Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] BG "Rampiksi minä tulin"-Highlander!  (Luettu 54830 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rhaderis

Vs: [GER] BG "Rampiksi minä tulin"-Highlander!
« Vastaus #120 : 18.07.11 - klo 16:22 »
Joo, joku sopivan tuntuinen splitti manan ja kahden manan manamiesten välillä vois olla osuva. Siis Paratiisinpulu kanssa Noble Hierarchin tuntuu toimivan eniten. Joku Boreaalin duideli nyt ainakin on sen verta Pirkka-tavaraa että... Lanttu ja Fyndhorni on niitä perus mukavia ja Deep Shadow voi rikkoa manakusun :) Sitten taas Arbor... no se on 50/50 onks se hyvä vai paska :D

Boreaali on ollu ihan ookoo, mut tietenki selkeesti heikompi ku muut. Arboristitonttu on kiva Bayoun ja/tai Overgrown Tombin kanssa  :)

Deck clinic taas kunhan kotiudun..

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #121 : 18.07.11 - klo 16:31 »
Joo, joku sopivan tuntuinen splitti manan ja kahden manan manamiesten välillä vois olla osuva. Siis Paratiisinpulu kanssa Noble Hierarchin tuntuu toimivan eniten. Joku Boreaalin duideli nyt ainakin on sen verta Pirkka-tavaraa että... Lanttu ja Fyndhorni on niitä perus mukavia ja Deep Shadow voi rikkoa manakusun :) Sitten taas Arbor... no se on 50/50 onks se hyvä vai paska :D

Boreaali on ollu ihan ookoo, mut tietenki selkeesti heikompi ku muut. Arboristitonttu on kiva Bayoun ja/tai Overgrown Tombin kanssa  :)

Deck clinic taas kunhan kotiudun..

Juurikin näin.

Arborin voi vaan kuvitella nostavansa juuri silloin kun käsi näyttää tältä:
Forest
Snow-Covered Forest
Llanowar Waste
Arbor Elf
Hymn to Tourach
Phyrexian Arena
Entomber Exarch
... ja seuraavat satatuhattamiljoonaa vuoroa nousee jotai aivan muuta ku mustaa manasourcea :D

Tai sitten Arbor kanssa Twilight Miren, Llanowar Wasten ja vaikkapa Gilt-Leaf Palacen kanssa... 1cc 1/1, pileet :D

Poissa Rhaderis

« Vastaus #122 : 18.07.11 - klo 22:44 »
Forest --> Mull
Snow-Covered Forest
Llanowar Wastes
Arbor Elf --> mull
Hymn to Tourach
Phyrexian Arena --> mull
Entomber Exarch --> mull

Ehkä vois harkita Arboristin pitämistä, mut pari lääniä (joista toinen musta) ja Hymni on ihan ookoo alku  :) Tai sit oikee kova "usko" swamppiin ja keep Phyrexian Arena.

Goldfishasin tossa aiemmin, ja eikös se Fauna tullu viidestä koekädestä neljässä alotuskäteen  ??? Tällä kertaa oli kolmeen otteeseen taas ihan oiva tapaus. Tosin en usko että oikeessa pelissä se ois kauaa säilyny hengissä.

Muutoksia en saanu viel aikaseks, mut Garruk 2.0 menee ainakin sisään, sit pientä pureskelua on Gaea's Revengen tiimoilta.
Pelakka Wurmia en pudota, se on ollu niin moneen otteeseen se kuuluista gamesaver  ;D

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #123 : 18.07.11 - klo 23:55 »
Pointti lähinnä siinä että mylläämisen jälkeen käsi olisi tuossa kuosissa... onhan se (Arbor Elf) lähes aina Llanowar Elves. Vähintäänkin. Boreal Druid noista manatonttutiimin edustajista on se heikoin kyllä. Mutta onhan niitä lottovoittajiakin niin miksei olisi niitäkin jotka kärisvät Arbor Elfistä Forestittomassa pöydässä :D

Tosiaan noita uudistuksia pitää vähän tehdä kun niitä parempi kortteja printtaillaan :D Itsellekin tulossa Primeval Titan niin sen alta täytyy karsia jotain.

Nyt on viime aikoina tehnyt taas mieli lisätä suoraa poistoa. Siis muodossa Go for the Throat ja Doom Blade mitä todennäköisimmin. Tiedä vaan sitten mistä sitä karsis.

EDIT: Geth's Verdict ---> Primeval Titan - muutos suoritettu.
« Viimeksi muokattu: 18.07.11 - klo 23:57 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Rhaderis

« Vastaus #124 : 19.07.11 - klo 10:45 »
No jos mullauksen jälkee näyttäis tolta ni sit down to 6  :( Ja viel huonompi käsi mun tuurilla.

Mun listas on paljonki kyseenalaisia lappuja enkä oo mikää guru kommentoimaan sun valintoja, mutta:

Search for Tomorrow - ei mielestäni riittävän hyvä, ja vaan ekal vuorol suspendattuna ok.
Nature's Lore - tokal tai kolmannel vuorol jees, sen jälkee ei halua nähdäkään tätä.
Crop Rotation - korttiepäetua, ja vaikka hakeekin Ithin/muun ni ei mielestäni oo tarpeellinen.
Hypnotic Specter - itellä tää ainaki oli heikko suorittaja.
Oracle of Mul Daya - tarviiko kaikkea tätä ramppia?

