Poromagia

Kirjoittaja Aihe: EHD: Mayel the Anima - med inhalaattorit  (Luettu 5288 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa morinfen

EHD: Mayel the Anima - med inhalaattorit
« : 16.04.12 - klo 10:22 »
Kenkku:
Mayael the Anima

Creatures:

Bogardan Hellkite
Dragon Broodmother
Angelinc Arbitter
Scourge of Kher Ridges
Birds of Paradise
Hellkite Charger
Hoard-Smelter Dragon
Kozilek, Butcher of Truth
Ulamog, the Infinite Gyre
Pathrazer of Ulamog
Blightseel Colossus
Primeval Titan
Conguering Manticore
Akroma, Angel of Fury
Terastodon
Elvish Piper
Balefire Dragon
Iona, Shield of Emeria
Mossbridge Troll
Godsire
moldgraf Monstrosity
Darksteel Colossus
Blazing Archon
It That Betrays
Wurmcoil Engine
Baneslyer Angel
Artisan of Kozilek
GaeaŽs Revenge
Vorapede
Keeper of Progenitus
Steel Hellkite

Nonland -noncreature:

Titanic Ultimatum
Awakening Zone
Disaster Radius
MayaelŽs Aria
AkromaŽs Vengeance
AkromaŽs Memorial
Sylvan Library
Jokulhaups
Beast Within
Rampart Growth
Red SunŽs Zenith
Ascetism
Sword to Plowshares
Disenchant
Naturalize
Lightning Greaves
Rout
KirtarŽs Wrath
Cultivate
Sol Ring
Growth Spasm
Condemn
SenseiŽs Divining Top
Krosan Grip
Phyrexian Rebirth
Path to Exile
Naya Charm
Day of Judgement
Ajani Goldmane
Sarkhan Vol
Ajani Vengeant
Karn Liberated
Garruk Wildspeaker
Chandra Nalaar

Ländit:
Evolving Wilds
Terramorphic Expanse
8 x Mountain
7 x Forest
7 x Plains
Razorvenge Thicket
Gruul Turf
Clifftop Retreat
Rootbound Crag
Boros Garrison
Graypelt Refuge
Stirring Wildwood
Jungle Shrine
Kazandu Refuge
Selesnya Sanctuary

Tulossa jotain ramppia lisää, Keeper of Progenitus pitäs kaite vaihtaa esim Manareflectioniin tjsp.
Heittäkää vinkkiä ja mielipiteitä tästä läjästä.

Poissa freedfromthereal

Re: EHD: Mayel the Anima - med inhalaattorit
« Vastaus #1 : 26.04.12 - klo 19:58 »
Avacyn restoredista varmaan mukaan
Avacyn, angel of hope;
terminus, ja kenties joku muu setin enkeleistä.

Pois  nyt ainakin jokulhaups (kertokaa minulle miksi tämä dekki haluaisi tuhota omat landinsa) ja vaikka red suns zenith joka tuskin  tekee koskaan mitään.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Klemeesi

« Vastaus #2 : 30.04.12 - klo 09:20 »
Itse jättäisin kanssa Jokulhaupsin pois.

Toisaalta sillä on hyvät synergiat Avacynin, Colossuksien, Mossbridge Trollin, Wurmcoilin, Vorapeden, Ascetismin ja planeswalkkereiden kanssa (+ enchantmenttien, mutta niitä ei kauheasti näytä olevan).

