Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tarmogoyf + Relic of progenitus  (Luettu 3338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa GrandLux

Tarmogoyf + Relic of progenitus
« : 10.01.10 - klo 16:09 »

Arh, joutuu nöyränä kysellä taasen täällä, kun vanhat (kenties väärin opitut ?) säännöt rassaavat.


Pelaajaalla A on pöydässä tarmogoyf, ja kädessä Smother.

Pelaajaalla B on pöydässä kaksi Llanowar Elvesiä ja Relic of Progenitus.


A decleeraa tarmon hyökkääväksi ja passaa.

B decleeraa yhden lantuista blokkivaksi ja responsaa end of blockingiin relicin remove all graveyards abilityllä.


Näkisin että tähän on kaksi etenemisvaihtoehtoa:

1) A responsaa smotherilla reliciin, targetoiden toista llanowar elvesiä, (tahtoen tarmon näin pieksevän jäljelle jäävän),
    mutta kämmäsi näppärästi stäkin ja täten smotheri tappaa kyllä toisen lantun, mutta tämän jälkeen tuleva relicin ability hävittää kuitenkin 
    gravelle menevän toisen lantun ja smotherin, ja näin tarmo on ottaa nöyränä 0/1:senä lantulta selkään.


2) A odottaa relicin abilityn resolvaavan ja tämän jälkeen ns. tyhjään stäkkiin pelaa smotherin toiseen lanttuun, jonka 
     ansiosta gravelle päätyvät kortit tekevät tarmosta ansiokkaan 2/3, joka antaa pienemmälle viherpeukalolle selkään.


Onnistuvatko molemmat mahdollisuudet ?


Tässäkin pohdintaa aiheutti vain se että kun pelaaja A odottaa viimeisen abilityn resolvaavan (että stäkki on tyhjä), saako hän vielä lisätä sinne spelliä ja abilityä.
Tämä ongelma tilanne on nyt vaikea pukea sanoiksi, mutta kirjotanpa tähän vastaväitteen josta saa ehkä paremmin kuvan.

Eli vastaväitteenä oli että välittömästi kun stäkki on tyhjä mennään end of blockista damage steppiin, eikä sitä stäkkiä voi tyhjästä "käynnistellä" useaan kertaan. Ja tämäkin perustelu oli ihan järkeenkäypä, koska aikoinaan pelailtiin siten kuten tuossa PC:n Shandalar Magic pelissä, jossa phasen vaihto periaatteessa käytti stäkkiä.
Eli phasen vaihto meni stäkkiin, johon pystyi responsata, ja kun viimenen spelli tai efekti resolvasi ennen phasen vaihtoa, niin phase vaihtui ja siihen ei ollut enää nokan koputtamista.

Poissa Nastaboi

Vs: Tarmogoyf + Relic of progenitus
« Vastaus #1 : 10.01.10 - klo 16:44 »
Molemmat esittämäsi skenaariot onnistuvat kuten kuvailit.

Kun blokkerit on julistettu, aktiivinen pelaaja (hyökkääjä) saa priorityn ja voi pelata spellejä ja abilityja. Jos hän passaa, priority siirtyy vastustajalle. Jos kumpi tahansa tekee jotain, molemmat saavat aina uuden priorityn kunnes molemmat passaavat, minkä jälkeen stäkissä päällimmäisenä oleva spelli tai ability resolvaa ja priority siirtyy jälleen aktiiviselle pelaajalle. Näin käy myös stäkissä viimeisenä olevan objektin resolvattua, eli molemmat saavat vielä priorityt. Steppi tai phase vaihtuu vasta, kun kumpikin passaa priorityn stäkin ollessa tyhjä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Tarmogoyf + Relic of progenitus
« Vastaus #2 : 10.01.10 - klo 20:31 »
Bonusinfo: jos pelaaja B olisi käyttänyt Relic of Progenitusta vasta vahinkojen jälkeen (ja Lantun jo mentyä hautausmaalle) olisi Tarmogoyf Relicin resolvaamisen jälkeen 0/1 jossa on 1 vahinko -> kuolee.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.