Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kysymys Tezzeretistä  (Luettu 3444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa88

Kysymys Tezzeretistä
« : 22.03.11 - klo 13:21 »
Eli siis, paluumatkalla Kuukkaconista oli puhetta Liquimetal Coatin ja Tezzeret, Agent of Bolaksen synergiasta. Mutta kysymykseni siis kuuluu näin:

Käytetään Liquimetal Coattia omaan Tezzeret, Agent of Bolakseen ja muutetaan Tezzun -1 abilityllä se mieheksi. Nyt jos vaikka hyökkään vastustajaan ja hän päättää blockata Tezzerettiä, niin häviääkö Tezzeretiltä Loyalty countereita vaiko ottaako Tezzeret damagea kuten normaali 5/5 artifact creature?

EDIT: Olen paisti ja kirjoitin tänne vaikka sääntöpalstalle piti. Voisitteko siirtää sinne?
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Polari

Vs: Kysymys Tezzeretistä
« Vastaus #1 : 22.03.11 - klo 16:48 »
Kun Planeswalker ottaa damagea, siltä poistuu niin monta loyalty counteria. Tämä tapahtuu vahingon mahdollisten muiden vaikutusten lisäksi (jos planeswalker on creature) ja riippumatta siitä mistä se vahinko tuli. Useimmissa tapauksissa planeswalkerien animointi siis niin sanotusti kusee.

Esim. jos pöydässä on animoitu 5/5 Tezzeret 6 loyalty counterilla ja vastus pelaa Lava Axen päähän, hän voi redirectoida sen Tezzerettiin kuten planeswalkereihin normaalisti, jolloin Tezzeret kuolee ollessaan 5 toughnessin creature jolla on 5 damagea.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Curimus

Vs: Kysymys Tezzeretistä
« Vastaus #2 : 23.03.11 - klo 09:11 »
Eikö tuo Tezzun ability poista planeswalker tyypin? Siinä lukee "Target artifact becomes 5/5 artifact creature." eikä "becomes 5/5 artifact creature in addition to it's other types". Joten eikö animoitu Tez ole silloin Tezzeret, Agent of Bolas Artifact Creature - Tezzeret *Pw abilityt* 5/5 *x loyaltyä*.
Jos näin, niin damage ei poista loyaltya eikä 0 loyaltya "tapa" sitä..?
Mikä ei tapa vituttaa.

Poissa deFreak

Vs: Kysymys Tezzeretistä
« Vastaus #3 : 23.03.11 - klo 09:31 »
Hyvä yritys, mutta ei mene aivan noin, koska:

204.1b Some effects change an object's card type, supertype, or subtype but specify that the object retains a prior card type, supertype, or subtype. In such cases, all the object's prior card types, supertypes, and subtypes are retained. This rule applies to effects that use the phrase "in addition to its types" or that state that something is "still a [type, supertype, or subtype]." Some effects state that an object becomes an "artifact creature"; these effects also allow the object to retain all of its prior card types and subtypes.