Avenger of Zendikar - voi olla hyväkin ku sulla noita fetsejä riittää.
Rampaging Baloths - sama ku Avengerin kanssa.
Itsekin pelasin näitä kahta ja toimivat ihan jees joten näitä tuskin viitsit karsia  :)

Poissa Ermutmut1

« Vastaus #125 : 19.07.11 - klo 12:22 »
Muihin kortteihin sen enempää puuttumatta, search for tomorrow on käypä lappu vaikkei sitä ekalla vuorolla pöytään saisikaan, natures lore taasen on parhaimpia ländinhakukortteja mitä vihreältä voi dualien kanssa pelata (lue: bayou untapissa tiskiin).

Jos primevaalinen titaani löytyy jo deckistä, en usko, että crop rotationia hirveämmin tarvitsee (vaikka se sen 1/20 pelistä ratkaisisikin hakiessaan ithin).

Missä kokusho? Sillä ja recurring nightmarella on hitsattu monet voitot  ;)

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #126 : 19.07.11 - klo 13:21 »
No jos mullauksen jälkee näyttäis tolta ni sit down to 6  :( Ja viel huonompi käsi mun tuurilla.

Mun listas on paljonki kyseenalaisia lappuja enkä oo mikää guru kommentoimaan sun valintoja, mutta:

Search for Tomorrow - ei mielestäni riittävän hyvä, ja vaan ekal vuorol suspendattuna ok.
Nature's Lore - tokal tai kolmannel vuorol jees, sen jälkee ei halua nähdäkään tätä.
Crop Rotation - korttiepäetua, ja vaikka hakeekin Ithin/muun ni ei mielestäni oo tarpeellinen.
Hypnotic Specter - itellä tää ainaki oli heikko suorittaja.
Oracle of Mul Daya - tarviiko kaikkea tätä ramppia?

Avenger of Zendikar - voi olla hyväkin ku sulla noita fetsejä riittää.
Rampaging Baloths - sama ku Avengerin kanssa.
Itsekin pelasin näitä kahta ja toimivat ihan jees joten näitä tuskin viitsit karsia  :)

Search for Tomorrow - lähdössä huonoimpana ramppina todennäköisesti ulos
Nature's Lore - mielestäni parhaita ramppeja vaikkei käsittelekään kuin yhtä mantua
Crop Rotation - ollut hyvä, noin kovilla ländeillä on jo hyvän tason tutori, Primevalin tullessa saattaa lähteä...
Hypnotic Specter - jotenkin tuntuu ettei nouse tarpeeksi usein jotta voisi todeta kortin tason. Hyvä kortti alussa controlleja vastaan. Harkinnassa kenkäily kun saan hyviä vaihtoehtoja käsiini.
Oracle of Mul Daya - sekin on lähdössä parempien alta. Toisinaan ollut hyväkin mutta tuon body on niin ruipelo ettei oikein taida jaksaa.

Ja nuo fetchien parhaat kaverit ovat kyllä melko myllyjä. Ne ovat vain aika poistoherkkiä. Ei mitään autoincludeja mutta sisällä ainakin toistaiseksi.

Kokusho... hmm... tosiaan vois olla melko tehokas Rekun kanssa. Korvan taakse.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #127 : 20.07.11 - klo 10:01 »
Testasin eile kaverin Naya Aggroa vastaan, vein nihkeesti 4-3.

Lihalastiksi sitä vois sanoa, burnia ei ollu juuri yhtään. Ton tyyppisten pakkojen pitäis olla hyvinki suosiollisia vastuksia mun läjälle, mut poistoa, varsinka massa- sellaista, ei juurikaan noussu  :(

Ne pelit mis P.Deed tai BSZ nousi ni voitin tietenki, mut taas ne pelit mis poistoa ei näkyny ku muutaman täsmän verra ni olin ihan nurkkaan ajettu. Tais olla toka peli mis kuolin Elite Vanguardiin jota Elspeth lennätti boostien avulla kolme vuoroa putkeen  >:( Kaveril ei muita ukkoja tiskis..

7 ottelun voitin sit lopun Wurmcoil + Rekku pyörityksellä, olin 7 lifessä, kaverilla muutama ukko tiskis ja Garrukilla Overrun valmiina letaaleihin, kummasti tuli matoa tiskiin ku kolme kertaa combotin  ;D

Muutoksia tein,

Ulos:
Cultivate
Kodama's Reach
Elvish Visionary
Pattern of Rebirth
Boreal Druid

Sisään:
Vine Trellis
Overgrown Battlement
Phyrexian Rager
Rhystic Tutor (mahtaako toimia, tutoria tarvii väkisin. Aika usein porukka täpouttaa)
Abyssal Persecutor (tää oli vaa lomalla)

Mun listas ei tätänykyä ramppia ole ku Explore ja Sakke. Primeval on utilityä, ei ramppia  :)
Noi manawallit tuntuis olevan aikas jees! Ekan vuoron kiihy yleensäki on ollu suht harvoin tarpeellista, ei noit kakkosvuoron kolmosdroppeja nii kauheesti ole. Elder, Finks..
Ja onha siel team tontut viel mukana pirkkatonttua lukuunottamatta  :P

Faunalle annan edelleen näyttömahdollisuuksia, kyllä sil virkansa on.

EDIT- nyt sain Mimic Vatin peliin! sitä ei tosin tarvittu ku peli oli jo voitettu ilmanki  :D
« Viimeksi muokattu: 20.07.11 - klo 10:10 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa so not

« Vastaus #128 : 20.07.11 - klo 12:18 »
Mä en itseasiassa usko, että goodstuff-nayat olisivat kovin hyviä matchuppeja. Tuossa versiossa näyttää tosin olevan lähes unplayable Elite Vanguard, mutta sitä nimitetään lihalastiksi, niin aika vaikea lopullisesti sanoa. Nayalla on kuitenkin nykyään mahdollisuus generoida suunnilleen loputtomasti korttietua walkereilla, mysticillä, ranger of eoksella, vengevinella, siege gangilla ja kumppaneilla jne. ja sen lisäksi siinä on halpaa lihaa runsaasti, joten ei tarvitse over committaa massapoistoa päin.

