Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Runeflare Trap | Combo | U/R |  (Luettu 6618 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa noppa mies

Runeflare Trap | Combo | U/R |
« : 22.03.10 - klo 15:27 »
Tälläinen outous, idea on laittaa vastustaja nostamaan enemmän kuin kolme korttia vuorossa ja paukuttaa runeflare trapilla lujaa sen avulla.

 Lands
11 Island (...)
7 Mountain ( Mauton lappu )
4 Scalding Tarn / Terramorphic Expanse (...)

 Creatures
4 Calcite Snapper ( Hyvä blockeri, ja mahdollisesti ajaa nelosta )

 Spells
4 Ponder ( Tutoria )
4 Font of Mythos // Combo
4 Howling Mine // Combo
4 Lightning Bolt ( Boltto, controlli, jtn )
4 Runeflare Trap // Combo
3 Time Warp ( Extra vuoro on aina jees. )
3 Negate ( Countteroi vastacountterit )
3 Twincast ( Tupla runeflare, countteri, timewarppi (!), tai muu )
2 Cancel ( Countteri.. )
2 Essence Scatter ( Pihivit alas )
1 Trapmaker's Snare ( Hakee runeflaren )

Kommenttia?

Poissa Arcane

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #1 : 22.03.10 - klo 18:12 »
Ensimmäiseksi on sanottava, että ponder ei ole tutori. Tutorilla tarkoitetaan korttia, joka hakee pakasta tietynlaisen kortin käteen tai pakan päälle. Esimerkiksi Demonic Tutor tai Idyllic Tutor. Ponderin syvimmästä olemuksesta saa muut kiistellä, itse kutsuisin sitä lähinnä nostoksi, tai parhaiten korttia kuvaa "pakan päällimmäisten korttien järjestystä muokkaava cantrip".

Mutta itse pakkaan: Onkohan tätä mitään järkeä edes yrittää standardissa? Miten ajattelit esimerkiksi voittaa pakalla standardia jyräävän Jundin, tai jonkun muun voimakkaan pakan? Veikkaan, että et pääse tällä listauksella niin pitkälle, että saisit juuri lisävuoroja itsellesi hankittua. Varsinkin, jos täytät jatkuvasti vastustajien kättä uusilla pelattavilla miehillä, jotka usein tuovat pöytään enemmän kuin yhden lyöjän, mahdollisesti vielä hastella. Eikö mentäisi suoraan Casualin puolelle, jossa saataisiin mukaan kaikkia hassun hauskoja lappuja? Tällöin pakan idea alkaa kuulostaa paljon hauskemmalta ja pelattavammalta. Siihen saa lappuja, jotka tukevat alkuperäistä ideaa, ja joilla voi ehkä jopa voittaa. Moninpeleissäkin pakka voisi olla jos ei nyt tehokas, niin ainakin hauska pelata.

Kamigawa blockista olisi saatavissa esimerkiksi Ebony Owl Netsuke, ja vanhemmista sarjoista Black Vise, jotta vastustaja(t) saa edes jonkinlaista kuritusta siitä, että käsi on täynnä herkkukortteja. Tämän lisäksi vihollisen voisi hakata loppuun esimerkiksi Shah of Naar Isle, jonka Echo -maksuun on mukava myös iskeä pakan ideana oleva Runeflare Trap. Puhumattakaan siitä, että Ravnica blockin Dissension -setti tarjoaisi Vision Skeinsin, joka täyttää myös omaa kättä, sekä Cerebral Vortex, joka toimii joko pahassa tilanteessa instant-nostona tai sitten se on Runeflare Trapin ilkeä kaksoisveli.

Jos tälle suosittelemalleni linjalle lähdettäisiin, niin Ebony owl Netsuken/Black Visen kanssa toimii tietysti myös Evacuation, jolla päästäisiin koko pihvilaumasta kerralla eroon takaisin täyttämään vastustajan kättä.

Casual-aiheella vanha hieman vastaava pakka onkin jo tehty. Siitä voi varmasti ammentaa ideoita myös omaan tuotokseensa: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,55985.0.html
« Viimeksi muokattu: 22.03.10 - klo 18:25 kirjoittanut Arcane »
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa kuningas

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #2 : 22.03.10 - klo 21:25 »
Tämmönen löytyi kiinnostuneille:

http://www.youtube.com/watch?v=J1DL2kLSBBE

Poissa Farseer

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #3 : 22.03.10 - klo 21:34 »
Jos nyt tuolla olet turnaukseen menossa niin jompi kumpi Jace kuulostaa must-valinnalta (Beleren tarjoaa lappuja tarvittaessa myös vihuille ja Mind Sculptor on vain ihan sairas vekotin). Double Negative on hyvä countteri Jundia vastaan, sidelle laittaisin ainakin samoin kuin Flashfreezet. Massapoisto Borosia ja muita aggroja vastaan myös kuulostaisi melkoisen olennaiselta. Poistoa ja disruptionia myös lisäisin, ehkä nykyisten countereiden tilalle koska harvemmin noilla sorcery-speedin vehkeillä sulla manoja on pystyssä vihun vuorolla.

