Poromagia

Äänestys

Battlefield/Exile käsite, jee vai buu? Combat dmg stackista pois, jee vai buu?

Battlefield/Exile, jee!
23 (11.2%)
Battlefield/Exile, mjoo..
50 (24.4%)
Battlefield/Exile, buu!
28 (13.7%)
Combat dmg pois stackista, jee!
22 (10.7%)
Combat dmg pois stackista, mjoo..
37 (18%)
Combat dmg pois stackista, buu!
45 (22%)

Äänestäjiä yhteensä: 107

Kirjoittaja Aihe: M10 sääntömuutokset, miltäs nyt tuntuu?  (Luettu 6556 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kitchenfinks

M10 sääntömuutokset, miltäs nyt tuntuu?
« : 05.03.10 - klo 14:26 »
M10 toi mukanaan mullistuksia:

"In play" zone muuttui "Battlefieldiksi"

"RFG" muuttui "Exileksi"

Combat damage ei enää käytä stackkia! Mogg Fanatic = useless!

Muutoksista kohistiin kovasti silloin aikoinaan, mutta nyt kun on ollut aikaa sulatella asiaa, niin kertokaa toki miltä se tuntuu. Äänestäkää Battlefield/Exile käsitettä puolesta tai vastaan, ja Combat damagen sääntömuutosta puolesta tai vastaan.

Itse annoin Battlefield/Exile käsitteille neutraalin äänen. Kyllähän ne menee mutta en silti joka käänteessä sano että "Kun se tulee Battlefieldille" jne.

Combat damagen stackista poistamiselle annoin "Buu!" äänen koska se muutti niin radikaalisti esim. Mogg Fanaticin tai Stonecloakerin hyödyllisyyttä. Muitakin esimerkkejä on mutta nuo nyt pulpahtivat mieleen.

Jos tuli kauheita virheitä termien suhteen niin Judget ollos hyvä ja korjatkoon.

Hyvää kevättä kaikille!

EDIT: Perusteluja kiitos!
« Viimeksi muokattu: 05.03.10 - klo 14:29 kirjoittanut kitchenfinks »

Poissa duracel

Re: M10 sääntömuutokset, miltäs nyt tuntuu?
« Vastaus #1 : 05.03.10 - klo 14:59 »
- Nykyinen combat damage -systeemi on vanhaa parempi.
- "Exileä" käytän silloin tällöin, yleensä tulee edelleen sanottua "rempassa".
- Battlefield on liian vaikea sana, minulla kortit tulevat "tiskiin".
- Äänestykset on typeriä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Omni

Vs: M10 sääntömuutokset, miltäs nyt tuntuu?
« Vastaus #2 : 05.03.10 - klo 16:38 »
Mulle on melko sama, eli molempiin "mjoo" (nimim. en koskaan omistanut Mogg Fanaticeja. Ja sama se miksikä niitä alueita kutsutaan, kyllä ne jokainen vaistoaa vaikka silmät kiinni). Lifelink-uudistus oli muuten oikeasti jees! Peli muuttuu, ei auta turhat toiveet ja avautumiset. Ja minusta äänestykset on jees. Näin vähemmän aktiiviset (laiskat) foorumin käyttäjät saavat ääntään helpommin esiin ja saadaan tietää joitain mielipiteitä laajemmassakin mittakaavassa kuin pelkästään peruspartojen totuudentorvista.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #3 : 05.03.10 - klo 16:55 »
Olen pitkälti samaa mieltä Jarin kanssa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Polari

« Vastaus #4 : 05.03.10 - klo 18:41 »
Nimityksien suhteen ihansama, vanhat olivat karvan elegantimpia, mutta on erittäin jees että at EOT/until EOT -sekaannuksia ja play-sanan monimerkityksellisyyttä helpotettiin.

Combat damage on mielestäni aikalailla yhtä hyvä tai huono kuin vanhakin. Kummatkin ovat tietyin tavoin intuitiivisia ja toisin typeriä. Hello and jonotusnumerot.

Se mistä en edelleenkään pidä on että lifelink ja deathtouch (ja wither ja olikohan vielä muita) toimivat eri tavalla kuin keywordittömät replacement effectit tai triggered abilityt. Kivaa, enemmän erikoistapauksia jotka pitää vaan tietää.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Ammusvarasto

« Vastaus #5 : 05.03.10 - klo 19:16 »
Se vaan kuulostaa niin paljon virallisemmalta: "damaget stackiin" (ahhh  :) ). Battlefieldit ja Exile kuuluu Warhammeriin IMO.

Poissa Chaosworm

« Vastaus #6 : 05.03.10 - klo 19:30 »
Äänestettävät vaihtoehdot ovat minulle ihan sama, mutta erittäin suuresti harmittaa edelleen manojen tyhjentäminen steppien lopussa pheissien sijaan.
aka. Awaclus

Poissa jupu_

« Vastaus #7 : 05.03.10 - klo 20:34 »
oho, siis jos käydään combat ja ccombatin jälkeen heitän esim 5/4 pihviin joka on blokannut 1/1 toksun salaman kuoleeko se vai ei?

Poissa Retardi

« Vastaus #8 : 05.03.10 - klo 20:38 »
oho, siis jos käydään combat ja ccombatin jälkeen heitän esim 5/4 pihviin joka on blokannut 1/1 toksun salaman kuoleeko se vai ei?

Jos "Salama" = Lightning Bolt niin ainahan tuo on siihen kuollut.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Farseer

« Vastaus #9 : 05.03.10 - klo 22:09 »
Keywordien muutos tällä hetkellä akselilla evvk. nyt kun noihinkin on tottunut.

Lämien stäkkiin menemisen muuttumista pidän edelleen huonona ratkaisuna, mutta eipä sitä enää korjatakaan voi. Kostin mainitsema typerä jonotusmekaniikka ja useiden korttien tekeminen käyttökelvottomaksi pääasiassa, eikä hyviä puolia ole ainakaan itselleni muutoksesta tullut vastaan. Aloittelijalle joka ei ole vanhoista säännöistä kuullutkaan asia on mutu-tuntumalta suunnilleen ~ihan sama.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Vilhis

« Vastaus #10 : 06.03.10 - klo 17:43 »
Jukkiksen kommenttia odotetaan! Magic kuoli ... EIKU!
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Jukkis

« Vastaus #11 : 06.03.10 - klo 19:30 »
Kyllä se pienen pääni sisällä kuoli. Ei jaksa kiinnostaa sitäkään vähää, mitä joskus. Typeriä uudistuksia; hyöty ~ 0, haitta ~ 1.  :'(  :P
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #12 : 09.03.10 - klo 11:20 »
Battlefield ja Exile ovat yksi ja sama, damagekin periaatteessa se ja sama vaikkakin Congaline of Death hieman tympeähkö ratkaisu ennen niin eleganttiin lämän jakoon. Tosin pelaaminen onkin nykyään niin kasuaalitasolla että askartelen commoneista lasten kanssa leikkaa/liimaa taideteoksia.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Wermine

« Vastaus #13 : 16.03.10 - klo 01:21 »
Itse pidän terminologiauudistuksesta. Kortteihin saatiin nyt selkeämpi wording exile-termin myötä. Damage-uudistus ei hetkauttanut suuntaan tahi toiseen.

Poissa chibi

Vs: Re: M10 sääntömuutokset, miltäs nyt tuntuu?
« Vastaus #14 : 16.03.10 - klo 08:51 »
- "Exileä" käytän silloin tällöin, yleensä tulee edelleen sanottua "rempassa".
- Battlefield on liian vaikea sana, minulla kortit tulevat "tiskiin".

Pakko myöntää ettei noita "battlefield" ja "exile" kuule kovin usein, sillon ehkä kun joku pelaa esim. M10:n Haunting Echoesin jossa itessään jo lukee että exileen viskotaan tavaraa. Vanhemmille pelaajille aika joutenpäiväsiä nää terminologia uudistukset  ???
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa Padishar

« Vastaus #15 : 16.03.10 - klo 17:20 »
Terminologiamuutokset ovat hyvät, vaikka eivät suomen kieleen taivukaan. Exileä arvostan erityisesti, sillä se lyhentää melkoisesti korttien tekstejä. En ymmärrä miksi vanhempien pelaajien mielestä nämä olisivat yhdentekeviä? Kyllä minä arvostan flavoria pelaamissani peleissä, vaikka olenkin 100-prosenttinen turnauspelaaja. Combat damage ja blockkerijono: tuntuvat luonnollisilta ainakin siinä mielessä, että sopeuduin uuteen systeemiin nopeasti, vaikka vanhaa ehti käyttää vaikka kuinka monta vuotta. Pelillisesti nämä eivät yhtään mielestäni yksinkertaistaneet peliä, vaan molemmissa systeemeissä on omat kommervenkkinsä. Minua ei myöskään kiinnosta Mogg Fanaticin / STE:n "huononeminen", koska minulla ei ole lenpi Pakkoja, joissa näillä olisi joku suuri rooli ja jotka nyt olisivat paljon huonompia. Pelaan pakkoja, jotka pärjäävät voimassaolevilla säännöillä, olivat ne mitä tahansa.

Mana burn pois ja mana poolin tyhjeneminen steppien välissä phasejen sijaan: minulle käy vanha ja uusi järjestelmä. Näillä asioilla oli kuitenkin niin harvoin merkitystä, että ymmärrän päätöksen takana olleen logiikan, eli turhat nippelisäännöt kannattaa poistaa pelistä, jos käytännön vaikutusta ei muutoksella juuri ole.

Lifelink/deathtouch: lifelinkille ihan hyvä muutos, että nyt voi blokata lifelinkkerillä kuolematta ennen lifen saantia. Deathtouch-muutoksen suhteen olen neutraali.

Mulligointimuutos: Tästä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Parhautta.

Poissa Etzell

« Vastaus #16 : 16.03.10 - klo 18:14 »
itse pidin muutoksista... jotenkin tuo mogg fanatic kikkailut oli minusta lievästi ärsyttäviä ja pilasivat minusta jotenkin pelin henkeä... (Tämä on siis minun vaatimaton mielipiteeni.)
Terminologian muuttuminen on minusta ihan jees, ei mitään ongelmia omaksua uusia sanoja ja tekee pelistä hieman"roolipeli maisemman"... (itse siis tosiaan ajattelen peliä hauskasti että velhot ottaa skapaa kuka viimeisenä pystyssä ja kutsuvat ötököitä taistelemaan puolestaan ja niin edespäin... eli tykkään ajatelle peliä eräänlaisena omituisena roolipelinä jossa jokainen teko on osa juonta tietynlaisessa tarinassa)