Kävin kauppaa Banzer nimimerkillä toimivan henkilön kanssa kolmisen viikkoa sitten. Ostin kortteja alle 10 eurolla (en nyt muista tarkkaa summaa). Sovimme, että postikulut sisältyvät hintaan. Kyseinen ihminen lupasi lähettää viimeistään seuraavana päivänä. Postiluukusta ei muutamaan päivään mitään tippunut, mutten sitä ihmetellyt. Kaikille tulee joskus yllättäviä kiireitä.
Kuutisen päivää kaupan sopimisesta postista saapuu kirjeen lunastuskuitti. Postimerkkiä ei oltu maksettu, joten jouduin maksamaan 2.15 euroa ylimääräistä. Kirjeen lunastuksen jälkeen otin yhteyttä lähettäjään. Kerroin, että haluan joko korvauksen siitä 2.15 eurosta tai vaihtoehtoisesti peruuttaa kaupan. Hän vastasi tähän, että oli varmasti maksanut postimaksun ja se on postin ongelma, jos merkki on hävinnyt. Lisäksi hän kertoi lähtevänsä ehkä sopalle (oletan tämän tarkoittavan ryyppäämistä) ja katsovansa tuon jälkeen jos rahaa jää tilille. 10 minuuttia myöhemmin Banzer lähetti uuden viestin. Sain siitä semmoisen käsityksen, ettei hänellä ole aikomusta maksaa 2.15 euroa/kauppoja peruuttaa. Elättelin kuitenkin toivoani ja lähetin hänelle muutaman viestin. Viimeisimmästä viestistäni on 1.5 viikkoa eikä vastausta ole kuulunut.
Tämän tapahtuman jälkeen Banzer lakkasi käymästä vaihdetaan.netissä. Eihän tuo mikään iso summa ole, mutta harmittaa tuommoinen käytös.