Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Epäonnistuneiden ketju, pelivirheet ja parhaat naurut, Tänne vaan avautumaan!  (Luettu 30334 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luigiggi

Eli tänne voi postata kaikki huvittavimmat epäonnistumiset mitä on kokenut/ todistanut mtg:tä pelatessa.

Omasta mielestä ei mikään mene seuraavan edelle:

Taisi olla Tampereen SMQ:ssa tänään vuonna (en muista tarkkaan oliko se tämä vai joku muu) ja joku kaveri Fetchauksen yhteydessä sekoitti käsikorttinsa dekkiin. Tämän jälkeen Judge kutsuttiin paikalle, ja tämä totesi että peli jatkuu, ilman sanktioita. Nauran tälle yhä :D

Poissa luma

Eli tänne voi postata kaikki huvittavimmat epäonnistumiset mitä on kokenut/ todistanut mtg:tä pelatessa.

Taisi olla Tampereen SMQ:ssa tänään vuonna (en muista tarkkaan oliko se tämä vai joku muu) ja joku kaveri Fetchauksen yhteydessä sekoitti käsikorttinsa dekkiin. Tämän jälkeen Judge kutsuttiin paikalle, ja tämä totesi että peli jatkuu, ilman sanktioita. Nauran tälle yhä :D

Epäonnistuin totaalisesti Tampereen SMQ:ssa tänä vuonna kun unohdin antaa yhdelle kaverille warningin siitä kun se sekoitti käsikorttinsa pakkaan fetchatessaan. Olin varmaan liian järkyttynyt tilanteesta, joten käskin vain jatkaa peliä ilman käsikortteja enkä muistanut antaa asiaankuuluvaa penaltyä. :(

Poissa Luigiggi

Epäonnistuin totaalisesti Tampereen SMQ:ssa tänä vuonna kun unohdin antaa yhdelle kaverille warningin siitä kun se sekoitti käsikorttinsa pakkaan fetchatessaan. Olin varmaan liian järkyttynyt tilanteesta, joten käskin vain jatkaa peliä ilman käsikortteja enkä muistanut antaa asiaankuuluvaa penaltyä. :(

Aivat sinä olit Judgena kyseisessä tilanteessa. Itse järkytyin myös tilanteesta, totaalisesti, sitä seurasi lakkaamaton nauru ainakin seuraavan puolen tunnin ajan x)

Poissa Nyksy

Taisipa olla ROE draft kun tupeksin aika pahasti. Minulla on pöydällä pari kavua, ja yks enchantoitu trample mies. (Tais olla 8/6 sen enchantmentin kanssa, eli aika paha vihulle)
Minulla oli kentällä myös Warmonger's Chariot equipment. No, vastustaja pelaa minun pihviini guard dutyn vastaukseksi, eli antoi mörölle defenderin jotta se jäi kotiin. Pelailtiin siinä peli loppuun ja taisin vielä hävitä sen. Pelin jälkeen yksi sivusta katsoja sanoo "Eikös Warmonger's Chariot anna creaturen hyökätä defenderin kanssa?" .... Niiin.. Enhän minä sitä älynnyt  :-X . Mutta ei myöskään vastustajani, että nauruthan siitä tuli molemmille.

Poissa teemuhy

Käynnistin kerran modon tarkoituksena pelata Core-setin sealedia.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Sleepless

Loiskautin varmaan Ravnica draftissa dekkiin hiukan punaista ilman ainuttakaan punaista mana sourcea. Onneksi minulla ei ole tapana nostaa loiskautettuja kortteja.

Poissa zekedaut

varmaan parhaimmat muistot on myös Tampereen SMQ:sta pelattua death's shadow läjää.. kolme kertaa nauseamin pääsin pyöräyttään ja tasan kerran nostin muutakin kun pakan 2 muuta nauseamia ja ländejä tai blightningejä pakka vaan oli luotu epäonnistumaan.

