Komppaan kaikkia, erityisesti jupua!
Mä olen tällainen semi-kasuaali, semi-kilpailuhenkinen pelaaja. Olen jaksanut innostua testailemaan ja treenaamaan aina silloin tällöin, mutta mulle ei ole koskaan ollut realistisena tavoitteena voittaa esim. PTQ:ta saati menestyä PT:llä, jos jollain onnenkantamoisella sellaiselle olisin päässytkin. Niille harvoille PTQ:ille joille olen osallistunut, olen mennyt kahdesta syystä: 1) pelaamaan huvikseni, koska turnauksissa on kiva käydä, 2) tukemaan Magic-toimintaa Suomessa.
Mulle kaikkein tärkein osallistumismuoto Magicin turnausskeneen ovat olleet SMQ:t, ja karsiutumisonnen ollessa myötäinen, SM-kisat. Onpa niissä kekkereissä tullut pyörittyä melkein aina karsiutumisesta riippumatta, koska ainahan sopi koettaa LCQ:n ihmettä. Mulle SM-kisoissa pelaaminen oli palkinto sinänsä, ja toisin kuin joissain aikaisemmissa keskusteluissa joku viittasi, minusta oli paljonkin muita syitä pyrkiä SM-kisoihin ja pelata siellä kuin vain ne kisaedustuspaikat Top4:lle. SM-kisat olivat hauska, iso turnaus, jossa näki kavereita ja siistejä dekkitechejä. Sinne karsiutuminen oli kivaa ja kyllä mua ilahduttivat jopa ne muutamat draftisetit, mitä saattoi jäädä haaviin, vaikkei kisat niin putkeen olisi menneetkään. Nyt kun SM-kisoja karsintoineen ei enää ole, on mun intoni turnausskeneen lopahtanut lähes täysin. Tältä vuodelta odotan vain Ropeconin turnaustarjontaa, koska se on tapahtumana lähimpänä SM-kisoja.
"WMjotain kirjaimia" näyttäytyy mulle sekavana liigana, enkä edes tiedä pääsisinkö mä edes halutessani pelaamaan sellaisessa. Tuskin pääsisin. Sen palkinnot eivät merkitse mulle yhtään mitään. Niiden vuoksi en ole valmis edes selvittämään karsiutumisrajoja, saati grindaamaan FNM:iä niin paljon, että saisin jotain ihmepisteitä kasaan.
Mä haluan voida kilahtaa perjantai-iltana ja lähteä SMQ:hun lauantaiaamuna pelaamaan jollain viisvärielementaalilla ja hämmästellä sitä, kuinka melkein karsiuduin sillä. Tai vastaavasti saatan innostua koluamaan SMQ:ita pitkin kevättä, tuunaamaan pakkaa ja niin edespäin, koska SMQ-reissut ovat olleet hauskoja ja menestymisestä saatava palkinto konkreettinen.
Mä haluan myös, että Magic-kortit olisivat vastaisuudessa yksinaamaisia, kontrollipakat pelaisivat 10+ counteria, wratheja ja max neljää ukkoa, mutta se onkin jo toinen tarina.