Tuossa yhdessäkin esimerkissä massapoisto ei olisi tehnyt mitään, vaan ongelma oli planeswalker, joille tämän kaltaiset dekit yleensä kyykkävät. Itse en pelaisi Black Sun's Zenithiä ja Damnationkin on vähän kiikun kaakun juuri walkereiden takia, mutta myös siksi, että pelaat paljon miehiä itse ja lähes kaikki mana-acceleraatio on miespohjaista, jolloin boardin wrathaaminen on varsin epäsuosiollista jos et kykene sen jälkeen castaamaan lihaa.

Valitettavasti en osaa tähän hätään sanoa, mikä tähän walker/korttietu-ongelmaan auttaisi lukuun ottamatta värin lisäämistä, mutta asiaa kannattaa pohtia.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #129 : 20.07.11 - klo 13:16 »
PW:t on kyllä kipu persiissä. Pulse, Beast Within, Terastodon, Primal Command + discardit aseina, eli ei kyllä juhlita. Ajamalla niit ei myöskään juurika saa poistettua ku ukot on aika huonoja siihen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Valkosen lisäämistä olen harkinnu, sais Vindicaten ja O-ringin + muuta yleispätevää.
Ihan selkeesti tällä väriyhdistelmällä ei arsenaali ole riittävä. Näillä mennään viel toistaseks.

Mun lista on tuolla sivulla 4 päivitettynä (tiedä sit katsoitko jo), kritiikkiä otetaan vastaan.
Kaikenlaist scheissea siel on mut ei osaa just tähän hätään tehdä hyviä ratkaisuja.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #130 : 20.07.11 - klo 13:59 »
Mikäs ramppi se sellanen ramppi on missä ei ramppia oo :D Itse ajattelin pitää tuon Kodama's Reach, Cultivate, Explore, Nature's Lore, Sakura-Tribe Elder, Wood Elves ramppilinjaston sisäs että se jotai ees ramppais + sitten Ramppitonttu porukka, josta vois hieman hivuttaa muureihinkin. Ehkä. Joskus.

Vähän on omat testipelit rajoittuneet kahteen pakkaan, mitkä kaverit omistavat. Melkeen kolmeen jos se yks nyt jaksais viimeistellä omansa (*köh köh* Fiddler) No jotai MWS pelejä tietty mut niitä ei lasketa :D

Itsekin toisinaan värispläshiä miettiny mut... eeei oikeen nappaa. Ennen tätä formia mietin valkosta ja mulle ehdotettiin sinistä lisäystä. Sekin vois olla asiallinen!

Poissa Rhaderis

« Vastaus #131 : 20.07.11 - klo 14:06 »
Mikäs ramppi se sellanen ramppi on missä ei ramppia oo :D Itse ajattelin pitää tuon Kodama's Reach, Cultivate, Explore, Nature's Lore, Sakura-Tribe Elder, Wood Elves ramppilinjaston sisäs että se jotai ees ramppais + sitten Ramppitonttu porukka, josta vois hieman hivuttaa muureihinkin. Ehkä. Joskus.

Vähän on omat testipelit rajoittuneet kahteen pakkaan, mitkä kaverit omistavat. Melkeen kolmeen jos se yks nyt jaksais viimeistellä omansa (*köh köh* Fiddler) No jotai MWS pelejä tietty mut niitä ei lasketa :D

Itsekin toisinaan värispläshiä miettiny mut... eeei oikeen nappaa. Ennen tätä formia mietin valkosta ja mulle ehdotettiin sinistä lisäystä. Sekin vois olla asiallinen!

Ei tää mun jäteläjä olekaan BG ramppi   :D sekaviritelmä..

Pakka on osissa nyt, ajatukset sekoilee liikaa eikä mitää logiikan häivääkään enää näköpiirissä  :o

Jundin suuntaan vois siirtyä, samaten Rock vois yhtälailla toimia. Siniseltä nyt saa ne laputukset ym.mitä tällanen tarveis kipeesti. Vaikee valinta, mut kyl tää lisäväriä kaipaa.

Toistaseks menen viel BG:llä, mut aika näyttää mihin tää kehittyy.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #132 : 21.07.11 - klo 15:07 »
Päivää taas. Kaveri tuli eile kylään ja testailtiin, tällä kertaa vastuksena Esper ctrl.
Vein 5-1  ;D  Just ennen pelejä muutin taas vähä koostumusta,

Ulos:
Phyrexian Rager - kävi vaan kokeilus, aika nihkeä.
Diabolic Edict - tää muka hyvä? Chainerin Edicti sentää fläshpäkkää.
Vine Trellis - kolme seinää riittänee.

Sisään:
Cultivate - aivohalvauksen uhrina menin nämä karsimaan pois, nyt mukana taas
Kodama's Reach - kts up
Gaea's Revenge - Pelakan rinnalle, vihreä kostaja #2

Nyt toimi miltei kaikki, vastauksia löyty joka käänteessä. Topdeckailu ei oo varmaan ikinä ollu näin mieltälämmittävää  8)  Yhessä pelissä vaan tuli manafloodia, tais olla just se peli minkä hävisin. Jep, käsi tyhjä ja kuus nostoa putkee lääniä. Kaveril samaan aikaan sama probleema  :P 

Gaea's Revenge oli kyl ihan nutsit  ;D Osasin siltä odottaakin hyviä otteita, mut että näin hyvä?! Viimises pelis Norderilla pöytään kolmannel vuorol = GG. Wog/Damnation vaa ois pilannu hommelin.

