Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kuinkas kauan sitä on tullutkaan pelattua?  (Luettu 24351 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _Miklu_

Kuinkas kauan sitä on tullutkaan pelattua?
« : 11.03.10 - klo 21:28 »
Tervehdys vaan foorumille.

En jaksanut sen tarkemmin katsoa onko kyseiselle aiheelle jo oma kolonsa.
Tuossa hiukan katsellut foorumin juttuja ihan mielenkiinnosta kuinkas kauan sitä porukka on pelaillutkaan ja onkos meitä kivikauden pelaajia vielä jäljellä itse aloittanut 93-94 vaihteessa.

Kun tässä aihe tuli aukaistua niin kysytääs vielä näiltä kauemman aikaa pelanneilta mihins suuntaan teiden mielestä on mtg mennyt? Itsellä ainakin kiinnostus säilynyt peliin vielä tähän päivään asti eli ei kovin huono peli voi olla:)
Toki jotain asioita kaipaa mtg:n alku ajoilta kuin sitä kuinka alku aikoina otettiin vaan inquest käteen ja alettiin suunnitella pakka voi sitä pakkojen ilotulitusta:) Nykyään taitaa olla vaan et porukka menee nettiin ja kopioi jonku MM pakan ja pelailee sillä kyllä siinä omasta mielestä jää puolet pelin ideasti pois ku ei mitään ajatella pakan kokoamisesta. Toinen mikä hiukan on mennyt huonompaan suuntaan on omasta mielestä uusien sarjojen todella lyhyet ilmestymis ajat mennyt hiukan liian kaupalliseksi toki siihen suuntaanhan kaikki menee mutta onko se sitten huono asia paha sanoa.

Poissa korpi

Vs: Kuinkas kauan sitä on tullutkaan pelattua?
« Vastaus #1 : 11.03.10 - klo 21:52 »
Vaihtelevalla aktiivisuudella on tullut pelailtua tuolta vuodesta -94 saakka. Aktiivisuus on tosin vaihdellut enemmän ympäristöstä kuin omasta kiinnostuksesta johtuen. Aktiivisinta pelailu oli vielä Oulussa asuessani, kun jaoin kämpän kahden muun hikisen nörtin kanssa ja magicia pelattiin lähes joka ilta. Taitaapa toinen näistä entisistä kämppiksistä olla näilläkin foorumeilla tuttu.

Vaikka aika kuinka kultaisi muistoja, on peli kehittynyt alkuajoistaan huomattavasti parempaan suuntaan. Vaikea heittää lonkalta mitään selvää käännöskohtaa, mutta kyllä WotCilla on opittu uusia settejä tehdessä vanhojen settien räikeimmistä virheistä ja nykyiset setit ovat tasalaatuisempia kuin menneiden aikojen *köh* Homelands *köh* herkut. Pelin sääntömuutokset eivät ole suurempia tunteita aiheuttaneet suuntaan tai toiseen, mutta yleisesti parempaan päin niissäkin on menty.

Poissa _Miklu_

« Vastaus #2 : 11.03.10 - klo 22:12 »
Joo kyllä omastikin mielestä peli on mennyt parempaan suuntaan ja tottakai kun kortteja on tullut enemmän ja erilaisia kykyjä lisää niin peli on laajentunut, kuhan sitä vaan osattaisiin käyttää. Tarkoitan tällä, että nykyään pakat on niin samanlaisia ketään ei oikeastaan suunnittele omia pakkoja vaan kopioidaan netistä, vaikka ennen kortteja oli vähemmän ja suurempia ihanuuksia ollut oli pakkojen erilaisuus valttia.

Joo on sitä itselkin taukoja tullut pelailuun tilanteiden pakosta mutta suurempia taukoja ei ole tullut....

Poissa Chaosworm

« Vastaus #3 : 11.03.10 - klo 22:36 »
Kuusi vuotta sitten alotin (ja ennen kuin joku postaa taas ihmetelläkseen, niin kyllä, 8-vuotiaana aloitin), ja kiinnostukseni peliä kohtaan on ollut vain kasvussa siitä lähtien.
aka. Awaclus

Poissa Yan

« Vastaus #4 : 11.03.10 - klo 23:23 »
laskeskelin taaksepäin ja tulin siihen tulokseen että olen aloittanut -98... saattoi myös olla -97...kukapa noita muistaa :)

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #5 : 11.03.10 - klo 23:39 »
Vähän ennen Darksteelin julkaisua aloitin pelaamaan eli vuonna 2003 tai 2004.

