Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Screams from Within  (Luettu 3853 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Screams from Within
« : 22.12.09 - klo 15:40 »
Screams from Within -kortin enchantoima olento kuolee. Kun palautan auran takaisin peliin, voinko laittaa sen kiinni olennolle, jolla on Shroud?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa luma

Re: Screams from Within
« Vastaus #1 : 22.12.09 - klo 15:56 »
Kyllä voit, koska jos Aura vain laitetaan peliin, se ei targetoi olentoa johon kiinnität sen.

Poissa Sammalsilta

Vs: Screams from Within
« Vastaus #2 : 24.12.09 - klo 08:48 »
Aiheeseen löyhästi liittyen:
Onnistuuko Animate Dead ja vastaavat enchat ukkoihin joilla Shroud on?
Poistomyyntiä täysillä.

Poissa luma

Re: Screams from Within
« Vastaus #3 : 24.12.09 - klo 09:48 »
Kyllä, koska Animate Dead ja kumppanit targetoivat vain hautausmaalla olevaa korttia, jolloin Shroud ei vaikuta.

Poissa Dark Knight

Vs: Screams from Within
« Vastaus #4 : 04.01.10 - klo 19:24 »
Jos Shroud ei siis vaikuta, niin entäpä Protection from Black? Ymmärtääkseni SFW:n voi laittaa hautuumaalta protection ukkoon kiinni, mutta sitten se hajoaa heti siitä pois (onko kyseessä siis state-based effect?). Mutta mitä tapahtuisi, jos protection-olennon kestävyys ei riittäisi vaan se kuolisi SFW:hen? Toivoisin saavani sekä yksinkertaisen että tarkemman sääntökuvausvastauksen, jos vain sopii.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Rancid-

Vs: Screams from Within
« Vastaus #5 : 04.01.10 - klo 19:43 »
Lyhyt versio: protection estää SFW:n kiinnittämisen, kun SFW palaa hautausmaalta. Protectionin muistisääntöhän on DEBT, eli "can't be Damaged, Equipped/Enchanted/(fortified), Blocked or Targeted". Hautausmaalta palaava SFW rikkoisi tätä sääntöä vastaan, joten sitä ei voi kiinnittää protectionilla varustettuun olentoon. Lisäbonuksena: jos pelissä ei ole enää (laillisia) olentoja SFW:lle enchantattavaksi, se jää hautausmaalle eikä käväise pöydässä (mahdollisesti relevanttia esim. Bloodchief Ascensionin takia  8))

Sääntötekninen versio:

Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rules
303.4f If an Aura is entering the battlefield under a player's control by any means other than by resolving as an Aura spell, and the effect putting it onto the battlefield doesn't specify the object or player the Aura will enchant, that player chooses what it will enchant as the Aura enters the battlefield. The player must choose a legal object or player according to the Aura's enchant ability and any other applicable effects.

303.4g If an Aura is entering the battlefield and there is no legal object or player for it to enchant, the Aura remains in its current zone, unless that zone is the stack. In that case, the Aura is put into its owner's graveyard instead of entering the battlefield.


Edit: Lisätään nyt vielä vastaus yhteen sivukysymykseen - kyllä, laittomassa tai olemattomassa vehkeessä kiinni olevan Auran hajoaminen on state-based action.
« Viimeksi muokattu: 04.01.10 - klo 19:46 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.