Poromagia

Kirjoittaja Aihe: WMCQ - palautetta ja parannusehdotuksia, kiitos  (Luettu 6753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Hei taas,

Kyselin jo aiemmin palautetta WMCQ:sta, mutta nyt WotC on pyytänyt keräämään sitä lisää. Siispä postatkaa tähän threadiin risut, ruusut (?) ja parannusehdotukset. "SM-kisat takaisin" on toki ihan hyväksyttävä parannusehdotus sekin :)

Haluaisin palautteen 12.7. mennessä. Kiitosheihei!
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa jupu_

Vs: WMCQ - palautetta ja parannusehdotuksia, kiitos
« Vastaus #1 : 06.07.12 - klo 10:07 »
Sm-kisat takaisin.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #2 : 06.07.12 - klo 10:14 »
Kiitos jupu.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thalian

« Vastaus #3 : 06.07.12 - klo 10:26 »
Kuten tuolla toisaalla oli jo puhetta, niin WMCQ ei tunnu miltään erityisen suurelta turnaukselta. Ok, se on PTQ, mutta ei satunainen PTQ ole mikään kauden päätapahtuma, vaan se on satunainen PTQ, jonne mennään, jos se sattuu sopimaan aikatauluun. Tää pelailu on nyt tämmöistä pelailua ilman, että vuodessa olisi yhtään huippukohtaa, vaan koko kausi on tasaista puurtamista ja palkintoa puurtamisesta on hiton vaikea saada, varsinkin kun niitä palkintoja on tarjolla tasan 6 kpl. Aikaisemmin sentään jo SM-kisoihin pääsemistä saattoi pitää onnistumisena, jolloin niitä palkintoslotteja oli hitosti enemmän. Olin JKLn WMCQssa 9. ja se tuntuu about samalta kun olin vuosi sitten JKLn SM-karsintojen joku noin 14. Tän pitäisi kuitenkin olla se saavutus, jota lähdetään ens vuonna parantamaan? Ei kyllä ole maailman paras motivaattori.

Tästä päästään sitten siihen, että casuaalimmat tyypit eivät ole ottaneet WMCQta yhtään itselleen. Jyväskylän WMCQssa oli paikallisia pelaajia vajaa kymmenen. Viime vuonna Jyväskylän SM-karsinnassa oli paikallisia pelaajia lähemmäs kaksikymmentä. Syytä tähän en toki voi sanoa varmasti, mutta pari aika hyvää arvausta on: WMCQssa vain voittajalle on luvassa palkinto, mikä tarkoittaa sitä, että casuaalimpi kaveri ymmärtää, että mahdollisuuksia sen saavuttamiseksi ei ole. Top8 -paikka kun voi olla tosi hyvällä onnistumisella saavutettavissa jossain satunaisessa turneessa, mutta siitä on vielä melko pitkä matka siihen, että voittaisi turnauksen. Toinen hyvä pointti on, että WMCQn voittaja lähtee Jenkkeihin. Jos et ole PTQ-kiertäjä, niin USAan lähtö voi tuntua melko pelattavaltakin asialta ja silloin ei välttämättä halua edes tavoitella sitä. SM-karsinnassa on tarjolla paikka Espooseen, mikä ei nyt ihan niin pelottava ulkomaa ole, etteikö sinne voisi mennä.

Lisäksi on vielä se, että SM-kisat olivat koko maan ainoa multiformaattiturnaus. Sellaista ei nyt tämän muutoksen jälkeen Suomessa enää järjestetä ~koskaan. Jos mitään muuta ei saada muutettua, niin muuttaisivat nyt sitä järjestelmäänsä niin, että multiformaattiturnausten sanktiointi onnistuisi keltä vain milloin vain. Toki mieluummin SM-kisat takaisin.

Poissa Nastaboi

« Vastaus #4 : 06.07.12 - klo 10:40 »
Noi WMCQ:t vois pitää jatkossa yhtenä kaksipäiväisenä multiformaattiturnauksena, josta top3 sais ne tiimislotit. Sopiva ajankohta olisi joskus heinäkuun lopulla ja paikkana vaikka Servin Mökki Espoossa.  ::)
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa tutka

« Vastaus #5 : 06.07.12 - klo 10:55 »
Kuten tuolla toisaalla oli jo puhetta, niin WMCQ ei tunnu miltään erityisen suurelta turnaukselta. Ok, se on PTQ, mutta ei satunainen PTQ ole mikään kauden päätapahtuma, vaan se on satunainen PTQ, jonne mennään, jos se sattuu sopimaan aikatauluun.

