Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Roolipelikirjojen metsästys  (Luettu 4382 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervonaattori

Roolipelikirjojen metsästys
« : 13.09.11 - klo 02:36 »
On tullut selailtua huuto.nettiä ja peliliikkeiden sivuja ja melko kehnonlaisesti löytyy edes kohtuu hintaista roolipelikirjallisuutta. Kiinnostus lähinnä Dungeons & Dragons 3.5 - ja RuneQuest -kirjoihin. Myöskin Praedoria olisi hauska kokeilla. Jotain kokemuksia/mielipiteitä Praedorista?

Olisko jotain vinkkiä mistä ko. kirjoja voisi löytää halvalla hinnalla? Liikkeistä kun kirjoja ei saa alta kolmenkympin millään.

Löytyykö keneltäkään teistä kaapista turhia kirjoja ko. peleihin tai jotain muuta mistä ehkäpä eroon tahtoisit? Mielelläni voisin niistä jotain maksaakin. Myös ns. "oheistuotteet" roolipelaamiseen voisivat kiinnostaa. Näillä lähinnä tarkoitan miniatyyrejä ja noppia ja muut sen sellaista.

RuneQuestista löytyy vain pelaajan- ja pelinjohtajankirja. Muuta en omista.

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #1 : 13.09.11 - klo 09:48 »
Majatalo.org, Huuto.net, kirpparit ja satunnaiset kirjastojen poistomyynnit taitaa olla parhaita paikkoja kysellä. Ainakin täällä Joensuussa löytyy vanhoja RQ-kirjoja hyllystä ja kunto alkaa olla sitä luokkaa, että saattaisivat kohta siirtyä myyntiin.

Samalla voisin kysellä mahtaisiko joltakulta löytyä Chaosiumin Call Of Cthulhu -roolipeliin Escape From Innsmouth kirjaa? Painos on ollut loppu ties kuinka kauan ja isoveli ei suostu luopumaan omastaan.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #2 : 13.09.11 - klo 10:59 »
Samalla voisin kysellä mahtaisiko joltakulta löytyä Chaosiumin Call Of Cthulhu -roolipeliin Escape From Innsmouth kirjaa? Painos on ollut loppu ties kuinka kauan ja isoveli ei suostu luopumaan omastaan.

Olen myös valmis ostamaan Escape From Innsmouthin sekä Beyond the Mountains of Madnessin jos ovat kohtuullisessa kunnossa ja järjellisellä hinnalla.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #3 : 13.09.11 - klo 11:09 »
Kirjastoje poistomyynneistä tai dyykkauksista voi tosiaan löytyä yllättäviä helmiä. Minä esimerkiksi sain Praedorin 2.0 version muistaakseni näin ilmaiseksi. Myös kirpputoreilta löytyy satunnaisesti ainakin D&D-kirjoja - myös 3.5. Esimerkiksi minä ostin  Fiendish Codex I: Hordes of the Abyssin näin, ja saatavilla olisi ollut myös mm. Book of Vile Darkness, jonka tosin jo omistin silloin.

Jos joltakulta löytyy, voisin myös minä olla kiinnostunut 3.5 D&D-kirjoista. Erityisesti Iron Kingdoms -kirjat ja Faeryn-kirjat kelpaisivat mutta myös monet yleispätevät teokset.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #4 : 13.09.11 - klo 11:15 »
Mulle saa tarjota MERP-kirjoja. Tässä on (päivityksen tarpeessa oleva) lista niistä mitä jo omistan: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjLTYWczzDnEdEhFc1ZXMmxaWWFrcXdjZUpvdi14cEE&hl=en_US Puuttuvia saa tarjota, tuplakappaleita voin ehkä vaihtaa pois.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #5 : 13.09.11 - klo 11:55 »
Mulle saa tarjota MERP-kirjoja.

Vieläkö ne muuten ovat jälkimarkkinoilla ihan älyttömän hintaisia innokkaiden keräilijöiden ansiosta? Tämmöistä väitti Sampsa Rydman aikoinaan Ropeconissa luokkaa 2004.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #6 : 13.09.11 - klo 12:27 »
Mulle saa tarjota MERP-kirjoja.

Vieläkö ne muuten ovat jälkimarkkinoilla ihan älyttömän hintaisia innokkaiden keräilijöiden ansiosta? Tämmöistä väitti Sampsa Rydman aikoinaan Ropeconissa luokkaa 2004.

Hiljaa! Pilaat mun partaukset!
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Tervonaattori

Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #7 : 19.07.13 - klo 13:56 »
Pompataas taas pinnalle...

Oisko kellään mahdollisesti turhiksi jääneinä D&D 3.5 peruskirjoja (Player's Handbook, Dungeon Master's Guide, Monster Manual 1-3) tai tiedossa ketään kenellä olisi? Jos löytyy, niin kiinnostaa myös muut painokseen sopivat kirjat.

Näistä tarjoan kohtuullista hintaa kunnon mukaan.

Poissa Fal

Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #8 : 31.07.13 - klo 12:42 »
Myöskin Praedoria olisi hauska kokeilla. Jotain kokemuksia/mielipiteitä Praedorista?

Itse olen tuota peliä pelannut ja peluuttanut useamman vuoden ja voin hyvillä mielin suositella kokeilemaan. Pelejä on pelattu perinteisistä "Kill the monsters and loot the treasure in Borvaria!" -teemoista aina juonitteluun ja selkäänpuukotukseen, missä aseet eivät usein heilu. Tykkään siitä et rasiallinen d6 noppia riittää ja systeemi on tarpeeksi simppeli pelaajille muistaa tärkeimmät. Kun pelataan aktiivisesti, niin pelaajat tietää itse mitä ovat heittämässä, eikä tarvitse PJ:nä joka välissä muistuttaa. Taikuuden vähyys maailmassa on mielestäni parasta.

Poissa Gagis

Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #9 : 03.08.13 - klo 11:42 »
Myöskin Praedoria olisi hauska kokeilla. Jotain kokemuksia/mielipiteitä Praedorista?

Itse olen tuota peliä pelannut ja peluuttanut useamman vuoden ja voin hyvillä mielin suositella kokeilemaan. Pelejä on pelattu perinteisistä "Kill the monsters and loot the treasure in Borvaria!" -teemoista aina juonitteluun ja selkäänpuukotukseen, missä aseet eivät usein heilu. Tykkään siitä et rasiallinen d6 noppia riittää ja systeemi on tarpeeksi simppeli pelaajille muistaa tärkeimmät. Kun pelataan aktiivisesti, niin pelaajat tietää itse mitä ovat heittämässä, eikä tarvitse PJ:nä joka välissä muistuttaa. Taikuuden vähyys maailmassa on mielestäni parasta.
Yhdyn edelliseen lausuntoon. Praedor on aivan loistava peli. Pitää itsekin napata sen kirja matkaan joskus fantsusta.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa jupu_

Vs: Roolipelikirjojen metsästys
« Vastaus #10 : 04.08.13 - klo 15:48 »
Onko muoveissa olevilla spelljammereilla vuodelta 93 arvoa? Tehtiin ropeconissa "ihan hyvä diili"