Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Lion's Eye Diamond + Breakthrough vs. daze  (Luettu 3474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ravenousrane

Lion's Eye Diamond + Breakthrough vs. daze
« : 15.02.10 - klo 21:46 »
Kortit:

Breakthrough
Lion's Eye Diamond
Daze

Vastustaja aloittaa pelin ja pistää islandin ja antaa vuoron.

Mun vuoro: Pelaan islandin, laitan tiskiin LeD:in ja pelaan Breikin ja responseen säkin LeD:in, niin voiko vastustaja Dazettaa minun Breikin responseen, niin etten voi maksaa sitä LeD:in manoilla (vai onko toi säkkäys joku manasource, eikä silloin vihu voi siinä välissä tehdä mitään).

Kiitokset vastauksista jo etukäteen. :)

Poissa luma

Vs: Lion's Eye Diamond + Breakthrough vs. daze
« Vastaus #1 : 15.02.10 - klo 22:22 »
Lion's Eye Diamondin ability on mana ability, joten se ei käytä stackia vaan resolvaa välittömästi. Pystyt siis maksamaan LEDistä saamillasi manoilla vastustajan Dazen, kun aktivoit LEDin responsena Breakthroughhun passaamatta priorityä.

Poissa Co

« Vastaus #2 : 15.02.10 - klo 23:02 »
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=3255

Miksi tuohon oraakkeliin on täsmennetty että "Activate this ability only any time you could cast an instant."? Ainakin mun ajatusmaailmassa tuo tarkoittaa että se käyttäisi stackia niinkuin normaali instant. Turhaa sekoittaa päätä jos/kun näin ei kerran ole.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa luma

« Vastaus #3 : 15.02.10 - klo 23:49 »
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=3255

Miksi tuohon oraakkeliin on täsmennetty että "Activate this ability only any time you could cast an instant."? Ainakin mun ajatusmaailmassa tuo tarkoittaa että se käyttäisi stackia niinkuin normaali instant. Turhaa sekoittaa päätä jos/kun näin ei kerran ole.

Siihen on täsmennetty se siksi, ettei Lion's Eye Diamondia voisi käyttää spellin pelaamiseen kädestä. Normaalistihan mana abilityjä saa pelata myös kesken spellin castaamisen. Jos LEDin abilityn voisi aktivoida silloinkin, niin voisit ilmoittaa castaavasi spellin X ja käyttää LEDiä sen maksamiseen (koska kortti olisi jo silloin stackissa eikä kädessä).

Kyseinen rajoitus siis ainoastaan määrittelee, milloin abilityn voi aktivoida. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että kyseessä on mana ability, ja mana abilityt eivät käytä stackia.