Pois pakasta hitaat Trapmaker's Snaret ja Calcite Snapperit nyt ainakin. Snapper on muuten kiva wall mutta ei se oikeastaan mitään muuta teekään, eikä bloki edes lentäviä kun pakkasi idea ei ole ajaa kumoon.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Mr Dantès

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #4 : 22.03.10 - klo 21:43 »
Kyseessähän ei siis ole mikään mahdottoman uusi/uniikki pakkaidea. Kyseisestä pakasta löytynee jonkin verran keskustelua mm. täältä.
Eli ei suinkaan mikään hatusta vetäisty suoraan casuaaliksi tuomittava pakka, vaikkei kyllä ihan sitä ykkös Tieriäkään.
En tiedä erityisemmin pakan pärjäämisestä eri pakkoja vastaan, mutta tuskin tämä mitään kunnolla Jundille voi.
Mielestäni on kuitenkin suht tylsää tuomita pakka ihan vain sillä perusteella.
Idea nimittäin on varsin mielenkiintoinen ja olisi melkoinen sääli heittää romukoppaan vain kun ei se Jundille pärjää.

Sitten ihan pakan puoleen:
Melko moni tällainen pakka pelaa myös settiä Goblin Guideja. Syövät vastustajan lifetotaalia mukavasti ja vieläpä lisäävät käsikorttien määrää.
Alkuperäinen Jacekin on varsin näppärä vehje.
Lisäksi Cancel on hieman heikohko counteri, ne voisi ainakin karsia pois.
Eikä Calsite Snapperitkään oikein säväytä. Kuolevat kuitenkin Gatekeeper of Malakireihin sunmuihin jäyniin.

Poissa Roinisto

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #5 : 22.03.10 - klo 23:18 »
Onpa tuota Runeflare trap pakkaa turnauksissakin nähty. Ja pärjääkin vielä ihan siedettävästi Jundia vastaan kun Jund ei saa riittävän nopeasti pelattua kädestä kalliita kortteja ulos.
Boros ja RDW dekkejä vastaan taas tulee Howling Minen kanssa äitiä ikävä.

Poissa Anssi

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #6 : 23.03.10 - klo 00:26 »
Double Negative > Cancel
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa noppa mies

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #7 : 23.03.10 - klo 07:55 »
Miten ajattelit esimerkiksi voittaa pakalla standardia jyräävän Jundin, tai jonkun muun voimakkaan pakan?
4 Lightning Bolt ( Boltto, controlli, jtn )
3 Time Warp ( Extra vuoro on aina jees. )
3 Negate ( Countteroi vastacountterit )
3 Twincast ( Tupla runeflare, countteri, timewarppi (!), tai muu )
2 Cancel ( Countteri.. )
2 Essence Scatter ( Pihivit alas )

Poissa Chaosworm

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #8 : 23.03.10 - klo 18:22 »
4 Lightning Bolt ( Boltto, controlli, jtn )
3 Time Warp ( Extra vuoro on aina jees. )
3 Negate ( Countteroi vastacountterit )
3 Twincast ( Tupla runeflare, countteri, timewarppi (!), tai muu )
2 Cancel ( Countteri.. )
2 Essence Scatter ( Pihivit alas )
Lightning Bolt tuhoaa yhden creaturen, josta Jund erittäin luultavasti on jo saanut yhden ilmaisen kortin lisäksi, tai saa kolme toksua kun siihen tuo boltti ammutaan. Time Warp = Fog tässä pakassa. Jund ei counteroi mitään, joten et tarvitse Negateakaan. Twincast on parhaimmillaan targetoidessaan vastustajan Maelstrom Pulsea, mutta senkään ei pitäisi olla mikään täysin mahdoton tilanne Jundille. Jundia ei kiinnosta Cancel, koska Jund saa silti yhden ilmaisen kortin Cascadesta. Essence Scatterilla sama homma kuin Cancelillakin.
aka. Awaclus

Poissa Mr Dantès

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #9 : 23.03.10 - klo 18:34 »
Time Warp = Fog tässä pakassa.