--

Tästä päästään sitten siihen, että casuaalimmat tyypit eivät ole ottaneet WMCQta yhtään itselleen. Jyväskylän WMCQssa oli paikallisia pelaajia vajaa kymmenen. Viime vuonna Jyväskylän SM-karsinnassa oli paikallisia pelaajia lähemmäs kaksikymmentä. Syytä tähän en toki voi sanoa varmasti, mutta pari aika hyvää arvausta on: WMCQssa vain voittajalle on luvassa palkinto, mikä tarkoittaa sitä, että casuaalimpi kaveri ymmärtää, että mahdollisuuksia sen saavuttamiseksi ei ole. Top8 -paikka kun voi olla tosi hyvällä onnistumisella saavutettavissa jossain satunaisessa turneessa, mutta siitä on vielä melko pitkä matka siihen, että voittaisi turnauksen.

Puhumattakaan siitä, että WMCQ on PTQ, jossa kaikki eivät edes saa pelata. Sellaisella tyypillä, joka ei satu FNM-paikkakunnalla asumaan ja pelailu rajoittuu muuten kaveriporukan semitotiseen pelailuun ja satunnaiseen modotukseen (tai muuten vaan ei ole perjantaisin aikaa pelata), ei oikeastaan ole edes mahdollisuutta saada WMCQ-rajaan vaadittavia pisteitä (ellei jostain syystä satu säkällä osumaan lähimpään kaupunkiin PTQ). SM-karsintoihin sen sijaan pystyi osallistumaan, vaikkei FNM:iä grindannutkaan jatkuvasti.

Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

« Vastaus #6 : 06.07.12 - klo 11:07 »
Plussaa:
-Se, että tämmöinen WMC-systeemi yleensä tehtiin. Itse olin lopettamassa paperi-MtG:tä, kun syksyllä saatiin se ilmoitus, että Worldseja ja Nationalseja ei enää ole, ja ainoa keino kisata jostain isosta asiasta on saada kutsu 16 pelaajan turnaukseen. Ja ko. turnaukseen pääsee niinkin helposti kuin voittamalla PT:n tai keräämällä PWP:itä niin paljon, että Suomessa asuva pelaaja ei voi realistisesti niitä tarpeeksi saada.
-Pidän siitä, että on olemassa PWP-kynnys, jonka saavuttamalla pääsee osallistumaan WMCQ:hun. Jos pelaa ympäri vuoden MtG-turnauksia, niin se on kiva lisäpalkinto, että saa sitten tuommoisen osallistumisoikeuden siihen kylkeen. Tietty kaikkialla Suomessa ei ole mahdollista pelata kovin helposti turnauksissa, joten muutama karsintaturnausvaihtoehto olisi varmaan silti hyvä olla.

Miinusta:
-WMC:n palkinnot eivät ole entisten MM-kisojen tasoiset. Tiimimuotoisuus tekee sen, että enää ei voi voittaa sitä 50k dollaria itse, mutta toisaalta on todennäköisempää saada muutama tuhat rahaa kuin soolo-worldseista. Tämä ei ole mikään iso miinus, mutta vie se vähän World Magic Cupin houkuttelevuudesta pois. Vanha malli Worldseineen oli minusta parempi.
-Miksi kolme yksittäistä WMCQ:ta eikä yhtä kolmelle parhaalle slotin antavaa? SM-kisojen yksi parhaimpia puolia PTQ:hun verrattuna oli se, että top3 (tai neljä) sai kutsun MM-kisoihin. Turnaus vaikuttaa paljon houkuttelevammalta, jos pääpalkinnon ollessa invite se jaetaan kärkisijojen kesken. Varsinkin kun kyseessä on peli, jossa on merkittävä määrä tuurielementtiä mukana. Toki asiassa on muitakin puolia, mutta ne tasoittuvat mielestäni melko hyvin: Yhden turnauksen systeemissä voi jotkut pelaajat olla estyneitä osallistumaan aikataulullisista syistä, ja menettää täten kokonaan mahdollisuutensa WMC-slottiin, mutta toisaalta taas pelaajilla jää kaksi muuta viikonloppua vapaaksi, ja he säästävät matkakuluissa, kun ei tarvitse käydä kolmessa eri turnauksessa kiertämässä.
-Ei pääse pelaamaan multiformaattiturnausta yhtä helposti kuten ennen.
-Ei ole kansallisia mestaruuskilpailuja. Minun mielestä se oli hyvin eleganttia, ja helppo selittää ulkopuolisillekin, että oli mahdollista menestyä SM-kisoissa, josta palkintona saa osallistumisoikeuden ja matkarahat MM-kisoihin, josta voi sitten voittaa ihan merkittävänkin palkinnon.