Poissa kurikka

Vastustaja oli voittamassa ensi vuorolla. Pelasi Sun Titanin, sanoi "sun vuoro". Oli pakko ottaa riski, ajoin fogia (jonka olin aiemmassa pelissä nähnyt) päin Overwhelming Stampeden avustuksella jotain 38:aa pistettä. Vastustaja näyttää kädestä Safe Passagea. Harmi vaan, että oli täpännyt molemmat plainssinsa siihen Titaniin...

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vastustaja oli voittamassa ensi vuorolla. Pelasi Sun Titanin, sanoi "sun vuoro".

Onko nyt ihan varma, että on todennäköisyyksien valossa kannattavampaa pelata Overwhelming Stampeden ympäri kuin jonkin sellaisen ympäri, jota vastaan Titanin tuominen tiskiin auttaa? Mistä sen tietää, mitä kortteja vastustaja luulee sinulla olevan? Toki uskottavin selitys on, että vastustaja posautti tuossa, mutta ihmiset ovat myös liian herkkiä näkemään "häviän ihan selvästi ensi vuorolla" -tilanteita. Koskaan kun ei tiedä, yrittääkö vastustaja pelata jonkin todellisen tai kuvitellun kortin ympäri.

Miksi tämä ketju muuten on muun keskustelun alueella?

-- Nute
Oulu

Poissa Armus79

Vastustaja oli voittamassa ensi vuorolla. Pelasi Sun Titanin, sanoi "sun vuoro". Oli pakko ottaa riski, ajoin fogia (jonka olin aiemmassa pelissä nähnyt) päin Overwhelming Stampeden avustuksella jotain 38:aa pistettä. Vastustaja näyttää kädestä Safe Passagea. Harmi vaan, että oli täpännyt molemmat plainssinsa siihen Titaniin...

Meinasin juuri postata tätä, vaan tekijänä! Minä se olin joka ei pystynyt vastustamaan "heittää hieno kortti pöytään" sanktioidussa turnauksessa. Onneksi 4-2 ei olisi minulla riittänyt draftiin todennäköisesti. (Pelasin 3-3, mutta tietenkin olisi voinut mennä paremmin jos ei olisi tullut niin kylmä suihku toisessa pelissä)  Oli vielä grave täysin tyhjä! Olis edes joku aura tullut takaisin...

Ja kyllä, vastustaja olisi kuollut seuraavana turnilla koska hyökkäsi kaikilla. Minulla taisi olla pöytä melko täynnä eliöitä joten luulin että minulla oli tarpeeksi blokkereita ottamaan chargen kiinni. Mutta Steel Overseer muistaakseni 7:llä kounterilla antoi kaikille +8/+8. Olisin saanut 30jotain kiinni, mutta en 38...
« Viimeksi muokattu: 15.08.10 - klo 14:10 kirjoittanut Armus79 »
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa kurikka

Vastustaja oli voittamassa ensi vuorolla. Pelasi Sun Titanin, sanoi "sun vuoro".

Onko nyt ihan varma, että on todennäköisyyksien valossa kannattavampaa pelata Overwhelming Stampeden ympäri kuin jonkin sellaisen ympäri, jota vastaan Titanin tuominen tiskiin auttaa? Mistä sen tietää, mitä kortteja vastustaja luulee sinulla olevan? Toki uskottavin selitys on, että vastustaja posautti tuossa, mutta ihmiset ovat myös liian herkkiä näkemään "häviän ihan selvästi ensi vuorolla" -tilanteita. Koskaan kun ei tiedä, yrittääkö vastustaja pelata jonkin todellisen tai kuvitellun kortin ympäri.

-- Nute
Oulu

Jos sulla on ens vuoron voitto tiskissä ja Safe Passage kädessä, niin varmaan haluat antaa itsellesi mieluummin sen 100% mahikset voittoon kuin sen 99%. Tässä tilanteessa tuo 1% oli vielä varsin suolainen. Tässä vastustaja oli vielä nähnyt Stampeden ensimmäisessä gamessa, joten ei ollut mitään syytä jättää titaania pelaamatta.

