Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Enchantress-aiheisia kysymyksiä.  (Luettu 3640 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Omni

Enchantress-aiheisia kysymyksiä.
« : 14.10.10 - klo 15:42 »
Muutama kysymys:

1. Jos pöydässä on Mirri's Guile, Elephant Grass ja Solitary Confinement (tai muita vastaavia upkeepillä vaikuttavia kortteja) niin missä järjestyksessä mikäkin tapahtuu vai saako itse valita?
2. Palauttaako Replenish aurat (esim. Wild Growthin) peliin jos pelissä on laillisia kohteita?
3. Jos minulla on pöydässä Solitary Confinement, ja vastustaja yrittää kohdistaa minuun jonkin loitsun tai abilityn, niin mitä silloin tapahtuu? Entäpä sama tilanne Argothian Enchantressia kohdistettaessa?
4. Jos pelaan auraa landille ja landi tuhotaan alta pois esim. Wastelandilla, niin voiko auran asettaa jollekin toiselle lailliselle kohteelle?

Poissa luma

Vs: Enchantress-aiheisia kysymyksiä.
« Vastaus #1 : 14.10.10 - klo 15:55 »
Muutama kysymys:

1. Jos pöydässä on Mirri's Guile, Elephant Grass ja Solitary Confinement (tai muita vastaavia upkeepillä vaikuttavia kortteja) niin missä järjestyksessä mikäkin tapahtuu vai saako itse valita?
Jos stackiin olisi menossa yhtä aikaa monta triggeriä, niin ensin aktiivinen pelaaja laittaa omat triggerinsa stackiin haluamassaan järjestyksessä, sitten ei-aktiivinen pelaaja omansa. Saat siis päättää missä järjestyksessä asiat tapahtuvat (ensiksi stackiin menevä triggeri resolvaa viimeisenä).

Lainaus
2. Palauttaako Replenish aurat (esim. Wild Growthin) peliin jos pelissä on laillisia kohteita?
Kyllä. Replenish palauttaa kaikki Enchantmentit, ja Aurat ovat Enchantmenteja. Huomaa kuitenkin, että jos jollekin Auralle ei ole laillista kiinnityskohdetta (esimerkiksi pöntössä on Rancor ja ainoa mies on prot green), se jää gravelle. Koska Aurat vain laitetaan peliin, ne eivät targetoi, joten ne voi laittaa kohteelle jolla on Shroud. Et myöskään voi enchantata asiaa, joka on tulossa samasta Replenishistä peliin, vaan kohteen on oltava valmiiksi pelissä.

Lainaus
3. Jos minulla on pöydässä Solitary Confinement, ja vastustaja yrittää kohdistaa minuun jonkin loitsun tai abilityn, niin mitä silloin tapahtuu? Entäpä sama tilanne Argothian Enchantressia kohdistettaessa?

Vastustajasi yritti castata spelliä / aktivoida abilityä laittomasti (sinua/Enchatressia ei saa targetoida), joten spellin castaaminen / abilityn aktivointi peruutetaan (myös aktivoidut mana abilityt), ja peli palaa tilanteeseen juuri ennen castaamisen/aktivoinnin aloittamista. Vähintään Competetive-tason turnauksessa vastustajasi saa warningin Game Rule Violationista.

Lainaus
4. Jos pelaan auraa landille ja landi tuhotaan alta pois esim. Wastelandilla, niin voiko auran asettaa jollekin toiselle lailliselle kohteelle?

Ei voi. Auraa castatessa se targetoi sitä objektia, mihin sitä ollaan kiinnittämässä, ja jos spellin ainoa target on laiton (esimerkiksi tuhottu ennen spellin resolvaamista), se counteroituu.

Poissa Anrix

Vs: Enchantress-aiheisia kysymyksiä.
« Vastaus #2 : 14.10.10 - klo 18:09 »
Aiheeseen vielä lisää: voiko Misdirectionilla vaihtaa auran kohdetta eli esim. vastustaja on pelaamassa auran omalle hirviölleen, niin voiko Misdirectionilla vaihtaa auran kohteeksi oman hirviön, mikäli kohde on muuten laillinen?

Poissa Polari

Vs: Enchantress-aiheisia kysymyksiä.
« Vastaus #3 : 14.10.10 - klo 19:08 »
Aiheeseen vielä lisää: voiko Misdirectionilla vaihtaa auran kohdetta eli esim. vastustaja on pelaamassa auran omalle hirviölleen, niin voiko Misdirectionilla vaihtaa auran kohteeksi oman hirviön, mikäli kohde on muuten laillinen?

Kyllä voi. Castatessa auraa kyseinen spelli targetoi kohdettaan, eikä siihen liity mitään sen kummallisempaa jos vertaa vaikka Lightning Boltin pelaamiseen.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)