Itseasiassa ei ole, sillä luultavasti pöydässä olevat Minet/Fontit antavat itselle hieman korttietua ja saattaa sieltä nousta tarvittavat trap(it) ja twincast(it).
Twincastillahan onkin tarkoitus juuri trappi kopioida.
Kannattaa myös harkita, josko pelaisit settiä Flashfreezejä mainissa. Eivät ne cascadeen pure, mutta saatpahan ainakin valita, kumman kahdesta kortista counteroit. Lisäksi sen verran moneen pakkaan osuvat, ettei haittaa pahemmin, että mainissa ovat.
Ja Double Negative onkin varsin mainio cascadea vastaan, niin kuin tuossa aikaisemmin jo mainittiinkin.

Poissa Vilhis

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #10 : 23.03.10 - klo 18:36 »
En ole ikinä pelannut tätä pakkaa, pelannut tätä vastaan saati nähnyt tätä pelattavan. Pienellä järjenkäytöllä analysoisin tilannetta kuitenkin seuraavasti:
Käsitykseni mukaan tällä on vähintään ok mätsup jundia vastaan siksi, koska mine/mythos latoo kortteja jundipelaajan käteen nopeampaan, kuin niitä keretään pelaamaan sieltä pois. Siispä toivotaan, että alotuskäteen nousee mine ja jund ei nostaisi pulsea. Runeflare Trap hoitaa lopulta homman kotiin.

Edit: Komppaan edellistä, nykymetassa maindeck Flashfreeze ja Double Negative lienevät gutaa.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa noppa mies

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #11 : 23.03.10 - klo 19:28 »
En ole ikinä pelannut tätä pakkaa, pelannut tätä vastaan saati nähnyt tätä pelattavan. Pienellä järjenkäytöllä analysoisin tilannetta kuitenkin seuraavasti:
Käsitykseni mukaan tällä on vähintään ok mätsup jundia vastaan siksi, koska mine/mythos latoo kortteja jundipelaajan käteen nopeampaan, kuin niitä keretään pelaamaan sieltä pois. Siispä toivotaan, että alotuskäteen nousee mine ja jund ei nostaisi pulsea. Runeflare Trap hoitaa lopulta homman kotiin.

Edit: Komppaan edellistä, nykymetassa maindeck Flashfreeze ja Double Negative lienevät gutaa.

Ei mua jundin pulset haittaa, ne syö mun countteria.

Poissa Chaosworm

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #12 : 23.03.10 - klo 19:58 »
En ole ikinä pelannut tätä pakkaa, pelannut tätä vastaan saati nähnyt tätä pelattavan. Pienellä järjenkäytöllä analysoisin tilannetta kuitenkin seuraavasti:
Käsitykseni mukaan tällä on vähintään ok mätsup jundia vastaan siksi, koska mine/mythos latoo kortteja jundipelaajan käteen nopeampaan, kuin niitä keretään pelaamaan sieltä pois. Siispä toivotaan, että alotuskäteen nousee mine ja jund ei nostaisi pulsea. Runeflare Trap hoitaa lopulta homman kotiin.

Edit: Komppaan edellistä, nykymetassa maindeck Flashfreeze ja Double Negative lienevät gutaa.

Ei mua jundin pulset haittaa, ne syö mun countteria.
Sinulla on viisi countteria jotka pystyvät countteroimaan Pulsen, Jundilla 3-4 Pulsea. Ei ole kovin paljon todennäköisempää että Pulse syötyy sinun countteriisi kuin että resolvaa ja tuhoaa Howling Minesi.
aka. Awaclus

Poissa Stefan

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #13 : 23.03.10 - klo 20:14 »
Pitäisiköhän tässä pakassa pelata valkoista? Saisi DoJ:t ja Pathit sisään, voi olla, että on turhaa, mutta kuulostais vaan jotenkin fiksulta. Ja tosiaan kannattaa ainakin Double Negativea pelata, sekä hankkiutua Snapperista ja yksinäisestä Snaresta eroon.

Poissa Namiksu

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #14 : 23.03.10 - klo 20:25 »
Pitäisiköhän tässä pakassa pelata valkoista? Saisi DoJ:t ja Pathit sisään, voi olla, että on turhaa, mutta kuulostais vaan jotenkin fiksulta. Ja tosiaan kannattaa ainakin Double Negativea pelata, sekä hankkiutua Snapperista ja yksinäisestä Snaresta eroon.
Tähän voisin kommentoida että Snapperia ei kannata ottaa missään nimessä pois, koska se pitää aina sen 1 creaturen kiinni, joka tarkoittaa sitä että esim. 3 kertaa blokkiessaan se on ottanut jo pelaajan sijasta 3-X lämää itseensä. Esimerkkinä se pitää Sprouting Thrinaxin kiinni, mutta ei silti tapa sitä, eikä kaveri saa siis niitä kolmea Saprolingia. Ja eipä Snapperia saa mitkään Jundin poistotkaan pois, kiitos Shroudin.

