Ihanaa, ettei Imperial Seal jäänyt roikkumaan. Ihan juuri nyt ei naposta laittaa 300e korttiin, joka kuitenkin olisi aika välttämätön useissakin dekeissä (ainakin jos sen optimaaliseksi olisi halunnut).
Birthing Pod on minusta bannin arvoinen. En muista hävinneeni pelejä, jossa olen aktivoinut sen useammin kuin kahdesti. Toppi ei ole yhtä voimakas, mutta johan sitä ollaan tässä katseltu jo kyllästymiseen asti. Minäkään en tajua tuota saksafoorumin upeaa "se vaatii skilliä" - perustelua. Se, että kortin käyttämiseen menee loputtomasti aikaa, ei tarkoita että se olisi hankala pelata. Pelkkään Ponderiin menee joissain tilanteissa minuutteja, mutta se sentään on kerrasta ohi. Toppi on Ponder joka vuoro mitä tulee miettimiseen ja ajan käyttön. Sitä paitsi se, että vastukseni ei osaisi topata oikein ei tarkoita, että saisin jotain näkymätöntä valueta. On huomattavasti todennäköisempää, että vastus nostaa selvästi keskivertoa paremmin kun toppailee, kun ilman sitä. Huonokin pelaaja tajuaa millon tarvitsee nostaa poisto tai shufflata ylimääräiset ländit pois dekin päältä.
EDIT: Ehkä hieman tuulimyllyjä vastaan tässä taistelen, mutta vaihtoehtoisesti hyväksyisin välittömästi Wastelandin bännäämisen.
Olen samaa mieltä. Henk. koht. inhoan kaikkea 4-5 värin epäinnovatiivisia good stuff - läjiä ja Wasteland on hyvä rankaisu ahneesta värien hyödyntämisestä, mutta ihan yhtä lailla Wastelandilla voi randomilla misettää kaksivärisen dekin jonka mulligointi ei ole mennyt nappiin. Tämä bänni myös saattaisi hieman lisätä formaatissa pelikelpoisten ländien määrää, sillä suurin syy olla pelaamatta esim. Kamigawan Legendary Landejä ja Ravnican Karooita on ollut juurikin Wasteland.
Loam ja Intuition samassa formaatissa ei minuakaan oikein vakuuta vaikka Wasteland saisikin monoa. Intuition kun yhä tarjoaisi megahauskoja Urborg-Loam-Raven's Crime -lukkoja. Olisin kyllä mieluusti tekemässä tämän vaihdon, sillä Intuition ei juurikaan mahdollista uusia dekkityyppejä, kun taas Loamilla voitaisiin jopa saada parit uudet dekkityypit toimimaan edes auttavasti. Intuitionin poistuminen heiman heikentää comboa, mutta myönnytyksenä sille minun puolestani voisi suoraan antaa Y. Willin. LEDistä ei ole mielipidettä.