Poissa Kerperos

« Vastaus #6 : 12.03.10 - klo 07:29 »
Alottelin vähän ennen Fifth Dawnia, eli 2004 vuoden keväällä. Tuosta ajankohdasta aina vuoteen 2009 tammikuuhun asti pelannu täysin casuaalisti noin 3 - 8 kertaa vuodessa. Turnaus pelaamisen aloittamiseen vaati siis vaan viisi vuotta :D Tietysti muutto Mikkeliin keskeltä mätkyn hylkäämiä rajaseutuja (Elimäki nyk. Kouvola) lisäsi intoa käydä turnaustamassa, kun mahdollisuudet pelata kasvoi kertaan viikossa. (Muutin Mikkeliin opiskelemaan jo vuoden 2007 syksyllä, mutta vietin seuraavan vuoden intissä.)

Pakkavalinnasta sanon, että ite pelaan mieluummin hauskuudesta kuin ratingeista ja valitsen pakkani sen mukaan, koska harrastuksen ei kuulu olla vakavaa. Sen huomaa, kun FNMssä pelataan Alleja ja legacyssä Welder Survivalia.

Eniten mtgssä on ärsyttäny Lorwyn/Shadowmoor tuplablokki, kun uutta lappua puskettiin ovista ja ikkunoista.
Paremman kokoelman puolesta:
H/W: Kerperos's Trade Tavern

Poissa Bassoveikka

« Vastaus #7 : 12.03.10 - klo 07:33 »
Ice Agen aikoihin pelailin, mutta lopetin sitten liki kymmeneksi vuodeksi. Kerran satuin huuto.netissä bongaamaan jonkin startterin ja iski nostalgia päin naamaa. Ostin sen, pelailin muutaman pelin itseni kanssa ja sille tielle jäin. En siis itseni kanssa pelaamisen, vaan pelaamisen. Löytyi onneksi muutama muukin aikoinaan pelannut "seniori", joilla oli kortit tallella. Niistä tulikin välillä aika "mielenkiintoisia" pelejä: Stasis - Wrath - Geddon.

Poissa seddus

« Vastaus #8 : 12.03.10 - klo 09:26 »
Vähän samoilla linjoilla Bassoveikan kanssa kunnolla tuli aloitettua siinä 4th-->Ice Age aikoihin muutaman vuoden tuli pelattua ja olosuhteiden ja muiden pakosta tuli pidettyä taukoa varmaan lähemmäs 10 vuotta ja nyt on mennossa jo 2 vuos pitkästä aikaa ja kiinnostus tuntuu säilyvän tällä kertaa hyvin.

Kyllä kai se niin on et ei niitä vanhoja aikoja voita mikään vaikka kyllä peli on hyvään suuntaan kehittynytkin mielestäni, toki tuo Miklun sanoa omien pakkojen puute itseäkin hiukan harmittaa tai latistaa pelailua sellaisia vastaa, mut onneksi on kaveri porukas samoja vanhoja pelaajia ni kyl se aika menee ku siivil ku lätkii korttia ja ottaa vaiks parit kaljat siinä samalla:)

Poissa Nyller

« Vastaus #9 : 12.03.10 - klo 09:40 »
-94 alkoi, kymmenisen vuotta täystaukoa ja kiinni taas vuoden, puolitoista.
Casual is my lord!  ;D
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Nod

« Vastaus #10 : 12.03.10 - klo 10:27 »
itse aloittanut 93-94 vaihteessa.

Toinen mikä hiukan on mennyt huonompaan suuntaan on omasta mielestä uusien sarjojen todella lyhyet ilmestymis ajat mennyt hiukan liian kaupalliseksi toki siihen suuntaanhan kaikki menee mutta onko se sitten huono asia paha sanoa.

Tähän on pakko kommentoida sillä sarjojen ilmestymistahtihan on selkeästi vähentynyt pelin alkuajoista.