Poissa Luigiggi

-- Nute
Oulu
[/quote]

En oikeastaan tiedä kuuluisiko tämä ketju muualle kun tämä on luotu lähinnä huumoripohjalta läpänheittoa varten, jos tämän laittaisi muualle niin minne ehdottaisit?

Poissa Polari

En oikeastaan tiedä kuuluisiko tämä ketju muualle kun tämä on luotu lähinnä huumoripohjalta läpänheittoa varten, jos tämän laittaisi muualle niin minne ehdottaisit?

MTG yleensä
Muihin alueisiin sopimaton MtG-aiheinen keskustelu

vs.

Muuta keskustelua
MtG:iin liittymätön keskustelu
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Karhumies

Olinpa kerran Legacy-turnauksessa. Olen kolmessa lifessä ja Zoo-vastustaja topdekissa ilman relevanttia boardia. Minulla on miehiä ja 5 manaa tiskissä ja kädessä yksinäinen FoW. Vastustaja topdekkaa pultin ja minä luovutan pelin tuomarin läsnäollessa, koska en muista että FoWin voi myös hardcastata. Eräs takapenkkiläisistäni hankki vielä itselleen penaltya respondaamalla luovutukseeni olantakaa tulevalla möläytyksellä "Ai miten niin?" Tämän yksittäisen virheen takia menetin paikan top kasissa.

Poissa Karhumies

2HG Legacy-turnaus, jossa olen TJ. Match-uppina storm-combo + kynä.dec vs. Sliverit + lainaamani anti-Dredge/anti-combo -häröpallo, jonka päätehtävänä on "vintagemaisesti" estää vastustajan nopea voitto. Storm-joukkue on tippunut 3 lifeen ennen kuin he saavat tilanteen stabiloitua. Kountermies on ilman käsikortteja ja Sliver-joukkue topdekissä. Anti-dekin mies resolvaa onnistuneesti Heap Dollin. Tämän jälkeen pelaajat topdekkaavat 10+ vuoron ajan. Stormi ei vaan onnistu viuhumaan. Lopulta joku kuudes castattu sliveri tai jotain resolvaa ja sillä saadaan ajettua kaksi kertaa. Peliä koko ajan sivusta seuranneena huomautan jälkeenpäin, että Heap Doll on muuten kavu ja että silläkin olisi voinut ajaa, kun toisella joukkueella ei kerran ole blokkereita ollenkaan. Stormin pelaaja tunnustaa vältelleensä edes vilkaisemasta Heap Dolliin päin, etteivät vastustajat vahingossakaan tajuaisi että korttiin on printattu myös power ja toughness.

Poissa Karhumies

M11 Game Day. Pelaan semifinaalissa RDW:llä. Vastustajallani on mieletön määrä (5+?) miehiä tiskissä. Ajeluiden jälkeen jään n. 3 lifeen niin, että minulla on pöydässä 3x Mountain (joista 1 untapissä) sekä Kargan Dragonlord 4 level upilla (4/4 Flying) ja kädessä yksi kortti. Vastustajalla on 6 lifeä, 2 ländiä ja BoP untapissa, muut untapatut miehet eivät lennä. Vastustaja tap-outtaa sekä läänit että BoPin castatakseen Sparkmagen. Vastustajan endissä castaan ainoan käsikorttini, joka on Lightning Bolt. Täten meidän ei tarvitse katsoa, olisiko dekkini päällä ollut toinen pultti tai neljäs Mountain, vaan menemme suoraan seuraavaan peliin.

