Kunnolla tarinaelementti tuli mukaan aluksi Weatherlightissa ja erityisesti sen jälkeen Tempestissä. Tämä muutos oli osan pelaajista mielestä negatiivinen, sillä etualalle alettiin väkisin puskea tarinaa, joka tuntui syystä tai toisesta paljon typerämmältä kuin aiemmat taustalla olleet tarinat. Olin aloittanut pelaamisen yli vuosi ennen Weatherlightia ja tuohon aikaan vielä seurasin vähän sitä, mitä korteissa tapahtuu ja väitän, että Weatherlight-Tempestin tarinallisuuden ero aiempiin sarjoihin on ihan ilmiselvä; tyyliin niin selvä, että pimeässäkin eron huomaisi. Siksipä on perusteltua sanoa, että homma alkoi Weatherlightista. Tai Tempestistä.
Weatherlight-Tempestin "herkkua" kestikin sitten Apocalypseen asti. Puhumme siis vuosista 1997-2001. Sen jälkeen on oltu Legacy-saagan tapahtumien jälkeisessä Dominariassa ja muuallakin multiversumissa aina korkeintaan kahden blokin verran. Dominariassa on taidettu sentään piipahtaa kolmesti.
Arabian Nights pohjautuu Tuhannen ja yhden yön satuihin. Tässä tarinastossa Magicillä ei tietenkään ole paljon roolia - paitsi tietysti se rooli, että yksi alkuaikojen sarja on ottanut inspiraatiota tarinoista. Alkuaikoina moni asia oli muutenkin sekavaa: korttien suunnittelu, testaaminen, säännöt, taiteellinen tuotanto, "tarinat".
-- Nute
yleisimmin Oulu
EDITAATIO: Tarkennettu tai epäselvennetty allekirjoituksen paikkatietoa. [Muokattu 27.12. klo 11.41.]