Ilmestymisajat
Beta - lokakuu 93
Arabian Nights  - tammikuu 94
Unlimited  - tammikuu 94
Antiquities - maaliskuu 94
Revised - huhtikuu 94
Legends - kesäkuu 94
The Dark - elokuu 94
Fallen Empires - marraskuu 94

Vähän yli vuoden sisällä siis 8 settiä.

Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #11 : 12.03.10 - klo 12:09 »
Aloitin kesällä -94, ekat pussit ostin samana päivän kun Legendsiä tuli Suomeen.

Ja kyllä, asiasta on jo keskusteltu aiemminkin. On myös murehdittu oliko kaikki ennen paremmin. Se ei tietenkään estä keskustelemasta asiasta uudelleen tuoreemmassa langassa joten annetaan tämän olla vaikka hieman puiselta keskustelunaiheelta vaikuttaakin.
« Viimeksi muokattu: 12.03.10 - klo 12:12 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa _Miklu_

« Vastaus #12 : 12.03.10 - klo 22:26 »

Toinen mikä hiukan on mennyt huonompaan suuntaan on omasta mielestä uusien sarjojen todella lyhyet ilmestymis ajat mennyt hiukan liian kaupalliseksi toki siihen suuntaanhan kaikki menee mutta onko se sitten huono asia paha sanoa.

Tähän on pakko kommentoida sillä sarjojen ilmestymistahtihan on selkeästi vähentynyt pelin alkuajoista.

Ilmestymisajat
Beta - lokakuu 93
Unlimited  - tammikuu 94
Revised - huhtikuu 94
Legends - kesäkuu 94
The Dark - elokuu 94

Olet aivan oikeassa alus pakko kai julkaista hiuka tiheempään ettei yhdel sarjal tarvis pelata, mut joo se kai tekee tosta erilaisen et nykyään ku uus sarja tulee ni aletaan puhumaan seuraavasta...

Poissa Omni

« Vastaus #13 : 12.03.10 - klo 23:17 »

Ilmestymisajat
Beta - lokakuu 93
Unlimited  - tammikuu 94
Revised - huhtikuu 94
Legends - kesäkuu 94
The Dark - elokuu 94

Olet aivan oikeassa alus pakko kai julkaista hiuka tiheempään ettei yhdel sarjal tarvis pelata, mut joo se kai tekee tosta erilaisen et nykyään ku uus sarja tulee ni aletaan puhumaan seuraavasta...

Näinhän se toimii kaikessa vastaavassa kaupallisessa toiminnassa, leffoissa, musiikissa, peleissä jne.

Ontopicia: Ensimmäisen boosterini, joka oli Ice Agea, ostin joskus ärrältä (nostin uberhienon Scaled Wurmin joka oli boosterissakin kuvana :D), mutta en aloittanut vielä pelaamaan kun huvikseni sen ostin... Hieman ennen Odyssey-blokkia aloitettiin sitten pelaaman casualia, kun kavereilta joko saatiin tai sitten ostettiin romuläjiä. Pelkkää casualia pelattiin monta vuotta, kunnes intin aikoihin 2005 loppui pelaaminen hetkeksi (Mirrodin oli muistaakseni viimeinen setti minkä ehdin nähdä, hieman hirvitti silloin ne equipmentit ja uusi layout). Vasta Eventiden aikoihin kiinnostuin uudestaan, hankin hienoa uutta roinaa ja osallistuin jopa ensimmäiseen turnaukseeni (Legacy ja vähän sen jälkeen Shard of Alaran prelluturnaus) ja sen jälkeen pelailinkin melko aktiivisesti niin casualia kuin prelluturnauksiakin. Viime aikoina taas olen suunnitellut ja pelaillut pelkkää Legacya, kun ei tuo Standard enää niin uppoa... Vaikkei tässä koko historiaa pyydetykään kertomaan, niin tässä sitä nyt pääpiirteittäin tuli. Paistina itseäni pidän, mutta ehkä tästäkin paistista joskus vielä tulee kaunis sisäfile...

Poissa Rancid-

« Vastaus #14 : 12.03.10 - klo 23:20 »
Viime aikoina taas olen suunnitellut ja pelaillut pelkkää Legacya

Paistina itseäni pidän, mutta ehkä tästäkin paistista joskus vielä tulee kaunis sisäfile...