Poissa Alesi

2HG Legacy-turnaus, jossa olen TJ. Match-uppina storm-combo + kynä.dec vs. Sliverit + lainaamani anti-Dredge/anti-combo -häröpallo, jonka päätehtävänä on "vintagemaisesti" estää vastustajan nopea voitto. Storm-joukkue on tippunut 3 lifeen ennen kuin he saavat tilanteen stabiloitua. Kountermies on ilman käsikortteja ja Sliver-joukkue topdekissä. Anti-dekin mies resolvaa onnistuneesti Heap Dollin. Tämän jälkeen pelaajat topdekkaavat 10+ vuoron ajan. Stormi ei vaan onnistu viuhumaan. Lopulta joku kuudes castattu sliveri tai jotain resolvaa ja sillä saadaan ajettua kaksi kertaa. Peliä koko ajan sivusta seuranneena huomautan jälkeenpäin, että Heap Doll on muuten kavu ja että silläkin olisi voinut ajaa, kun toisella joukkueella ei kerran ole blokkereita ollenkaan. Stormin pelaaja tunnustaa vältelleensä edes vilkaisemasta Heap Dolliin päin, etteivät vastustajat vahingossakaan tajuaisi että korttiin on printattu myös power ja toughness.

Jep jep. Tämä oli kyllä ehkä tylsin peli mitä oon ikinä pelannu (pelasin kynä.deckiä). Kaveri nostaa vierestä pelkkää kuraa eikä turahdakaan sitten koskaan. Taidettiin hävitä kaikki kolme matsia. Hyvin meni eka 2HG-turnaus.
« Viimeksi muokattu: 16.08.10 - klo 19:43 kirjoittanut Alesi »

Poissa Karhumies

Casual Highlander. Pelaan Reanimaattori-variantilla, ja olen häviävässä positiossa pöydällä. Vastustajani pelaa UG board kontrol-laputusta, joka pyrkii ajamaan päähän miehillä joilla on todella mehukkaat deals combat damage to player-triggerit. Minulla on paljon lifeä ja manaaa, mutta tiskissä ainoastaan Big Game Hunter (1/1 vanilja) ja kasa epärelevantteja artifakteja. Vastustajallani on pari miestä tiskissä (välttää overextendausta, mikä on erittäin fiksua) ja iso liuta kortteja kädessä, joten arvaan että siellä on countereita. Vastustajallani on kuitenkin vain 2 manaa auki, joten veikkaan että tämä riittää vain yhteen kountteriin. Päätän ensin kokeilla Proteus Staffin castaamista, jolloin voin sen epäonnistuessa kokeilla loppumanoilla yrittää vielä yhtä reanimointiloitsua. Proteus Staff resolvaa. Aktivoin sen targetoiden Big Game Hunteria ja osun Emrakuliin. Yritän passata vuoron. Ennen endiäni vastustajani facepalmaa ja näyttää kädestään FoWia, jotakin sinistä miestä, jotain kahden manan kounteria ja jotakin gain control-lappua, olisikohan ollut Control Magic. Oli kuulemma ajatellut, että ei sillä staffilla voi tulla mitään relevanttia. Vastustajani ei saa kahdessa vuorossa kaivettua esiin yhtään harvoista outeistaan (esim. Sower of Temptation + faktituho), joten gg.

Poissa roussih

Poron avajaisjuhla viikonloppu: Roe draft x 3, draftaan GW aura gnarlid jyystön ja jauhan jollekin kaverille paskaa samalla kun rakennan deck. Nappaan aloituskäden ja rupeen tutkimaan et ei perhana mitäs nää kaikki swampit täs kädes tekee...Voitin silti ekan pelin pelkällä tupla aura gnarlid ja seuraavaan game sideen sisään sen 8 plains.

Poissa Polari

Mä pelasin kerran WW:tä extended ptq:ssa.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa harold

olin SMQ:ssa ja saidasin joitain lappuja sisään, mutta unohdin saidata kortteja ulos ja sain game lossin :-[

Poissa Rancid-

Oon kuullut juttuja PTQ-voittajasta, joka Jund-mirrorissa päätti Bituminous Blastata vastustajan Master of the Wild Huntia. Cascadesta löytyi Maelstrom Pulse, joka pelattiin samaiseen Masteriin. Savun hälvettyä pöydällä oli kaksi Masteria vähemmän.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa t-m