Poissa Roinisto

« Vastaus #7 : 06.07.12 - klo 11:47 »
Noi WMCQ:t vois pitää jatkossa yhtenä kaksipäiväisenä multiformaattiturnauksena, josta top3 sais ne tiimislotit. Sopiva ajankohta olisi joskus heinäkuun lopulla ja paikkana vaikka Servin Mökki Espoossa.  ::)
Tämä kuulostaa erittäin toimivalta ratkaisulta. Tuohon kun lisää vielä semmoisen kannusteen, että finaali oikeasti pelataan niin avot.

Turnauksen ajankohdan voisi suunnitella kuten SM-kisoissa tehtiin onnistuneesti viime vuonna - eli ettei turnaus ole välittömästi uuden setin julkaisuviikonloppuna.

Tämänkaltaiseen isoon viikonloppuun voisi myös järjestää sivuturnauksia, niin nekin jotka eivät olisi oikeutettuja WMCQ:hun voisivat tulla nauttimaan kisatunnelmasta.

Poissa Rancid-

« Vastaus #8 : 06.07.12 - klo 11:54 »
SM-visoissa on sekin hyvä puoli tällaisiin uudelleen nimettyihin lisä-PTQ:ihin verrattuna, että useamman swissirundin turnaukseen tekee oikeasti mieli testata, kun varianssin merkitys on sen verran vähäisempi. Ja sit kaikki mitä muut on sanoneet vielä päälle.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Augustus

« Vastaus #9 : 06.07.12 - klo 15:59 »
Komppaan kaikkia, erityisesti jupua!

Mä olen tällainen semi-kasuaali, semi-kilpailuhenkinen pelaaja. Olen jaksanut innostua testailemaan ja treenaamaan aina silloin tällöin, mutta mulle ei ole koskaan ollut realistisena tavoitteena voittaa esim. PTQ:ta saati menestyä PT:llä, jos jollain onnenkantamoisella sellaiselle olisin päässytkin. Niille harvoille PTQ:ille joille olen osallistunut, olen mennyt kahdesta syystä: 1) pelaamaan huvikseni, koska turnauksissa on kiva käydä, 2) tukemaan Magic-toimintaa Suomessa.

Mulle kaikkein tärkein osallistumismuoto Magicin turnausskeneen ovat olleet SMQ:t, ja karsiutumisonnen ollessa myötäinen, SM-kisat. Onpa niissä kekkereissä tullut pyörittyä melkein aina karsiutumisesta riippumatta, koska ainahan sopi koettaa LCQ:n ihmettä. Mulle SM-kisoissa pelaaminen oli palkinto sinänsä, ja toisin kuin joissain aikaisemmissa keskusteluissa joku viittasi, minusta oli paljonkin muita syitä pyrkiä SM-kisoihin ja pelata siellä kuin vain ne kisaedustuspaikat Top4:lle. SM-kisat olivat hauska, iso turnaus, jossa näki kavereita ja siistejä dekkitechejä. Sinne karsiutuminen oli kivaa ja kyllä mua ilahduttivat jopa ne muutamat draftisetit, mitä saattoi jäädä haaviin, vaikkei kisat niin putkeen olisi menneetkään. Nyt kun SM-kisoja karsintoineen ei enää ole, on mun intoni turnausskeneen lopahtanut lähes täysin. Tältä vuodelta odotan vain Ropeconin turnaustarjontaa, koska se on tapahtumana lähimpänä SM-kisoja.

"WMjotain kirjaimia" näyttäytyy mulle sekavana liigana, enkä edes tiedä pääsisinkö mä edes halutessani pelaamaan sellaisessa. Tuskin pääsisin. Sen palkinnot eivät merkitse mulle yhtään mitään. Niiden vuoksi en ole valmis edes selvittämään karsiutumisrajoja, saati grindaamaan FNM:iä niin paljon, että saisin jotain ihmepisteitä kasaan.