Näillä näkymin toiveesi ei ole toteutumassa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Omni

Ime parsaa...
« Vastaus #15 : 12.03.10 - klo 23:23 »
Viime aikoina taas olen suunnitellut ja pelaillut pelkkää Legacya

Paistina itseäni pidän, mutta ehkä tästäkin paistista joskus vielä tulee kaunis sisäfile...

Näillä näkymin toiveesi ei ole toteutumassa.

Perusteluja? Onko lekassa jotain vikaa?

Poissa Rancid-

« Vastaus #16 : 12.03.10 - klo 23:24 »
Mestari Oksanen kertoo totuuden signaturessani.
Lainaus

Poissa Omni

« Vastaus #17 : 12.03.10 - klo 23:41 »
Mestari Oksanen kertoo totuuden signaturessani.

Ja totuus tulee lapsen suusta, vai löytyy kaurapuurosta?

Poissa Rancid-

« Vastaus #18 : 12.03.10 - klo 23:46 »
Oikeastihan tässä hommassa on kyse siitä, että minkä tahansa yksittäisen formaatin pelaaminen muut poissulkevalla asenteella aiheuttaa laatikkoajattelua, karvoja kämmeniin ja yleistä pihallaoloa Magicista. Kysykää vaikka saksalaishighlanderin johtomiehiltä.

Se, että Legacy on hankkiutunut (viimeaikaisen hintakehityksen valossa kyseenalaisiksi muodostuvilla ansioilla) KANSAN VORMAATIKSI (tm), on juuri pelaajana kehittymisen ja pelaamista kohtaan koetun mielenkiinnon ylläpidon kannalta erityisen huono juttu. Formaatti kun keskimäärin polkee paikallaan huomattavan paljon hitaammalla kehitystempolla kuin mikään ns. oikea constructed-formaatti, limitedistä nyt puhumattakaan. Lisäksi se ottaa vaihtelun määrässä selkeästi turpaan muilta "mä haluun pelata kaikkia mun vanhoja herkkuja" -formaateilta, kuten cubedraftilta ja highlanderilta.

Jos haluat kehittyä Magicin pelaajana, pelaa limitediä. Jos haluat kehittyä pakanrakentajana, pelaa standardia. Jos haluat kangistua kaavoihin, pelaa Legacya.
Lainaus

Poissa Omni

« Vastaus #19 : 13.03.10 - klo 01:02 »
Oikeastihan tässä hommassa on kyse siitä, että minkä tahansa yksittäisen formaatin pelaaminen muut poissulkevalla asenteella aiheuttaa laatikkoajattelua, karvoja kämmeniin ja yleistä pihallaoloa Magicista. Kysykää vaikka saksalaishighlanderin johtomiehiltä.

Se, että Legacy on hankkiutunut (viimeaikaisen hintakehityksen valossa kyseenalaisiksi muodostuvilla ansioilla) KANSAN VORMAATIKSI (tm), on juuri pelaajana kehittymisen ja pelaamista kohtaan koetun mielenkiinnon ylläpidon kannalta erityisen huono juttu. Formaatti kun keskimäärin polkee paikallaan huomattavan paljon hitaammalla kehitystempolla kuin mikään ns. oikea constructed-formaatti, limitedistä nyt puhumattakaan. Lisäksi se ottaa vaihtelun määrässä selkeästi turpaan muilta "mä haluun pelata kaikkia mun vanhoja herkkuja" -formaateilta, kuten cubedraftilta ja highlanderilta.

Jos haluat kehittyä Magicin pelaajana, pelaa limitediä. Jos haluat kehittyä pakanrakentajana, pelaa standardia. Jos haluat kangistua kaavoihin, pelaa Legacya.