Viime perjantain draftissa vastustajan ilme ilme ei värähtänytkään, kun pelasin nopeasti drawin jälkeen chandra's outragen vastustajan 4/4 kavuun. Vantte sanoi vain OK ja ihmettelin kun ei pihvi mennytkään hautaan. Hetken päästä huomasin, että olinkin pelannut shiv's embracen mikä on saman casting costin kortti ja vieläpä hieman nimeltään samantyylinen. Onneksi tuli vielä oikein kunnolla lätkästyä aura vastustajan pihvin päälle, että varmasti kuolee :D

Hävisin pelin ja matsin, sekä jäin ulos palkinnoilta.

Poissa Kylän Seppä

Jos et tiedä miten Dredge-pakat toimivat, et saa tästä mitään irti -_-
Pelasin taannoin Ledless Ichoridia Legacy-turnauksessa. Voitettuani Merfolkit kirmaan käymälään, tulen takaisin ja pairings-tiedotusten jälkeen istun pelaamaan seuraavaa urhoa vastaan. Matchup tuntuu olevan Mono-White Stax. Hetken dredgattuani huomaan pakassani olevan Ancient Grudgeja, jotka olin sidettänyt fisuja vastaan. Judgen pikaisen käynnin, GAME LOSS -rangaistuksen ja sidettämisen jälkeen siirrymme game kakkoseen. Peli on tasaista ja odotan jatkuvasti että milloin dredge  osuu Terastodoniin - mutta dredgaan kaikkea irrelevanttia. Terastodon oli neljänneksi viimeisin kortti pakassa. Huoh.

Poissa Dreamer Insane

Maelstrom Pulse. Hyrrään.

Poissa Schembo

• Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Eilisessä turauksessa: Pöydässä painter's servant ja top, pelasin omalla vuorollani trinket magen ja hain grindstonen. Vastustaja pelaa omalla vuorollaan krosan gripin toppiin. pelaan grindstonen ja myllään sutpois  ::)

[Edit] Lisättäneen tähän vielä että vastuksella oli siis luovuttaessani vuoroa 5 manaa käytettävissä ja käteen jäi vielä gripin jälkeen maelstrom pulse.
« Viimeksi muokattu: 22.08.10 - klo 12:28 kirjoittanut Schembo »
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Karjanvarastaja

*Pitkä tylsä sepustus...*

...viimeöisestä EDH-läjäytyksestä, joka oli lopulta nautinnollisinta magicia pitkään aikaan. Pelailin Hyppothalamus, Bellua Inexpugnabilis aka Rafiq nykyään, sillä
kyllästyin kenraalivirtahepoon sen tehottomuuden takia. Lisäksi kaverit eivät millään halunneet ymmärtää sitä, että söötti siivekäs Hippo antoi heille kaikkea kivaa eikä sitä saanut sen vuoksi poistaa. Ilkimykset...

Kokoonnuimme ensin seitsemän hengen seurueena, joista kaksi casualmiestä sai hakea tuntumaa kolmen hengen tiimissä ja loput jakaannuimme kahden hengen tiimeihin. Pienen mietinnän jälkeen sovimme värikoodin, jonka mukaan tiimit pelaavat ja siirryimme sopivaisesti värikoodin mukaisesti istumaan (lila, sininen, lila, vihreä, sininen, lila ja vihreä). Puolustauduimme oikealta ja välitimme vahingon eteenpäin vasemmalle perisuomalaisen reilun pelin hengessä. Vuorot samanaikaisesti, vinkkejä omista korteistaan sai antaa kaverille ja puhua avoimesti strategiasta, mutta käsikorttejaan ei saanut näyttää, ellei väläyttänyt kaikille. Yhteiset lifet ja kun joku kuolee, peli päättyy. Näistä aineksista sitten lähdettiin tykittelemään tuntikausia.