Mä haluan voida kilahtaa perjantai-iltana ja lähteä SMQ:hun lauantaiaamuna pelaamaan jollain viisvärielementaalilla ja hämmästellä sitä, kuinka melkein karsiuduin sillä. Tai vastaavasti saatan innostua koluamaan SMQ:ita pitkin kevättä, tuunaamaan pakkaa ja niin edespäin, koska SMQ-reissut ovat olleet hauskoja ja menestymisestä saatava palkinto konkreettinen.

Mä haluan myös, että Magic-kortit olisivat vastaisuudessa yksinaamaisia, kontrollipakat pelaisivat 10+ counteria, wratheja ja max neljää ukkoa, mutta se onkin jo toinen tarina.

Poissa Rancid-

« Vastaus #10 : 06.07.12 - klo 16:06 »
Sen muuten haluaisin vielä sanoa, että tällä kertaa muutosvastarinta ei johdu ainakaan mun kohdalla oikeasti pelkästä muutosvastarinnasta ja ennen oli kunnollista -efektistä, vaan myös siitä, että SM-kisat (ja myös MM-kisat, näin niinku kerran tiimiläisenä ja kerran yksilöpyksilönä käyneen näkökulmasta) oli oikeasti ihan älyttömän hieno ja uniikki tapahtuma. WMC saattaa toki tsägällä tuosta MM-kisojen hienoudesta onnistua jotain replikoimaan. En kuitenkaan lähtis toivomaan liikoja.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa luma

« Vastaus #11 : 06.07.12 - klo 16:07 »
Tuomarin näkökulmasta Nationalsien mukana menetettiin yksi tilaisuus tavata laajemmin muita tuomareita. Varsinkin niille, jotka eivät jaksa GP:eille lähteä reissaamaan, Nationalsit olivat ainoa tilaisuus toimia tuomarina isommassa turnauksessa, jossa on oikeasti paljon tuomareita (myös ulkomaisia), tiimit ynnä muuta kivaa. WMCQ:iden 1+3 ei kokemuksena ole sen kummoisempi tuomareille kuin mikä tahansa PTQ.

Poissa SahtiAine

« Vastaus #12 : 06.07.12 - klo 16:20 »
Wmcq:t ovat minulle tätä nykyä kauden kiinnostavimmat turnaukset vuodessa. Sääli että minut on niistä bännätty kun en ole riittävän kiinnostunut gp-matkailusta, normi-ptq:sta tai jokaviikkoisesta FNM:ssä pelaamisesta. Sm-kisoihin jaksoi vaivautua paikalle vuosittain helteestä, festareista ja core-setin julkaisuviikonlopusta huolimatta jopa silloinkin kun ei edes itse ollut pelaamassa. Kertonee jotain siitä että tapahtuma oli kiinnostava ja toimiva.

Poissa Triack

« Vastaus #13 : 06.07.12 - klo 17:21 »
Komppaan kaikkia muita mutta tuon yhden vielä sanomattoman jutun:

Tykkäsin SM kisaviikonlopusta jo ihan senkin takia koska se tuntui "Magic-conilta", eli vähän niinkuin joku Ropecon joka tuo sen puolen ihmiset yhteen ympäri maata ja jokaiselle on jotakin (meillä pääturneen lisäksi sivuturnaukset, siisti liiga yms.).

Toinen hauska juttu joka korostui juuri kun oli uusi setti tulossa ja SM kisojen pitkä swissi kannustamassa oli jonkinlainen alueellisten porukoiden dekkivalintojen korostuminen, jota ei mun mielestä nähty samassa mittakaavassa ptq:ssa.
Oli jännä nähdä mitä esim. Oululaiset, STR tai Porvoolaiset olivat tulossa pelaamaan. Toki SM kisaviikonlopulle tai juuri sitä ennen osuva release aiheutti paljon harmia mutta se on sitten toisaalta ollut suunnilleen ainoaa aikaa kun Suomessakin on oikeasti innovoitu dekkejä lähivuosina (esim. muistaako kukaan Porvoolaisten 4c Glittering Wish controllia ja UG-filterlandin törkeää hintainflaatiota?).