En ole poissulkenut muita formaatteja, mutta valitettavasti Zendikar-blokki ei minua ole tähän mennessä kiinnostanut. Ehkä sitten seuraava blokki taas kiinnostaa (yleisesti standardiin liittyen, limited vielä menee, mutta constructed vie minusta liikaa rahaa). Ja se, että pelaa vain Legacya, ei minusta automaattisesti tarkoita sitä, että olisi pihalla Magicista yleensä (tietysti on paremmin perillä asioista jos aktiivisesti pelaa kaikkia tai suurinta osaa formaateista). Vaikka Legacy polkisikin paikallaan, niin mielestäni olen nimenomaan kehittynyt Magicin pelaajana tutustumalla tähän minulle aiemmin vieraaseen formaattiin varsinkin sen jälkeen, kun olen enimmäkseen turnauksissa standardia limitedinä pelannut. Mielestäni asia ei ole niin mustaharmaavalkoinen mitä väität. Puheessasi on toki myös faktoja, kuten se, että Legacyn pelaaja tuskin kehittyy paremmaksi pakanrakentajaksi, ellei keksi uutta ja mullistavaa rogueta. Mutta että kangistuu täysin kaavoihin? Ei minusta. Ehkä tämä on pelaajakohtainen kysymys...

Poissa Temppi88

« Vastaus #20 : 13.03.10 - klo 08:32 »
Itse aloitin silloin kun Scourge tuli. Sitä tuli boostereita osteltua kirjakaupoista :D Silloin täällä paikkakunnalla (Alavus) oli myös muita MTG:n pelaajia ja innostus kesti hetken. Lopetin pian pelaamisen ja myin korttini. Aloitin taas uudemman kerran Mirrodinin aikaan ja olen siitä asti pelannut tähän päivään saakka, ihan casuaalisti vain.

Onneksi tuli muutto Seinäjoella niin MTG:n pelaajia löytyy hieman enemmän :) Eiköhän tämän pelin pelaaminen jatku vielä pitkään.

Poissa GhettoBoyFIN

« Vastaus #21 : 13.03.10 - klo 10:42 »
Mitäs sitä valehtelisi.... Noin 7kuukautta tullut vasta pelattua.. Pidin tuossa noin kuukauden verran taukoa mutta alkoi sitten kiinnostamaan uudestaan kun worldwake ilmestyi  8)
http://mtgsuomi.fi/listat/GhettoBoyFIN/om/

How to shave your beard like a man? You don't, you don't shave.. That's how man shaves.

Poissa HN IPPO

« Vastaus #22 : 13.03.10 - klo 10:50 »
Kolmen ja neljän vuoden välissähän tuo menee.
Joskus kesälomalla Joensuussa lomaillessani poikkesin mangaa katsomassa fantasiapeleissä ja huomasin , että siellä oli kyltti jossa luki :"Pelaa demo peli, saat ilmaisen aloituspakan!"
tai jotain muuta vastaavaa. Pentunahan on hauska saada kaikenlaista, joten pakko se oli pelata :P
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,60141.0.html

Jos teillä ei ole parempaa tekemistä kuin olla minun isoveljenä niin suosittelen sitten vaikka pelaamaan Duel Mastersia.

Poissa jupu_

« Vastaus #23 : 13.03.10 - klo 10:54 »
Näin mielenkiinnosta, kyselen oliko se pakka millainen? itse olen pelannut joku 10-11 kuukautta.

Poissa Jaakkima

« Vastaus #24 : 13.03.10 - klo 11:59 »
Itse aloitin noin 11-vuotta sitten, kun näin lähikioskin ikkunassa visionssia ja sain sopuhinnaksi puhuttua 5mk per buusteri. Enhän niistä tuolloin mitään ymmärtänyt, mutta olivat ne niin hienoja että taisin ostaa koko boksin. Sitten tuli puolenkuun peleihin eksyttyä ja sieltä tuli otettua mukaan urza's destinyä pari pussia. Korttien kerääminen kuitenkin loppui/unohtui kun jossain vaihteessa pokemon kortit ilmestyivät. Joskus 2003 aloin taas pelaamaan. Silloin tehtiin ekat standard pakat ja mentiin puolenkuun pelien johonkin viikottaiseen turnaukseen. Siitä lähtien on tullut pelattua ilman mitään isompia taukoja.
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo 14:06 kirjoittanut Jaakkima »
Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun.

