Ei Judge alueella nyt niin paljon sitä trafiikkia ole etteikö sinne sopisi TO:den juttelut sekaan. Eli jos löytyy TO:ta jotka eivät ole judgeja, ilmiantakaa itsenne.
Tunnustan olevani TO ilman judgen statusta. En varmasti kuormita judge-aluetta, mutta mitäpä hyötyä minulle on nähdä tuomarien keskusteluja?
Olisko mahdollista saada TO:lle oma ala-osasto turnausaikataulujen sopimista ja suunnittelua varten. Päällekkäiset turnaukset (erityisesti saman formaatin) saattavat syödä osallistujia toisiltaan, esimerkiksi ensi viikonloppuna on lauantaina Highlanderia täällä Jyväskylässä ja Oulussa ja sunnuntaina Riihimäellä.
Itse pidän harvoin isompia turnauksia enkä ole kokenut tätä ongelmaksi. Päivämäärää miettiessäni katson läpi tulevat arvoturnaukset ja muun "Turnaukset, tapahtumat ja peliporukat" -alueen Jos joku on ilmoittanut omasta saman formaatin turnauksestaan mietitylle viikonlopulle ensin, olen muuttanut suunnitelmaani ja mahdollisesti lähtenyt itse pelaamaan. Jos vähän myöhemmin ilmoitetaan lähellä pidettävä saman formaatin turnaus samalle viikonlopulle, hävetköön ilmoittaja tekoaan ja olkoon ensikerralla nopeampi.
Lähikaupunkien TOt voivat lähettää minulle tietoa tulevista tapahtumistaan, mutta eikö silloin ole täysin sama jo aloittaa ketju sille kuuluvalle alueelleen. Jos tiedetään tapahtuman tulevan tietylle päivälle ei pitäisi olla mitään epäselvää ilmoittaa siitä kaikille. Näin ollen olisi ketju jo aloitettu, jos lähikaupungissa tiedetään pelattavan samana päivänä saksalaista. Myöhemmin päätetty turnaus olisi varmaan pidetty joka tapauksessa. Olisikin kiva tietää miksi kauppa ilmoittaa isosta tapahtumastaan (hinnasta päätellen) viikkoa etukäteen.
Jos tuolla isosta tapahtumasta ilmoittamisella tarkoitetaan minua, olen postannut ilmoituksen 17.10 (eli hieman enemmän kuin viikko ennen turnausta), tämän jälkeen ovat ainakin Oulu, Joensuu ja Riihimäki ilmoittaneet järjestävänsä omansa samana viikonloppuna, Kuopiossakin on saman formaatin turnaus samana viikonloppuna, mutta en tiedä koska siitä on laitettu ilmoitusta.
Syy miksi ehdotan, että näistä voitaisiin sopia ei-julkisesti on juurikin näiden päällekkäisyyksien ehkäiseminen, ainakin Jyväskylässä on aina oma vaivansa etsiä turnauspaikka (läheskään kaikille päiville ei ole paikkaa tarjolla).
EDIT: Korostanpa vielä, että en todellakaan halua kieltää, ketään järjestämästä turnauksia koska haluaa, kyseenalaistan vain, että onko järkeä pitää samana viikonloppuna useita saman formaatin turnauksia, jotka varmasti syövät osallistujia toisiltaan. Siis ei mitään henkilökohtaista ketään vastaan.