http://www.magiccardmarket.eu/Tuossa pari viikkoa sitten ostin
(tilasin+maksoin) kasan kortteja mm. 3x Green Sun's Zenithejä 6e pala. Espanjalainen myyjä otti pian yhteyttä, että kyseessä oli
"hinnoitteluvirhe" ja oikea hinta olisikin 8e pala. Sain kuulemma mahdollisuuden joko maksaa tai peruuttaa tilauksen.
Ensimmäinen reaktio oli option C suck it up, mutta päätin käydä keskustelua ja ottaa ylläpitoon yhteyttä. Sieltä tulikin vastaus, ettei MCM:ssä tällaista hyväksytä ja että ottavat yhteyttä myyjään.
Seuraava viikko menikin sitten myyjän viestejä lueskellessa. Kuulemma ensin ei ollut kortteja, sitten oli kortteja mutta ei meinaa lähettää ellen maksa lisää. Peruakin yritti suoraan. Ylläpito oli kuulemma ottanut yhteyttä ja heidän mielestään asia oli pihvi.
En uskonut ja tarkistin vielä ylläpidon mietteet. Tänään tuli päätös, että perutaanpa kauppa ja ota tosta rahas takasi ja 6e krediittejä lisäksi. Myyjälle ei tullut suspendia koska kyseessä iso ammattilaismyyjä ja ensimmäinen ongelmatapaus. Sanoivat kyllä, että varoitus on alla ja jos tulee myöhemmin jotain niin käsitellään ankarasti.
Sinänsä ei käynyt pahasti kellekään, kortin arvo laskusuhdanteessa
(ylläri releasen jälkeen), rahani sain takasin korkojen kera, myyjä pääsi myymään omalla
"korjatulla" hinnallaan ja jatkossa ko diilerin asiakkaat saavat olla varmoja ettei tuu hämäryyksiä.
Ihmetyttää myös miten niinkin iso myyjä kuin
MTGCARDPLACE jaksaa kuuden euron vuoksi ruveta tappelemaan, kai oli itse ostanut sillä hinnalla ja halusi voittoa. Itselleni tuli jääräpä*krhm* siis periaate vastaan kun 33% lisähintaa kauppojen teon jälkeen yritetään nyhtää. Jos olisi yrittänyt kompromissilla 7e/pala niin olisin varmaan maksanut että pääsis tilanteesta pois.