Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Scion of the ur-dragon  (Luettu 4688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nuuskabege

Scion of the ur-dragon
« : 16.08.11 - klo 21:47 »
Tuli sellanen kysymys mieleen, että lasketaanko Scion of the ur-dragonin combat damage commanderissä kenraalista tulleeksi damageksi kun kyseinen kortti on käyttänyt abilityään muuttuakseen toiseksi dragoniksi?

Ja miten triggeraako ''enters the battlefield'' efektit kun käyttää ur-dragonillä abilityä mm. Broodmate dragoniin?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Scion of the ur-dragon
« Vastaus #1 : 16.08.11 - klo 22:53 »
2: Search your library for a Dragon permanent card and put it into your graveyard. If you do, Scion of the Ur-Dragon becomes a copy of that card until end of turn. Then shuffle your library.

1. Olettaisin näin. Kyseessä on sama kortti, sama objekti.

2. ei - Scionin abilityä käytettäessä Scion vain muuttuu erinäköiseksi, ei siinä mitään peliin tule.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa luma

Vs: Scion of the ur-dragon
« Vastaus #2 : 16.08.11 - klo 23:34 »
1. Kyllä lasketaan. Kyseessä on edelleen sama kortti, ja se on edelleen pakan commander.

Poissa Harvestman

Vs: Scion of the ur-dragon
« Vastaus #3 : 17.08.11 - klo 00:43 »
Tämä varmaan toimii myös toisinpäin. Eli jos kenraalina oleva lohikäärme on kirjastossa ja käytetään Scionin abilityä niin kopio ei kuitenkaan tee kenraalilämää?

Poissa Yan

Vs: Scion of the ur-dragon
« Vastaus #4 : 17.08.11 - klo 07:05 »
Tämä varmaan toimii myös toisinpäin. Eli jos kenraalina oleva lohikäärme on kirjastossa ja käytetään Scionin abilityä niin kopio ei kuitenkaan tee kenraalilämää?

Mua kiinnostaa miten tämä on Commanderin sääntöjen puitteissa mahdollista...?

Poissa Nastaboi

Vs: Scion of the ur-dragon
« Vastaus #5 : 17.08.11 - klo 08:23 »
Tämä varmaan toimii myös toisinpäin. Eli jos kenraalina oleva lohikäärme on kirjastossa ja käytetään Scionin abilityä niin kopio ei kuitenkaan tee kenraalilämää?

Oikeassa olet.

Lainaus
Being a Commander is not a characteristic[MTG CR109.3], it is a property of the card. As such, "Commander-ness" cannot be copied or overwritten by continuous effects, and does not change with control of the card.

Ja Commanderinhan saa esimerkiksi pakan pohjalle moninaisin keinoin, laajalti pelattuja ovat ainakin Hallowed Burial, Bant Charm ja Condemn.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa luma

Vs: Scion of the ur-dragon
« Vastaus #6 : 17.08.11 - klo 08:57 »
Tämä varmaan toimii myös toisinpäin. Eli jos kenraalina oleva lohikäärme on kirjastossa ja käytetään Scionin abilityä niin kopio ei kuitenkaan tee kenraalilämää?

Mua kiinnostaa miten tämä on Commanderin sääntöjen puitteissa mahdollista...?

Kuten Juha jo totesi, kenraalin saa pakkaan monilla tavoilla; mainitsematta jäi vielä ainakin Spin into Myth ja Hinder enemmän pelatuista korteista. Hankalampi osuus on se, miten saa Scionin peliin pakalla, jonka kenraali on jokin muu (ei-viisivärinen) lohikäärme. Ainoa mieleen tuleva keino on Scionin ryöstäminen joltain vastustajalta.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Scion of the ur-dragon
« Vastaus #7 : 17.08.11 - klo 22:03 »
Coo-coo-conspiracy! :)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.