Miniraporttia:
Ajoittain vähän horroksessa pelailin, niin en sen tarkemmin muista edes pelejä, kerron mitä muistan. Pelasin Ur Tempo-Stilliä, eli 42 a.ka. vastaus kaikkeen.
1. Match: Mikko - Zoo
Taisin kusta vastustajalta ländit ja seurata perään dreadnoughtilla. Toisessa pelissä lavamancer kontrolloi voiton.
1-0 (2-0)
2. Match: Jaakko Dragon Stompy
Voitan ekan gamen, kun vastustaja ei juurikaan tee mitään, viime metreillä saan ylipäänsä tunnistettua, että kyseessä on D-Stompy. Ikävä kyllä side ei tarjoa tähän matsiin juurikaan mitään ja ainoa outti on, että vastustajalla kusee jostain kolosta. Ei kussu. G3 lähti jokseenkin: chalice yhellä, trinisphere, blood moon
gg.
1-1 (3-2)
3. Match: Jussi Goblin Sligh
Ekassa gamessa meinaa goblin grenadet yllättää, mutta selviä terveellisessä yhdessä livessä ja ystäväni Dreadnought hoitaa loput. Toisessa pelissä aika sama kaava, mutta vastustaja tekee vähemmän, eikä peli mene niin hikiseksi.
2-1 (5-2)
4. Match: Toni Merfolk
Oikeestaan bye. So long and thanks for all the fish! Lavamancer ja Dreadnought on molemmat aika pahoja merfolkille, parhaimmillaan ne oli molemmat pöydässä
hankala tätä on hävitäkään.
3-1 (7-2)
5. Match: Kaarle Hypergenenis
Jep, nice deck sir! Häviän ekan pelin, koska olen 16 lifessä, vastustaja pienissä lifeissä, mulla nought ja Kaarlella Emrakul. Kaarle ei voi ajaa, koska junttaisin riittävästi takas. Kappas joku ihmeen cascade mun miehet saa +1 poweria, joista ensimmäisen vielä fowaan, toiseen ei ollu enää näyttää. Toisesta pelistä en muista mitään, taisin vaan aggroilla
kolmannessa en pelaa ehkä ihan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta tuntuu se silti toimivan ja Wastean Kaarlen takaisin yhteen ländiin, jonka jälkeen nought viimeistelee työt. Jäi vähän semmonen fiilis, että mun ei välttämättä kuulunu voittaa tätä matsia
4-1 (9-3)
Swissin kakkossija, ehdotan pricesplittiä, että mä otan UG sean ja muut saa jakaa ne loput miten tahtoo
ei käyny, kummallisia ihmisiä.
Quarters: Sami Dredge
Ekan pelin yllätän perinteisesti main deck cryptalla. Sami pelaa breakthroughn, discaa koko käden ja valmistautuu seuraavan vuoron comboon. Pelaan trinket magen, haen cryptan ja voitan. Toisessa pelissä jään niukasti jalkoihin kun pari zombia, moeba ja imppi ajavat. Tiukalle jäi mutta kuitenkin. Kolmannesta muistan vaan karmean kämmin tilanteessa, missä vastustajalla ei ole pöydässä käytännössä mitään ja gravella sama tilanne, mulla on kentässä noughti ja kädessä tupla fowi+misstep ja pakan päällä toinen misstep. Sami pelaa tireless triben, mietin hetken, että eihän se paha ole, mieluummin counteroin ne artifactituhot gravelta jos niitä sinne menee. Seuraavassa ajossa huomaankin, kuinka torsosti sitä voi pelata. Tribe fogaa noughtin ihan täysin ja samassa prosessisa gravelle menee muutama dredgeri, nice. Missteppaan sentään firestormin, joka paiskoo lopun kädestä pois. Thresholdia dredge landille ja tilanne rupee näyttämään todella pahalta
näin sitä pojat kämmäillään. Mutta kuten Pekka totesi, mitä paskemmin pelaa, sitä paremmin nostaa: from the top, tormods crypt ja voitan. HUH, en ois ollu kauheen pahoillani jos oisin hävinnyt, huonosti pelasin.
5-1 (11-4)
Semit: Ari RUG Order
Voitin ekan ilmeisesti melkosella nylkytyksellä ja manabasen rikkomisella. Toisessa gamessa ahnehdin lavamancerin pöytään, jolloin ei enää jää punaista manaa auki pelaamaan blastia vastustajan fowiin, joka counteroin mun fowin, joka yritti counteroida natural orderia. Ei oo hirveesti outteja siihen hydraan. Kolmas peli ratkeaa Jaceen, joka bouncaa mun lavamancerin. Tarmo ajaa nassuun, jolloin factory pääsee lyömään Jacen nurin. Lavamancer takasin ja sille basilisk collaria. Tarmo pois ja ajot käyntiin. Vastustaja nostaa orderin ja progenituksen putkeen ja scooppaa. Aina ei tarvi käydä tuuri, myös vastustajat auttaa joskus.
6-1 (13-5)
Finaali: Antti Affinity
Ekan gamen häviän oksennukseen ja Bolasiin. Toisen gamen alotan toisen vuoron Null Rodilla, Antti pelaa Glimmervoidin ja hyvin luottavaisen oloinen

paria vuoroa myöhemmin wastean Glimmerin ja Antti ehdottaa game kolmosta. Mulligoin neljään, käsi on susi paska, about wasteland, misstep, brainstorm, snare. Antti oksentaa kolme 0-manan miestä tiskiin. Kohautan yleisöä ja nostan EE:n. pari vuoroa myöhemmin myös mishras factoryn, jonka avulla pääsen rikkomaan ukot. Antti ei tunnu pelaavaan mitään, mutta itsekään en nosta ländiä, joten ajelen vain factorylla tyhjää vastaan ja pelaan neulat Bolasille ja plaitingille. Null Rod tässä vaiheessa olisi aika game, mutta ei vaan nouse. Antti ei edelleenkään pelaa mitään. Nostan vihdoin fetchin ja pääsen pelaamaan trinket magen, jolla noudetaan Dreadnought. Antti nostaa vihdoin tarvitsemansa mustan manan ja thoughtseizeähän sieltä tulee. Pakko FoWata, että voitto säilyy kädessä. Seuraavalla vuorolla matoa tiskiin ja hyvältä näyttää. Antti pelailee pari dicipleä ja häviää paria vuoroa myöhemmin, paljastaen käden jossa oli pelkästään mustaa manaa vaativia kortteja. Joskus on magic tämmöistäkin
7-1 (15-6)
Kiitokset taas kerran järkkäilyistä. Ehdotonta plussa oli Uuraisten porukka, joka oli saapunut ensimmäiseen legacy turnaukseensa. Aina ovat tervetulleita uudet pelaajat nimittäin. Tunnelma oli rennon letkeää ja jokseenkin sunnuntaihenkistä. Lisää vaan turnauksia, kun näin hyville osallistujamäärille päästään! Lupaan myös matkata Joensuuhun harjaamaan, kun jaksavat sieltä kaukaa tulla tänne asti