Edit: Jos Jokulhaupsin haluaa jättää pakkaan, niin kannattaa harkita myös Deathless Angelia

Edit2: Jokulhaups näköjään estää regeneroinnin, joten Trolli, Ascetismi pois listalta.
« Viimeksi muokattu: 30.04.12 - klo 09:24 kirjoittanut Klemeesi »

Poissa Augustus

« Vastaus #3 : 30.04.12 - klo 10:32 »
Pattern of Rebirth ainakin helpottaa kummasti Jokulhaupsista hyville jäämistä. Obliterate olisi toinen kortti, jos haluaa massatuhouslinjaan panostaa. Siitä en tiedä, miten onko Mayael hyvä maailmanlopun komentaja, mutta ainakin mun mielestä kaiken maailman Jokulhaupsit, Wildfiret, Burning of Xinyet ja Destructive Flow't on juuri sitä, miten moninpelejä kuuluukin pelata. Pyrkii vaan rakentamaan muun pakan niin, että itse selviää katastrofien keskellä parhaiten. Pikkukikkana Flagstones of Trokair + plains on aina hyödyllinen (kannattaa hankkia dualeja).

Red Sun's Zenith kuulostaa myös moninpelissä juoksukoiran roolilta: paukautat ilmat pihalle jostain pelaajasta vain jotta muut voisivat nuijia sinut lyttyyn. Pelaa mieluummin vaikka Comet Stormia, Earthquakea, Molten Disasteria tai Rolling Earthquakea jolla voi paukuttaa kaikkia kerralla.

Sakura-Tribe Elder > Rampant Growth.

Poissa Klemeesi

« Vastaus #4 : 30.04.12 - klo 12:18 »
mun mielestä kaiken maailman Jokulhaupsit, Wildfiret, Burning of Xinyet ja Destructive Flow't on juuri sitä, miten moninpelejä kuuluukin pelata. Pyrkii vaan rakentamaan muun pakan niin, että itse selviää katastrofien keskellä parhaiten.

Vastustajille se ei taida olla kauhean kivaa :)

Mun piti kommentoida että Jokulhaups on noista ainoa "epäreilu" kortti, mutta miettimisen jälkeen ainoa epäreilu efekti on landien tuhoutuminen. Jos löytyy pläni jolla armageddonin jälkeen voittaa niin sitten siinä ei ole mitään vikaa. Jos jokulhaupsin seurauksena on se, että peli venyy tunnilla niin en ehkä katsoisi kauhean hyvällä.

RSZ:n paikalla käyttäisin itse Devil's Playta, mutta se taitaa olla makuasia.

Ländejä oli laskujeni mukaan 34 ja 5 ramppia (mukana Garruk). Itse lisäisin ainakin 4 ländiä lisää koska Creaturet on aika kalliita. Budjetti ländeinä voisi sanoa Command Towerin, Vivid landit, Invasion/Coldsnap tap-dualit ja painlandit.

Poissa freedfromthereal

« Vastaus #5 : 30.04.12 - klo 15:45 »
Mun piti kommentoida että Jokulhaups on noista ainoa "epäreilu" kortti, mutta miettimisen jälkeen ainoa epäreilu efekti on landien tuhoutuminen. Jos löytyy pläni jolla armageddonin jälkeen voittaa niin sitten siinä ei ole mitään vikaa. Jos jokulhaupsin seurauksena on se, että peli venyy tunnilla niin en ehkä katsoisi kauhean hyvällä.

Minun mielessäni ei ollut mitään epäreiluuteen viittaavaa vaan yksinomaan se, että dekki joka koostuu pääosin isoista pihveistä todennäköisesti palautuu siitä landien tuhoutumisesta paljon hitaammin kuin pöytäkaverien artifaktimanapakat. Toisin sanoen Mayael-dekillä omien landien tuhoamisessa ei ole minkäänasteista järkeä. Ukkoja ja kaikkea muuta kyllä saa massatuhota vaikka kuinka paljon.
T: pelaan itsekin Mayael-dekillä

Kertakäyttöiset poistot eivät moninpeliformaatissa ole niin erityisen hyviä jolleivät ne vähintään exilaa, joten vaikka sitten joku Crater hellion joka on sentään pihvi taikka vaikka fanning the flames.

edit: Ja sitten vielä massapoisto jonka laitan oikeastaan jokaiseen commander-dekkiini: all is dust
« Viimeksi muokattu: 30.04.12 - klo 15:52 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes