Poromagia

Kirjoittaja Aihe: PT Philadelphia ja Gaddock-mies  (Luettu 2108 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Evening Star

PT Philadelphia ja Gaddock-mies
« : 06.09.11 - klo 13:36 »
Terve.

Markku (TuuttaRikola) pyys kirjottamaan ainakin Gaddock-miehestä, joten sama se on kirjottaa sitte muistakin peleistä ja vähän muustaki.

Elikkäs pohjana PT:lle oli sm-skabat. Alotin suht hyvin (6-0-1), mutta tokana päivänä en ollut matseja voittamassa (0-5). Tästä sitten jatkettiin.

Meillä oli siis PT:lle juonet selvillä. Oltiin pelaamassa mono G postia. En ollut ihan vakuuttunu dekistä, käsien varianssi oli mun mielestä liian suuri. Lento Helsingistä Lontoosen menikin sitte testauksen merkeissä. Nostin dekillä  tietenkin aina nutsit Maxia vastaan, mutta en ollut silti vakuuttunut. Sitten Jouni kerto, että sillä sattuu olemaan UR ascension mukana. DING! Mä olin jo käytännössä valinnut mitä pelaan.

Seuraavat pari tuntia menikin sitten pyöritellessä sitä kolmen miehen voimin. Pikku hiljaa alko hahmottamaan eri line of playt, infi loopin jne. Heathrowssa pelattiinkin sitten vähän lisää, tällä kertaa zoota vastaan, pelit menivät jotain 6-3 ascensiolle.

Toisessa koneessa jatkettiin sitten testausta. Ascensiosta keksittiin vaikka millasta juttua. Sitten soi puhelin, se oli Ensio. Ensio soitti ja kertoi että piti pelata ascensionia. If you don't believe it, just ask Ensio.

Tultiin hotellille ja  ennen kun oltiin saatu kamat purettua niin pyörin pari kertaa ascensiolla. Sitten pelattiin vähän lisää, ascension pyöri tietty tuttuun tapaan. Illalla mentiin sitten syömään läheiseen biisoni-raflaan. Biisoni oli hyvää ja ascensio pyöri mukavasti ruokaa odotellessa... Saatiin sitten illemmalla kuulla, että Team Limppu (Jani, Hannu ja Sami) oli joutuneet ajaa mutkan kautta, josta voikin sitten lukea lisää Janin matkapäiväkirjasta.

Käytiin Maxin kanssa tsekkaamassa hotellin puuli ja sauna. Puuli oli ihan jees, vaikka olikin tosi matala. Poreallas haisi melko mielenkiintoiselta, mutta seuraavina päivinä normaalilta, mikäköhän lienee ollut syy... Sauna olikin sitte melko polttava. Saunassa oli kylmempää kun ulkona, vaikka just sillon ei paistanu ees aurinko. Väänneltiin nappeja, muttei saatu mitään tapahtumaan. Että semmosta.

Team Limppu tuli sitten testailemaan ja kasaamaan dekkejä meiän kanssa. Sami ja Jani pelas posti mirroria kun Maxi ja mä pelattiin ascension vs. postia samassa pöydässä.  Kun pelit oli jotain 6-2 ascensiolle, Sami halus testata pelata sitä. Kohta Samikin alko switchaamaan ascensioon ja Jani oli kanssa mukana, combo kun oli kyseessä.

Tuunailtiin vähän listaa. Muddlet oli tosi kankeita ja hirveitä, ja ideas unbound on aktiivisella ascensiolla käytännön insta win, nice. Flame slashit oli testauksessa blood moonien kanssa melko hyviä zoota vastaan (post board gamet meni vissiin jotain 10-3 ascensiolle).

Ascensiolle switchas siis minä, Max, Sami ja Jani. Tarttettais siis neljä dekkiä, no problem. Vähän aikaa laskeskeltiin, että mitä meiltä löytyy ja lopputulos näytti Maxin ja Janin osalta tältä: http://imageshack.us/photo/my-images/27/img7672p.jpg/

Loppujen lopuks saatiin kaivettua ihan hyvin kortteja (kiitti Jouni ja Markku!) dekkeihin, eikä puuttunu ku uncceja ja commoneita. Saitilta tuli ostettua sitten vähän kalliita commoneita ja uncceja.

Pelailtiin vielä tiimi-dräftiä, jossa oli vastakkain Team Porvoo (Jani, Sami ja mä) vs. Team Muu Maailma (Jouni, Max, Markku). Team Porvoo voitti niukasti.

PT:lle sitten. Huomattiin aamulla, että UR deckejä oli tosi paljon. Käytiin nopeesti ostaa diilereiltä 2 spell pierceä lisää jokaselle ja cutattiin 1 shattering spree ja 1 echoing truth.

Round1: SPLINTER TWIN Tim joku, voitti jossain vaiheessa SCG openin cawbladella

voitan nopan: 1-0

Game 1 - Pelaan proben, nään jotain twini vehkeitä, mutten mitään mikä kiinnostaa hirveesti. Pelaan t2 ascensionin, t3 remandin, t4 pyörähdän banefirella proben kautta kurkaten.

Tähän matsiin on suht hankala sidettää. Boltit on yleensä kauheita, välillä nopeuttaa kelloa tai tappaa Kiki-Jikin tai pestermiten.

-2 muddle -4 bolt -1 peer
+3 spell pierce +3 clique +1 wipe away

Game 2 - Mulligoin kuuteen, koitan kaivaa ascensionta, muttei meinaa löytyä. Jossain vaiheessa nään probella, että vihulla on 2x combo ja counter back up, kiva. Peli kestää vielä jonkun aikaa, kunnes vastus saa kaivettua toisen countterin ja päättää mennä combolle, eikä mun 2 counteria ole riittämässä.

Game 3 - Tästä se sitten alkaa. Ollaan pelattu jo hyvä tovi. Vihulla on kuutisen lifeä, olin ajanut cliquella ja vihu oli fetsaillut ja probettanut aggressiivisesti.  Saan omalla vuorolla ascension aktiiviseks, mutta manat ei riitä kun vasta ens vuoron pyödähdykseen. Vihu pelaa endissä pestermiten ja se resolvaa. Vihun drawissa pelaan cliquen ja nään twin, exarch, pestermite käden. Nappaan twinin pois ja aattelen, että peli taitaa olla tässä. Vihu slämmää twinin pestermitelleen ja sanoo jotain hyvistä nousuista.

0-1 (0-6)

Round2: COUNTER CATS Brian "Kibler Kobler" Kibler

häviän nopan: 1-1

Game1 - Pidän käden, jossa on ascension ja kaivuuta. Kibler alottaa ländi, nacatl. Mietin, että onpas tylsä mies kun zoota pelaa ja että sehän on hyvä matsi testauksen mukaan. Lähden kaivamaan bolttia, mutta osun blankkoihin ja shufflaan ponderilla osuen peeriin. Kobler pelaa t2 kaks kissaa lisää, sitten alkaakin olla jo vähän kiire. Pelaan ascension, go. Kibler pelaa manuaalisen pridemagen ja voidaankin jo mennä seuraavaan.

-2 muddle -3 remand -1 peer -1 probe
+4 slash +3 moon

Game2 - Lähen vahvalla kädellä, jossa tais olla pari poistoa, ascension ja kaivuu. Pyörähdänkin aika helposti rundilla 3, haistan palaneen käryn kun probe paljastaa bant charmin Koblerin kourasta... Noh, kolmanteen peliin.

Game3 - Kibler pelaa t1 ja t2 kissat. Multa löytyy toiseen poisto ja ascensiokinkin sain kaivettua rundille 3, näyttää ihan hyvältä. Kiblerin kortit loppuvat ja lopuks ollaan tilanteessa, jossa mulla on tiskissä ascension, jossa 0 counteria, kädessä manamorphose, peer, slash, bolt ja bolt/slash pöntössä. Kiblerillä on 1 kissa ja 1 kortti kädessä. Mulla on 9 lifeä. Ongelmana on, että mulla on 3 ländiä, jotka on UUR. Ihmettelen myös Kiblerin pelaamaa flashfreezeä mun blood mooniin aikasemmin samassa gamessa.
Koitan rikkoa kissan, negate. Jaahas, no ei kait täs vielä mikään hätä oo. Vuoro sinne. Kibler ajaa 3 päähän ja passaa. Nostan toisen manamorphosen ja koitan pelata morphose, morphose, ascensio aktiiviseks. Ei onnistu, koska mun eka morphose negatoidaan. Onneks on vielä toi pultti ja morphose kädessä niin voi tappaa kissan ens vuorolla... Kibler ajaa mut kolmeen ja passaa vuoron. Koitan pelata morphosen ja Kibler pelaa flashfreezen. Such a master...

