Koska unohdin dekkilistan kotiin enkä voinut antaa sitä Ropeconin dekkilistojen kauneuskilpailuun, postaan sen tässä. Kenties täältä löytyy siihen uusia ideoita. Ropeconin highlanderturnauksessa menin 4-3 josta johdonmukaisesti voitin kaikki 4 aggroa (joista yksi monoR pultti) ja hävisin kaikille kolmelle UW-kontrollille mitä tuli vastaan(yksi väitti olevansa tempoaggro mutta samoja kortteja niissä kaikissa oli). Huomiollepantavaa on se, että olen ääliö enkä osaa pelata. Oikeasti kävi hävettämään omat kämmäilyt jälkeenpäin. Ja niistä huolimatta voitin matseja joten pakan täytyy olla jollain muotoa hyvä.
Dekki on pääasiallisesti hybridi jossa on osa vihreää aggroa joka koostuu lähinnä elffeistä, sen lisäksi natural order combo useampine tutoreineen jolla haetaan pöytään jääkaapista lihapitoinen ruokalaji tilanteeseen sopivalla relevantilla abilityllä.
Nyt pitäisi keksiä vastalääkkeitä kontrollimatchuppeihin.
non-elves:
beastbreaker of Bala Ged
Tarmogoyf
Eternal witness
Kazandu tuskcaller
wild mongrel
call of the herd
albino troll
spike feeder
spike weaver (tärkeä)
molder slug
oracle of mul daya
mitotic slime (osoittautui hyväksi)
vexing shusher
bestial menace
fallen angel (hyvä)
Drana, Kalastria bloodchief (hyvä)
generic elves:Bramblewood paragon
joiner adept
elvish warrior
wilt-leaf cavaliers
wirewood herald
imperious perfect
elvish champion
elvish archdruid
viridian shaman
viridian zealot
Nissa's chosen
thornweald archer
chameleon colossus
ramppispellit:llanowar elves
Rofellos, Llanowar emissary
urborg elf
sylvan ranger
llanowar dead
yavimaya elder (ollut erinomainen aina)
cultivate
pihvit:Progenitus
tornado elemental
primeval titan
pelakka wurm
Phantom Nishoba
butcher of Malakir (kokeilu, ei oikeastaan tehnyt mitään -> pois. Olisin laittanut dekkiin
Visaran mutta en löytänyt sitä ajoissa ennen turnausta)
lihan tarjoilijat:natural order
defense of the heart
pattern of rebirth
tutoritdiabolic tutor
beseech the queen
demonic tutor
Liliana Vess
diabolic intent
primal command
worldly tutor
crop rotation
librarymanipulaatiot sun muut laputukset:sensei's divining top
mirri's guile
sylvan library
abundance
mind's eye (kokeilu-> pois)
poistot:damnation
shriekmaw
boneshredder
living death
rend flesh
plummet
muut:sword of fire and ice
Garruk wildspeaker
Nissa Revane
landit:
16 forest
4 swamp
gaea's cradle
mirrodin's core
urborg, tomb of yawgmoth
bayou
pine barrens
undiscovered paradise (kusi ainakin yhden pelin -> pois)
terramorphic expanse
pendelhaven
volrath's stronghold
maze of ith
yavimaya hollow
treetop village
overgrown tomb
sunpetal grove
total
34 lands
67 nonlands
cards that didn't make the cut:
vaikka joitain kortteja minulta puuttuu ihan muuten vain, tässä jotain jotka jäivät omasta päätöksestä pois:
- cloudthresher - mietin pitkään ja hartaasti mutta jätin pois koska tornado elemental on jo pakassa
- edictit - vaikka minulla on koko kokoelma, en löytänyt tarpeeksi tilaa jotain päätin sitten laittaa pari täsmäpoistoa niiden sijasta, rend flesh ja plummet. En ole toistaiseksi katunut. Edictit eivät oikein koskaan olisi tehneet mitään relevanttia, sen sijaan rend flesh on tehnytkin jotain.
-
desert twister- harkitsen jälleen suuresti kaikenpoistajan sisällyttämistä. Vaikka manacosti estää sen käytön alkuvaiheessa, olen loppupeleissä hävinnyt parit pelit planeswalkereihin. Erityisesti Gideon on ärsyttävä.
-
seinät - olen harkinnut hidastusplaania aggroplaanin sijasta kunnes saan lihat, mutta tontut ovat voittaneet jo yksin useita pelejä.
- oversold cemetery - harkitsin tätäkin pitkään mutta silloin kun kokeilin se ei tehnyt tarpeeksi. Enemmänkin combotukseen, ja kontrollimatchupeissa ongelmana on enemmänkin ukkojen pölliminen kuin niiden poisto (vedalken shackles ja sower of temptation ovat löytyneet jokaisesta kontrollidekistä mitä on tullut vastaan).
- greater good - Olen kahden vaiheilla. Minusta tämä ei tee tarpeeksi yksinään. Saa pöytään sen verran vähiä lihoja mutta yleensä sitten voitan niillä lihoilla. Kenties joku yleishyödyllisempi säkkioutlet.
- keskimääräiset lihat tyyliin kodama of the north tree, vengevine, weatherseed treefolk; pelaan mieluummin joko pieniä nopeita miehiä kuten tontut tai sitten riittävän isoja lihoja.
Tiettyjä landeja olin vajaa siksi kun en omistanut/ollut mukana.