Poissa Machahiko

« Vastaus #14 : 06.07.12 - klo 18:46 »
Poromagian epävirallinen Legacyn SM kisailu tuntuu huomattavasti myyttisemmältä, juhlallisemmalta ja kilpailullisemmalta kuin... nykyinen vaihtoehto? Itse tietysti ainoastaan legacyä pelaavana henkilönä toivoisin erittäin paljon tukea tälle formaatille, varsinkin kun Suomen ns. skene on niin elinvoimainen ja kyseinen formaatti tuntuu ihmisiä kiinnostavan. Vaikken itse pääsisi pelaamaan syystä tai toisesta niin erittäin mielellään katsoisin legacyn matsit videolla vaikkapa Kavun & ystävän kommentoimana.

Poissa Vilhis

« Vastaus #15 : 06.07.12 - klo 20:50 »
Toki SM kisaviikonlopulle tai juuri sitä ennen osuva release aiheutti paljon harmia mutta se on sitten toisaalta ollut suunnilleen ainoaa aikaa kun Suomessakin on oikeasti innovoitu dekkejä lähivuosina (esim. muistaako kukaan Porvoolaisten 4c Glittering Wish controllia ja UG-filterlandin törkeää hintainflaatiota?).

Toivoisin, että mikäli SM-kisat tai vastaavat tulevat takaisin, niin ne pyrittäis järjestämään niin, että silnä viiikonloppuna tai just sitä edeltävänä olisi uuden setin release. Korttien saatavuus nyt on ihan irrelevanttia, mutta mahdollisuus keksiä jotain supertechicästä ekana maailmassa on kaikista parasta.

Harmittaa, että SM-kisojen testaaminen jää nyt väliin, vaan  samaisena viikonloppuna sattuu olemaan vaan eräs leka-gp. Ja sitä varten nyt aion testata about nolla kertaa. SM-kisat oli niin kova juttu, että odotin sitä enemmän kuin matkaa Länsi-Eurooppaan. Ajatella.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa chemfy

« Vastaus #16 : 06.07.12 - klo 21:30 »
WMCQ on kuin PTQ
SM-kisat olivat kuin mini Grand Prix

Poissa Farseer

« Vastaus #17 : 06.07.12 - klo 21:30 »
Itse keräsin ton 100 PW-pistettä tuota varten, ja missasin kaikki tapahtumat. Tässä jotain syitä:

1) Formaatti. Standard ei nappaa, sealed ja erityisesti draftit olisivat napanneet paljon enemmän. Pelkän yhden turnauksen takia ei hirveästi tee mieli tutustua (tylsään) formaattiin ja kasata pakkaa, minkä takia jäi tuo Helsinginkin tapahtuma väliin. Eikä perus-netdeckaaminen paljoa nappaa.

2) Hinta. Ei ole kovin halpaa lystiä matkustaa Turkuun + nuo osallistumismaksutkaan eivät nyt constructed-turnauksiin ihan pieniä olleet. Varsinkin kun ainoan oikean palkinnon sai voittaja.

3) Aika. Matkustelun vuoksi reissuissa menee yleensä paljon aikaa. Vaikka menisi 0-2-drop.

Entiset SM-kisat olivat paljon mielenkiintoisemmat eikä nykyään enää yhden päivän tapahtumien takia jaksa pahemmin reissailla. Lisäksi side-evetteja olisi hyvä saada. Jos WMCQ jatkuu tällä tyylillä niin tuskin tulevaisuudessakaan osallistun, ellei viikonloppuna järjestetä myös jotain muuta. Tapahtuman upottaminen osaksi Ropeconia tai jotain MtG-viikonloppua runsaine sivuohjelmineen nostaisi innostusta lähteä reissuun noin miljoonakertaisesti.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Thalian

« Vastaus #18 : 06.07.12 - klo 22:13 »
Tapahtuman upottaminen osaksi Ropeconia tai jotain MtG-viikonloppua runsaine sivuohjelmineen nostaisi innostusta lähteä reissuun noin miljoonakertaisesti.