Thrun oli kans vakuuttava. Garruk 2.0 pääsi kehiin pariin otteeseen, hyvältä vaikutti. Porsas pöytään heti, sit seuraaval vuorol laputettiin.

Worldly Tutor toimi kans mahtavasti, ihan sama vaikka korttiepäetua, vastauksia sillä kaivellaan.

Mitäs vielä.. Harkitsen Uktabi Orangutanin lisäämistä listoille, joka pelis useampaanki otteeseen tekee mieli rikkoa fakseja. Nyttenki Batterskull ja SoFaF ilmesty pöytään monessa pelissä. Muiden dekkien pelaamia fakseja on turha luetella, en oo sellast läjää viel nähnytkään mis ei poiston arvosia artenakkeja ois  :)

Entomber Exarch on ollu vaisu, vaikka sillä hyvä etb efekti onkin.
Faunaa ei taaska tullu käytettyä, mut joku ihme syy sillä on sisällä roikkua.
« Viimeksi muokattu: 21.07.11 - klo 17:13 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #133 : 21.07.11 - klo 20:23 »
Selailin nipun läpi ja erittelin kortteja pinoihin: lähtevät, kiikunkaakkuja ja paikkansa vakiinnuttaneet.

Tässä tulos:

Lähdössä:
Search for Tomorrow
Oracle of Mul Daya
(Forest - Horizon Canopyn alta)
Lähtevät sitten Garruk 2.0:n ja Gaea's Revengen tieltä kun ne käsiini saan.

Kiikunkaakkujat:
Boreal Druid - heikoin manatonttu
Arbor Elf - ei oikeasti kovinkaan uhattuna
Elves of the Deep Shadow - ei oikeasti uhattuna
(näistä ei ole varmaankaan kuin se yksi lähdössä ellen innostu muurimiehistä tässä kohta)
Crop Rotation - toiminut kivasti, Primevalin jälkeen kiikkumaan, ei ainakaan heti poistumassa
Avenger of Zendikar - fetchien kanssa epeli muuten ei mitään, ei vielä uhanalainen kuitenkaan
Rampaging Baloths - sama tuomio
Hypnotic Specter - ei kovinkaan voimakas, silti ilkeä, ei ainakaan pahasti vaarassa
Vampire Nighthawk - kova mies, ei saanut riemukiljahdus-efektiä selaillessa, ei vaarassa

Eli todellakin nuo kiikkujat ovat vain sellaisia, jotka eivät saanet hirmuisia suosionosoituksia tullesaan vuoroon. Silti ehdokkaina jos jotain uutukaisia pyrkii sisään.

Itse en ole viime aikoina kovinkaan miettinyt splasheja... tällä mennään, toiminut ihan hyvin!

Olis kiva vaan päästä kokeilemaankin ihan tosissaan.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #134 : 22.07.11 - klo 10:59 »
Mitenkä sulla on noi edictit toiminu? Mul on aika huonoja kokemuksia, lähes aina vastustajalta löytyy jotain paskaa mitä säkätä. Varmaa max 20% ajasta "osuu" niihi mihin haluanki osuvan.

Progenitusta, Eldrazeja tai shroud/hexproof ukkoja ei kauheesti oo tullu vastaan.

Poissa mishrasfart

« Vastaus #135 : 22.07.11 - klo 11:31 »
Päivää taas. Kaveri tuli eile kylään ja testailtiin, tällä kertaa vastuksena Esper ctrl.
Vein 5-1  ;D  Just ennen pelejä muutin taas vähä koostumusta,

Ulos:
Phyrexian Rager - kävi vaan kokeilus, aika nihkeä.
Diabolic Edict - tää muka hyvä? Chainerin Edicti sentää fläshpäkkää.
Vine Trellis - kolme seinää riittänee.

Sisään:
Cultivate - aivohalvauksen uhrina menin nämä karsimaan pois, nyt mukana taas
Kodama's Reach - kts up
Gaea's Revenge - Pelakan rinnalle, vihreä kostaja #2

Nyt toimi miltei kaikki, vastauksia löyty joka käänteessä. Topdeckailu ei oo varmaan ikinä ollu näin mieltälämmittävää  8)  Yhessä pelissä vaan tuli manafloodia, tais olla just se peli minkä hävisin. Jep, käsi tyhjä ja kuus nostoa putkee lääniä. Kaveril samaan aikaan sama probleema  :P 

Gaea's Revenge oli kyl ihan nutsit  ;D Osasin siltä odottaakin hyviä otteita, mut että näin hyvä?! Viimises pelis Norderilla pöytään kolmannel vuorol = GG. Wog/Damnation vaa ois pilannu hommelin.

Thrun oli kans vakuuttava. Garruk 2.0 pääsi kehiin pariin otteeseen, hyvältä vaikutti. Porsas pöytään heti, sit seuraaval vuorol laputettiin.

Worldly Tutor toimi kans mahtavasti, ihan sama vaikka korttiepäetua, vastauksia sillä kaivellaan.

Mitäs vielä.. Harkitsen Uktabi Orangutanin lisäämistä listoille, joka pelis useampaanki otteeseen tekee mieli rikkoa fakseja. Nyttenki Batterskull ja SoFaF ilmesty pöytään monessa pelissä. Muiden dekkien pelaamia fakseja on turha luetella, en oo sellast läjää viel nähnytkään mis ei poiston arvosia artenakkeja ois  :)

Entomber Exarch on ollu vaisu, vaikka sillä hyvä etb efekti onkin.
Faunaa ei taaska tullu käytettyä, mut joku ihme syy sillä on sisällä roikkua.