H/W

Poissa Stefan

« Vastaus #25 : 13.03.10 - klo 12:20 »
Taisin itse aloittaa pari viikkoa ennen zendikarin prellua, kaveri sai innostettua minut peliin. Sitä ennen olin aikani kuluksi hakannut mmo:ita. Nyt kun ei aikaa lukiossa riitä molemmille, niin parempi sai jäädä  :)

Poissa GrandLux

« Vastaus #26 : 13.03.10 - klo 13:34 »
Tarkkaa vuosi määrää ei muista, mutta kaikki sai alkunsa kun saimme serkun kanssa isommilta pojilta
Ice Age avatun buusteri lootan, joka toimi siis heidän bulkki ja kommoni lootana.
Loota sisälsi enimmäkseen Revisedin, ja Ice Agen kortteja, jotka olivat silloin uusinta uutta.

Kunnolliseksi pelaamiseksi ei noita alkuaikoja varmaan kehtaa sanoa, koska pelailu oli todella satunnaista
vähäisen pelaajamäärän vuoksi, ja pelit etenivät aina melkoisilla vankila-säännöillä koska sääntökirjanen oli näes englanninkielisenä vielä liian vaikea ymmärtää.

Joskus paljon myöhemmin siinä Miragen ja Tempestin aikoihin tuntui että määtsik sai hirveän kannatuksen populaation joukossa
ja että joka toisella vastaantulevalla oli oma dekkinsä ! Näihin aikoihin sitä ruvettiinkin sitten pelaamaan enemmälti.
Kultaista "DeckCheckitöntä" aikaa, jolloin tapana oli ostaa buustereita, tarkistaa sisällöstä omien värien kortit, ja laittaa
powerit (lue. wurmit) suoraan sisään. Ei ollut niin justiin jos oli 68 kortin dekki.

Jossain vaiheessa joku löysi tietolähteen jossa mainittiin että määtsikissä olisi restrictauksia ja bännäyksiä.
Mitäs vikaa setissä Mana Vaultteja ja Sol Ringejä on ?  ;)

Tämän jälkeen tulikin yksi suosikki cycleistäni: Urza's Saga, joka suorastaan huutaa että "Pelaa comboa !"
Olen aina tykännyt combosta. Aggroilu on kivaa mutta ei tarpeeksi kivaa, Controlli on erittäin mukavaa mutta ei tarpeeksi mukavaa vetämään vertoja kunnon dekin päräyttämiselle, one-hit-killien ja infinitien pyörittämiselle.
Tämäkin varmaan jakaa mielipiteitä, koska turnaus käytäntö sagan aikaan olikin jotain aivan muuta, ja mestoilla liikkui vain diktaattorimaisia Grim Monolith-Voltaic Key-Tolarian Academy-Jne dekkejä jotka omistivat kaikki.

Sittenpä aikaa vierähti, tuli odyssey blokki, porukkaa oli selvästikkin vähentynyt pelaamasta, ja yllättäen lopetin itsekkin pelailun.
Möin kaikki pois paitsi muutamat T1 / Vintaasi kamat, joille oli kertynyt tunne arvoa usean hienon viuhumisen myötä,
sekä yhden dekin : Mono-G Stompy, joka säästyi periaatteessa vahingossa koska se oli vähäisen pelailun vuoksi jemmassa ja löysin sen vasta myöhemmin myyntivimmojen jälkeen enkä jaksanut sitä erikseen alkaa enää myymään.

Ja kuinka fiksu olinkaan !

Vajaa parisen vuotta sitten kaivoin ihan läpällä dekin taas esiin yhden kaiffarin kanssa, ja hitto soikoon että oli hienot pelit !
Päräytettiin taas kuviot kehiin ja alkoi ankara löytämisen ilo, koska sarjoja oli ilmestynyt niin useita sinä aikana kun ei kortit kiinnostanut ja täten tarjolla oli niin paljon uutta. Tuijotin varmaan vartin hullun kiilto silmissä Tendrils of Agonyä kun näin sen ensimmäisen kerran.

Ja kuis ollakkaan, dekkejä onkin yllättäen kasaantunut jo toista kymmentä ja taas tuntuu että kaikki läiskii korttia. On se hienoa !

Highländerin keksiminen on luultavasti paras asia mitä määtsikille on tapahtunut:
Formaatti joka on lähimpänä keittiö-pöytä pelejä kuitenkaan olematta sitä.