Tätä kai jossain määrin yritettiin, mutta ainakin itse tulin siihen tulokseen, että WMCQn kanssa samana päivänä ei voi olla mitään sivuturnausta, jos jotain sivudrafteja ei lasketa. Sitten taas sille sunnuntaille oli ihan hiton vaikea keksiä mitään sellaista turnausta, joka olisi saanut porukan pysymään paikalla yhden yön. Muutenkin ns. Magic-conin rakentaminen on ihan hiton vaikeaa, sillä keskimääräinen mtg-turnaus kestää melko monta tuntia. Kuukkaconissa meillä on lauantaina leka + HL ja jos pelaajia on vähänkään reilummin, niin HL loppuu joskus 22-23, vaikka top8 ei pelatakaan. Seuraavana aamuna sitten pitäisi olla virkeänä pelaamassa PTQssa/SM-karsinnassa/vastaavassa. Toki voisi yrittää peluutella jotain pikkuturnauksia, mutta kokemus on sellainen, että ne eivät vedä porukkaa, joten mieluummin pitää näitä isoja turnauksia. Jos jollakulla on heittää jotain kuningasideoita, niin niitä otetaan kyllä vastaan.

Poissa aaruli96

« Vastaus #19 : 06.07.12 - klo 23:20 »
Voisiko joku selittää ihan rautalangasta mikä tämä WMCQ on ?

Kiitos etukäteen  :)

Poissa Saimu

« Vastaus #20 : 06.07.12 - klo 23:41 »
Voisiko joku selittää ihan rautalangasta mikä tämä WMCQ on ?

Kiitos etukäteen  :)
Eipä kestä.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #21 : 07.07.12 - klo 13:36 »
Tuomarin näkökulmasta Nationalsien mukana menetettiin yksi tilaisuus tavata laajemmin muita tuomareita. Varsinkin niille, jotka eivät jaksa GP:eille lähteä reissaamaan, Nationalsit olivat ainoa tilaisuus toimia tuomarina isommassa turnauksessa, jossa on oikeasti paljon tuomareita (myös ulkomaisia), tiimit ynnä muuta kivaa. WMCQ:iden 1+3 ei kokemuksena ole sen kummoisempi tuomareille kuin mikä tahansa PTQ.

Allekirjoitan tämän täysin. Nationals oli ainoa turnaus jossa oli mahdollista harjoitella tiimityöskentelyä ennen GP-tasoa ja muutenkin aistia isomman turnauksen tunnelmaa sekä tietysti tavata kolleegoja.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Orion

« Vastaus #22 : 07.07.12 - klo 14:36 »
Mikä estää järjestämästä SM-kisoja nykyään?

Vaikka palkintona ei enää olisikaan MM-kisaslottia, niin kyllähän SM-titteli kuulostaa ainakin omaan korvaan sen verran hienolta että pelkästään sitäkin voisi lähteä tavoittelemaan.

Poissa Polari

« Vastaus #23 : 07.07.12 - klo 15:33 »

Vaikka palkintona ei enää olisikaan MM-kisaslottia, niin kyllähän SM-titteli kuulostaa ainakin omaan korvaan sen verran hienolta että pelkästään sitäkin voisi lähteä tavoittelemaan.

Tästäkin puhuttiin jo aikanaan kun wmc-systeemit alunperin julkistettiin. Mikään ei estä vaikka sinua järjestämästä epävirallisia Magicin SM-kisoja, mutta eri asia on kuinka paljon parhaita pelaajia kiinnostaa valmistautua tai edes osallistua kekkereihisi ilman MM-kisaedustuspaikkoja panoksena. Ja jos parhaita pelaajia ei kiinnosta, herää kysymys kuinka paljon kukaan noiden kisojen voittoa arvostaa. Ja jos kisojen voitolla ei ole sen kummempaa arvoa, herää kysymys miten nämä "SM-kisat" enää eroavat satunnaisesta viikonlopputurnauksesta.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa instiqma

« Vastaus #24 : 07.07.12 - klo 15:47 »

Sivusta seurasin kun toisessa magicin mahtimaassa, Irlannissa, yritettiin järjestää epävirallisia mestaruusskaboja. Järjestäjä joutui lopulta antamaan periksi, kun ei ihmisiä vaan tuntunut sitten kuitenkaan kiinnostavan tarpeeksi koko turnaus.

Poissa JuspeK

« Vastaus #25 : 08.07.12 - klo 22:19 »
Minustakin on harmi, ettei ole enää vuosittaista isoa turnausviikonloppua, joka kokoaisi Suomen magic - yhteisön! Allekirjoitan melkein kaikki ylläolevat huomiot. En kerkeä pelaamaan tarpeeksi FNM:ää että pääsisin WMCQ:hin Planeswalker - pisteillä ja constructed - osaamista ei jaksa pitää yllä vain PTQ:den takia. Turnausjärjestelmän muutokset ovat siirtäneet pelaamiseni täysin oman kaveriporukan satunnaisiin turnauksiin ja Modoon...