Offtopic: Kröhöm. Oli tosiaan eka buildi / kokeilu esperillä ja mikään ei tuntunut toimivan kunnolla =D Ländit kusi. Miehet ei riittäny suojelemaan walkereita ja counterit / massapoistot loisti poissaolollaan aina sopivasti. Aina kun pyöritteli Sensei's Divining Topilla niin siellä oli 3-4 ländiä päällä ja edes shufflaus ei auttanut :D

BGstä: Sulta tuntu löytyvän tosiaan vastaus aina tarvittaessa (ehkä tilkka tuuriakin mukana) mut propsit sille. Hyväntuntunen pakka ja äärimäisen ilkeä vastus.

2 peliä sulle vei Gaeas Revenge, oisko ollu vuorot 3 ja 4-5? Kädessä oli kyllä poistoja molemmilla kerroilla, mutta targetoivia. Nyt jälkeenpäin kyl mietin niin oiskohan kerran ollu kädessä O-ring (jonka unohdin olevan ei-targetoiva :D)

Lisää testiä lähipäivinä kun saan buildi nro kaksi kehiin.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #136 : 22.07.11 - klo 12:32 »
Offtopic: Kröhöm. Oli tosiaan eka buildi / kokeilu esperillä ja mikään ei tuntunut toimivan kunnolla =D Ländit kusi. Miehet ei riittäny suojelemaan walkereita ja counterit / massapoistot loisti poissaolollaan aina sopivasti. Aina kun pyöritteli Sensei's Divining Topilla niin siellä oli 3-4 ländiä päällä ja edes shufflaus ei auttanut :D

BGstä: Sulta tuntu löytyvän tosiaan vastaus aina tarvittaessa (ehkä tilkka tuuriakin mukana) mut propsit sille. Hyväntuntunen pakka ja äärimäisen ilkeä vastus.

2 peliä sulle vei Gaeas Revenge, oisko ollu vuorot 3 ja 4-5? Kädessä oli kyllä poistoja molemmilla kerroilla, mutta targetoivia. Nyt jälkeenpäin kyl mietin niin oiskohan kerran ollu kädessä O-ring (jonka unohdin olevan ei-targetoiva :D)

Lisää testiä lähipäivinä kun saan buildi nro kaksi kehiin.

Juu hieman annetaan alennusta ku oli neitsytpelit sun uudella pakalla  :P kaikki parhaat laput kuitenki sisällä. Vähä niinku Jokereiden (lätkä) kanssa, liikaa tähtiä ni peli puuroutuu jättimäisten egojen takia  ;D

Gaea's Revengeä ei voi ringata. Googlaa asiasta ku en ny ite ehdi  8)

Poissa mishrasfart

« Vastaus #137 : 22.07.11 - klo 12:41 »
Kappas vaan, siin luki myös abilities.

Poissa Rhaderis

« Vastaus #138 : 22.07.11 - klo 14:19 »
Kappas vaan, siin luki myös abilities.

Don't fuck with nature!  ;)

Asiaa:
Mahtaisko Plow Under tai Deranged Hermit olla mistään kotoisin?

EDIT
« Viimeksi muokattu: 22.07.11 - klo 22:51 kirjoittanut Rhaderis »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #139 : 29.07.11 - klo 22:27 »
Kirjoitanpa itsekin jotain peleistä!

Ub Control (2-0)
Lyhyestä virsi kaunis - Gaea's Revenge. Ensin yllätti olemassa olollaan ja toisekseen oli vaan liian paha pala. Ei se controllilla onnikaan puolellaan ollut. Näin tällä kertaa! :D

BW Aggro (1-3)
Harvemmin ajoja vastaan tällä päässyt viime aikoina pelaamaan. Suorien poistojen vähyys... siinä eräs ongelmani. Nyt tekis mieli ympätä Doom Blade ja Go for the Throat sisään.

Sweepereitäkään ei kummemmin näkynyt, ramppia ei ollut missään ja mana muutenkin tahtoi kusta. Kaverin Dust Bowl auttoi asiaa.

Viimeinen peli, jonka siis voitin, menikin sitten aika oppikirjan mukaisesti. Manaa nousi, Norderoin Primen, miljoona ländiä tiskiin, Avenger kehiin ja kaks fetchiä ready to use. No, ei vain omaa hyvyyttä vaan myös heikkoutta vastapuolella.

Kaikenkaikkiaan jäi vähän paska maku pakan rakenteesta... ilmeisesti monet testipelit Ub Controllia vastaan ovat saaneet pakan muuttumaan paremmaksi juuri controlleja vastaan. Ei hyvä!

Aloitussivun lista päivitetty tämän päiväiseen muotoon. Neuvoja? Ratkaisuja?

EDIT: Troll Ascetic palasi mieleeni... liekö tuo vielä tervetullut pakkaan(?)
« Viimeksi muokattu: 29.07.11 - klo 22:28 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #140 : 29.07.11 - klo 22:49 »
Itselle tuli tälläisiä kortteja mieleen:

cc0: Pendelhaven -tuntuu noita 1/1 miehiä jonkin verran löytyvän ja tällä saisi niillekin edes vähän persettä aggroja vastaan

cc2: Skinshifter -manaintensiivinen mies, mutta mielestäni kokeilimisen arvoinen (testaamalla selviää onko oikeasti mistään kotoisin)
       Sylvan Ranger -varmistaa kolmanne manan saannin ja toimii chump blockerina
       Tarmogoyf -tällä nyt yleensä vain sattuu löytymään persettä blockailemiseen ja voimaa otuksien ja vastustajien tappamiseen, vaikka vanilla onkin
       Wall of Blossoms -seinä, joka korvaa itsensä uudella kortilla
       Wall of Roots -seinä, joka akseleroi manaa

cc3: Ohran Viper -"deathtouch" mies ok perseellä ja kontrollia vastaan toimii laputuksena
       Call of the Herd -kaksi miestä ok hinnalla yhdestä lapusta on ihan hyvä diili
       Carven Caryatid -seinä, jolla paljon persettä, vähän voimaakin ja korvaa itsensä uudella kortilla
       Phyrexian Crusader -olen kuullut tämän olevan hyvä mies länderissäkin (relevantit protectionit), mutta henkilökohtaista kokemusta ei tästä HL:ssä ole

cc4: Consuming Vapors -hiukka hidas, mutta tappa kaksi miestä ja antaa lifeä
       Masticore -jos manaa riitää niin tämä on aggrojen kauhu ja regeneroinnin ansiosta myöskään controllit eivät kauheasti tykkää
       Molten-Tail Masticore -sama

cc5: Batterskull -lifelink on jees, tekee pienestäkin manatontusta pelottavan
       Razormane Masticore -Masticoren isoveli first strikella varustettuna ei ole sekään huono vaikkei regenerointia löydykään (siinä ja siinä viitsiikö tätä pelata etenkään, jos pelaa jo kahta muuta Masticorea)

cc7: Karn Liberated -hidas kuin mikä, mutta jos rampia löytyy niin tuhoisa vehje (ei tosin voi Orderoira pöytään, joten saattaa jäädä kalliin hintansa takia pois)

Poissa minics4

Vs: [GER] BG Rock -Highlander!
« Vastaus #141 : 29.07.11 - klo 22:52 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 06:58 kirjoittanut minics4 »

Poissa minics4

« Vastaus #142 : 29.07.11 - klo 22:59 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 06:58 kirjoittanut minics4 »

Poissa JunioRcmf

Vs: [GER] BG Rock -Highlander!
« Vastaus #143 : 29.07.11 - klo 23:03 »
Oletko miettinyt Armageddonia? Cruciblen ja Loamin kanssa toimii hyvin. Winter Orb vois mennä kanssa kun sulla on noin mielettömästi manatonttuja. Mites sitten se uusi level-up mies joka tuo Elephantteja tiskiin?
Eikös Armageddon ole liukastunut banaaniin?
Ei.

Sisään ehdottomasti Tarmo!  Kaikilla gravella 5 korttia, 2 manalla 20/21 (jos pelaa 4 kanssa) ! Really nice CARD!!
Tarmo tosin laskee jokaisen korttityypin vain kerran.
5/1/2007: Tarmogoyf counts card types, not cards. If the only card in all graveyards is a single artifact creature, Tarmogoyf will be 2/3. If the only cards in all graveyards are ten artifact creatures, Tarmogoyf will still be 2/3.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #144 : 29.07.11 - klo 23:09 »

cc0: Pendelhaven -tuntuu noita 1/1 miehiä jonkin verran löytyvän ja tällä saisi niillekin edes vähän persettä aggroja vastaan

cc2: Skinshifter -manaintensiivinen mies, mutta mielestäni kokeilimisen arvoinen (testaamalla selviää onko oikeasti mistään kotoisin)
       Tarmogoyf -tällä nyt yleensä vain sattuu löytymään persettä blockailemiseen ja voimaa otuksien ja vastustajien tappamiseen, vaikka vanilla onkin

cc3: Ohran Viper -"deathtouch" mies ok perseellä ja kontrollia vastaan toimii laputuksena
       Carven Caryatid -seinä, jolla paljon persettä, vähän voimaakin ja korvaa itsensä uudella kortilla
       Phyrexian Crusader -olen kuullut tämän olevan hyvä mies länderissäkin (relevantit protectionit), mutta henkilökohtaista kokemusta ei tästä HL:ssä ole

Masticore -jos manaa riitää niin tämä on aggrojen kauhu ja regeneroinnin ansiosta myöskään controllit eivät kauheasti tykkää

Razormane Masticore -Masticoren isoveli first strikella varustettuna ei ole sekään huono vaikkei regenerointia löydykään (siinä ja siinä viitsiikö tätä pelata etenkään, jos pelaa jo kahta muuta Masticorea)

cc7: Karn Liberated -hidas kuin mikä, mutta jos rampia löytyy niin tuhoisa vehje (ei tosin voi Orderoira pöytään, joten saattaa jäädä kalliin hintansa takia pois)

Pendelistä: toisaalta vois olla jees, toisaalta lisää ehkä tarpeetonta non-basiciä Price of Progressille/Wastelandille/Back to Basicille jnejne... varsinkin jos manatonttuja siirtää manamuureiksi (tämä parantaisi aggro matchuppeja).

Shinshifter: saattaa hyvinkin ansaita kokeilun pakassa. Tätä olen myös miettinyt.

Sylvan Ranger: ei vaan tee mielestäni tarpeeksi.

Tarmo: HINTALAPPU!

Wall of Blossoms & Root: nämä todennäköisesti istahtavat listalle kunhan keksin mitä karsia.

Ohran Viper: tätä on kanssa niin pohdittu että... suurin syy tämän ulkona olemiseen tuntuu olevan tilan puute.