Ensimmäiset kaksi peliä olivat silkkaa perseraiskausta, sillä violetin tiimin Rofellos oikealla puolellani tykitteli nutsit tyyliin, turn2 kenraali, turn3 Reflection, Garruk, Gamekeeper. Valkoinen Mangara hapuili manascrewn kanssa ja mono-U pelasi draw-land-gota. Tässä kohtaa Merieke (vihreä) vei Gamekeeperin, josta kätevästi otti Karmic Guiden tyhjään graveen (meh meh) ja itse jäädin tojauttamalla Ringin Reflectioniin ja sitä seuraavalla vuorolla Akroma's Vengeancen. Tiskissä oli huolestuttava määrä Karn-combon (vihreä) osia, kolmannessaan kun kävi nostelemassa kymmenisen korttia. Ylireagoinnin johdosta Mana Reflection tulikin takaisin. Tässä kohtaa facepalmasin ja naureskeltiin tekh-peliliikkeelle, sillä vuorojärjestys oli sininen (minä), lila ja vihreä. Vastaukseksi tulikin kiitos ja kumarrus, Verdeloth the Ancient räväytti 20 toukkaa tiskiin Garrukin ollessa viidessä loyaltyssa ja oman vuoroni Rout sai counteria. Karn ei pystynyt nousemaan Vengeancen jäljiltä ja peli päättyi siihen. GJ:tä huudeltiin ja Rofellos mies läimäytti kiitollisena olalle. Hiljennyin häpeämään ja kokoamaan muserrettua egoani.

Tässä kohtaa seitsemäs peluri painui nukkumaan ja pääsimme sopivaisempiin tiimeihin. Rofellos kuitenkin sanoi jälleen hyr hyr, derp eikä asiaa auttanut, kun kaveriliikkeenä tokalla vuorolla pamahti Mind Twistiä viidellä Meriekeltä ja heitin kaiken bisneksen pönttöön. Karn taisi tässä pelissä pyörähtää ja voittaa. Rofelloksen vehkeet sai Meriekeä sekä Helm of Possessionia. Tässä vaiheessa harmiteltiin joukkueiden olevan aivan liian epätasaiset jonka vuoksi pelit kestivät hädin tuskin yli viidennen vuoron. Siispä jokainen siirtyi oikealle, todettiin että Merieke + Rofellos sekä Karn + Zur oli aivan liian rikkinäistä, jotta vasemmalle haluttaisiin siirtyä. Tiimit olivatkin seuraavaksi sangen sopusuhtaiset, Rafiq + Merieke, Karn + Rofellos ja Mangara + Zur. Käytännössä kaikilla oli sopivan rikkinäistä yhdistelmää eikä kukaan saanut kovinkaan suurta etulyöntiasemaa.

Näistä aineksista oli sangen mukava lähteä pelaamaan, varsinkin kun vanhan kunnan casualmiehet (pelailivat manaburnin kera ja vanhoilla säännöillä) alkoivat päästä formaatista jyvälle ja nauttia pelistä. Voitan tiimilleni nopan tietenkin ja pakollisen draw-land-go kierroksen päätteeksi (taisi toppi tai mana vault pörähtää tiskiin jossain) pääsin iskemään peliin Oathin. Harmi kyllä en saanut vielä Forbidden Orchardia kaveriksi. Kierros jyrähtää jälleen ilman erityisyyksiä, Karn pamautti käden tiskiin ja Rofellos tuli peliin. Mangara oathaa Shikarin ja Zur Trinket Magen. Kiihyt tiskiin ja Shikarille kengät jalkaan. Omalla vuorolla mehustelin Primeval Titanin, Avenger of Zendikarin, Akroman tai kymmenen muun voitan-kohta-pelin-läskin oathaamisella. No tässä kohtaa ei voi todeta muuta kuin, että aina saa toivoa. Kaveri sai Clonen, joka halusi Shikariksi ja minä sain Mystic Snaken. Kaikista pihveistä ja pienistä käyttömiehistä osuin ainoaan joka ei tee mitään Oathista. Alemmuutta ei silti saisi tuntea, SoFI:n myötä piskuinen mato muodostui erittäin käyväksi kelloksi. Seuraavaksi Karn sai ilon Oathata, pakasta katosi kolmasosa ja suurin osa konpovehkeistä kunnes Emrakul ylväästi asteli pöytään ja pientä painetta alkoi kehittymään. Yhtä ylväästi se sai kuitenkin maistaa exileä, asialla taisi olla Mangara. Rofellos rakenteli hiljalleen asioita, manakiihyä lipui tiskiin.