Kibler kysy multa suunnilleen joka vuoro "Am I dead yet?!" Hieno mies.

0-2 (0-7)

Round3: GR THROUGH THE BREACH POST random jenkki

voitan nopan: 2-1

Game1 - Pelaan proben ja nään tupla birdsit, tupla rampant growthia, pari ländiä ja signetin. Nice deck sir. Pyörähdän vuorolla neljä t3 remandin saattelemana.

+3 pierce +3 vendilion clique
-2 muddle -1 bolt -2 peer -1 ideas

En tiedä oisko pitänyt tuoda moonit, vastustajalla näky niin monta basiccia + linnut, rampit ja sinetit niin päätin jättää ulos.

Game2 - Mulla on ihan vahva käsi, t2 ascensio ja t3 tai t4 pyöhähdys tulossa. Harmi vaan et vihu pelaa t1 birds, t2 ländi, signet, explore, ländi ja t3 through the breach into emrakul, auts. Follow uppina löytyy parin vuoron päästä ulamogin lopettamaan sätkimisen.

Game3- Vihulla on kiukkuset rampit, mutta mulla on tulossa t4 tappo. Pelaan proben ja nään through the breachin ja lisää ramppia. Ei pitäs olla siis mitään hätää, vihulla 1 draw steppi aikaa nostaa beast within (jos edes pelaa, ei ole näkynyt) tai eldrazi. No, Ulamoghan sieltä nousee ja rikkoo mun boardin. Parin vuoron päästä tulee taas emrakul. Kivat pelit.

0-3 (0-8)

Round4: ZOO Gaddock-mies (italialainen, ~150cm pitkä, vanhempi herrasmies)

häviän nopan: 2-2

Game1 - Mulligoin kuuteen ja pidän käden jossa on tupla ponder, peeri, rite ja pari ländiä. Vastustaja pelaa t1 nacatl, t2 goyf, t3 2 nacatl 1 kird ape. En onnistu tekemään oikeestaan mitään ja mennäänkin jo tokaan gameen.

-2 muddle -3 remand -1 peer -1 probe
+4 slash +3 moon

Game2 - Pyörähdän melko vaivatta rundilla neljä parin pultin avustuksella. Ihmettelen kun näen vihun kädessä 2 pathia probella. Ehkä mies aavisteli side twin juonia. Joka tapauksessa kolmanteen peliin.

Game3 - Nyt alkaa tapahtua kummia. Mulligoin viiteen ja lähden ponder, preordain, bolt, ländi, ländi kädellä. Vastustaja pelaa t2 teegin. Ok, toi kortti ei tee käytännössä mitään mua vastaan. En löydä mitään mainittavaa ja passailenkin vaan vuoroa ponderin jälkeen. Vastus ajaa ja pelaa toisen teegin. Mitä täällä tapahtuu?! Ilmotan vastukselle, että ne menee molemmat rikki. Ei kuulemma ennen ollut huomannut, että ovat legendoja. Jep. Noh, nostan omalla vuorolla ländin, pelaan preordainin, jolla shippaan pari ländiä ja osun ländiin. Vihu pelaa tupla goyffit. Nostan rituaaleja ja ländejä ja kun peeritkin osuu vaan manamorphoseihin niin en mahda.

Pelin jälkeen vastust näyttää kädestään 3 path to exilea ja kysyy "Are these any good against you?" Signaan slipin ja lähden aika vauhdilla etsimään muita suomalaisia, että voin jakaa tilttini.

Miten mies voi olla noin kujalla? Nyt tekee mieli lähteä pois ja sanonkin Samille, että käyn koht hakemassa hotellilta kaikki kortit ja pistän lihoiksi diilereille. Hannu on jo valmiina ostamaan mun kortit Poromagialle, mutta en mä niitä ihan vielä kuitenkaan ollut myymässä.

Sivuhuomiona tähän väliin, että mulla on ollut koko ajan repussa Jacen haitari. Haitari on siis skabojen tokan draftin dekissä olleesta Jace's Archivistista tehty haitari, joka on tehty soittamaan surusävelmiä ja tuomaan huonoa onnea. Päätetään siis dumpata haitari Samin kanssa Janin reppuun. Ja Janihan menee sitten seuraavaksi 0-2, you're welcome Jani!