Call of the Herd: tätä pelasin siinä aiemmassa versiossa, eikä kortti kummemmin vakuuttanut. Totta, 2 in 1... mietintään.

Carven Caryatid: hieman nihkeämpi kuin Blossoms, ehkä kuitenkin...

Phyrexian Crusader: hmm... erikoista :D Ei oikeen tunnu tän läjän kortilta. Mikäli tulee tämän puolesta puhujia lisää niin ehkä vois miettiä. Julma mieshän tuo on!

Consuming Vapors: mielestäni vain yksinkertaisesti liian hidas poisto.

Masticoret (siis kaikki ne): en näe tätä ihan noiden pakkana... toisaalta suuremmissa manaryöpyissä varmasti kovaa jälkeä. Mielipiteitä?

Batterskull: tätä en ole koskaan tullutkaan ajatelleeksi... jotenkin kun tämän on aina nähnyt Mysticin kanssa niin ei ole tullut ajateltua edes yksittäisenä korttina. Tässä vois olla perää!! :)

Karn Liberated: tosiaan kallis kun mikä mutta voimia löytyy ku vähän isommastakin kylästä... tätä mietin silloin uunituoreena, jäänyt vain unholaan. Voi kyllä liian kalliina jäädä ulos... Voittais kyllä pelejä.

Kiitos hyvistä vinkeistä!

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #145 : 29.07.11 - klo 23:33 »

Pendelistä: toisaalta vois olla jees, toisaalta lisää ehkä tarpeetonta non-basiciä Price of Progressille/Wastelandille/Back to Basicille jnejne... varsinkin jos manatonttuja siirtää manamuureiksi (tämä parantaisi aggro matchuppeja).

Shinshifter: saattaa hyvinkin ansaita kokeilun pakassa. Tätä olen myös miettinyt.

Sylvan Ranger: ei vaan tee mielestäni tarpeeksi.

Tarmo: HINTALAPPU!

Wall of Blossoms & Root: nämä todennäköisesti istahtavat listalle kunhan keksin mitä karsia.

Ohran Viper: tätä on kanssa niin pohdittu että... suurin syy tämän ulkona olemiseen tuntuu olevan tilan puute.

Call of the Herd: tätä pelasin siinä aiemmassa versiossa, eikä kortti kummemmin vakuuttanut. Totta, 2 in 1... mietintään.

Carven Caryatid: hieman nihkeämpi kuin Blossoms, ehkä kuitenkin...

Phyrexian Crusader: hmm... erikoista :D Ei oikeen tunnu tän läjän kortilta. Mikäli tulee tämän puolesta puhujia lisää niin ehkä vois miettiä. Julma mieshän tuo on!

Consuming Vapors: mielestäni vain yksinkertaisesti liian hidas poisto.

Masticoret (siis kaikki ne): en näe tätä ihan noiden pakkana... toisaalta suuremmissa manaryöpyissä varmasti kovaa jälkeä. Mielipiteitä?

Batterskull: tätä en ole koskaan tullutkaan ajatelleeksi... jotenkin kun tämän on aina nähnyt Mysticin kanssa niin ei ole tullut ajateltua edes yksittäisenä korttina. Tässä vois olla perää!! :)

Karn Liberated: tosiaan kallis kun mikä mutta voimia löytyy ku vähän isommastakin kylästä... tätä mietin silloin uunituoreena, jäänyt vain unholaan. Voi kyllä liian kalliina jäädä ulos... Voittais kyllä pelejä.

Kiitos hyvistä vinkeistä!
Mukavasti typoja tuossa viestissäni (en jaksanut lukea viestiäni ennen postausta, kun tottunut vain näpyttelemään tekstin ja luottamaan siihen, että meni oikein, mutta läppärin näppis tuntuukin olevan vähän jäykempi tapaus ja kaikki näppäimet eivät tunnu toimivan kauhean hyvin..).

Kortti joka unohtui mainita on Garruk 2.0, mutta se nähtävästi olikin jo suunnitteilla lisättäväksi. Myös Vine Trellis ja Overgrown Battlement ovat ihan hyviä manaseiniä, vaikka menevätkin kenoon manaa otettaessa. Niin ja yksi life mies vielä olisi Grazing Gladehart (tosin en kyllä usko sen mahtuvan pakkaan, mutta toinpa kuitenkin esille). Ländeistä näyttäisi puuttuvan Dust Bowl. Syy tähän?

Joka tapauksessa mitä itse lähtisi karsimaan pakasta olisi varmaan ainakin nämä:
  • Boreal Druid -väritöntä manaa ja uusia manan lähteitä tulossa
  • Hypnotic Specter -en tiedä miksi, mutta ei vain vakuuta vaikka sinäänsä hyvä lappu onkin kyseessä (ovatko uudet tulokkaat parempia, tiedä häntä)
  • Oracle of Mul Daya -ei vain vakuuta, ei tee tarpeeksi (Garruk 2.0 oli vissiin tulossa korvaamaan tämän..?)
  • Indrik Stomphowler -pakasta löytyy jo Wickerbough Elder, Acidic Silme ja Terastodon; tarvitseeko tätä?
  • Rampaging Baloths -hyvä mies, mutta onko tarpeeksi hyvä? Kuinka usein saat tästä miehiä ennen kuin tämä poistetaan? Kaikki muut kutosen droppisi näyttävät silmissäni tätä paremmilta (itse tykkään tästä lähinnä vain Ravenous Balothin kanssa)
  • Chainer's Edict & Diabolic Edict -heikohkoja poistoja (etenkin Diabolic vaikka instant onkin), Doom Blade ja Go for the Throat näiden tilalle?
  • Crucible of Worlds -en oikein hahmota mitään suurempaa syytä miksi tätä korttia pitäisi pelata tässä pakassa vaikka todella hyvä lappu onkin
  • Profane Command -toinen kortti, joka ei Hyppykepin tavoin vain ole minua onnistunut vakuuttamaan vaikka joissain tilanteissa nutsit onkin
Aika paljon tuli nyt perusteltua valintoja vain syyllä "En vain itse tykkää" (pahoitteluni tästä), mutta jos jotain on karsittava tiukassa tilanteessa niin silloin omat, perustelemattomatkin, mielipiteet tuppaavat tunkemaan pintaan.