Poissa hespa

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #15 : 23.03.10 - klo 22:02 »
Voin 12 Jundia vastaan pelatun testipelin jälkeen sanoa, että tällä pakalla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta sitä vastaan.Metaa katsoen tein listan luonnollisesti täysin Jund-vastaiseksi, sisältäen mainissa Snapperit, Double Negativet ja Flashfreezet.

Suurin ongelma pakassa on se, että se ei tee mitään ilman Howling Mineä tai Fontia. Joskus et vaan nosta kumpaakaan, joskus vastustaja tuhoaa ne Pulsella, jonka mahdollisesti artifaktiesi avulla on nostanut. Jos vastustaja aloittaa joudut pelaaman Howlin Minen counterbackupilla, mikä taas on auttamatta liian hidasta, ellet pelaa ja nosta Spell Pierceä (<-- ei muuten oikeestaan tee mitään) Mietitään että saat pelattua Minen vuorolla 2 tai on the draw vuorolla 3, mitä nyt? Et ole voittamassa peliä pelkällä Howlin Minellä. Sinun tarvitsee myös saada Font of Mythos pöytään, pitäen sen ja itsesi ehjänä seuraaville vuoroille.

Jälkeenpäin ajateltuna en edes yrittäisi lähteä voittamaan Jundia, vaan suunnittelisin pakan enemmän muita edullisempia match-uppeja vastaan. Controllin tällä pakalla pitäisi suhteellisen vaivattomasti kaatua, kuten myös Vamppyyreitten yms. hitaampien dekkienkin.

Poissa Luigiggi

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #16 : 24.03.10 - klo 23:41 »
Mainiin swervejä ja flashfreezejä, Myös earthquakea suosittelisin.

Poissa Namiksu

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #17 : 25.03.10 - klo 21:52 »
Mainiin swervejä ja flashfreezejä, Myös earthquakea suosittelisin.
Swerveä en menisi laittamaan. Mitä haluaisit sillä kääntää toiseen suuntaan? Mutta Flashfreezet ovat kyllä kova veto, johtuen suuresta Jund populaatiosta maailmalla eli Suomessakin.

Poissa JunioRcmf

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #18 : 25.03.10 - klo 22:03 »
Mainiin swervejä ja flashfreezejä, Myös earthquakea suosittelisin.
Swerveä en menisi laittamaan. Mitä haluaisit sillä kääntää toiseen suuntaan? Mutta Flashfreezet ovat kyllä kova veto, johtuen suuresta Jund populaatiosta maailmalla eli Suomessakin.
Swervellä voi kääntää esim. Blightningin, Lightning Boltin, Bituminous Blastin, Burst Lightningin, Terminaten, Maelstrom Pulsen, Mind Sludgen, Path to Exilen, Spreading Seasin, Time Warpin, Sign in Bloodin tai vaikka vastustajan counterin counteroimaan Swerveä.
Kyllä se on hyvä kortti, mutta en ainakaan settiä mainissa pelaisi. Parin pelaamista mainissa ja ehkä 1-2 pelaamista sidellä voisi harkita.

Poissa Namiksu

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #19 : 25.03.10 - klo 22:33 »
Mainiin swervejä ja flashfreezejä, Myös earthquakea suosittelisin.
Swerveä en menisi laittamaan. Mitä haluaisit sillä kääntää toiseen suuntaan? Mutta Flashfreezet ovat kyllä kova veto, johtuen suuresta Jund populaatiosta maailmalla eli Suomessakin.
Swervellä voi kääntää esim. Blightningin, Lightning Boltin, Bituminous Blastin, Burst Lightningin, Terminaten, Maelstrom Pulsen, Mind Sludgen, Path to Exilen, Spreading Seasin, Time Warpin, Sign in Bloodin tai vaikka vastustajan counterin counteroimaan Swerveä.
Kyllä se on hyvä kortti, mutta en ainakaan settiä mainissa pelaisi. Parin pelaamista mainissa ja ehkä 1-2 pelaamista sidellä voisi harkita.
Path to Exileä kaveri ei pahemmin pelaa tätä pakkaa vastaan, Spreading Seasia ei tarvitse kääntää pois. Ja noita ensimmäisiä lappuja (+ Time Warp) joita listasit pelaa vain muutamat dekit. (Mutta yksi niistä muutamista dekeistä (siis Jund) on sen verran pelattu että saattaa se Swerve olla ihan hyvä mainissakin.) Ja Bolttia ei tarvitse kääntää kun se tulee korkeintaan päähän, silloinhan se on tietysti aina kiva kääntää jos siitä tulisi lethalit nassuun. Mind Sludge on kyllä hyvä kääntää kaveria kohti... Eli joo, Swervet vähintään sidelle.

