Itsellä on hieman tavallista hiljaisempi festari- ja keikkakesä takana ja oon tässä jo miettinyt, että mitä sitä tahtois ensi vuonna ja erityisesti kesällä nähdä. Kertokaa omia toivomuksia ja infotkaa muita, jos tiedätte heidän toiveidensa olevan toteutumassa (tai vastaavasti tiedätte, että ne eivät ainakaan toteudu ts. bändi on tauolla/lopettanut/tms.) Omat toiveeni ovat moninaiset, sillä olen kaikkiruokainen musiikkityylien suhteen, mutta esimerkkejä seuraa:
Red Hot Chili Peppers. Aloin tykkäämään tästä bändistä hulluna vähän sen jälkeen, kun jäivät tauolle, ja tänä aikana heistä onkin ehtinyt tulla ehkä suurin suosikkini. Minulla on sen verran tietoa, että heiltä pitäisi ilmestyä uusi levy alkuvuodesta( muistaakseni?), joten sopii vain toivoa, että sitä seuraa kesäinen keikkarundi, jolla he osuvat myös lähelle Suomea. Jännitettävää on myös sen osalta, kuinka hyvin uusi kitaristi Josh Klinghoffer istuu John Fruscianten jättämään suureen aukkoon. Onko odotettavissa, että Frusciante tekee vielä kerran comebackin bändiin tulevaisuudessa?
Michael Buble. Mahtava nuori laulaja mahtavan big bandinsa kera. Toivoin tätä esiintyjää Suomeen jo tänä vuonna (esim. Porin Jazzeille, pimittivät pääesiintyjää suht kauan), mutta ei ole vielä näkynyt.
Tommy Emmanuel. Hieno kitaristi, jonka esiintymisiä oon nähnyt ainoastaan Youtuben kautta. Sopisi esim. Porin Jazzeille.
S.M.V Thunder. Näin nämä tyypit ensi kertaa livenä yhdessä pari vuotta sitten Porin Jazzissa, jossa he lämmittelivät Brian Setzer Orchestraa, ja mielestäni veivät kirkkaasti shown illan pääesiintyjältä. Mahtavia basisteja kaikki, hullun hyvä meininki, ah! Kyseessä siis herrat Stanley Clarke, Marcus Miller ja Victor Wooten.
Muse. Jäi tänä vuonna harmikseni näkemättä, kun ei jaksanut lähteä Helsinkiin ja liputkin loppuivat muistaakseni aika ajoissa ennen konserttia. Olisi mahtavaa nähdä tämä bändi.
Pendulum. Tämän bändin näin tänä kesänä provinssissa ja ihastuin heti, vaikka tulivatkin lavalle teknisten ongelmien takia puolisen tuntia myöhässä. Mahtava livemeininki ja hyvä drum&bass -bändi.
Zen Cafe. Tässä suomalainen bändi, jolta jostain syystä toivon paluuta. No se syy on ehkä siinä, että ovat livenä olleet joka kerta loistavia, ehkä mielestäni Suomen parhaita, mahdollisesti Apulannan jälkeen. Lieneekö Putro pysyvästi soolomies, vai onko bändillä vielä jotain toivoa?
Lähdetään näillä, toivottavasti tulee vastauksia =)