Tiimini vuorolla tapahtui lähinnä draw-land-gota. Itse iskin Aura of Silencen tiskiin, Merieke rimpuili manascrewn kanssa, mutta sai silti tavaraa tehtyä. Rofellos taisi saada siinä ohessa poistoa. Matoni lämäytti kuutta kalloon ja nosti käteeni Sun Titanin, joka Auran kanssa oli sangen kätevä. Jytinää ja tytinää, galaksit repesivät, luurangot nousivat haudoistaan, Karn vapautui raudoistaan ja yritti tulla voittamaan pelin, mutta hidastin myllytystä Auralla. Rofellos vastasi tätä tapahtumaa ennen Oathaamalla Emrakulin. Tässä vaiheessa alkoi näyttämään nihkeältä. Mangara ei tehnyt mitään, Zur mylläsi puolet pakasta kunnes osui Sun Titaniin joka otti Loxovasaran, kaveriksi vielä kengät ja gravelta Oblivion Ring Emrakuliin combatissa. Huokaus, johon vastattiin asiaankuuluvasti sisäpiirisuolalla. Carebear simply doesn't care.

Tämän jälkeen peli pysähtyy siihen, että käytännössä minä pyöritän Auraa edestakaisin Sun Titanilla ja lyön Madolla nostaen blankkoa kahmalokaupalla. Efektejä tulee kaziljoona, joista esimerkkinä Terastodon Oathiin, Mangaran kenkiin ja Merieken Gilded Lotukseen, poisto Oblivion Ringiin. Aikakausien piikittelijä sai Mangaraa, Sun Titan tykittää ylöspäin samoja lifejä mitä Mystinen Kärmes nakuttaa alaspäin ja Karnin pyöriminen estetään kolmelta taholta yhtäaikaa. Lopulta tilanne resetoidaan DoJilla, kun Rofellos on rakentanut tolkutoman armeijan ja Titanikin on jo lähtenyt kävelemään. Tässä vaiheessa lifet ovat sangen kutkuttavat. Minun tiimilläni on selkeä johto 34 lifellä, Rofellos+Karn kitkuttaa seitsemässä elämänpisteessä ja Zur+Mangaralla on fiksaatio lukuun yksitoista. Milloin vain saisin tehtyä kymmentä vauriota Celestial Colonnaden ja Rafiqin avulla. Tuolloin Karn pääsisi tosin lyömään todennäköisesti lethalia sen ratkaisevan pisteen verran. Kyseessä oli siis klassinen Mexican Standoff! Meillä oli etulyöntiasema voittaa koko matsi, mutta pelkäsimme seuraavan tiimin viimeistelevän työn meidän puolestamme ja sehän ei missään tapauksessa sopinut. Siispä keräsimme kaiken mahdollisen backup-plänin mitä pakoista löytyikään valmistellen Ultimate Showdownia ja minä vastasin läskin rakentamisesta. Rofellos vietti suuren osan ajasta lomalla saatuaan Meddling Magea.