0-4 (0-9)

Round5: BG DISRUPTION joku japanilainen

voitan nopan: 3-2

Game1 - Kaveri ei paljoa enkkua osaa, mutta osaa kyllä pistää mut piiloon t1 seize t2 confidant t3 seize ja goyf alulla. Ei ollut mulla paljo näyttää tässä gamessa.

+3 blood moon +3 clique +2 slash
-2 muddle -4 remand -1 peer

Vihun karoo, shockidual, fetsi, äijäländi manabase näytti niin kauheelta, että sisään astuivat veriset kuut.

Game2 - Vihu pelaa t1 ja t2 discardit ja hajottaa mun kättä. Nostan tietysti rundille 2 dekin päältä blood moonin, jonka pääsen castaamaan riten avulla. Sitten pelataankin draw gota seuraavat kymmenisen vuoroa, kunnes löytyy islandi ja pääsee clique beatdownille.

Game3 - Pelaan taas moonin ja vihu menee köysi-moodiin. Kirous on murrettu ja voitan matsin.

1-4

Seuraavaksi mennään draftille ja draftaan kostoksi tosi hyvän GR bloodthirstin. Dekissä on mm. 3x blood ogre, 2x minotaur, 1x berserker, 2x outrage, 2x incinerate, 3x fireslinger, 2x web, 2x goblin grenade jne.

Round 6: UB, aasialainen mies

voitan nopan: 4-2

Matsissa kestää 4 ja puol minuuttia. Vihu ei mulligoi. ja pelaa melkein jokasena vuorona spellin. Kiva dekki.

2-4

Round 7: ei muistikuvaa

voitan nopan: 5-2

Muistan vaan, että peleissä kesti tällä kertaa vähän pidempään ja voitin 2-0.

3-4

Round 8: URG herkku,  Andrej Pajlec tjsp.

voitan nopan: 6-2

Game1 - Tässä pelissä en ollut ländejä näkemässä. Alotan t1 slinger, t2 slinger. Ogret ja minotaurit jää käteen kun en nosta ländejä. Vastus pelaa t4 jenssin, t5 gorgerin ja t6 garruk's horden. Vastus voittaa, koska en saa tapettua tupla grenadeilla ja incineratella brindle boarin takia, nice card.

Game2 - Vastus mulligoin neljään. Lähden kädellä slinger, slinger, companion, forest, mountain, sacred wolf, chandra's outrage. Vastus pelaa t3 skywinder draken, t4 hunters insightin, t5 brindle boarin ja ajaa mut kumoon. Kolmas ländi nous vuorolla 8.

3-5 ja lämmintä kättä

Käytiin sitten vielä Samin kanssa nöyryyttämässä itseämme 2HGssä sunnuntaina.
Hävittiin win and in matsi kun ei tiedetty miten vengeful pharaoh toimii 2hgssä.
Meidän edessä istuneet vastustajat sai aika mukavan poolin; 2 mind control, 2 fireball, rune scarred demon, sorin, 2 doom blade jne. Niitten dekkiin meni myös fogi ja elixir of immortality. Elixir on kuulemma siitä hyvä, että sillä voi sekoittaa fireballit takaisin pakkaan ja ampua uudestaan.

Matka ja seura oli erittäin hyvää. Juttujen taso vaihteli. Niistä saa varmaan lukea enemmän Maxilta ja Janilta.
Onnittelut Maxille topkasittamisesta ja kiitokset Fogosta!  :)

- Eetu
« Viimeksi muokattu: 07.09.11 - klo 21:08 kirjoittanut Evening Star »

Poissa Rancid-

Vs: PT Philadelphia ja Gaddock-mies
« Vastaus #1 : 06.09.11 - klo 13:48 »
And all this time, Brian Kibler has been sitting alone in a corner, asking himself "Am I dead yet?"
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Roinisto

« Vastaus #2 : 06.09.11 - klo 14:53 »
Perus-magiccia, manat kusee ja turttivihu pieksee.
Kiva rapsu, jee.

Poissa Maxx

« Vastaus #3 : 06.09.11 - klo 15:53 »
Gaddock Teeg, problem Ascension?