: antaa lapun (jos ajaa lämää sisään), liian hidasta toimintaa.

Krosan Tusker: oli kans alkuperäisessä buildissa, miksei sitäkin vois harkita..

Ohran Viper: kärsii samasta ongelmasta ku Hystrodon, eli tod.näk. kuolee ajoprosessissa. EHKÄ laputtaa, ja se ehkä ei kelpaa  :(

Tällasia bongasin ku Gathereria selailin:
Scarscale Ritual - omal ukol -1/-1 ja nostan kaks pahvia
Skulltap - säkkään ukon ja laputan kaks
Momentous Fall - säk --> lifee ja lappua. 4 manan laputuksia ei kyl kaivata ja tämä(kin) on kaamee ku counteroidaan.
Phyrexian Gargantua - hmm.
Phyrexian Rager - liian pieni efekti. Tosin pelaan Visionääriäkin. Se o halvempi jos ei muuta  ;D

Noi nyt ei ole kummosia  :o Scarscale Ritual ehkä paras ja silti huono. Sign in Blood? Ei se tuplamusta niin paha oo ku loppupeliin vähän tätä kaasua kaivataan.

Sensein hyrrä kyl ois poikaa, samaten Diabolic Intent vaikkei laputus olekaan.

EDIT-
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo 23:33 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #115 : 17.07.11 - klo 09:42 »
Ländi määrä ollut ok. Toisinaan tulvii hiukan mutta parempi sekin kuin pihtaus. Yleensä alkupelin rampit ja fetchit thinnaa sen verran ettei niitä suonia ainakaan kummemmin ole.

Itseäni on eniten tuo Ohran Viper kiinnostanut... sen verran täysi on vaan pakka etten ole tuolle tilaa löytänyt.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #116 : 18.07.11 - klo 15:52 »

Sisään:                            Ulos:
Horizon Canopy                 Basic Land
Primeval Titan                   Geth's Verdict
Gaea's Revenge                 Search for Tomorrow?
Garruk, Primal Hunter          Oracle of Mul Daya?
Tarmogoyf                        ?
Ohran Viper?                     ?
Krosan Tusker?                  ?

Tarmoa en pelaa ku se on vanilla  ;D Ja vaikka kuinka ois 2 manan 5/6 tai isompi ni ei sovellu pakan toimintamalliin. Tosin voisin sen sujauttaa Faunan tilalle ku se ei taaskaan toimi sitte mitenkään. Ihme lappu, ei vaan ilmesty ikinä oikeaan aikaan.

Ohran Viper on mun mielestä tällaseen liian nihkeä. Ihan kiva jos ajaa yhtä läpi ja laputtaa, mut ei vaan mun papereissa tunnu riittävän tehokkaalta. + se että tilaa ei ole  :(

Krosan Tusker, hmm. Pelaisin tätäki mieluummin ku Faunaa (ruma kuva eikä toimi mulla).
Lisälaputukseks laitoin Night's Whisperin. Sign in Blood mös harkinnas mut ikävämpi manacost.

Mimic Vat ei maistu sulle? Näinki monella etb-ukolla sillä saa kaikenlaist jännää aikaseks, saatika sit niillä mitä vastuksilta sattuu löytymään  ;) Vastustajat on joka ikinen kerta paskonu tai counteroinu tän, eli käytännön kokemusta hyvyydestä ei ole mut ei tarvii olla mikää Stephen Hawkins että ymmärtää potentiaalin..

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #117 : 18.07.11 - klo 16:02 »
Vatti joo... varmaan niitä kortteja jotka pitäs päästä iskee tiskiin että huomaa hyvyyden :D

Joo, Tarmosta puhut totta tosiaan mutta... ONHAN SE KOVA :) Itsellä vielä 2cc miehet tosi vähissä ja tämän vuoksi ykkösiä ei halua Podilla muuttaa kakkosiks ja kakkoset nousee harvoin. Itsekin olen tosin alkanut miettiä niitä muurimiehiä (Blossoms, Roots ny ainaki) ja sit se ikuinen kysymysmerkki - Fauna Shaman. Pah! :D

Onkos sulla, Rhaderis, muuten joku oikea syy olla pelaamatta Hyrrää? Ja fetchejä?

EDIT: Utopia Tree, Overgrowth Battlement, Vine Trellis ? Täyttää kuraa vai mahdollisia manatonttujen korvaajia? :D
« Viimeksi muokattu: 18.07.11 - klo 16:06 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Rhaderis

« Vastaus #118 : 18.07.11 - klo 16:13 »
Fetsejä en taas tällä hetkel omista paitsi catacombsin. En usko että ne ois täs mun viritykses niin tarpeellisia ku sun Cobran ja Balothsien kans. Pelaan tosin köyhän miehen fetsei (T.Expanse & Evolving Wilds) ja ne on ihan jees.

Hyrrän aion hankkia. Banaanikeskusteluja siit ilmoilla, mut en tiä sit tuleeko sitä tapahtumaan.

Utopia Tree on mun mielest heikko, mut nuo muut 4 perseen omaavat kyl varmasti toimivia  :)
Tarvii iteki miettiä niiden mixaamista tonttujen kans. Rupee itsestäniki tuntumaan että ei ainaka ihan seitsemää lanttuvariaatiota tarvii. Hmm.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #119 : 18.07.11 - klo 16:20 »
Joo, joku sopivan tuntuinen splitti manan ja kahden manan manamiesten välillä vois olla osuva. Siis Paratiisinpulu kanssa Noble Hierarchin tuntuu toimivan eniten. Joku Boreaalin duideli nyt ainakin on sen verta Pirkka-tavaraa että... Lanttu ja Fyndhorni on niitä perus mukavia ja Deep Shadow voi rikkoa manakusun :) Sitten taas Arbor... no se on 50/50 onks se hyvä vai paska :D