Poissa Kuuker

« Vastaus #27 : 13.03.10 - klo 22:44 »
Serkut mätti mätsikkiä ja se näytti jännältä. Vuosi oli 95 ja oli juuri ilmestynyt uusi setti; Homelands \o/
Ostin buusterin, ja sieltä tuli hurjia pommeja, mm. baron sengir. Taisi tulla vielä se faksi missä tuhottiin kaikki homelands permanentit. omg. Noh buusteri ei riittänyt tietenkään peleihin ja sain 4ed. ison buusterin vai mitä ne nyt oli. Colossus of Sardia tuli ja sain siitä vaihdettua ihan himopinon jöötiä. Kyllä oli hienoa ja pelit kesti ihan helvetin pitkään kun pelattiin about 100-150 kortin pakoilla. Pommeja sillon oli Karma Frozen Shade Gloom Drudge Skeletons Abomination Life Force Venom Angry Mob Ja möröille perkeleesti enchant creatureja Auroja.

Noh, meta oli juuri tuota. Valkosta toisella puolella ja toisella mustaa, sitten niille spläshit ja johonkin 3 väriin dekit meni. Joka pelikerta pelattiin eri dekeillä kuitenkin.

Sitten taukoa ja seuraava pelivaihe oli odyssey/torment aikaan jolloin oli jo jotain tajua dekeistä ja pakat oli tyyliin worldgorger combo/suicide/weenie. Sitten taas taukoa ja nyt on tullut pelattua about kamigawasta asti.

ja loppusanaksi se vielä että highlanderit ovat ihan huippuhomma mtg:ssä :)

Poissa MiqueZgu

« Vastaus #28 : 14.03.10 - klo 12:17 »
periaatteessa määtsikki alkoi vähän ennen eventiden julkaisua tilanteessa kun nimeltä mainitsematon jani (sota-jumala) etsiskeli kaverilleen kaapinkätköistä synttärilahjaa ja sattui löytämään sen vanhan tutun kenkälaatikollisen lappuja.... en tiedä olisiko ollut parempi jos sitä ei oltas koskaan löydetty :D mutta kuitenkin... pari päivää tapauksen jälkeen mentiin ärrälle ja sieltä löytyi x edikan pusseja.. pitihän se yksi siitä ostaa ja availla sieltä tuli  royal assassin, joka oli siihen aikaan aivan mahtava kun  sillä sai tappaa hyökkääjän.. olipa se minkälainen hyväänsä :D vaihdoin sen heti pois ja sain arviolta 100-150 lappua joista kasasin ekan GR jonkun.
näillä pelailtiin sitten jonkun aikaa ja eksyttiin kuopioon mistä ostin eventiden fat packin.

myöhemmin meitä oli täällä jopa 10 pelaajaa (kyllä, aivan oikein.. Lieksassa :D) mutta sitten se joillakin jäi ja tällähetkellä meitä on huimat 4 jotka omistavat deckin +1 joka pelaa meidän random pakoilla. harmittaa nämä perus pakat.. UGW edh, UW edh, goblin, joku ihme vihree random buusti juttu??, countertop kyhäelmä ja mitäs näitä nyt sitten onkin.. eli voisi olla jotain pientä vaihtelua, jopa uusia pelaajia kenties??

ps: tällä hetkellä omistan sen royal assassinin vieläkin.. ensimmäinen rareni :D

Poissa Kamukoira

« Vastaus #29 : 14.03.10 - klo 12:21 »
Mercadian Masquesin Cleric starteri pakka oli ensimmäinen minkä ostin ja tais olla siinä 2000 vuoden tienoilla pikkupoikana. Pari vuotta pelailin ja ihmettelin, sitten tuli pitkä tauko ja taas pelaillaan.

Itseäni ärsyttää kyl tuo että uusia sarjoja tulee 3-4kk välein ja standard rotaatio on niin lyhyt, vois olla kolme blokkia tmv. Ärsyttää kans, että jostain kumman syystä ihmiset ovat innostuneempia pelaamaan Standardia ku Extendedia, vaikka toi Extended  mahdollistas huomattavasti laajemmat pakkavalikoimat ja nimenomaan "omat pakat".