Poissa Nod

« Vastaus #26 : 08.07.12 - klo 23:17 »
Ainakin Oulussa näyttää skene kääntyneen sisäänpäin (lukuunottamatta muutamaa sankaria). Ei ole enää syytä eikä haluakaan matkustaa ympäri Suomea magicin perässä, kun puuttuu realistiset mahdollisuudet saavuttaa jotain. SMQ oli sopivan tasoinen kilpailu, että maakuntamatkailustakin pystyi odottamaan jotain kotiinviemisiksi ja slotilla oikeasti teki jotain kun SM-kisoihin mentiin oli slottia tai ei. Itse SM-kisathan olivat meille oululaisille melkoinen yhteisöllinen kesätrippi satunnaisine ylilyönteineen.

Toivon ensi vuodeksi karsintakiertuetta, kaksipäiväistä turnausta ja SM-titteliä.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa paavo3

« Vastaus #27 : 09.07.12 - klo 01:31 »
Pelataan kaikki WMCQ:t samana viikonloppuna.

Poissa Retardi

« Vastaus #28 : 09.07.12 - klo 18:55 »
Itsekin keräsin nuo tarvittavat 100 pistettä (GP), vaikka wotc myöhemmin ilmoittelikin etten edes olisi moisia pisteitä tarvinnut (level 2). Yhtään wmcq:ta en pelannut koska turku/jyväskylä olivat juuri turhan etäällä että olisi jaksanut lähteä ajelemaan ja Helsinki koska "oma turnaus" (tosin, wtf LSV ja CFB).

SM-kisojen hienoutta on tässä ketjussa korosteltu ja enpä voi muuta kuin yhtyä moiseen, itsellä ekat sm-kisat oli 1997 jolloin nöösipoikana menin 0-6 ja hemmetin kivaa oli koko rahan edestä eikä tuo hauskuus kadonnut mihinkään vaikka vuodet vierivät ja tuloksetkin jonkin verran paranivat. Vaikka WMC noin paperilla vaikuttaakin jopa entisiä Worldseja mahtavammalta tapahtumalta osallistuville, eivät WMCQ:t pääse lähellekään entisiä nationalseja kiinnostavuudessaan (kuten onkin jo moneen kertaan todettu). Lisäksi SM-kisoihin kelpoistuminen oli niinkin tärkeää, että sitä slottia lähdettiin Helsingistä käsin hakemaan milloin Kuopiosta, milloin Lappeenrannasta (muistan eräänkin sittemmin suomenmestarinkin titteliä kantaneen henkilön junailleen keskellä yötä Tampereelta Helsinkiin nukkumaan, jotta saisi autokyydin itärajalle kelpoistumaan, ei tämmöistä PTQ:n vuoksi taida enää tapahtua)...
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa ZyDec0

« Vastaus #29 : 09.07.12 - klo 21:01 »
Itse keräsin pisteet kasaan ja kävin Helsingissä ja Jyväskylässä pelaamassa. Myös Turun turnaukseen olisin osallistunut, jos viikonloppuna ei olisi ollut muuta menoa. Vaikkakin SM:t kiinnostaisivat paljon enemmän, ovat nämä kuitenkin "PTQ:ita", joten se riittää minulle lähteä mukaan kisaamaan paikoista. Auttamatta itsellänikin pelailut pahveilla ovat jääneet lukuunottamatta karsintaturnauksia, ja viime aikoina onkin tullut turvauduttua tuohon digitaalituotteeseen. Ongelma ei mielestäni ole niinkään itse WMCQ:ssa, vaan siinä, että se yrittää korvata Nationalsit, mihin se ei todellakaan pysty - kolme yksittäistä yhden päivän qualifierturnausta ei korvaa yhtä viikonlopun kestävää multiformaattiturnausta, missä palkintojakaumakin on kiinnostavampi. Itseasiassa jenkeissä taidetaan luulla, että pienet maat pitävät tästä formaatista, mutta on ihan hyvä kerätä nyt palautetta ja osoittaa, että näin ei suinkaan ole.