Pahoitteluni jo valmiiksi kaikista typoista.

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #146 : 29.07.11 - klo 23:41 »
Boreal Druid - onkin kuulunut jo niihin heikkoihin kortteihin joten lähtenee alta poies

Hypnotic Specter - kieltämättä ei ole kovinkaan vakuuttava ollut, controlleja vastaan naseva jos saa aikaisessa vaiheessa kehiin. Voi hyvinkin olla että päivitysten jälkeen tätä ei listalla näy.

Oracle of Mul Daya - Garruk II korvaa kyllä kunhan saan... tai mikä tahansa muu. Lähdössä!

Indrik Stomphowler - mielestäni hyvä mies, voi tosin olla juurikin niin että vihaa on jo... hmm...

Rampaging Baloths - voi olla että karsiutuu, 6cc aika kuormittunut ja samankaltainen Avengerin kanssa, huonompi.

Chainer's Edict & Diabolic Edict - näistä itse pidän suuresti ja voisi muodostua ongelmia jos suorat poistot näiden tilalle.

Crucible of Worlds - tämä tuntuu jämähtäneen pakkaan, ehkä hieman winmore tyylinen kortti

Profane Command - tämä on ollut vakuuttava, en usko poistavani... tekee monia asioita - mm. voittaa pelejä :D

Typoista viis, kuha selvää saa! Niitä tulee itse kullekin...

EDIT: Dust Bowlista: ei syytä - sisään
« Viimeksi muokattu: 29.07.11 - klo 23:46 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Tervonaattori

« Vastaus #147 : 29.07.11 - klo 23:54 »
Lista päivitetty muutoksilla:
Basic land -> Horizon Canopy
Basic land -> Dust Bowl
Oracle of Mul Daya -> Garruk, Primal Hunter
Boreal Druid -> Wall of Roots
Hypnotic Specter -> Wall of Blossoms
Rampaging Baloths -> Carven Caryatid

Sisään tahtois vielä:
Doom Blade
Go for the Throat
(Tarmogoyf - hinnan takia ulkona)
... ja ehkä:
Vine Trellis
Overgrowth Battlement
+ kaikkea muuta JunioRcmf:n suosittelemaa... ehkä.

EDIT:
Saattaa lähteä Crucible of Worlds ja Crop Rotation noiden poistojen alta pois...
« Viimeksi muokattu: 30.07.11 - klo 02:20 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Rhaderis

« Vastaus #148 : 30.07.11 - klo 10:25 »
Otin omasta pakasta Black Sun's Zenithin pois. Damnation saa riittää resettinappulana paniikkitilanteessa.

Lisäsin Uktabi Orangutanin, eikä yhtään ole kaduttanu. Kuten tonne päivitettyyn listaanikin kirjotin niin jokaikisessä pelissä tarvii paskoa miekka tai kaks, signettejä/kiviä on kiva posautella kakkosvuorol ja kusta kaverin manat..
Batterskull on vittumainen, ei sitäkään yleensä halua jättää pöytään pitkäks aikaa. Sitä vois ehkäpä itsekin pelata.

Indrik Stomphowleria en lähtis poistamaan, sillä voi jopa ajella tarpeen tullen.

Skinshifter ei ainaka itselle pääse tässä pakassa käyttöön (monoG beatzissa kaveri jo onki tehny näyttöjä).
EtB-efekti uupuu ja ajomielessä maksimissaan 4/4 trample. Itse en ainaka lämpene tälle tässä buildissa.

Call of the Herd.. antaahan se pari ukkoa suht edulliseen hintaan mut mut..

Croppi ka Crucible vaan poistojen alta veks, ja nuo manaseinät on ollu kans päteviä ainaki itsellä  :)
Yhtälailla manatontut menee täppiin eikä chumppaile, eikä kuitenka joka vuoro aina sitä ekstramanaa tarvii.

Bonusinfo:
Esperiä vastaan oli taas testejä tossa joku aika takaperin, vein 6-1 ja ainoa tappio tuli ku nostin midgamessa 6 lääniä putkeen  >:( kokonaissaldo 11-2, nyt ei voi olla ihan tuuristakaan kiinni, väittäisin  ;D

Poissa Anrix

« Vastaus #149 : 30.07.11 - klo 14:07 »
Ootteko muuten koittaneet Rune-Scarred Demonia? 6/6 lenturi + tutor kuullostaa paperilla ihan kivalta..tosin 7 manan hinta voi olla liian hidas? Kuitenkin kiihyllä voi helposti saada sen vuorolla 5 ja on aikas hyvä uhka, joka on melkein pakko poistaa. Mutta syöpähän sentään poiston + sai tutorin;)

Asiasta toiseen: itse olen lisäämässä omaan BG:hen punaista, jolloin saa godo, bandit warlord + batterskull:P Lisäksi saa mm. terminate, bloodbraid elf, vithian renegades, blightning, lightning bolt(vaikka jonkun poiston tilalle), inferno titan..