Kaikkea tätä hidasteltiin tolkuttomalla massatuholla, Intervention Pactilla ja poistolla. Joka vuorolla rakensin bisnestä tiskiin, Tooth And Nail pakotettiin kounterista läpi, joka löysi Primeval Titanin ja Avenger of Zendikarin, Wrath. Akroma, Rafiq ja Qasali Pridemage, Intervention. Vengeance, johon counter, johon Null Brooch jota en voinut tuhota ennen counteria sillä olin käyttänyt viimeisen manani Skullclamppiin joka meni Akromalle. Derp ja facepalm. Rafiq uudestaan ja perään Meloku. Rofellos heräsi eloon luoden Tornado Elementalia ja kaveria. Mangara tuli myös tiskiin Rings of Brighthearthin kanssa. Jostain syystä tiimimme alkoi tuntea pelonpoikasta, sillä olimme antaneet voiton avaimet naapureille. Lukemattomien blankkojen noston jälkeen Merieken Evacuation tyhjentää maailman, topdeck-Rancor Celestialille ja Rafiq jälleen tiskiin. Grand Slam thank you M'am! Peli aaltoili suuren osan aikaa ja suhteellisen hitaasta toiminnasta huolimatta aika lensi ja oli niin perkuleen hauskaa.

Neljä ja puoli tuntia peliä päättyi siihen pisteeseen ja tyytyväisinä lopettelimme siihen, koska kello läheni puolta viittä aamulla. Yhden meistä oli tarkoitus muutamaa tuntia myöhemmin lähteä Kuopioon ja toisella taisi olla töitä mökillä. Siinä oli se, jälkimainingeissa nämä itarat casual-miehetkin jo suunnittelivat omia pakkojaan ja olivat silminnähden innoissaan formaatista. Jälleen voitto mtg:lle.
« Viimeksi muokattu: 22.08.10 - klo 15:22 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Luigiggi

Pelasin viime T2 FNM:ssä U/W controllilla Destructive forcea vastaan ja äimäsin pelin lopussa sitä, että raging ravine ajoi minut kumoon koska miinulla ei ollut siihen vastauksia.. (Tai ainakin luulin niin >_< )

Minulla oli vuorosta 2 aina pelin loppuun asti tiskissä Tectonic edge.
« Viimeksi muokattu: 24.08.10 - klo 23:12 kirjoittanut Luigiggi »

Poissa Arcane

Oli hienoa pelata Mono-B Highlanderilla täyttä valkoista vastaan, kun vastustajan pöydässä oli Story Circle ja Leyline of Sanctity, ja koko ajan manaa auki niin paljon, ettei vähät mieheni päässeet koskaan läpi.

...vastaavasti omassa pöydässäni oli Urborg, Cabal Coffers, iso läjä manaa, Sorin Markov, The Rack, Sensei's Divining Top,  Scepter of Fugue ja tärkeimpänä Necropotence. Nantuko Shadekin olisi halunnut ajella joka vuoro kahtakymmentä, mutta eihän se onnistunut. Kiitos Sorin Markovin, kävin pelin aikana lähes koko libraryn kaikkine vastauksineen läpi. Kävin todella monta kertaa kertaa yhdessä lifessä, mutta pommitin omat miehet Corruptilla + Tendrils of Corruptionilla ja Sorin Markovikin halusi ampua itseään, jotta nekropotenssi pääsi vauhtiin.

Olisin voittanut, jos olisin eräässä kohdassa tajunnut pelata Smallpoxin, mutta mieluummin ajelin lifelinkkiä päin. Heh. Pöydässä kävi mm. Liliana Vess jolle discardasin kortteja toivovani pääsevän ultimate abilityyn, kunnes Liliana sai Faith's Fettersistä. Lisäksi vastustajalla oli hyvin näyttää vastaukset Nevinyrral's Diskiin, Mishra's Factoryyn, Gargoyle Castleen ja kaikkeen muihin voittokeinoni. Skuuppasin kun minulla oli 1 lifeä, 15 korttia pakassa ja viimeinen tutori löytää pakasta 0 korttia, jolla voisin voittaa. Se yhä hankintalistalla ollut Dark Depths olisi sentään voinut voittaa pelin, mutta kun ei niin ei.

Olisi vain voinut osata pelata sen Smallpoxin oikeaan aikaan.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Retardi

Modossa vastustaja pelasi Fireballin targetoiden minua ja kahta 1 keston miestä, X=2.
Joo tai siis ei eiku häh?