Poissa jatoen

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #20 : 25.03.10 - klo 22:42 »
Lainaus
Bolttia ei tarvitse kääntää kun se tulee korkeintaan päähän,

Eikös sillä voi tiputtaa vastustajan miehiä??

Jundia vastaan kannattaa laittaa sidelle (jos ei halua mainiin) 4 Spreading Seasia se nimittäin hidastaa kivasti

Poissa Namiksu

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #21 : 25.03.10 - klo 22:54 »
Lainaus
Bolttia ei tarvitse kääntää kun se tulee korkeintaan päähän,

Eikös sillä voi tiputtaa vastustajan miehiä??

Jundia vastaan kannattaa laittaa sidelle (jos ei halua mainiin) 4 Spreading Seasia se nimittäin hidastaa kivasti
Olet aivan oikeassa että sillä voi tiputtaa vastustajan miehen, mutta yleensä kaveri pelaa pultin vasta loppupuolella peliä, (tai alussa, mutta nyt oletetaan että se pelataan lopussa) kun lifesi ovat välillä 3-1, eli jolloin kuolisit Bolttiin. Jos Swerveät Boltin, kaverilta kuolee mies, mutta lopputuloksena kaverille varmaan jää vielä pari miestä pöytään, jolloin sen yhden tiputtaminen ei välttämättä auta.

Poissa Augustus

Vs: Runeflare Trap | Combo | U/R |
« Vastaus #22 : 04.05.10 - klo 14:23 »
Itse kokeilin jonkun Runeflare Trap & Howling Mine efekti -hökötyksen myös kasailla ja sitä MWS:llä pyörittelin, mutta mä lähdin ihan puhtaasti RDW-linjalle. Kaikki mahdolliset halvat pultit ja pultteja vastaavat miehet dekkiin, ja ei muuta päähän, päähän, päähän... RDW:hän ei tunnetusti ole mikään dekki, mutta Howling Mine -ideaa on enemmän tai vähemmän menestyksekkäästi kokeiltu ennenkin siinä konseptissa. Runeflare Trap oli kyllä paikka paikoin ihan pätevä yhden manan 5-8 damagen pultti. Erityisenä tähtihetkenä mainittakoon tilanne, jossa vastustaja täppäsi tuplaswamppinsa kakkosvuorolla Sign in Bloodiin. Tällaisen listan keitin kokoon:

// Lands
    1 Valakut, the Molten Pinnacle
    4 Arid Mesa
    18 Mountain
    1 Plains

// Creatures
    4 Goblin Guide
    4 Hellspark Elemental
    2 Ball Lightning

// Spells
    4 Burst Lightning
    3 Forked Bolt
    4 Lightning Bolt
    3 Searing Blaze
    3 Runeflare Trap
    3 Earthquake
    4 Howling Mine
    2 Font of Mythos

// Sideboard
SB: 1 Plains
SB: 1 Runeflare Trap
SB: 1 Earthquake
SB: 4 Path to Exile
SB: 4 Cunning Sparkmage
SB: 4 Basilisk Collar

Side nyt on aika läppä, koska en nyt juuri keksinyt mitään oleellista sidetettävää dekkiin, millä vain yritetään polttaa vastustajan karvoitukset mahdollisimman äkäisesti. Pathin spläshäys -suunnitelma oli lähinnä Lompakonteilaaja Enkelin pään menoksi.

Mitä nyt niissä muutamassa testipelissä tein havaintoja, niin useimmissa tapauksissa Howling Mine auttaa itseä enemmän kuin vastustajaa, koska omat spellit ovat halpoja suorantoiminnan lappuja. Varsinkin kontrollisemmat dekit kärsivät, koska nostavat kuitenkin pääasiassa vain manaa ja laputuksia. Runeflare Trap toimi lähinnä bonuksena, eikä ollut silleen elintärkeä osa dekkiä. Samapa tuo, mikä sitä lämää tekee, kunhan tekee. Joka tapauksessa, ihan hauska koettaa tehdä jotain vähän niinkuin innovointia jörssirarejen suhteen.
« Viimeksi muokattu: 04.05.10 - klo 14:26 kirjoittanut Augustus »