Bannilista oli aika armoton. Tarkoitus oli kai ennaltaehkäistä valmiiksi tunnetut dominoivat arkkityypit, ja täten kannustaa keksimään uusia. Sinänsä ihan kivaa, mutta oliko tuo sitten paras tapa, aika näyttää.
Faerien nerffaamisessa blossomin bänniminen oli musta aika liioiteltua, sillä se ei mielestäni ollut se pakan ongelmakortti. Mistbind Clique oli mun mielestä se lopullinen naula arkkuun, jonka takia varsinkin hitailla mutta kankeilla dekeillä oli Standardissa niin vaikeaa keijujen hallituskaudella. Itse olisin nähnyt mieluummin sen bannilistalla blossomin sijasta, sikäli kun katsottiin tarpeelliseksi keijuja heikentää.
Ensinäkin Mistbind Clique oli nimenomaan faerieiden kultapoju, kun taas blossomia käytettiin standardissa ollessaan muissakin pakoissa, jotka olivat mielestäni ihan hauskoja, mutta eivät mitenkään epäreiluja (kuten GB elffeissä sitä näkyi joskus ja tietenkin BW tokeneissa). Toiseksi blossomia vastaan pystyi taistelemaan monellakin tapaa, kuten pulteilla päähän, tramplaavilla/runsailla ukoilla tai pyyhkyillä.
Mistbind Clique sen sijaan oli ärsyttävä timewalkin omainen vitsaus. Tokihan sekin poistoa totteli jne., mutta flash ja landien täppiminen teki Cliquen kanssa tappalemisesta niin työlästä, että vahinko oli useimmiten jo tapahtunut, vaikka yhdestä selviäisikin. Sitten taas aina joskus tuli niitä pelejä, kun sai katsella keijujen pelaavan pasianssia monta vuoroa ja pudottelevan 4/4 lihoja vetelemään turpiin siinä samalla. Täten siis uskon, että Mistbindin bänniminen olisi heikentänyt faerieita aivan riittävästi, mutta olisi säästänyt blossomin käytettäväksi pakkoihin, jotka eivät ole sen kanssa niin nihkeän väkeviä. Mun mielestä blossom yksin ei tehnyt faeriesta niin voimakasta dekkiä, vaan syy oli clique-blossom -kaksikossa. Perustellumpaa olisi ollut bannata se, kumman käyttötarkoitus on kapeampi (vrt. Dark Depths ja Sword of the Meek bannilistalla).
Jälkihuomautuksena totean väitteeni perustuvan kokemuksiini standard-keijuista, sillä en ole perehtynyt siihen, millaisia viritelmiä extended-keijupakat olivat.